nymmik Kirjutas:Ootan rõõmuga seda aega kui automaatidega varustatud politsei on iga ristmiku peal nagu seda on Peterburis ning suvaline auto ja isiku dokumentide kontroll oleks lubatud. See, et ma kuskile 5min hiljaks jään dokumentide kontrolli tõttu pole hullu, see eest aga jõuaksin elusalt koju lapse ja naise juurde.
Automaadid vast ei aita, dokumentide kontroll sellisena ka mitte. Dokumentide kontrolli saab kaasaja e-politsei ajastul teha suvalisest teeäärsest politseiautost sõitjate numbrimärke sisestades ju.
Tegelikult aitaks liiklusjärelevalve taastamisel neli järgmist asja, aga nende jõustamiseks oleks tarvis Riigikogu toetust:
1. Paljukiidetud / -kirutud kumuleeruva punktisüsteemi juurutamine liikluskaristustes. Praegu on paljudel liiklejatel karistamatuse tunne - maksan trahvi ära ja sõidan aga edasi. Kui ühel hetkel ikka juhtimisõigus pikaks ajaks peatub ning edasi terendab silme ees vangla, siis paneb see mõtlema. Vrd - nõukaajal käisid nn "kaheaugumehed" liikluses nööri mööda. Kolmas auk tähendas ju jalamehe staatust + eksameid.
2. Trahvide sidumine rikkuja tegeliku sissetulekuga. Paljud kroonilised rikkujad on nn rikkama kihi hulgast, kes on võtnud endale elustiiliks kihutada, maksta mõni ja mõnikümmend "tühist" tuhandet trahvi ja kihutada edasi. Meil on olemas ju isikute tuludeklaratsioonid, mille saab ilusasti aluseks võtta. Et ikka reaalse sissetuleku järgi (nagu nt Soomes). Seega rikastele suuremad arvud.
3. Lihtsustatud süsteem auto juhi (autoga tehtavate tegude eest vastutaja) kindlaksmääramiseks ilma politsei kohalolekuta. Näiteks võiks kogu autoga tehtavate tegude eest vastutada auto omanik, v.a. juhud, kus omanik suudab tõestada, et auto oli teise inimese käes (nt kirjalik volitusleping). See võimaldaks omakorda nt installeerida automaatsed kiirusemõõtmiskaamerad ja nende poolt tehtud automaatfotode põhjal ka reaalsed trahvid välja kirjutada. Sama kehtiks Tallinna kohal tiirutavalt helikopterilt tehtud videote kohta "nihverdavatest" ja muidu ülbitsevatest (nt punase tulega sõit, jalakäija nina eest läbilipsamine vöötrajal) autojuhtide kohta, kus autonumbri saaks ka korraliku optikaga tuvastada. See viiks selleni, et niipea, kui helikopter on Tallinna taevas, käivad kõik "hullud" nööri mööda... Ei tea ju keda ta filmib...
Kriitilisematele ristmikele võiks seada statsionaarsed automaat-videokaamerad majaseintele/-katustele. 4-5 tõelist ning ca 100 fake-kaamerat. Ning tõelisi kaameraid fake-kaameratega vahel vahetada, et nahaalid ei teaks, kus parajasti on tõelised kaamerad ehk siis kus ei saa nahaalitseda.
4. Politseipatrullide arvu suurendamine. Mõistlik oleks evitada mõned nn väliselt eraldusmärkideta patrullid vanematesse kulunud välimusega autodesse (Lada, Opel Ascona jt), mis siis saata ringi sõitma. Auto katusesse võiks ehitada sealt väljalupsavad vilkurid ja sireeni, mis normaalolukorras on peidetud. Et kui selline patrull sõidab maanteel 90 km/h ja temast ("vanast pannist") möödutakse kui postist, siis lupsavad vilkurid välja ja hetkega on saanud temast operatiivauto, mis saab kõikide operatiivauto "rekvisiitidega" varustatult nahaali kinni pidada. Kuigi jah, kui realiseerida p. 3, siis piisaks vast videolindist koos lisasalvestistega ning autoomanikule trahvikviitungi saatmisest hiljem.
Ma loodan, et keegi liikluspolitseinikest kahh seda kirjatükki siin ikka loeb ehk
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.