Gotha haakevagun (kas väga hullumeelne idee?)
#1

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid136355

ehk hoiame Gotha haakevagunil silma peal...? Või pole mõtet?

Mina arvan, et Kuusakoski on viimane koht, kus selline asi lõppeda võiks...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

valdo Kirjutas:
Regardman Kirjutas:See mis seal säilinud on , sellega pole midagi peale hakata...
Ainus ka.

Väliskuju/veermik ka kadunud? Põhimõtteliselt ei pea ju varjupaga isend olema seest komplektne... hädakorral võib olla ka ainult väljast ja akende ette saab panna ju nt mustad vineerid ja eksponeerida vaid väliskuju.

Üks haakevaguniga Gotha väliskuju makett võiks ikka alles jääda, s.o. selle toormaterjal säiluda... Pauliinele seltsiks Smile
Poolt!
Mõeldes varjupaiga helgele tulevikule ja lootes majanduse arengule (võimalike annetajate rahakoti paksusele) ei oleks ju lootusetu Saksamaalt (või Ukrainast, kus Gothad peaks seni kasutusel olema) puuduvaid osi leida.
Vasta
#3

Pole mõtet, arvan mina.
Homme lähen tutvun olukorraga (arvatavasti juba EMEXi kastis).
http://hot.ee/tallinnatramm/1998/T-18-19980203.jpg siin on taga natukene vagunit näha. Tähendab, kõik, mis kannatas, löödi plekiga üle.
Vasta
#4

Teen ettepaneku edaspidi keskenduda varjupaiga vara korrastamisele. Seal on hulgaliselt sõidukeid, mis ootavad säilimise tagamiseks kiiret investeeringut. Mida rohkem sinna vedada kalli raha eest kola, seda vähem on lootust asjalikke pärleid säilitada. Juba 2 aasta pärast vajavad tramm ja troll värvimist, muudest autodest ei räägigi. Rooste tapab kõik.
Samas võiks annetada näiteks hoopis trammipargile vaguni T-11 renoveerimiseks eestiaegsetesse värvidesse, trolli taastamisele Tallinnas jmt. Tulemus oleks palju käegakatsutavam ning sellistes projektides olen valmis ka ise väga kaalukalt osalema
Vasta
#5

Vähemalt kere põhikuju säilib arusaadavana vähemalt mõned aastakümned. Ja kui tõesti enam midagi vaadatagi ei ole, siis saab EMEXisse alati viia.

Minu seisukoht oli, on ja jääb, et igast Eesti tehnikaajaloo/sõidukipargi jaoks olulisest ehk siinmail ilma teinud sõidukitüübist peaks võimaluse piires midagigi vaadatavat järgi jääma. Olgu selleks sõidukiks jalgratas, võrr, tank, sõiduauto, rongivagun, troll või midagi muud...

Kui napid ressursid, hävinud sõiduk vms ei luba alles jätta toimivat komplektset sõidukit, siis vähemalt võimaluse piires algses väliskujus "tühja" maketi. Tuletagem meelde Volgaklubi poolt varjupaigale kingitud 3102te...

Kui see oli/on viimane Gotha tagavagun, siis nuuks Sad Haakega Gotha makett võiks olla näiteks trammipargi vastas praeguse sürrealistliku monumendi asemel kuid miks mitte ka kõrval...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Gotha tegelikult on ju T-31. Lisaks on Gotha ka T-24.
Vasta
#7

Martin256 Kirjutas:... [varjupaigas] ... on hulgaliselt sõidukeid, mis ootavad säilimise tagamiseks kiiret investeeringut. Mida rohkem sinna vedada kalli raha eest kola, seda vähem on lootust asjalikke pärleid säilitada. Juba 2 aasta pärast vajavad tramm ja troll värvimist, muudest autodest ei räägigi. Rooste tapab kõik.

Soola mittesaavatena ei hävi kere kandekonstruktsioon sugugi mitte sedavõrd ruttu, et remont/renoveerimine oleks lähema mõne aasta hädavajadus. Loomulikult võiks eksponaate korrastada, aga minu arvates tuleks jätkuvalt tegelda unikaalsete asjade päästmisega. Et tulevaste aegade saabudes oleks midagigi alles.

Ega praegune päästmise aeg kaua kesta ei saa nagunii - praeguse kiire majanduskasvu tingimusis on nagunii 5-10 aasta pärast kogu veneaegne tehnika kindlalt utiilis. Ja siis täname õnne, et JJ entusiastid (ja ka teised) on midagigi päästnud hundist.

Ja siis saab tõsisemalt hakata keskenduma taastamisele - loe isendite välimuse hädapärase korrastamisele. Ma loodan väga, et sel ajal õnnestub JJ eestvedajatel välja kaubelda euroraha vm rahalisi vahendeid selle pargi osalisekski korrastamiseks/katustamiseks. Tegu on ikkagi juba praegu vägagi unikaalse kollektsiooniga.

Ning minu teada ei ole kalli raha eest varjupaika eriti midagi ostetud. Mida ei ole saadud annetustena, on soetatud ju lausa vanarauahinna eest ning need isendid saab sama raha eest ka soovi korral taas vanarauaks müüa. Iseasi, kas on mõistlik seda teha; vast erandjuhul alles siis, kui läbiroostetamisest kokkuvarisenud isend on oma algse väliskuju olulisel määral kaotanud ning selle taastamine pole mõttekas. See juhtub aga minu arvates vast mitte varem kui mõnekümne aasta pärast.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Mina olen ka seda meelt, et võiks tegeleda Järva Jaani olemasolevate objektide renoveerimisega. Hetkel on suur osa sellest unikaalsest kollektsioonist lihtsalt mingid roostes nässid, mis küll ei anna 100% ettekujutust milline antud tehnika kunagi välja võis näha. Pealegi: mida aeg edasi, seda keerulisem on taolisele vanatehnikale renoveerimiseks vajalikke varuosi leida.
Vasta
#9

stennadi Kirjutas:Mina olen ka seda meelt, et võiks tegeleda Järva Jaani olemasolevate objektide renoveerimisega. Hetkel on suur osa sellest unikaalsest kollektsioonist lihtsalt mingid roostes nässid, mis küll ei anna 100% ettekujutust milline antud tehnika kunagi välja võis näha. Pealegi: mida aeg edasi, seda keerulisem on taolisele vanatehnikale renoveerimiseks vajalikke varuosi leida.

Ja kindlasti mida aeg edasi, seda kergem on Gotha suguseid isendeid saada. Neid tuleb juurde kui Vändrast saelaudu.

Praegu ei ole vaja hakata mõtlema olemasolevate isendite renoveerimisele (kuigi muuseumipapa seda järjepidevalt teeb - viimaseks näiteks pirukamosse), vaid säilitamistingimuste loomisele. Mõttetööd selles suunas käivad, olemas on kriitiline mass eksponaate, mis peaks avama nii mõnegi toetusfondi rahakotiraua. Samas idee formuleerimine, taotluste esitamine, läbivaatamine jne võtab aega ja see ei tähenda, et vahepeal ei peaks eksponaatide kogu täiendama ning vesise suuga pealt vaatma, kuidas jäädavalt vanatehnika purustatakse metallihuntide lõugadevahel.

Kas kellelgil oleks võimalik pildistada kõnealust vagunit pildistada - pilt räägib rohkem kui tuhat sõna.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#10

Ma ei saa jätkuvalt aru, mis häda on Trammipargil neid vaguneid Varjupaiga asemel emexisse viia. Arvestades nende tegevuse mastaape on see 10-15k ju naljaraha. Kõigi nende kleepekate trükkimine, kus tähistati mingi x aasta möödumist esimesest trammist, oli tõenäoliselt suurusjärgu võrra kallim. Annetamise puhul jääks ju nii tramm alles kui saaks vahendeid kasutada säilitamiseks/renoveerimiseks.
Vasta
#11

kris Kirjutas:Kas kellelgil oleks võimalik pildistada kõnealust vagunit pildistada - pilt räägib rohkem kui tuhat sõna.
Leidsin ühe suhteliselt halva pildi, mis on tehtud 9. aprill 2005.
Vasta
#12

Rahunege, lähen uurin, mis toimub.
Kuigi tean, et asi peaks juba puruks lõigatud olema.
Vasta
#13

Regardman Kirjutas:... asi peaks juba puruks lõigatud olema.

nuuks Sad Sad

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

Kolmapäeval viidi samuti Betooni tänavale.
Vasta
#15

Kui suvel lustisõiduga trammipargis sai käidud, siis üks töötaja teadis, et koplis on alles 1 või 2 gotha vagunit taastamiskõlbulikuna. Olevat olnud kasutusel viimati mingi teetööde või tehnoabidena. Ilmselt jutt siis samast isendist oli ja nüüd peale kohviktrammi pole vist ühtegi gothat enam järgi.

M408-65, GAZ24-77, UAZ, RAF
http://www.garaaz.eu/
Vasta
#16

On küll.
Kohviktramm T-31 " Pauliine "
T-29 ( G-4 tagumine osa )
T-24 ( kontaktliini diiseltramm )
Vasta
#17

Head foorumlased!

Olen Valdo´ga 120% nõus, et hetkel on aeg tegeleda vanatehnika päästmisega ja aastate pärast alles renoveerimisega.
Kui me omame arvestatavat vanatehnikakogu, küll meid siis ka märgatakse ja kindlasti on võimalikud mingis mahus ka toetusrahad tehnika ennistamiseks.
Praegugi on ju erinevate isendite saabumist kajastanud suured meediaväljaanded. Kui sealses vallas hakkab turism elavnema veel rohkem tänu varjupaigale, küllap siis ka vallavalitsus nii mõnelegi ettevõtmisel õla alla paneb.
Kui on kusagil oht vanatehnikale sattuda vanametalli, siis ei tohiks olla ju küsimustki - see tuleb päästa ja säilitada JJ-s.

Olen kahe käega Gotha soetamise idee poolt ja kindlasti toetan materjaalselt seda ettevõtmist.

Head vanatehnika huvilised - pead püsti, tulevik on meie päralt.

Sooja sügist kõigile
Hanno
Vasta
#18

Samatmoodu Gotha säilitamise poolt ja mingi panus tulemas ka .
Vasta
#19

Postitama olete mehed küll aga ennem võiks varemaid postitusi ka lugeda.
Vasta
#20

Wabandan väga,et julgesin sõna wõtta.Kõigist kõiketeadjale ikka wastu ei saa.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne