Estonia-3
#1

Ei tea, kas see kedagi ka huvitab, aga oma projekti ostsin ära ühe inimese käest, kes ise väitis, et oli Estonia-3 üks konstruktoreist (ehitajaist?), ka sellega mingeid sõite teinud.
Vanamees on lobiseja tüüpi (ostul nii tundus), kuid endal huvi selle kohta puudub. Seega ka ostu ajal ei viitsind suurt teda kuulata - oli soov projekt kohale toimetada Smile Kui kellegil huvi - võin koordinatide vahendajaks olla.

PS. Projektiks on Corolla '76 - vormelist päris kauge...
Vasta
#2

Kas ostsid ainult projekti või on ka midagi materiaalset kaasas?
vs
Vasta
#3

WWW Kirjutas:Kas ostsid ainult projekti või on ka midagi materiaalset kaasas?
vs
Sellest eraldi teema "Liikmete Projektide" all. Täitsa sõitev riist.
Vasta
#4

Tänu sellele teemale hakkasin ka huvi tundma ühe vormeli vasu mis meil oli, kui ma nii 11a võisin olla. Uurisin milline see Estonia 3 on ja leidsin juhuslikult ka selle masina pildi mis meil garaažis seisi.
[Pilt: 065-2.jpg]

Tegu peaks olema "Estonia 15-M" margiga siis.
Vormel oli Izh "Jupiter" mootriga, peab märkima, et üli hästi forseeritud!! Hiljem tsikli aiste vahel pole enam teis tselist näinud, see oli ikka võimas elukas.
Vanematelt meestelt olen kuulud, et selline võttis ikka oma 180km/h välja.
Kahjuks lammutati masin raskematel aegadel 90a ja tehti aia traktoriks mida oli selle ajal rohkem vaja, sest suhkurt ja tubakat tuli ju ise kasvatada "Keskaja rõõmud".
Alles on veel roolilatt, tagatelg koos kõige jooksu ketaspiduriga ja vedrustusega ning esi jooks koos vedrustusega, pedaalid, käigukang, taga pidurituli.
Kõik muu on läinud ajalukku Sad
Kui mõni ehitab või taastab, siis võin pakkuda, ühekorra oleks peaaeg emex saatnud... jalus pidevalt, nüüd tean millega tegu, las olla veel Wink
Vasta
#5

See võis olla Jzevski tehase forsseering.Seeriatootmise kõrval oli seal ka üksikeksemplaride kokkupanek ja mootorite forsserimine vastavalt kasutusotstarbele (ringrada,jäärada,kross)Neil oli JŽ 344A ringrajale,see sõitis üle200, tal oli 3silindriga mootor.
Vasta
#6

Tunnen üht inimest, kes omal ajal Estonia-15ga sõitis (ja võitis). Ta on mulle sellest üsna põhjalikult rääkinud.
Tal oli üks parimaid mootoreid, mingit laadi ebasümmeetrilise läbipuhumisega silindrid. Rääkis pikalt, kuidas suitsuga ja veega katsetas gaaside liikumist silindrist.
Mehe nimi on Lembit Tammsaar, hiljem oli ta Estonia 21-l nõukogude liidu meister. Samuti Estonia 24 (hilisem Esttec 884) kerekuju üks autoritest ja teostajatest.
Vasta
#7

Olen ka nendest ovaalsetest silindritest kuulnud ja rääkinud ka mehega , kes need valmis freesis (kunagine Estonia mootorite mehaanik). Eesnimi tal Ülo. Aga tema jutu järgi oli silindrid (või kolvid? ei mäleta) ovaalsed sellepärast , et kepsusõrmele jääks paisumisruumi.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#8

OT: Vaevalt et need silindrid nii nähtavalt ovaalsed on. Pigem on kolb natukene ovaalne, tegelikult küll vaid paar mikromeetrit. Enamikul kolbidel on sõrme osas alumiiniumi rohkem, seetõttu ka nad sealt rohkem paisusid.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#9

madeinussr Kirjutas:OT: Vaevalt et need silindrid nii nähtavalt ovaalsed on. Pigem on kolb natukene ovaalne, tegelikult küll vaid paar mikromeetrit. Enamikul kolbidel on sõrme osas alumiiniumi rohkem, seetõttu ka nad sealt rohkem paisusid.
Jah , kolvid oleks nagu loogilisem.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#10

vootele Kirjutas:Tal oli üks parimaid mootoreid, mingit laadi ebasümmeetrilise läbipuhumisega silindrid. Rääkis pikalt, kuidas suitsuga ja veega katsetas gaaside liikumist silindrist.

Ebasümmeetrilise läbipuhumisega silindrid ja ebasümmeetrilised kolvid ikka kaks eri asja. Arvatavasti siis olid ülevoolukanalid kas erineva suuruse või kujuga, et saavutada ebasümmeetriline läbipuhe. Väljalaske aken peaks sel mootoril ka väheke ühe külje poole hoidma, seega sellise läbipuhkega saavutati silindri parem täituvus kütteseguga siis.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#11

Minu viga. Ise hakkasin kolbidest rääkima. Auto millel neid kasutati oli ka Estonia 21 või midagi muud VAZ mootoriga.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#12

Ei leidnud muus teemat siit, aga siiski. Kas on tegu Estonia 20-ga?
Pilt saadud siit lehelt.

Vabandust siis, kui see kuskil siin foorumis läbi käinud on!

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#13

miniest Kirjutas:Ei leidnud muus teemat siit, aga siiski. Kas on tegu Estonia 20-ga?
Pilt saadud siit lehelt.

Jah, on küll.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne