Teema on suletud

ma kardan. tõeliselt kardan. liiklusmõrtsukaid
#1

http://www.postimees.ee/140806/esileht/krimi/213077.php
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/11...d=13548574

Ma olen üle 20 aastat erinevate liikuritega sõitnud ning oma elus üle poole Gm (Gigameeter alias miljon kilomeetrit) läbinud. Sellised lood ajavad aga mu ihukarvad püsti.

Kas ma pean nüüd tõesti iga manöövri ajal eeldama, et miski 200 km/h mürsk nurga tagant mulle ette sööstab?

Kõige mustem masendus tuleb mulle peale aga kommentaare lugedes. Midagi on ühiskonnas VÄGA mäda, kui üks üle ühe sõnavõtjatest püüab 200 km/h sõitja teguviisi õigustada...

Kaitsku meid Jumal...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#2

Tõesti väga kurb ja kahetsusväärne juhtum. Seda enam, et ma tundsin kõiki kolme hukkunut juba aastaid. Kaks vanemat neist olid kunagi mu klassivennad ja nüüd head sõbrad, paar aastat noorem rallikrossisõitja aga lihtsalt tõsisest autofanatist tuttav

See pidi ikka üks väga kole pauk olema et Chrysler pooleks läks. Olen ise kordi samas autos sõitnud ja tegemist on tõesti suure ja korraliku masinaga. Aga jah, kui ikka korraliku puuriga isend madallennul 200-ga küljepealt sisse tuleb, on raske pääseda.

Kahju on,
kõigepeale sõpradest ja siis terve Eesti liikluskultuurist.Sad

Valts@seob auto külge musta lindi

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
#3

valdo Kirjutas:Kõige mustem masendus tuleb mulle peale aga kommentaare lugedes. Midagi on ühiskonnas VÄGA mäda, kui üks üle ühe sõnavõtjatest püüab 200 km/h sõitja teguviisi õigustada...

Kaitsku meid Jumal...

Õigus, midagi on tõesti väga mäda. Kas demokraatia ja karistamatus on sünonüümid ??? Pikemalt ei hakka kirjutama, sest see ei kannata enam trükimusta. Vererõhu ajab kõrgeks küll ...




`73 Hanomag-Henschel F46KA
#4

Miks te arvate, et need kommentaarid peegeldavad mingit adekvaatset läbilõiget meie ühiskonnast? Mina arvan, et need õigustajad tunnevad lihtsalt haavas urgitsemisest mõnu, mis diskvalifitseerib nad vähemalt minu jaoks normaalsete inimeste hulgast.

Mitte, et ühiskonnas kõik korras oleks, aga teisele poole üle reageerida pole vast ka mõtet. Pärast Lauri Ausi kurba ja mõttetut surma tekkis minus sadulasse ronides kõhedus ja pärast Estonia hukku ei kiskunud ilmselt paljusid enam väga laevade peale, aga kõik see läks ja läheb üle. Kui selliseid asju liiga kõvasti üle elada, siis ei saagi enam normaalselt elada.

Minu poolt kaastunne hukkunute omastele ning tuttavatele ja kõigile teistele soovin kainet mõistust sellele juhtumile hinnangu andmisel.
#5

On mäda ja mitte vähe, nö pohhuismi levik on igasugused piirid ületanud ja kauboikaptalismile on meil järgnenud tõeline Metsik Lääs - kelle kiirem käsi(auto) sellel kõik lubatud.

Kõige rohkem ajab mul hinge täis, et igasugu välismissioonidele saadetakse mehi kahurilihaks aga, et oma õues kord majas oleks seda ei saa/taha.

Dad.
P.S. Nagu NSVL-i aeg ... kirstud tulevad afgaanist ... kes ellu jääb sellel närvid läbi.
#6

korvimees Kirjutas:Õigus, midagi on tõesti väga mäda. Kas demokraatia ja karistamatus on sünonüümid ???
See on liberalism, kõik on lubatud ja keegi ei vastuta... täpselt nagu poliitikamaailmas kus "onudel-tädidel" on mõnda otsust tehes meeltesegadus, ja ega siis ei saa ju vastutada kui ei tea mida teed.
Aga poliitika jäägu siiski siit foorumit välja.
#7

http://www.rally.ee/?a=a009&b=4971
Tegu oli siis veel kahe mootorisportlasega.Väga halva maigu jätab see traagiline juhtum Eesti autospordile. Oli ju hiljuti see kui kaks kiirendusvõistlustel osalejat suutsid Tallinna tänavatel oma autod ja ka ennast puruks sõita.
Aga sügav kaastunna hukkunute omastele ja tuttavatele.


Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
#8
Exclamation 

olen ise vändra kohalik sammuti ja kui aus olla siis midagi ei ole korras eestis enamSad
pole päris nii vana et taeks täpselt kuidas olid asjad vanasti aga eestis on vist jah üleõldine pohhuiism levikul autojuhtide seas kui hommikul törtsu saamata minnakse nikkuma linna tänavatele ja maanteedele ja hiljem paraja saasta kokku keeratuna tuntakse ennast veel süüdimatult.......
tunnen tõsiselt kaasa Tauri ja Siimu vanematele!!! mõlemad pojad korraga....

nüüd on eestis vähem üks hea tulevane politseinik ja ka hea ralli sõitja kellele sai alati pöialt hoitud rajaäärest
#9

Igapäewase sõitjana :süüdimatese ja karistamatuse tunne liikluses suureneb kogu aeg.Järelvalwe ju praktiliselt olenematu.Warem oli suure autoga sõites mingi kindlustunne aga nüüd keeratakse sellelegi ette arvestamatta , mul hoog küll wäike aga raske koorem peal.Ja ma ei saa parima tahtmisegi juures kohe seisma jäda.Kui laks käib olen ju mina süüdi.Kedagi ei kotti ,et ta ette keeras.Ja politsei meil partaku ainult karistamiseks mitte nõuandjaks.Sääl kus neid tarvis läheks nad puuduvad.Hukkunute omaksetele kaastnne.
#10

Yeah...crap... auto on relv...samahästi võib tänaval huupi põmmutada.
Rallimees või mitte...
Ma ei saa aru, meil kõigil tuleb kunagi surra, kunagi on ju see minut käes kui ahmid õhku ja silmist läheb mustaks...on siis sellega nii kiire?
#11

Kohates liikluses tõmblejaid,sagijaid,kihutajaid, ning kui mul on kaasas juhtumisi mu teismelised pojad või kui ma ise olen neil reisijana kaasas (mõlemad omavad juba juhilube), tuletan ma neile tihtipeale meelde, et liiklus on üks karm värk, kus juhid ja jalakäijad, kes iganes on võrdsed. Liikluses ei mängi rolli ei sotsiaalne ebavõrdsus- rikas-vaene, ega ka see et "mul on suurem, kui sul", kallim,kiirem, parem jne. Liikluses on kõik võrdsed, siin võimutseb ainult üks- LE! Pisimgi rikkumine võib kaasa tuua katastroofilised tagajärjed nii vaesele kui rikkale, veel hullem kui õnnetusse kaasatakse ilmsüüta liiklejaid nii rikkaid, kui vaeseid. Kuna inimene on nii tark, et teab ,et mõistlik oleks õppida teiste vigadest, kuid paraku on inimene ikka nii loll, et õpib ainult enese vigadest, sest kõike tahaks ju ise proovida ning ainumas viis kiusatusest lahti saada on sellele järele anda. Nii ongi noortel meestel vaja poosetada, kiirust näidata ja ka tsirkusenumbreid teha. See periood oli/on vastavalt vanusele meis kõigis sees ja annaks Jumal, et liikluses see mööduks vaid kergete prohmaktena, mis annaks meile õppetunde. Miski apsaka peavad tegema ka minu pojad, et õppust saada. Hoian pöialt, et see neile väga valus ei oleks. Tagantjärgi tarkus ei ole siiski see kõikse parem asi, mõnel halvemal juhul polegi millegagi enam mõelda, kuna hallollus on hoopis plekina kusagil laiali...  Oh, kui kole...Sad
#12

Kõige kurvem kogu selle asja juures on see, et mitte üks vastutaja Eesti Autospordis ei ole kunagi selliste asjade peale sõna võtnud ja ma olen kindel, ei võta ka nüüd.
Käis kaagutaine, kui Märtin lubadest ilma jäi. Nii hea ja oskaja mees, PEAB saama sõita. Kuniks tappis Parki. Siis on konkaautoga väljaspool trenni ja võistlust paugu teinud saarlane Tänak, hiljuti sõitis nimekaim Saluri ilma lubadeta rallit, venelased tapsid Võsul eestlase ja Paides iseennast, kiirenduse tibi püüdis Laki uulitsal iseennast tappa jne. Nüüd siis hea skuutrisõitja aga ajudeta idioodiks selgunud Grossi(kah vana roolijoodik) kaardilugeja tappis korraga kolm noort, kellest üks oli Eesti tulevane potensiaalne tippsõitja. Aga kõik mehed VAbaduse pst.13, on vait, kui kuldid rukkis. Mitte ühte aastast ega eluaegsed disklaffi pole tulnud, mitte ühte räiget rahalist trahvi pole tehtud(FIA teeb neid kogu aeg, see on lubatud), kõigil on poohui.
Ja siis saan mina järjekordse sõimu osaliseks, kui ma julgen teatud probleemidele autospordis viidata. Nad ju kõik "nii toredad ja head sõitjad"...
KARISTAMATUSE TUNNE on see. Ise soovin Segerile küll pikaaegset kongi Rummus kõige rõvedamate retside seltsis. Kahjuks on ju meie ühiskond nii "humaanne", et see mõrtsukas pistetakse mõneks aastaks Pärnu sanatooriumisse, kuskohast sõber Gross ta varsti välja ostab.
#13

politseilon rohkem asja ajada taga alaealisi suitsetajaid ja alkoholi joobes tatte kui tegeleda õigete probleemidegaSad
niipalju kui reporterist nägis siis spidomeeter oli seal 220km/h peal kinni jooksnud ja mõlemad autos viibiad olid alkoholi joobes.
kui sellise asja eest nüüd siis ei saa eluaegset võistlus keeldu siis my ass eesti rallisport ja politsei koos kohtusüsteemiga
#14

Keegi meist pole eksimatud ja kõigiga wõib juhtuda .Aga tolles Sul küll õigus, et asjale peab järgnema ka karistus.Niikaua kui seda pole ei muutu ka midagi .Ja siis kõigile wõrdselt .Wahhet tegematta kes sa oled.Muidu jääb(ki) kõik endiseks rikkad tõllas ,waesed wõllas.
#15

PETSS Kirjutas:Keegi meist pole eksimatud ja kõigiga wõib juhtuda .Aga tolles Sul küll õigus, et asjale peab järgnema ka karistus.Niikaua kui seda pole ei muutu ka midagi .Ja siis kõigile wõrdselt .Wahhet tegematta kes sa oled.Muidu jääb(ki) kõik endiseks rikkad tõllas ,waesed wõllas.

Võib loomulikult juhtuda. Siia alla liigitaksin ma näiteks 90 km/h asemel 105ga sõitmise, kui pilk pidevalt nt sirgel teel seieril ei istu. Või peale pidulikku vastuvõttu ja sealset veiniklaasi 0,1-0,2 promilliga rooli istumise.

Kui eelnimetet arvude asemel on aga 205 km/h ning 2,3 promilli, siis on juhtumisest asi ülikaugel. Siis on tegemist räige tahtlikkusega, mis vähemalt minu arvates vajab karmi karistust. Mingi meetodiga tuleb sellised tegelased ju meie liiklusest eemaldada...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#16

Need promilid ka weel omaette teema.Ei taha kedagi kaitsta aga olemas ka juhte ,kes sõidavad korralikult ära 1,0 promilliga ja samas selliseid kes juba ka kainena´(kui veel lisada kas või klaas õlut) olles on lollid valmis.Ja need kõige ohtlikumad.Ja kiiruse ületamine kuni 105 pole maanteel tõesti mingi teab kui suur patt aga linnas 90 (või maanteel 150) on ikka selge pohhuism teiste suhtes.
#17

Ootan rõõmuga seda aega kui automaatidega varustatud politsei on iga ristmiku peal nagu seda on Peterburis ning suvaline auto ja isiku dokumentide kontroll oleks lubatud. See, et ma kuskile 5min hiljaks jään dokumentide kontrolli tõttu pole hullu, see eest aga jõuaksin elusalt koju lapse ja naise juurde.
#18

nymmik Kirjutas:Ootan rõõmuga seda aega kui automaatidega varustatud politsei on iga ristmiku peal nagu seda on Peterburis ning suvaline auto ja isiku dokumentide kontroll oleks lubatud. See, et ma kuskile 5min hiljaks jään dokumentide kontrolli tõttu pole hullu, see eest aga jõuaksin elusalt koju lapse ja naise juurde.

Automaadid vast ei aita, dokumentide kontroll sellisena ka mitte. Dokumentide kontrolli saab kaasaja e-politsei ajastul teha suvalisest teeäärsest politseiautost sõitjate numbrimärke sisestades ju.

Tegelikult aitaks liiklusjärelevalve taastamisel neli järgmist asja, aga nende jõustamiseks oleks tarvis Riigikogu toetust:

1. Paljukiidetud / -kirutud kumuleeruva punktisüsteemi juurutamine liikluskaristustes. Praegu on paljudel liiklejatel karistamatuse tunne - maksan trahvi ära ja sõidan aga edasi. Kui ühel hetkel ikka juhtimisõigus pikaks ajaks peatub ning edasi terendab silme ees vangla, siis paneb see mõtlema. Vrd - nõukaajal käisid nn "kaheaugumehed" liikluses nööri mööda. Kolmas auk tähendas ju jalamehe staatust + eksameid.

2. Trahvide sidumine rikkuja tegeliku sissetulekuga. Paljud kroonilised rikkujad on nn rikkama kihi hulgast, kes on võtnud endale elustiiliks kihutada, maksta mõni ja mõnikümmend "tühist" tuhandet trahvi ja kihutada edasi. Meil on olemas ju isikute tuludeklaratsioonid, mille saab ilusasti aluseks võtta. Et ikka reaalse sissetuleku järgi (nagu nt Soomes). Seega rikastele suuremad arvud.

3. Lihtsustatud süsteem auto juhi (autoga tehtavate tegude eest vastutaja) kindlaksmääramiseks ilma politsei kohalolekuta. Näiteks võiks kogu autoga tehtavate tegude eest vastutada auto omanik, v.a. juhud, kus omanik suudab tõestada, et auto oli teise inimese käes (nt kirjalik volitusleping). See võimaldaks omakorda nt installeerida automaatsed kiirusemõõtmiskaamerad ja nende poolt tehtud automaatfotode põhjal ka reaalsed trahvid välja kirjutada. Sama kehtiks Tallinna kohal tiirutavalt helikopterilt tehtud videote kohta "nihverdavatest" ja muidu ülbitsevatest (nt punase tulega sõit, jalakäija nina eest läbilipsamine vöötrajal) autojuhtide kohta, kus autonumbri saaks ka korraliku optikaga tuvastada. See viiks selleni, et niipea, kui helikopter on Tallinna taevas, käivad kõik "hullud" nööri mööda... Ei tea ju keda ta filmib...

Kriitilisematele ristmikele võiks seada statsionaarsed automaat-videokaamerad majaseintele/-katustele. 4-5 tõelist ning ca 100 fake-kaamerat. Ning tõelisi kaameraid fake-kaameratega vahel vahetada, et nahaalid ei teaks, kus parajasti on tõelised kaamerad ehk siis kus ei saa nahaalitseda.

4. Politseipatrullide arvu suurendamine. Mõistlik oleks evitada mõned nn väliselt eraldusmärkideta patrullid vanematesse kulunud välimusega autodesse (Lada, Opel Ascona jt), mis siis saata ringi sõitma. Auto katusesse võiks ehitada sealt väljalupsavad vilkurid ja sireeni, mis normaalolukorras on peidetud. Et kui selline patrull sõidab maanteel 90 km/h ja temast ("vanast pannist") möödutakse kui postist, siis lupsavad vilkurid välja ja hetkega on saanud temast operatiivauto, mis saab kõikide operatiivauto "rekvisiitidega" varustatult nahaali kinni pidada. Kuigi jah, kui realiseerida p. 3, siis piisaks vast videolindist koos lisasalvestistega ning autoomanikule trahvikviitungi saatmisest hiljem.

Ma loodan, et keegi liikluspolitseinikest kahh seda kirjatükki siin ikka loeb ehk Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#19

Promilli teema on keeruline. Ise olen sõitnud jääknähtudega (ei kujuta ettegi, palju neid promillikümnendikke sel hetkel veres võis olla) ja vahele mitte jäänud. Neid kordi on olnud paraku rohkem kui üks ja ise kahetsen. Aga vahest lihtsalt on vaja peopaigalt lahkuda plaanitust varem. Usun, et autojuhte kes sellest patust puhtad on, on suhteliselt umbes samapalju kui täiskarsklasi. Kordagi pole aga mõttessegi tulnud sellises kahtlases seisundis kiirust ületada või kuidagi muud moodi liikluses silma torgata.

Tegelikult mulle meeldis see kadunud Robert Lepiksoni mõte, et võiks olla lubatud kuni 0,5promilli, juhul kui ei põhjusta õnnetust või ei riku eeskirju. Selle mõtte edasiseks kaalumiseks oleks loomulikult vaja liiklusjärelvalvet, mida meie riigis paraku pole. Samuti kõlbavad praegused karistused heal juhul kuni promillise joobe puhul, rohkem kui ühepromilline joove peaks automaatselt kaasa tooma reaalse vanglakaristuse. Promilline joove on selline, mida iga inimene tunneb, lihtsalt ei saa juhtuda, et "arvasin, et olen kaine". Tahtlik teiste inimeste ohtuseadmine peab kaasa tooma range karistuse, ühiskonnast isoleerimise.
Suhteliselt utoopiline mõte, aga raske liikluseeskirja rikkumise tagajärjel peatatud juhtimisõiguse taastamiseks peaks juht kirjutama referaadi või kirjandi antud rikkumise ohtlikkuse teemal. Ehk selline sunnitud mõtlemine tekitaks olukorra, kus patustanud juhid ise oma patust aru saaks.

Sisekaitse kriisist, mida on drastiliselt süvendanud praegune Siseminister, ülesaamine võtab meil arvatavasti aega veel palju aastaid.
#20

Minuarust pole asi karistussüsteemis või selle puudumises. Eesti liikluses toimuvat tuleks vaadata vähe teise nurga alt. Aeg on näidanud, et karistuste suurendamine ei vähenda rikkumiste arvu.
Küsimus on milleski muus. Inimesed teevad maanteedel lollusi ja riskivad oma eluga kuna see elu pole midagi väärt. Eesti riik ei väärtusta oma kodanikku ja seega pole inimesel sellist tunnetki, et siin riigis elu midagi tähendaks.
Palgad on nirud, tervishoid ja haridus lähevad allamäge, inimesed on ennast segi laenanud. Tulevik on tume.
Liiklus on lihtsalt selle kõige peegeldus.
Kui Eesti jõuab paljuoodatud heaoluriigi staatusele natuke lähemale hakkab ka siinmail elu midagi maksma ning seda hoitakse ka liikluses.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne