Kuhu on kadunud kõik vanatehnika taastajad?
#1

Palun avaldage arvamust. Kas ma olen ainuke kellele tundub et inimesi kes oma taastamistegevust ka internetis (loe: siin foorumis) kajastavad on tohutult vähemaks jäänud või siis ei teegi keegi eriti enam midagi? Varem oli ikka midagi lugeda ja vaadata ka aga nüüd loed tõsiseltvõetavaid projekte kokku ühekäe sõrmedel. Juhul kui ikka tehakse, siis miks ei võiks seda teistelegi näidata? Kas kardetakse kriitikat nii hirmsasti? Või kui arvata et keegi eriti midagi ei tee siis mis võiks selle põhjuseks olla? Tehnikat peaks massidel ju küll olema. Olgugi et selle olemus on viimaste aastatega tõsiselt muutunud. Hea näide tõsisest muutumisest on näiteks IZ Jupiterid. Veel 3-4 aastat tagasi ei olnud probleem osta tipp-topp korras Jupiter 500 krooniga aga seda kasumiga edasi müüa oli ikka suht lootusetu ettevõtmine. Jupiter oli viimane asi mis inimestele huvi pakkus. Ainsad huvilised olid noored kes tahtsid põllul rallitada ja nende finantsolukord rohkemat ei kannatanud. Nüüd kohtab projektinurgas hulgaliselt Jupitere.
Aga huvitav oleks veel see, et kas kõik taastamata lääne rattad on müüdud või siis omanikud "püssi nurka visanud"?
Omal seisab küll nii mitmeid vene kui ka lääne projekte tööjärge ootamas, aga ikka kuidagi vähevõitu neid näha siin. Kui asjad edenevad siis kindlasti kajastan oma tegevusi ka avalikult aga avaldage siis oma arvamust olukorrast riigis.

militaarmootorrattur
Vasta
#2

Minu Pobi projekt seisab alates juuli lõpust, sest mõned kiiremad asjatoimetused tulid vahele. Loodan järgmisel kevadel taas jätkata, siis kajastan tegevusi taas ka siin foorumis, nagu seda varemgi tegin.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Vahelduva eduga osadel inimestel need sõidukite ehitus- ja taastamisprojektid ikka edenevad. Vaikselt küll, aga siiski edenevad.
Eks enamjaolt raha-, aja- ja detailidenappus on see, miks tööde edenemistesse määramata suurusega "augud" tekivad.
Vasta
#4

Minuga lugu selline, et tere suvi sai taastatud 1973. aasta Toyota Corona Mark II-te. Lootsin selle juba Haapsalu nostalgiapäevadeks valmis saada, kuid nagu tavaliselt, venisid tööd märksa pikemaks. Hetkel on auto väljast juba enam-vähem, salongitööd aga veel suures osas pooleli. Ning kui vähegi vaba hetk, jätkan nokitsemist.

Siit ka põhjus, miks olen selle projekti puhul siiani vaid paar postitust teinud ning needki olnud kiireloomulised küsimused mõne osa või meistrimehe kohta. Lihtsalt pole raatsinud aega raisata kirjutamise peale. Nüüd mil külmad ilmad tulekul, loodan üht-teist projektist ka kirja panna. Seda enam, et vähemalt fotomaterjali osas on taastamistööd suures osas jäädvustatud.
Vasta
#5

mõnes mõttes on tegemist nõiaringiga. reeglina on vanade autode taastajate huvi justnimelt vanad autod. et midagi taastada on vaja lisaks ajale ja rahale ka motivatsiooni ja mõttekaaslasi. See foorum on selliseid inimesi ikka koondanud, kuid viimasel ajal on siinse rahva huvi muutunud. mind isiklikult jätab külmaks ühistransport, rasketehnika ja mootorrattad ning kuna seda on siin foorumis enamus, olen loobunud foorumit pidevalt jälgimast - pole enam nii huvitav minu jaoks. samuti ei tõuse mu käsi enam nii aktiivselt siia kirjutama. see ei tähenda muidugi mitte seda, et bussi-tolli-trammi-motika teema siia ei sobiks, lausa vastupidi, kuid jutu mõte on see, et vanade AUTODE taastajad ei leia siit enam nii palju motivatsiooni, et ise kribama hakata. kuid peab mainima, et kindlasti on faktor ka aeg ning kui projekt juba 3 aastat veninud on, siis vajub lihtsalt unustuste hõlma kunagi alustatud teema Smile aga lahendust ma pakkuda ei oska - eks see on loomulik areng ja mingi aeg, kui jõutakse lähemale heaoluühiskonnale, tekib inimestel rohkem aega ka klubilise tegevusega tegeleda ning üritusi korraldada. nagu näitasid lustisõidud, on taastajaid ja huvilisi tegelikult ju väga palju - nad lihtsalt on teistes ringkondades liikuma hakanud? unicweb jne

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#6

Tegelen jõudumööda oma Hanomag matkabussiga, mis ka aasta järgi (1973) suht uunikum, kuid minul on ta rohkem reisimiseks mõeldud tarbeese, kui viimse kruvini taastatud vanasõiduk.
Olen ka ehitamise käigust mõningaid pilte teinud, kuid eraldi teemat mul paraku siin veel pole tehtud.
Tegelikult pole matkabussi teemasid üldse eesti foorumites kohanud. Saksas ja Hollandis tunduvad vanad matkabussid väga popid riistapuud olevat, oma klubidki olemas.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#7

Kuniks kodumaised endast märku annavad, vaata veidi maailmas ringi. Vahva sell toimetab discovery channelil, mark evans nimi. www.markevans.co.uk.
Asi on vaatamist väärt!

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#8

Väga hea küsimus.
Millele vastata suht raske.....

Mulle isiklikult tundub, et nad on lihtsalt kadunud kõikvõimalike trollifännide, bussihuviliste, noorte mopeedurite (kellel "pents on, aga sädet pole") jms sellise rahva hulka, keda siiasamasse automotosse hordide viisi viimasel ajal juurde tulnud on...

Palun vabandust, kui kedagi solvan, aga keegi pole ju siiamaani ka seletanud, et mis vahet seal on, mis buss mis liinil sõidab...
Ja ise ma sellest aru ei kipu saama, on ju viimane minu jaoks pelgalt transpordivahend, millega liigutakse ühest kohast teise ja kogumooz.
Loomulikult, esineb ka inimesi, kes vanu busse muud moodi armastavad; nimelt ostetakse endale miski eelajalooline asi, pannakse rahad kokku, taastatakse ta viimaseni ära ja hiljem käiakse koos sama seltskonnaga mööda Euroopa vanatehnikaüritusi.
Olen näinud selliseid lõbusaid seltskondi nii Riga Retrol (sääl olid sakslased kohale sõitnud), kui ka lõunanaabrite, soomlaste, taastamiskonkurssidel....

Üks lõbus, minu arust tõsine, bussihuviline ntx siin:

[Pilt: DSC_0529.jpg.jpg]

Meie bussihuvilised vastavad, aga sellega, et postitavad kordamööda kaasaegsete busside maeiteamisnumbreid....

Ja iga kord, kui automoto lahti lüüa ja viimasid postitusi vaadata, siis neid numbreid ainult näha ongi. Tekib tunne, et siin polegi enam vanaauto taastamishuvilisi ning pole ka mõtet oma käimasolevaid vanaauto projekte kirjeldada. Sest projektidel pole ju "numbreid", ei sõida nad liinidel ning mootor tehakse ikka kenasti korda, enne kui sõitma hakatakse...(s.o. pole ju võimalik, et ei käivitu või muu selline laiskusest/lollusest tingitud jura)



Teine teema on lapsed, kes pole mitte vanatehnikahuvilised, vaid kes lihtsalt ei jõua endale vanadest vene mopeedidest asjalikumaid liikumisvahendeid soetada ja neid taastada, mis on ka nende ea tõttu arusaadav, muidugi....Ja keda on kohutavalt palju siia tekkinud.

Aga minuarust ei peaks igat "võrr jätab vahele" juhtumit suure kella külge panema, vaid peaks ka ise natuke asjaga tegelema. Muidu ei arene ju...
Ja kuulama - uurimima, mida kogenenumad teevad, ning mitte oma suurt lollust ilmale kohe kuulutama....
Vasta
#9

See discovery link on tõesti hea, aga ise kaldun arvama et inimesed mitte ei tee vähem vaid nende tegemised leiavad vähem kajastamist siin. Võib-olla on tõesti siis mindud üle mõnda teise foorumisse, samas tean hulgaliselt huvitavaid projekte (nii auto kui moto) mis pole kusagil üleval.

Seega teen avaliku üleskutse kõigile vanatehnikahuvilistele, olenemata sellest kas Te taastate IZ-Jupiteri, Mercedes-Benz autot või Ikarus bussi, olge julgemad oma tegevust avalikustama, pikemas perspektiivis on see ka Teile endale kasulik. Saab uusi tutvuseid inimestega keda huvitavad samad asjad ja kui tuleb ka väike kriitika siis pigem on see kasuks kui kahjuks, jagan arvamust et inimene õpib kuni elab.

Jõudu ja edu kõigile ning hoidke ikka pea püsti!

militaarmootorrattur
Vasta
#10

Nõustun suuresti Stihli arvamusega - viimasel ajal on Automoto Foorumist saanud rohkem bussijuhtide või -huviliste jututuba. Sageli tundub, et vähemalt osa postitustest, näiteks rubriigis "Millised bussid millisel liinil sõidavad", sobivad sama hästi siia foorumisse, nagu see, kui ma igal hommikul teataksin, et nägin eile Pirital kollast 1997. aasta KIA-d või sinist 2004. aasta Fordi. Kui põhjenduseks on see, et tegemist on ühistranspordiga, siis võiks ju avada ka rubriigid "Millised taksod Nõmmel sõidavad" või "Milliste marsadega ma sõitnud olen".
Siiani olen arvamusel, et tegemist on siiski VANASÕIDUKITEhuviliste foorumiga!?
Vasta
#11

stihl Kirjutas:... esineb ka inimesi, kes vanu busse muud moodi armastavad; nimelt ostetakse endale miski eelajalooline asi, pannakse rahad kokku, taastatakse ta viimaseni ära...
Üks lõbus, minu arust tõsine, bussihuviline ntx siin:

[Pilt: DSC_0529.jpg.jpg]


Njah, nimetet REO on tõesti ilus asi. Müts maha taastajate ees.

Meie bussihuviliste "häda" on vast aga selles, et POLE algmaterjali, millest busse taastada.

Minu teada on kasvõi enne-1960ndaid valmistet busse projektide/jäänustenagi alles vaid ülinapp käputäis: Opel Blitz (1937), Borgward (1940), Saurer (1942), lisaks veel üks ZIS-155 ja üks ZIS-127 1950ndatest. Ning mõned TA-6d, mis kirjade järgi on küll 1950ndatest, kuid tegelikkuses 1970ndate kapremontidest ja mille põhjal 1950ndate liikuri taastamine tähendaks praktiliselt seibhaaval uue replika ehitamist. KÕIK. Joon alla.

Põhjus - erinevalt Eestist ei lõigatud Soomes vanu asju riikliku poliitika järgi puruks.

Ma ajaksin oma silmad ülipunni ja hüppaksin rõõmust lakke, kui eelnimetet nimekiri kasvõi ühe taastamiskõlbuliku isendi võrra pikeneks. Kardan aga et ei.

Küsimus - mida jääb ühel bussihuvilisel selles olukorras muud teha, kuis olemasolevate liikurite kasutatavust dokumenteerida? Taastamiseks sobivaid projekte ju pole...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

valdo Kirjutas:Küsimus - mida jääb ühel bussihuvilisel selles olukorras muud teha, kuis olemasolevate liikurite kasutatavust dokumenteerida? Taastamiseks sobivaid projekte ju pole...

Ma olen sellest juba korra kirjutanud, mis tal muud üle jääb...Smile

1. Julge unistada.
2. Otsusta ära. S.t. lõika enda tegevustelt ära muud eesmärgile pühendumist segavad asjaolud/sebimised/nummerdamised, mis vaid raiskavad energiat.
3. Valmistu (õpi; kogu raha, tööriistu jne)
4. Osta midagi ära. Ntx selline on praegu ebays saadaval:

[Pilt: 56_24.JPG]

5. Tee valmis.
6. Naudi ja oska iseenesele aitäh öelda...(e. ära unusta uhkustada  oma looduga)

P.S. Loomulikult ei ole ma seda ise välja mõelnud...Smile
Vasta
#13

stihl Kirjutas:Palun vabandust, kui kedagi solvan, aga keegi pole ju siiamaani ka seletanud, et mis vahet seal on, mis buss mis liinil sõidab...

Ma palun ka, ärge solvuge, aga algul ajas see ühistransportlaste lemmikrubriik mul "kopsu üle maksa", siis võtsin seda kui tahtekasvatuse teemat, millega on võimalik enda närvisüsteemi igapäevaselt treneerida-ma ei hakka selle rubriigi pärast end ju ometi välja vihastama, (sellise eelhäälestuse võtan alati ka siis, kui mulle vahel tuuakse totakaid diplomitöid retsenseerida...) Kusjuures kõige kurioossem on see, et ikka kiikad sinna ühistranspordi rubriiki sisse-ootuses, et viimati on täna midagi tuumakat öeldud!  No see jutt oli naljaga pooleks öeldud ja ärgu ühistranspordi inimesed pahandagu.

Hoopis tõsisem lugu juhtus viimati Saksa okupatsiooni aegu ühe abikooli poisikesega, kes käis  ka muudkui  transporti jälgimas ja kirjutas märkmikku järjepannu üles kõik möödasõitnud rongivaguni numbrid. Fritsud panid poisikese kui vene spiooni seina äärde...

Aga vanatehnika taastajad ei ole kuhugi kadunud, vaadake kui palju taritakse endale mitmesugustel Tagadi ja Melliste üritustel träni koju- kõik see läheb ikka millegi taastamisse!

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#14

[/font]Taastajaid on ja projekte ka.
Tekib ainult küsimus,kus on need asjatundjad,kes suudavad kaasa mõelda ja rääkida nendel teemadel?
Isiklikult on mul praegu käsil 5 projekti.
1.Norton 18, 500 (big four 1934)
2.Puch 250 (1936)
3.Jawa Perak 250 (1954)
4.K-750 (1961)
5.Vjatka VP 150 (1960)

Kui paljud oleksid nõus jagama asjalikke kommentaare?
Olen järgemööda teemasid algatanud aga tulemused on siiamaani jäänud väga kesiseks,sest lapsed ei oska ja ei taha kaasa rääkida ,kui sul ei ole" mopi-rolla" postitust.
Olen endiselt arvamusel,et lastel peaks olema enda foorum.
Seda ,et tegijad ei taha enda tegemistest teada anda,on minu arvates tagasiside puudumine.
Asjalikud postitused kolivad ka vägisi unicwebi,kus laste teemasid lihtsalt ei ole.

www.retromc.ee

:I M Back
Vasta
#15

Ma koguaeg arvasin, et ma olen ainuke, kellel busside ja traktorite teemalise sisu vohamine ära on visanud, aga tuleb välja et teisi on veel Smile Mind isiklikult ei häirigi nii väga see, kui Ühistranspordi või Rasketehnika alamjaotuses 1000 pildiga teemad on, kuivõrd fakt, et antud temaatika on ennast igale poole mujale ka laiali pressinud. Näiteks ei ole Tehnilise all praktiliselt võimalik autoteemalist juttu ajada ilma, et keegi tuleks välja postitusega stiilis "mulle meenub et MTZ traktoril/Ikarus bussil/veoautol/teehöövlil käib see asi nii...".

Vanasti ei olnud see foorum niivõrd rangelt vanatehnikale orienteeritud (selleks on alamjaotus "Uunikum"), kuivõrd just inimestele kes hobikorras oma tehnikale ise näppe külge panevad, huvituvad oma tehnika ajaloost ja muul viisil asjade sisusse rohkem tungivad, kui keskmine kodanik. Hetkel on kõik hobikorras nokitsejad nagu vaeslapsed oma kodus, kui traktoriteemaline vestlus ei huvita siis polegi nagu midagi lugeda.

Ma arvan et asi läheks paremaks, kui busside, traktorite ja Vene tehnika fännid, keda on jube palju, asja natuke rahulikumalt võtaks. Kui jutt on teema alguses BMW-st või Opelist, siis pole nagu vaja kohe traktorite ja ladadega peale lennata, võib lihtsalt eraldi teema teha. Foorumis on palju erinevate huvidega inimesi, kõik ei jaga teie vaimustust.
Vasta
#16

No minu arvates on ühistranspordi ja rasketehnika huvilistele oma (alam)foorumid, s.t. asi on üsna hästi foorumi muudest osadest eraldatud, ja keda see temaatika üldse ei huvita, ei pea neid teemasid ju üldse lugemagiSmile

Lihtsalt ei saa aru, millest on tingitud see hala, et traktori- ja bussihuvilised teevad liiga ja nii edasi samas vaimusSad

Rohkem tolerantsust erinevate huvidega kaasfoorumlaste suhtesSmile

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#17

Jesper Kirjutas:/ Näiteks ei ole Tehnilise all praktiliselt võimalik autoteemalist juttu ajada ilma, et keegi tuleks välja postitusega stiilis "mulle meenub et MTZ traktoril/Ikarus bussil/veoautol/teehöövlil käib see asi nii...". /

Vanasti ei olnud see foorum niivõrd rangelt vanatehnikale orienteeritud (selleks on alamjaotus "Uunikum"), kuivõrd just inimestele kes hobikorras oma tehnikale ise näppe külge panevad, huvituvad oma tehnika ajaloost ja muul viisil asjade sisusse rohkem tungivad, kui keskmine kodanik. Hetkel on kõik hobikorras nokitsejad nagu vaeslapsed oma kodus, kui traktoriteemaline vestlus ei huvita siis polegi nagu midagi lugeda.

Ma arvan et asi läheks paremaks, kui busside, traktorite ja Vene tehnika fännid, keda on jube palju, asja natuke rahulikumalt võtaks. Kui jutt on teema alguses BMW-st või Opelist, siis pole nagu vaja kohe traktorite ja ladadega peale lennata, võib lihtsalt eraldi teema teha. Foorumis on palju erinevate huvidega inimesi, kõik ei jaga teie vaimustust.


Nüüd jääb mulle nati arusaamatuks, mis siis on siis "õige" teema. Traktor ei sobi, buss ei sobi ja ka Lada ei sobi. Kas Sierra, Ascona ning Golf on siis õiged masinad?
Mind ka ei huvita mis liinil milline buss sõidab, kuid ma lihtsalt ei vaata seda teemat ja nii lihtne see ongi.
Mis puudutab näiteid traktoritest ja veokatest, siis arvesta, et mehed kes Sulle ka mingit asjalikku nõu suudavad anda pole enam 20 aastased ja loomulikult on neil olemas kogemus nii Ladade kui ka paljude teiste nõuka aegsete traktorite veokatega. Näiteid a´la "vot 85nda aasta sierral käis see asi niimoodi" võid hakata lugema mõne aasta pärast kui praegused teismelised suureks saavad.
Tglt tahtsin öelda ainult seda, et kui mõni teema ei meeldi, ära loe ja nii lihtne see ongi.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#18

stihl Kirjutas:
valdo Kirjutas:Küsimus - mida jääb ühel bussihuvilisel selles olukorras muud teha... Taastamiseks sobivaid projekte ju pole...

1. Julge unistada.
[...]
4. Osta midagi ära. Ntx selline on praegu ebays saadaval:

[Pilt: 56_24.JPG]

Minu jaoks omab isend vaid siis väärilist uunikumistaatust, kui tema ajalugu on Eestiga seotud. Miks me peaksime võõraste riikide/piirkondade tehnikaajalooga tegelema, võiks nagu ikkagi kodumaisega?

Ehk siis ideaalis on väljavalitud isend (projekt) parematel päevadel meie kodumaa teedel vuranud. Kuna eriti just veoautod/bussid läksid nõukaajal valimatult metallihundi lõugade vahele (erinevalt "emeksitest" "möllas" siis end riikliku vanarauaplaaniga toitev VtorTšerMet), siis on seda igas olukorras palju nõuda.

Seepärast on minu silmis "hädavariant" ka see, kui välismaalt soetatakse endale mingi projekt-isend, millesarnaseid (sama marki liikureid) kohtas kunagi ka meie teedel, kuid neid siinmail enam alles ei ole või eriti ei ole. Tollase miljöö, olustiku, õhustiku jms ta loob, kuigi ma tean sel juhul selgelt, et sõiduki "hing" ei ole Eestiga sel juhul seotud. Samas on see tihti parim, mida me saame (veel) Eesti tehnikaajaloo säilitamiseks/jäädvustamiseks teha. Me kõik teame nt klubi Front Line Opel Blitzi (mis oleks reenact'ing-ürtitus ilma temata?), Lavassaare muuseumi GR-seeria auruvedurit jms.

Kätt südamele pannes võin öelda, et olen minagi oma jalgratastega vahel nii talitanud. Kõik Kurtnal eksponeeritugi ei ole oma "ilusamas" elus Eesti teedel vuranud, "manti" on võetud näiteks nii Lätist, Rootsist kui ka Soomest, detailide osas ka Saksamaalt. Aga nendel juhtudel ma tean raudpolt-kindlalt, et meie teedel on kunagi TÄIESTI IDENTSED liikurid kulgenud...

Ja lõpuks noh jah... mõni väärtustab/taastab ehk ka selliseid äsjaimporditud isendeid, mis eesti teedel vuranud ei ole, seega mis jäävad meie tehnikaajaloole üsnagi võõraks. Mina sellel erilist mõtet ei näe.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

korvimees Kirjutas:Nüüd jääb mulle nati arusaamatuks, mis siis on siis "õige" teema. Traktor ei sobi, buss ei sobi ja ka Lada ei sobi. Kas Sierra, Ascona ning Golf on siis õiged masinad?
Ei ole mingeid õigeid masinaid. Samas on mõned sõna võtnud umbes selles stiilis, et "see on siin vene tehnika foorum, minge mujale". No ei ole ma nõus sellise asjaga.
korvimees Kirjutas:Mis puudutab näiteid traktoritest ja veokatest, siis arvesta, et mehed kes Sulle ka mingit asjalikku nõu suudavad anda pole enam 20 aastased ja loomulikult on neil olemas kogemus nii Ladade kui ka paljude teiste nõuka aegsete traktorite veokatega. Näiteid a´la "vot 85nda aasta sierral käis see asi niimoodi" võid hakata lugema mõne aasta pärast kui praegused teismelised suureks saavad.
Vot tihti on see traktori- ja veokameeste nõu autoteemades asjalik ainult nende enda meelest. Mingi traktori hädapäraste vahenditega põllukõlblikuna hoidmine ning hobiauto ehitamine on kaks täiesti erinevat asja.
korvimees Kirjutas:Tglt tahtsin öelda ainult seda, et kui mõni teema ei meeldi, ära loe ja nii lihtne see ongi.
Ma ei saa mittemeeldivust enne kindlaks teha, kui ma pole teemat lugenud Smile Minupärast aetagu seal busside ja traktorite foorumis mida iganes, aga mina rääkisin just selle temaatika ohjeldamatust purskumisest ülejäänud foorumisse.
Vasta
#20

Käisin huvi pärast hetk tagasi esimest korda vaatamas ühistranspordi teemat ja teate ma pole tükil ajal saanud nii palju huumorit , kui seal pakutakse.
See on nagu "dispetseri unenägu" h2 lööb e4 ja.
Kas automoto.ee on ikka vanatehnika huviliste foorum?
Võiks ikkagi olla,sest varsti loobuvad need vähesed asjalikud sootuks siin foorumis postitamast.

:I M Back
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne