Mul on pirukas (passis mudel ja modifikatsioon: 2715-014) sellel vist peal 2140 mootor, tiksub hästi, jõudu küll aga lõppkiirus on madal. Üle 100 sõites on hääl juba valus.
Olen kuulnud, et mosu mootorile pannakse lada viiekäiguline kast, mis annab ühe käigu jagu kiirust juurde ja kütustki peaks selle võrra säilima.
Kas keegi oskab selle kohta miskit kosta? On ise teinud ehk?
Postitused: 5,779
Teemad: 734
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Jah, pirukas on aeglase sillaga. Otsi mõne tavalise mosse sild või differ ja pane alla, asi muutub kiiremaks.
Ziguli kast on liiga palju kasutut ja mõttetut tööd.
Asp
milline 5 käiguline kast sobiks mossele 2140 .....?
Postitused: 3,117
Teemad: 60
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
Ülekande arvud alla 1,0 on olemas küll, aga nende põhimõttest ei ole ma siiani 100% aru saanud. Kui kastil kaane maha võtad siis otse käik jookseb ikka otse läbi 1:1.
Esiveolistel kus reduktor K.kastis sees on pole piinliku täpsusega uurinud, aga tundub ka otse läbi jooksma.
Lada kaste on alla pandud, aga ei tea mis aretamise hinnaga, tõenäoline on et tellides sellist tööd oleks odavam 5. k Lada osta :smug
Postitused: 25
Teemad: 2
Liitus: May 2003
Maine:
0
Vaz\'i karbuss on väga väärt tegur.
Mul endal vahib kah praegu 05 karb
mossel peal. ainult et siis on sul uut
õhufiltri kopsikut vaja. mul on üks
kopsik üle (mosse oma,mis käib
lada karbussi otsa) kui sul väga vaja on
Postitused: 25
Teemad: 1
Liitus: Jun 2003
Maine:
0
Piruka reduktori ülekandearv on 4,5 ,harilikel mossedel 4,22.Kui hakati tootma 2140SL-i,sai see3,9.Need reduktorid pandi pärast 88.-ndat kõikidele mossedele(v.a2141).Isa ostis 89.a.-l Iz Kombi.Kütust läks maanteel alla seitsme,linnas kümme.Soovitan otsida selle reduktori.Originaal piruka reduktor on küll nii aeglane,et juba kiirusel 90 km/h on selline tunne ,et mootor paneb vahelt minema.
Lada kasti on mossedele palju pandud,selleks pandi vahele plaat.Seda tegi Termak Luha tn,mis oma tegevuse kokku tõmbas ja vähesel määral Kadaka teel edasi tegutseb.Aga uurida ju võid
No kiirendav käik tavaliselt ekonoomsus käik.
kui mootoril on võimsust, aga sild nõnda aeglane, et pöörded põhjas, siis tasub muretseda kiirendava käiguga kast, kui aeglasest sillast loobuda ei tahet (ikkagi parem tõmme ja jõudu rohkem).
a kas 41 kasti ei anna aretada?
olen kuulnud et tehakse väljavõtt taha, kuid see vist keerulisem kui vahetükiga lada kast.
muide 08/09 jaoks on isegi 6käiguline kast, mingi 0,87 ja 0,62 ülekandega ning reduktori ülekandekandeks oli soovitatud 4,5. rebis 1,3l stock mootoriga nii mis hirmus aint kangiga on vehkimist metsikult.
minust on ka mosse mootori jaoks tagaveole 5kkast uutel IŽidel on 5käiku ja tagavedu ning 1800ne pritsungiga mootor, mis on minust UMZ (oli vist niiviisi selle mootori nimi, parandage kui eksin) mootorist aretatud, mingi 80hj ja metsik moment - pirukale (nagu volga mootor)
A milleks sa seda pirukat kasutad? tööks või lõbuks
no mu isa mossel oli küll vahejupiga lada käigukast. Ja muidugi veel 2 karbussi,poleeritud sisselase...
ja nagu ta väidab, sigullid sellele püssile ei tulnud järgi kuidagi. aga nuh see mosse käis 2 korda üle katuke kah...
Postitused: 99
Teemad: 2
Liitus: Oct 2003
Maine:
0
Kunagi olin kohalikus aututeeninduses õpipoiss.Tuli siis ühel kenal päeval meile hoovi peale Mosse 2140,millel all vana tagaveolise Mazda 323 5ne käimakast ja karburaator mingilt vanalt Subarult.Võru kandist olid need mehed tulnud.Rääkisid ka kuidas see käimakast oli sinna pandud aga mul ei ole enam meeles.See oli oma kuus seitse aastat tagasi.Karbussile oli igatahes plekist ja EPO liimist vahetükk vahele tehtud.Ütlesid et pidi olema päris ökonoomne Mosse kohta.
Postitused: 649
Teemad: 48
Liitus: Jul 2003
Maine:
6
baltimaade (arvatavasti) suurim laadalammutaja, on lada foorumis korduvalt maininud, et laada 5 käigulise kasti 5. käik on 18% kiirendav, aga laada kasti alla panemiseks tuleb lasta teha, mõnel alu keevitajatel, kahest sidurikojast kokku üks, aga hullem on lahendada minu arust katrdaani keevitamist. BMW kastide kohta sai kunagi e21 316 (1,5l) kasti kinnitusi möödetud, tundusid et lähevad kyll.
Tere!
Kolm päeva tagasi sai ostetud Vaz 01 kast mossele, sidurikoda mosse oma, vaheplaat alumiiniumist ca. 18 mm paksune, vaz 01 kast. survelaager jäi mosse oma. Kuna võll on vazi oma siduriketas vaja panna 2141 oma, nagu ma aru sain 2141-l on siduriketas nagu 412 oma, aga nuudid vazi omad. 412 mossele paigaldamisel tõesti käigukang tuleb armatuuri alla, kuid mina panen kasti 401-le(vaata \"Projekt AZLK401\"), mul ei tekki sellist probleemi. Kahjuks projekt liigub väga aeglaselt. Kunagi kui sain teada et VAZ kasti võib panna, proovisin teha ise vaheplaati , hakkasin tegema joonised, kuid ei saandud kuidagi sobitada kasti ja koda omavahel, ja hiljem uurisin palju läheb maksma freesimine..... odavam tuli igal juhul osta juba valmis komplekt! Hind oli natuke üle 1k.
Olen kuulnud et Volga kast veel paremini sobib mossele ülekandearvude suhtes.
Küsimus kas see lada 5 käiguline kast on sama mis 4 ne???
Kust saab valmis komplekti osta? Olen ennast juba lolliks otsind.
Postitused: 248
Teemad: 18
Liitus: Oct 2001
Maine:
2
Lada 5-s käik on tõepoolest 18% kiirendava ülekandega ehk ülekandearvuga 0,82:1,aga lada 5-ne kast on ka ladaomanike seas otsitud ja nõutud ning kallis.Müün lada kasutatud kaste 3000kr/tk (poes uus 7000kr).
Aga kui juba aretamiseks nagunii läheks,soovitaksin hoopis tagaveolise Fiat Mirafiori kasti,mis on oluliselt vastupidavamad kastid.Olen müünud ja paigaldanud neid ladadele ca 15tk ja senini pole olnud ühtegi signaali,et mõni käik oleks hakanud välja loopima.Ja kuna lada kompleksuses neid kaste mul enam pakkuda pole,siis on ka hind 1500kr/tk.
Nende 5-s käik on küll 17% kiirendav e. 0,83:1
Kui kellelgi on soovi.siis esmaspäev-teisipäev liigun Raplast Võrru ja võin soovijaile kaasa võtta.Kaste on järgi 4tk.
Samas pakkuda ka Mirafiori 5k.kast põlenud autolt koos korras Mirafiori 4kkastiga.H-500kr