MTZ 05 (aidake leida marki)
#1

Tere. Ärge pahandage, aga kahjuks ei tea ma selle  marki ja pilte ei oska kaotsida!.Mul on umbes 5 aastat seisnud vene 2 rattaline aiatraktor. esmasel vaatlusel on kõik tip top. kolb käib ringi ja minuarust funktsioonid töötavad. Mul on plaanis see siis töökorda seada. eile puhastasin karbussi ja õhufiltri (õhufiltri alumine ots oli ühendatud mootoriplokiga ja sealt tuled töötamuise ajal õli õhufiltrisse ??). õli on plaanis ka välja lasta aga, ma usun et kui see on seisnud siis on seal karteris/reduktoris/käidukastis õlist paks selline massiivne kiht põhjas ja mingi fekaal jääb mootorisse ikka. ´
Infoks sell traka kohta.
1 võrreldes teiste samalaadsete traktoritega on vägasuur teglede vahe
2 on käsistarter (druzba moodi) ja jalgstarter.
3 minuteada on enamlevinud oranzid ja sinised.
Kas keegi oskab pilte anda/ oletada selle marki, et edaspidi aidata mind?

Küsimused siis:
1. mis õli karterisse panna
2. mitme taktiline mootor on ja mis segu (bens/õli)
3. mida peaks selle traktori juures veel enne tegema kui esimest korda käivitada?

Jutt jäi kesine aga ma väga loodn et te saate mind aidata. pilte saan lisada laupäeva õhtuks umbes.
Vasta
#2

leidsin mingi variandi sellest, see punane väiketraktor siis---> http://www.kolhoos.pri.ee//?action=text&...=20&leht=6
Vasta
#3

makuke Kirjutas:leidsin mingi variandi sellest, see punane väiketraktor siis---> http://www.kolhoos.pri.ee//?action=text&...=20&leht=6

Tegu siis MTZ-05'ega
Mootori koha pealt, et peaks olema 4T mootor. Ülejäänut ei teaSad
Vasta
#4

makuke Kirjutas:leidsin mingi variandi sellest, see punane väiketraktor siis---> http://www.kolhoos.pri.ee//?action=text&...=20&leht=6
Pildil olev traktor asub Järva-Jaani varjupaigas, olles ise muuseumipapa omand (vast juba ligi 20 aastat) Ära lase end eksitada valest haagisest ja valedest veoratastest. Need asendas kaasfoorumlane ivar73. Õnneks on kõik originaalosad alles, nii kui ka hulk haakeriistu (ader, kultivaator, äkked, vikat, vaoajajad) Kui masin on kaua seisnud, siis võiks küünlaaugust veidi mootoriõli sisse valada ning mõne ringi väntvõlli pöörata. Kui seisnud niiskes ruumis, siis võta maha magneeto ning vii tuppa ahju otsa või radiaatori peale. Mootor on neljataktiline ja bensiini hulka õli ei panda. Karteris ja käigukastis on tavaline mootoriõli. NB! Õlirõhku näitab mootoriploki allosas olev horisontaalvarras, mis mootori käivitumisel "tuleb väljapoole" Ja veel: käsistarteriga on käivitada hõlpsam, kui jalghoovaga. Jõudu ja edu!
Vasta
#5

http://www.kolhoos.pri.ee//?action=text&cat=3&ID=137

Siin natuke rohkem juttu.
Vasta
#6

muuseumipapa Kirjutas:
makuke Kirjutas:leidsin mingi variandi sellest, see punane väiketraktor siis---> http://www.kolhoos.pri.ee//?action=text&...=20&leht=6
Pildil olev traktor asub Järva-Jaani varjupaigas, olles ise muuseumipapa omand (vast juba ligi 20 aastat) Ära lase end eksitada valest haagisest ja valedest veoratastest. Need asendas kaasfoorumlane ivar73. Õnneks on kõik originaalosad alles...
Hm, kuid mis oli siis mainitud koostude vahetamise põhjuseks, kui originaalid põhimõtteliselt olemas?

Kelm Kirjutas:http://www.kolhoos.pri.ee//?action=text&cat=3&ID=137

Siin natuke rohkem juttu.
Soovitan sellist raamatut, nagu: Endel Piirsoo, Valdeko Hussar: Väiketraktorid ja -mehhaniseerimisvahendid/Tallinn, Valgus 1991
Sellest raamatust kombineerisin ka kolhoos.pri.ee lehel oleva MTZ-05 kohta käiva jutu, kuid raamatus on traktorit ja selle juurde kuuluvaid haakeriistu käsitletud märksa põhjalikumalt, tervelt 15 leheküljel ja MTZ-05 kohta käiv jutt on kohe raamatu algusesSmile

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#7

Aitähh kõigile,
küsimused veel:
1. Milline oleks see õige karteri õli?
2. kui käsistarteri kohale on kinnitatud kiilrihma ratas ja pmst on mootor võimalik vändast ka käima lüüa?
3. mis õlisi seal sees veel käib? kiiruga vaadates jäi mulle 1 lisamiskoht meelde ainult. oskab keegi öelda?
Vasta
#8

makuke Kirjutas:3. mis õlisi seal sees veel käib? kiiruga vaadates jäi mulle 1 lisamiskoht meelde ainult. oskab keegi öelda?
Esisilla reduktor ja kui sellel on mingisugune käigukast, siis sinna kah. Üldiselt reduktorid vaata üleSmile
Vasta
#9

kui keegi oskab öelda mis õli, kuhu ja kui palju. selle info eest oleksin ÜLI TÄNULIK.
Vasta
#10

Hädavajaliku info olen leidnud, kui oleks veel vaja teada:
1. mis kaasaegsed õlid vastavad veneaegetele õlidele?
2. et mootorit käivitada on vaja teha järgmised toimingud: ?
3. mitu õli lisamiskohta on sellel traktoril kokku? ja kust välja lastakse?
Vasta
#11

hetkel vaja vastust ainult esimesele küsimusele ja sellele et kus on õli sissevalamiskohad?
Vasta
#12

Olen vahepeal sellega sõitnud ja ilmnenud selline mure. Küünalt tahmab hirmsasti ja säde pole korras. kuidas süüde õigeks panna ja mis aitaks kaasa sädeme "tugevdamisese"?
Vasta
#13

Küünal tahmab kui segu on liiga rikas - esimese asjana puhasta õhufilter, kui see ei aita siis tuleb karburaatorit reguleerida. Säde ei saagi tekkida kui küünal on tahmane kuna tahm on päris hea elektrijuht ja elekter lihtsalt "jooksebki" mööda tahma.
Vasta
#14

ok küünla teen alati enne sõitu säravpuhtaks ja see polegi nii probleemiks. aga räägi karpast lähemalt..mul on nii, et juhtraua küljes olevast gaasi andmis kohast ei muutu eriti midagi? karpa juurest käib see "nn õige gaas". on mul midagi karpaga valesti..õhufilter on puhas..
Vasta
#15

Ehk kedagi huvitab: ajakirjas Sotsialistlik Põllumajandus (nr. 21, 1986) on omal ajal ilmunud selline artikkel:

[Pilt: imgresizekd5.jpg]
[Pilt: img0001resizesm0.jpg]

Ja veel: ehk võiks ühendada kaks MTZ-05 teemat ?!? Teine teema: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=18870

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#16

makuke Kirjutas:mul on nii, et juhtraua küljes olevast gaasi andmis kohast ei muutu eriti midagi? karpa juurest käib see "nn õige gaas". on mul midagi karpaga valesti..õhufilter on puhas..

Karpa juurest saad gaasitrossi peale pingutada, siis saad koha peal seistes gaasi maha võtta ja lasta tal vaikselt aeglastel pööretel tuksuda.

Mootoriõli saad sisse valada kere vasakul küljel olevast punnist, selle punni küljes on ka õlitaseme varras.

Reduktorisse saad valada õli reduktori peal olevast august, seal peal on nelikant polt. Reduktori külje peal on samuti sarnane polt, kui selle lahti keerad, siis selle augu tasemeni on õli normis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne