Välimiste ukselinkidega 2140
#41

mossepower Kirjutas:2137 ja 2134 esimene siis universaal ja teine kaubik. 408 mootoriga on vastavalt 2136 ja 2133.

Kaubikud olid 2734 ja 2733

mossepower Kirjutas:Olemas on veel ka 21406, mis deforseeritud 412 mootoriga(bens A76), ees trummelpidurid ja kui mälu ei peta, siis olid tagavedrud ka muudetud/mõni leht juurde lisatud.

Nn. põllumehe variandil olid taga universaali vedrud.
Vasta
#42

Mul omal oli kunagi 1976. a 2140, millel välised ukselingid, 412. salong, rool, kitsas raadio ja sellekõrval tuhatoos, ees trummelpidurid, 412. mootor. Esiots ja taguots olid siiski muult osalt täiesti 2140. kuskil kindlasti ka pilte veel olemas...
Vasta
#43

Huvitav-huvitav, et kõiksuguseid riistapuid ka sealt tehasest aastal '76 välja veeres. Oled sa kindel, et sinu pill '75 üleminekumudel ei võinud olla?

Ise olen pildistanud ka ühte sellist üleminekumudelit, mis oli 412 sangadega uste ja salongiga, ovaalsete esitulede ja kroomvõrega 412 esiotsaga, samas 2140 plekid ja suunad esitulede all. Tagant oli 2140 plekkidega ja tuledega, v.a C-piilaril olevad gabariidid, mis olid 412 omad. Ja mootor oli hoopistükkis 408 oma. LKFi andmetel on sellel riistapuul nimeks AZLK 408 IE. Sain kinnituse, et masin on põhimõtteliselt täisoriginaalses seisus, kuid kahjuks ei osatud mulle aastaarvu peale midagi asjalikku kosta. Muuseas, seda, kuidas auto eest omal ajal oli hoolt kantud, väljendas väga hästi see, et praegusel omanikul (üks naisterahvas pruugib igapäevasteks sõitudeks) keelati rangelt kruusateedel sõitmine Smile
Vasta
#44

41Degree Kirjutas:Huvitav-huvitav, et kõiksuguseid riistapuid ka sealt tehasest aastal '76 välja veeres. Oled sa kindel, et sinu pill '75 üleminekumudel ei võinud olla?

Ise olen pildistanud ka ühte sellist üleminekumudelit...

Nõukaaegses plaanimajanduse (loe: defitsiidimajanduse) tingimustes sündisid igasugused veidrad üleminekumudelid. Eriti aegadel, mil ühe isendi- või detaili põlvkonda üritati asendada teise ja moodsamaga.

Põhjuseks oli tavaliselt asjaolu, et mingi tehas või koostetsehh ei jõudnud/suutnud uuema malli detaili vajalikuks ajaks piisavalt toota, samas kui varasemat detaili oli tavaliselt siiski saada. Ja siis sündisidki koostetsehhis/-tehases ad hoc otsused monteerida teatud partiile tavapärasest teistsugune detail. Seda muidugi juhul, kui seda sai niiviisi probleemideta asendada. Tihtipeale aga sai, sest nõukaaaegsele plaanimajandusele oli omane detailide ja koostude ülim unifitseeritavus üle kõikide tehaste ja mudelite. Kapitalistlikku konkurentsi ju, mis selle kaasajal tavaliselt tapab, tollal ei tuntud...

Selles valguses on vast liigne mainida, et üleminekumudelites mingit loogikat ja üksteisega sarnasust otsida on tavaliselt liigne. Samuti on tulutu neid mudeleid/versioone otsida detailikataloogidest, käsiraamatutest jms, sest sinna nad lihtsalt ei jõudnud - ametlikult polnud neid tihtipeale olemas.

Muidugi, kui mingi "hübriid" hakkas liigtavaliseks muutuma ja nähti, et see jääb plaani-/defitsiidimajanduse tingimustes pikalt liiga liinile, siis mõeldi talle ka tähis/mudel välja. Nii tekkis 1960ndatel nt GAZ-53F ja hiljem GAZ-52 - leiti nimelt, et uudsete V8-mootorite tootmist ei suudeta nii kiiresti arendada kui uute ðassiide/kabiinide tootmist ja jäeti edasi vorpima legendaarse Lipharti ajal Dodge'ilt omandatud R6 mootoreid, kuna seda suudeti piisavas mahus teha...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#45

enne oli 412 siis vahetati tagumik (tehase rekonstrueerimise käigus) järmisena esiots siis oli aeg vahetada ka uksed
tehas töötas pidevalt(viisaastaku plaan vajas täitmist kuiparempoolsed käändteljed ostusid väga praakideks siiskoostat sillad nendeta -need-läksid varuosadena müüki) hiljem kadusid kolmnurk aknad ja iluvõre
premat soovides splint
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne