Bussihuviliste lemmikud.
#1

Huvitaw oleks teada kellele millised bussid meeldiwad?Minule kõige enam praegustest DUPLEd ,DABid ja Wiimad.Ikarus 620 .556,180 ja LUX jääwad minu jaoks ikkagi ülekõige.Aga mis meeldib teistele?
Vasta
#2

Mulle siis Ikarus 250,255,256 ja ehk mingil määral ka 260 ning 280. Siis veel LAZ 695N ja 699R. Üldse vaatan 80-tel toodetud busse,linnalähi omad nagu HML olnud Volvod,Scaniad,Man`id,Mercedesed (O305,O408 jms). Uuemad,nagu 90-tel ja edasi aastatel toodetud suurt ei huvita,kuigi pildistan neidki n. ö. moe pärast.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#3

Volvo B10M(A) Säffle 2000 algupärane, mitte nö. "new-look".
Vasta
#4

Ennekõike lapsepõlve aegsed 1960-datest: ЗИЛ-158 (siit ka PX03-68 - esimene konkeetse gar. nr-ga 9 meeldejäänu liinilt 4), ЗИС/ЗИЛ-127, Ikarus-60, IKarus-66; 1970-ndatest: ЛАЗ-695M (vana nina, uus tagaosa), Ikarus 556, Ikarus-180; 1980. lõpust ЛАЗ-4202 ja praegustest vast vana MAN-Büssing (Paide), vana Merc.Benz (TAK-2053, HML-059), vana Volvo-VBK (HML & MRP), Scania-Katrineholm (kandilised) ja Volvo-Säffle (TAK-2639 & 2666 ja teiste lühikesed). Päris uued on ilmselt veel liiga värsked ja ühestiilsed et nendest oleks mõni mudel meeldima hakanud.
Vasta
#5

Mingil määral meenuwad ka mulle kumera taguotsaga LAZid Tallinna linna ja linnnalähiliinidelt liinidelt.Ma vist nii noor ,et ZISi ja LIAZ Talllinna linnaliinidelt ei meenu(samas meenutused 60 lõpust 70 algusest)toda ZIS 127(TALLINN-LENINGGRAD ) sõitmas mäletan küll.Bussid undasid ja eriti lahedad nägid nad oma padrawalgustusga õhtuhämaruses.
Vasta
#6

Oleneb sellest, mis mõttes meeldivad. Ümara tagaotsaga LAZ-i on ilus vaadata, kuid Läti-Leedu ekskursiooni sellega küll enam teha ei tahaks. Ikarus 250-59 oli muidu mõnus, kuid veeta selles kaks ööd-päeva Leedu-Poola piiril, ja veel talvisel ajal...SadSadSad
Tolle kuulsa ZIS 127-ga olen korra sõitnud, Rakverest Tallinna. Olin seda bussi korduvalt sõitmas näinud, Tallin_leningradi liin käis ju läbi Rakvere. Mürises väga kõvasti, võrreldav ehk Kraz-iga, ja ajas musta tossu välja, küllap oli mootor kulunud. Sees polnud müral, vähemasti tolle aja kohta, väga vigagi, me istusime üsna eesotsas ka. Mäletan, et istmed olid laiad "nagu rongis".
Ikarus-Luxis oli kõige parem istuda kõige esimeses reas paremal, sealt nägi läbi tuuleklaasi. Pimedal ajal kasutati katuseprožektorit, praegu tundub lausa uskumatu, et liiklus oli nii hõre. Kui eest autotuled paistma hakkasid, siis juht lülitas kõigepealt prožektori välja, siis kaugtuled lähituledeks. Väga põnev oli esimest korda sõita Ikarus 250-ga, mida rahvas akvaariumiks kutsus. Aknad tundusid ikka tohutu suured. Aastaid hiljem, kui Ikarusega rohkem sõita tuli, sain aru ka nende akende puudustest. Talvel oli ikka väga kehva istuda küljega vastu jäätand klaasi.
Tarbimisväärtuse poolest on tänapäeva bussid ikka palju üle. Pruugitud Jonckheered ja Van Hoolid, mis meie kaugliinidel tavalised, on üksjagu mugavamad mistahes veneaegsest Ikaruses. Emotsionaalse väärtusega on muidugi vastupidi. Teeb ikka südame soojaks, kui näen Tartu Ikarus-Luxi kas siis lehes või telekas või koguni maanteel. Põnev oleks näha ka mõnd 90-ndate algul siiamaale jõudnud 70-ndate esimese poole või koguni veel vanemat lääne bussi, kuid need vist pea kõik vanarauaks läind. Ka oleks võinud säilitada ühe esimestest Tampere sinistest bussidest, seda võib nimetada koguni üheks vabanemisaja sümboliks.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#7

Ei mäletagi, millal viimati bussiga sõita sai... Lapsepõlvemälestused on seotud siiski Liaz 677-ga, millega igal koolipäeval sai Kohtla-Järve Dünamo peatusest Ltv/Kukruse peatusesse kolistatud.
Vasta
#8

smolin Kirjutas:Tolle kuulsa ZIS 127-ga ... Mürises väga kõvasti, võrreldav ehk Kraz-iga, ja ajas musta tossu välja... Mäletan, et istmed olid laiad "nagu rongis".
Mootor oli tal sama, kui KrAZ-il (JaAZ-il) - JaAZ-206D, ruumi pidigi rohkem olema, laius oli tal tänastest euronormidest tunduvalt suurem.
Vasta
#9

Kas see laius polnud mitte 3 meetri kanti?ZIU del oli ka midagi sarnast?
Vasta
#10

Pole just teab, mis bussihuviline, aga rasketehnika mingil määral ikkagi...
Lemmikuteks oleks siis Ikarus 255 ja 256
Vanematest Ikarus Lux ja 620
Vasta
#11

Ikarus 200-seeria on ikka üle kõigeSmile
Nostalgia mõttes ka PAZ 672M
Välismaistest Neoplan Megaliner nagu avataril ja aastatel 81-85 toodetud Ringstedid, mida on Eestisse äärmiselt vähe järele jäänud.
Vasta
#12

smolin Kirjutas:Ikarus 250-59 oli muidu mõnus, kuid veeta selles kaks ööd-päeva Leedu-Poola piiril, ja veel talvisel ajal...SadSadSad

Ma olen kindel, et mistahes bussiga 2 ööpäeva mistahes piiril veetes ei meenuta sa seda protseduuri tagantjärele hea sõnaga.
Vasta
#13

Vanadest bussidest siis meelde on jäänud LAZ-699 kui ma ei eksi...Mäletan,et need mulle meeldisid Wink Vähemalt Hiiumaale sai sõidetud Smile
Taaskord tänu Hiiumaale on sümpaatseks saanud Smit Orion erinevate keredega mudelid.
Kuidagi nende keremudelid meeldivad vist enim Big Grin
Vasta
#14

Tere!
Loodan, et ei pahandata, et teema taas ellu äratan.
Olen samuti suur bussifänn ja avaldaksin natuke ka nüüd oma arvamust.
Vanadest bussidest on kõige lemmikutemaks jäänd Ikarus - 250, 255, 256, 280.
Uuematest on meeldivam seni Scania L113 CLB.

Karl
Vasta
#15

Mis seal's ikka. Panen ka mina oma lemmikud kirja. Ikarustest meeldivad kõige rohkem 260 ja 284. Lääne bussidest on kõige rohkem meeldima hakanud Volvo B10M Aabenraa lõõts. Aga lemmikbussid on mul hoopis trollibussid Škoda 14/15tr
Vasta
#16

Kummalisel kombel see teema mul kahe silma vahele jäänud... Aga ilmselt kõigil ikkagi meeldivaimad mälestused seotud lapsepõlveaegsete transpordivahenditga, niiet minu "armsamateks" bussideks jäävad Tallinna tänavatel vuranud Ikarus 260 ja 280-d. Mõni hägune mälupilt on ka susisevate ustega Ikarus-180-test, erilised lemmikud olid aga 1984. aastal saabunud lõõtsaga Ikarused - juba uut tüüpi juhikabiiniga, aga veel kena puitimitatsioonsisevooderdusega, eriti vastloodud Lasnamäe filiaali isendid 5044..5063. Ei ole ükski tänapäeva bussitüüpidest nii lemmikuks saanud (kui siis Volvo B10,12MA-d), küll aga vastupidi - Tartu toodangu kohta olen oma arvamust kuskil teises teemas juba avaldanud.
Siinkohal ka sügav kummardus kaasfoorumlasele 6631-le, et sain oma vanade sõpradega jälle kohtuda!
Vasta
#17

Scania CR112, CN112 Katrineholm. Toona kui nad Tallinna tulid olid need hoopis uus tase, võrreldes amortiseerunud Ikarustega. Ikarustest tulevad meelde mõned vähesed heas korras ning korraliku salongiküttega bussid, enamik olid 90.-te alguses läbisõidetud ja lagunesid igast otsast.
Vasta
#18

Eks ta ole ,igaühele oma.Ma ei alahinda absoluutselt sõber Kukkurkuradi lemmikuid.Aga eks igaüks mäletab oma asju omasoodu.250´255 260 ja 280 pole minu jaóks erilised tegijad(kuigi tore oleks neid ehedal kujul näha).Minu lemmik on Ikarus 66 (see wiimane punane gr oli vist 50) ja kõik 620 ja 556- 180.Lisaks veel tollased LAZ ja LIAZid.Ideaalis näeks ,et need bussid ka kunagi JJ või kuskil mujjal kõigile näha oleks.Nii ,et ärge pahandage,et awaldasin oma arwamuse.
Vasta
#19

Eijaga bussidest mitte mõhkugi. Seepärast eioskagi ka öelda, aga Laz buss ja see mis uuemad olid, taga kandilised tuled veel ja viljandikandis liikus kirjadega vana aga kobe.
Vast jagate välja Smile
Vasta
#20

Enda lemmikuks on Scania CR112 lühike vanem tüüp (1146 näiteks). Teiseks lemmikuks on Ikarused nelja esitulega. Meenutavad ema vana autot ja vastupidi. Eriti huvitav oli Ik-260 nelja tulega, 3507, iga hommik nägin, sõitis 3A liinil, kus praegu 3550.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne