IZ-350 aastal 1950
#1

Lappasin vanu fotoalbumeid ja leidsin huvitavaid pilte oma vanaisa IZ-350-st mille ta ostis uuena poest aastal 1950. Tsikkel ise on valmistatud 1949.
Kui kellelgi on veel vanu pilte, mälestusi, kommentaare jne. IZ-350-st siis pange julgelt siia. Üleüldse võiks teha mingi eraldi teema kuhu koguda vanu pilte Eesti tsiklitest ja autodest. Mida arvate?
P.S. 2-aastane üliõnnelik tüdruk piltidel on mu tädiBig Grin

[Pilt: 3509cl0.jpg]

Väärib märkimist, et vanaisal ei õnnestunud osta tagumist lisasadulat ja seetõttu sõitis vanaema pakiraamile kinnitatud padjalToungue

[Pilt: iz350677xl0.jpg]

Sellel pildil on vanaisa sõbra IZ. Tegelt oli neid ühesuguseid IZ-e 4 ja nad väga tihti sõitsid nendega koos sest olid kalamehed ja käisid talvel näiteks Pärnu lahel kalal nendega (puukelgud olid järgi seotud)
[Pilt: iz350678wx5.jpg]

See siis vanaisa oma
[Pilt: iz350679vt6.jpg]

[Pilt: iz350680cs4.jpg]

Ühine reis Pärnust Tallinna
[Pilt: iz350681xz9.jpg]

[Pilt: iz350682sx4.jpg]

[Pilt: iz350683ph4.jpg]

militaarmootorrattur
Vasta
#2

Tõeliselt head pildid, mu isal oli kunagi 350 ja enne seda m1a, paar pilti peaks ka säilinud kusagil olema ja idee selliseid pilte kusagile teema alla riputada on toetamist väärt.
Vasta
#3

Väga ilusad pildid.
Lisan enda poolt ka ühe, tegemist on siis IZ-49 Pildil olev mees on Jaan Kersna. Pilt on tehtud esimesel augustil 1956 ja tema oli minu vanaema ja vanaisa mootorratta sõiduõpetaja, pildil olev ratas peaks olema konkreetne Kehtna Sohvoostehnikumi õppesõidu ratas.

PS: kas aastal 1950 polnud eriti kombeks mootorratast registreerimismärkidega varustada?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#4

ei vaidle vastu on ilusad vanad masinad ilusatel piltidel mu vanaisal oli iz-planeta seda mis täpsemalt ei tia sest kui läksin koju tooma oli iz juba ära antud tean küll kellele aga ta ei anna seda tagasi ja mis veel hullem ei tee korda kah
Vasta
#5

Tõeliselt muhedad pildid!
Pilte vaadates tekkis küsimus, et kui lisa sadulat kohe ei olnud siis mis sai tagaistuja jalatugede avadega raamis. Et kas sinna käisid tehase poolt mingid "korgid" ette või oli lihtsalt niisama keermestatud ava.
Vasta
#6

See iz 350 on ikka üks võrratult ilus masin, võiks endalegi soetada ühe kui aint leiaks kuskilt sellise
Vasta
#7

TimmThaler Kirjutas:See iz 350 on ikka üks võrratult ilus masin, võiks endalegi soetada ühe kui aint leiaks kuskilt sellise

Neid liigub kaasajal tegelikult üsnagi palju. Millalgi mõned aastad tagasi oli Kurtna laadal neid igatahes lademes pakkuda. Praegu enam niiviisi ei ole, aga usun, et kes soovib sellist ratast endale soetada, suudab seda siiski ilma suuremate probleemideta teha (erinevalt mingist 1920ndate või varaste 1930ndate tsiklist). Tegu oli siiski 1940ndate lõpu ja 50ndate alguse masstoodanguga, mida valmistati sadades tuhandetes.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

mul on ka mõningad vanad pildid u aastast 1928, a kuidas neid kõige lihtsam oleks digitaalseteks saada??? üritasin pildistada, a siis kvaliteet mega kehv Sad
Vasta
#9

kasutades skännerit. Kui omal skännerit pole, siis fotopoed teevad seda tööd kah.
Vasta
#10

vilkar. Kirjutas:Tervitused, kas keegi teab sellist aparaati nagu IZ 350 kuskil vedelevat.
Või kas keegi teab kus sellist müüdaks. Kui kellegil kuskil heinaküünis vedeleb selline siis võiks ühendust võtta.

OT: Kellelgi ei VEDELE ühtegi IZ-350-et. Otsi soovist või börsist, seal on olemas vähemalt 1 ratas koos paljude varuosade ja dokumentidega. teine koht, kus on olemas IZ-350 on saaremaa varuosad.ee.
Palun ära risusta teiste teemasid oma 350 otsingutega, pane lehte kuulutus, foorumisse oled sa seda juba teinud. IZ-350 maksab suht palju raha ja neid niisama vedelemas ei ole enam.

PS: moded võivad vabalt minu postistuse ära kustutada, kuid võiksite eelneva postiga sama teha, see on siiski piltide teema.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#11

madeinussr Kirjutas:IZ-350 maksab suht palju raha ja neid niisama vedelemas ei ole enam.

Palju raha? Tegelikult... kõik on suhteline. Mina ütleksin agaka korralikus komplektsuses ja säilivuses 350te kohta, et töö ja vaev selle ratta taastamise juures maksavad palju rohkem kui projekti alghind. Lisaks mõne haruldase detaili otsimise võlud - mina otsin oma 350 projektile C-35 (täis-eboniit) signaali taastamiskõlbulikku toorikut juba 9 (loe: ÜHEKSA) aastat, olen leidnud vaid ühed armetud jäänused, millest vast asja ei saa...

Kui rääkida aga PALJU RAHA maksvatest ratastest, siis heiastuvad mu silme ette nt isendid Zündapp K800, BMW R 63, 1920ndate aastate J-seeria Harley-Davidsonid, PMŽ-A750, FN M12 jms. IŽ-350 kui mitmeid aastaid MASSkogustes valmistet ratas sinna ei kuulu.

Kui rääkida aga muidu väärtuslikest mootorratastest, kus raha põhirolli ei mängi, siis hüppaksin ma näiteks lakke 200 või 250 ccm mootorit omava Kr. Saare tehase mootorratta Tempo peale, kui selline peaks mu teele kunagi ette sattuma Wink Wink

Kui aga tulla tagasi IŽ-350 soetamissoovi juurde, siis olen jätkuvalt (vt mu eelmine postitus siin) üsnagi kindel, et miski poole aasta või aasta pikkuse kindla aktiivse soetamissoovi järel (kuulutused siin ja seal, aktiivne otsimine jms) leiab kindlasti taastamisväärse tooriku, st tooriku, mis kõlbab liikuri algprojektiks, mitte ainult varuosadeks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

Kuna Iz-350 on ka enda lemmik vene motikatest, siis sai ka ise seda oma paar aastat otsitud- ja lõpuks ka leidsin(ühe tervikuna ja ühe osadeks), tsikkel on komplektne ja suht vähe sõitnud(originaal värv ning vesipildid ka peal), väljalaske aastaks 1948. Vahest panebki mõtlema kuidas nii vanad tsilid kohati nii väikse läbisõiduga seisma jäänud...Selliseid väga väikse läbisõiduga olen kohanud ka teistel kogujatel valdavalt on küll nendeks olnud IZ-49d, mida nagu rohkem kohtab. Üks minu tuttav motomees ostis eelmisel aastal ühelt mutikeselt heinaküünialt kaks kobedat IZ-350 kokku 500 krooniSmile eest,seega kes otsib see leiab!

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#13

GAZ-67 Kirjutas:Kuna Iz-350 on ka enda lemmik vene motikatest, siis [...] lõpuks ka leidsin [...] väljalaske aastaks 1958.

Ei saa olla.

Kas on mingi peredelkin või on midagi juhtunud paberitega - viimased 350d vurasid tehasest välja 1951.a., siis asendus mudel IŽ-49ga.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

Kena on see IŽ-350 tõepoolest. Ülelüldse 50-60-ndate IŽ-d (350, 49, 56) on hoopis teine hingamine uuemate mudelite suhtes. See minu subjektiivne arvamus, kuid just selline peaks üks mootorratas olema, et tollega sõita tahaks - kõhuli paagil või 3m esihark pole "see." Mind panevad jälle imestama need lood, kuidas leitakse kuskilt küünist, vanapapi garaazist või kinni keevitatud kanalist, olematute summade eest korralikke või pea perfektseid ning arhailisi rattaid. Smile Mitte, et see oleks võimatu, kuid mulle pole kordagi midagi sellist ette veel juhtunud ja tõenäoliselt ei juhtu ka, sest iga aastaga jääb seda peidus olevat "varandust" järjest vähemaks; ega pole ka selle otsimisega pingsalt tegelenud. Smile
Vasta
#15

Vabandan vea tõttu ajasin numbri sassi,tegemist siiski 1948 aasta masinaga.

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#16

madeinussr Kirjutas:
vilkar. Kirjutas:Tervitused, kas keegi teab sellist aparaati nagu IZ 350 kuskil vedelevat.
Või kas keegi teab kus sellist müüdaks. Kui kellegil kuskil heinaküünis vedeleb selline siis võiks ühendust võtta.

OT: Kellelgi ei VEDELE ühtegi IZ-350-et. Otsi soovist või börsist, seal on olemas vähemalt 1 ratas koos paljude varuosade ja dokumentidega. teine koht, kus on olemas IZ-350 on saaremaa varuosad.ee.
Palun ära risusta teiste teemasid oma 350 otsingutega, pane lehte  kuulutus, foorumisse oled sa seda juba teinud. IZ-350 maksab suht palju raha ja neid niisama vedelemas ei ole enam.

PS: moded võivad vabalt minu postistuse ära kustutada, kuid võiksite   eelneva postiga sama teha, see on siiski piltide teema.

Vot mulle öeldi ka , et k 750 ja jawa 360 on väga kallid aga sain kõigest paarisaja krooni eest. Muidugi ei taha ma tüli norida aga lihtsalt ütlesin.!

Otsin Türil olnud jalgratta poest ,,Raidaru,, pilte ja jutustusi!

Tulihingeline asjaarmastaja retro ralli teemal !
Vasta
#17

praud Kirjutas:... panevad jälle imestama need lood, kuidas leitakse kuskilt küünist, vanapapi garaazist või kinni keevitatud kanalist, olematute summade eest korralikke või pea perfektseid ning arhailisi rattaid

Ole rahulik, seda ei juhtugi eriti tihti. Kusagil küünis või kuurinurgas vedelev isend on tavaliselt ajahamba poolt järatud, läbikulutatud käiguosaga või pikaaegse ekspluatatsiooni jooksul paljukordselt kättesaadavate mitteoriginaalsete detailidega korduvalt parandet isend. Halvemal juhul need kolm asja koostoimes.

Üsna suuremahuline töö on eelnimetet tooriku(te)st korralik ja originaalne asi ehitada. Kui seda raha eest teha, siis on vastus tihti  lühike - ei tasu -, kui aga oma hobiks, siis teatavasti aega ja raha iseendale tehtaval sõidukil väga ei loeta...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#18

arvan,et tavaliselt sellised leiud on enamjaolt kas sõbra isa onu või mõne muu tuttava tuttava käest.kes ise ei hooli ja lihtsalt sümboolse summa eest nõus loovutama.(minulgi nii läinud)[/align]

rahvusvahelist vedude kaugsõidu raskeveoki juht
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne