GAZ 53 halb käivitumine ja õlirõhk jms
#1

Natuke kurdan oma Gaz 53 käivitumist. Nimelt külmalt peale bensiini ülespumpamist (nõuab seda igal hommikul) käivitub peaaegu koheselt aga kui varakult kohalt ära minna ja liiga kiiresti teine käik panna siis võtab hinge kinni ja sureb välja ning enam ei käivitu mitte, isegi mitte pikalt starterit andes. Olen täheldanud, et vahest käivitub just siis kui starter tagant lasta. Keegi võiks mulle meenutada, et mis viga see oli kui starter järel ei käivitu, aga kui jääb veel väheke inertsi, siis hüppab võtit tagasi keerates käima. Teinekord käivitub koheselt mõni minut oodates.
Soojalt pole käivitumisega probleemi olnud.
Vasta
#2

Tundub,et variaator kalab.
Vasta
#3

Külmalt käivitades kasutad ikka õhuklappi?
Minu masinal võtab külmalt hinge kinni ainult juhul kui õhuklapp ei ole sobivas ulatuses suletud, minu isendi puhul siis umbes poole peal.
Vasta
#4

Muutsin vähe pealkirja, et tuua teemasse ka juttu õlirõhust ja näiteks ka bensiinikulust.
Oma masinal on sooja mootori puhul rõhk ikka päris nulli lähedal ja ka tuli vilgub või lausa põleb isegi sõidu ajal. Seda eriti veel kui anda koormust- gaasi maha lastes rõhk kohe paraneb. Näiteks sõites kolmanda käiguga pöörded üleval, siis ei põle aga neljandaga põleb. Külmalt peale käivitamist on seier tühikäigul 3 peal ning mõned kilomeetrid peale sõidu alustamist püsib 2 peal.
Olen rääkinud mitme Gazi omanikuga ning pea kõigil on rõhk kehv. Viimati rääkisin ühe kalluri omanikuga kes ütles, et tal väga vähe sõitnud mootor aga rõhk soojast peast ikkagi nullis, soovitas mul sellele tähelepanu mitte pöörata. Tema aga üllatas mind bensiinikuluga, mis pidavat väidetavalt olema 20L/100km. Enda masina kulu olen ühe korra mõõtnud ja see oli 32,5L/100km.
Käisin läbi Rebellast (Lähtes asuv Gaz ametlik esindus) ning rääkisin sealse mootoriremontijaga. Tema ütles, et peale tema tehtud kapremonti ei pidavat rõhk alla 2 üldse langema. Uurisin veel temalt, et kas tasuks tsentrifugaalõlifilter vahetada uuema pappfiltri vastu aga ta ei näinud sel õlirõhu paranemise suhtes mõtet. Tema väitel olevat Gaz 53 peamine õlirõhu languse põhjus nukkvõlli pukside kulumine.
On kellelgi olnud kogemust, et õlirõhk on paranenud uue õlipumba panekuga ja kas on mõtet rõhku hoidva klapi vedru alla lisa seib või midagi sellist panna?
Vasta
#5

See nukkvõlli jutt on suht õige, pump lööb rõhu üles, nukk ja vända saaled hoiavad seda. Väntvõlli saad uue panna, kuid nukkvõlli saalesid vahetada on ütlemata hirmus ettevõtmine. Pumba rõhku ma küll ei soovitaks tõsta ning oma kogemusest hoiatus ette - õlipumpasid on 53-le vähemalt kahte sorti ning kanaliaugud neil ei klapi, üldine kinitus küll. Kui ei tea seda, siis peale pumbavahetust võib üllatus suur olla, et rõhku ei tekigi. Ise pooldan tsentrifuug-filtrit, vahetasin oma uue ninaga kallurilgi peale tagasi sellise. Vene pappfiltri kvaliteet kõigub ning ei pruugi alati aru saadagi, et filter umbes on.
Aga käivitumisest rääkides - olen viimase kahe aasta jooksul kolm mootorit ette valmistanud ja kõik on hea käivitusega olnud. Erilist saladust pole - vanasse plokki uus väntvõll (lasin kõik tasakaalustamisest läbi), kepsud,kolvid kaalu peale, tolerants 0,1 g per kolvi ja kepsu komplekt, plokikaaned rihtplatelt üle, klapid korrektselt soveldatud. Koostamisel mootoriraami ümber kliiniline puhtus, momentvõtmega pingutused/jõumomendid õpikust ning karburaatorile õpikuseadistus. Vahele tõstes kontrollin iga kord üle ka jagaja, et selle jalg ei loksuks etc, ued küünlad/juhtmed ja võtit. Sissesõit min 500 km, plokikaante kontrollpingutus ja klapireguleerimine.
Ehk teisisõnu - GAZ 53 mootor allub igati dressuurile, kui asi teha korrektselt, head remonditava silmas pidades. Probleemid algavad kulunud osadest, a la jagaja kasvõi õrnast loksust jne.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#6

peeterpaul Kirjutas:Väntvõlli saad uue panna, kuid nukkvõlli saalesid vahetada on ütlemata hirmus ettevõtmine.
Rebella remondimees ütles, vanasti kapremondis oli pandud sinna puksid EPO liimiga, aga nüüd sellist asja enam ei riskita teha.
peeterpaul Kirjutas:Probleemid algavad kulunud osadest, a la jagaja kasvõi õrnast loksust jne.
Ups, ma ei hakka parem mainimagi, mida mu masina jagaja teeb kui seda loksutada...
Vasta
#7

Ja veel - kui see pill seisab Sul väljas, siis sügisel varahommikused allad ja selle järgi tulev päike tekitavad päris võimsa kondentsi kapoti alla, ei imesta, et jagaja lausa ujuks veest.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#8

Nii, eile hommikut sai käivitamisega juba suurt vaeva nähtud. Pumpasin bensiini ülesse, tooreklapp poole peale ning peale starteri andmist käivitus vaid korraks ja enam ei teinud ka pikka käiamise peale ühtegi lubamist ka. Pika jändamise peale sain käima.
Täna hommikul sama jama. Kiskusin juba küünlad maha, need aga täiesti kuivad. Meenus grynno soovitus ja tõmbasin tooreklapi täiesti lõppu välja ning käivitus koheselt ja jäi käima. Oma osa kindlasti jahedatel hommikutel ja ka selles, et ma pole masinat korralikult tundma õppinud.
grynno Kirjutas:Külmalt käivitades kasutad ikka õhuklappi?
Minu masinal võtab külmalt hinge kinni ainult juhul kui õhuklapp ei ole sobivas ulatuses suletud, minu isendi puhul siis umbes poole peal.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne