Teema on suletud

3 küsimust velgede kohta
#1

Nii alustasin velgede hooldust.
Tegu on kroomitud velgedega nii 16" kui 18"

1.Esmalt kust võiks saada (jawale) kodara võtit?- kui sellist asja üldse olemas on? Tahaks sirgestamist ise katsetada.

2. Kust saaks kodarate peale käivat nn "kummiriba"? (asub õhukummi ja velje vahel kodarate peal) Kas seda on poodides saada- ise ei ole kohanud- või on tegu "letialuse kaubaga"?

3. Mis möginat panna veljele sissepoole, et rehvi ääre vahelt roostetama ei hakkaks. Panin 2 uut rehvi eelmine aasta uutele velgedele ja aastaga on kroomi lahti löönud ja vaikselt roostetama hakanud. Kas sinna on mingit asja, mida uuest peast peale kanda? Roostemuundur töötab vaid roostetatud pinnal. Mingit tavotti ei tahaks ka peale määrida. Kas on veel midagi mida sinna panna??
Mis asja määrida seisvatele kroomvelgedele tervenisti peale, et nad aastaid seisaksid korralikud, ega lähe kuivas ruumis roostetama?

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
#2

unimüts Kirjutas:1.Esmalt kust võiks saada (jawale) kodara võtit?- kui sellist asja üldse olemas on? Tahaks sirgestamist ise katsetada.

2. Kust saaks kodarate peale käivat nn "kummiriba"? (asub õhukummi ja velje vahel kodarate peal) Kas seda on poodides saada- ise ei ole kohanud- või on tegu "letialuse kaubaga"?

1.Tavalisel kaasagsel jalgratta - kodaravõtmel on hulk erineva laiusega pilusid, Kui vaja, saad ise neid laiemaks teha, kui vaja.

2. Vana hävinud jalgratta õhukumm, käärid ja kummist esemeid liimiv liim abiks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#3

Ma kasutasin kummiriba asemel veekindlat "Power Tape"-i Tõmba ca 4-5 keerdu peale ja torka ventiili koht sisse. Väga lihtne ja lollikindel.
Kodaraid saad ju pingutada tavalise mm võtmega kah, vähemasti mina pingutasin...

militaarmootorrattur
#4

Justkui meeles, et "vanal" Jawal kodaranipli mõõduks oli 5,5 mm , lapsepõlves oli heal nõuk. ajal koolivennal 5,5/7 lehtvõti mida vajadusel laenati - polnud sel ajal sellist mõõtu lihtne leida. Velje määrimise kohta ei tea öelda, aga vanasti soovitati narmendavast REHVIST väljavahtivat traadikohta läbiroostetamise vältimiseks värnitsaga immutada, eks ta hädaabinõu oli, ei tea kui tõhus. Kodaraniplite pealne kummiriba asendati ka halli "kaltsupaela" isoleeriga mis paraku armastas niiskust alla/sisse koguda.
#5

kass Kirjutas:Justkui meeles, et "vanal" Jawal kodaranipli mõõduks oli 5,5 mm , lapsepõlves oli heal nõuk. ajal koolivennal 5,5/7 lehtvõti mida vajadusel laenati - polnud sel ajal sellist mõõtu lihtne leida. Velje määrimise kohta ei tea öelda, aga vanasti soovitati narmendavast REHVIST väljavahtivat traadikohta läbiroostetamise vältimiseks värnitsaga immutada, eks ta hädaabinõu oli, ei tea kui tõhus. Kodaraniplite pealne kummiriba asendati ka halli "kaltsupaela" isoleeriga mis paraku armastas niiskust alla/sisse koguda.

Uuel jawal 638l 18" veljel on ka kodarnipli mõõduks 5.5. Seetõttu ma nutangi siin foorumis, et ei ole mingi mm mõõdus võtit võtta, mis oleks ka omadustelt piisavalt lai, et ta nn "üle ei keeraks". Siin vana izi niplitega sain juba tunda vene "sõnavaras leiduvaid briljantidest", mida mulle tutvustati peale niplite ülekeeramist sõbra poolt.

Kordan uuesti Roostetama on läinud UUED VELJED millele on pandud poest ostetud UUED REHVID. Väljaulatuvatest traatidest ei ole lõhnagi. Lihtsalt velje ääre vahelt hakkab 100% roostetama. Õhukummi ventiili defekti tõttu tuli probleem päevavalgele ning nüüd on nende velgedega aamen, kuid tahaks tulevikus seda viga ära hoida, seega mida peaks tegema.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
#6

Kodara võtit kõige lihtsam teha vanast Vasara messingvõtmest.Rauasaag ja muukviil abiks.Big Grin

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
#7

Peter Kirjutas:Kodara võtit kõige lihtsam teha vanast Vasara messingvõtmest.Rauasaag ja muukviil abiks.Big Grin

Ma ei usu et suudaks muukviiliga teha 5.5mm suurust täpset võtit. Mistõttu arvata on, et kõvemini kinni olevad niplid saavad suuremaid kahjustusi.

Kas tõesti ei ole kodarate jaoks paksemat võtit olemas?

Minu võtmete ladu on kahjuks vaid tänapäeva võtmetest koosnev. Ei leidu mingeid veneaegseid kodara võtmeid, mis minuteada olid oma 2mm laiad vaid.
Omasin kunagi jalgrattaga üht sellist võtit oli pehmem kui sült.

Ootaks kodara võtmest ikkagi mingit 4-6mm paksust võtit.
Kas tõesti midagi sellist tänapäeva "euro" maailmas ei liigu. Tuleb tõesti ise võtit ehitama hakata - 6sest lehtmetallist välja lõigata ja ära karastada...

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
#8

Võtad reguleeritava võtme ja reguleerid selle omale sobivaks. Teed sellega ära esimese naksu, et kaua paigalolnud nippel liikuma saada. Peale seda õnnestub tavaliselt edasi keerata ka igasuguste poes saadaolevate valumetallist jalgrattavõtmetega, mis on rõnga kujulised, ümberringi umbes 6 erimõõduga niplikeeramispilu, kusthulgast omale sobiv valida.
#9

Tere mehed.Kui üks mees ei saa lihtsa võtme valmistamisega hakkama,siis mis taastajast me saame rääkida.

Katsuge olla...
#10

ian Kirjutas:Tere mehed.Kui üks mees ei saa lihtsa võtme valmistamisega hakkama,siis mis taastajast me saame rääkida.

Asi ei ole võtme valmistamises. Olen isegi nõus isegi selle ise tegema. Lihtsalt imestan, et selliseid asju ei liigu. Samas tehti 20 aastat tagasi veel imeasju.

Teiseks üritan ma nii vähe kasutada sõna taastamine kui võimalik. Sest viimase kahe aasta jooksul olen nii mõnelegi "juhumehele" pidanud halvasti ütlema, kuna ikka leitakse teise inimese töös vigu - samas on tehtud "taastamise" nime all ka suuremat jama. Seetõttu ei pooldagi ma taastamist vaid selle asemel sõna kohendamine -kuna siis ei pea vanade "tarkade" onklite kahetunniseid loenguid kuulama. Minu põhimõte on alati olnud, et tuleb hoida piisavalt originaalsust, tehniliselt heas korras, samas võib olla masin väga "kasutajasõbralik". Alati ei ole vaja näituseobjekti- mõnikord on ka vaja igapäeva liikurit.

Taastamises näen ma ise vaid tehasest väljaveerenud asja identset (või paremat toodangut). Mingit omaloomingut ei tohiks olla. See teema kubiseb MITTEORIGINAALSUSEST. Kas üheski tehases tehti teibituuningut? või tehti ise võtmeid?

Minu soov ei olnud siin kellegile nuga selga visata lihtsalt tahtsin saada soovitusi, kuidas midagi teha ja millega. Sain piisavalt praktilisi lahendusi, kuidas midagi teha - tänud kõigile.

Teema lukku/ kustutamisele

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
#11

unimüts Kirjutas:Teema lukku/ kustutamisele

Lukus.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne