Moskiito (Izh 1500 Combi)
#1

Nii-nii. Mõtlesin et paneks kah väikese projekti üles. Kui siia teema alla ei sobi siis tõstke ümber.

Nimelt hakkame vaikselt töökorda seadma sõbra Izh 1500 Combit. Masin ise suhteliselt korras ja isegi kehtivate dokudega aga vajaks veidi tegemist et oleks siis suvel üks stiilne masin millega sõita.

kuna aga autode remondiga väga lähedalt kokku puutunud pole küsiks ikka foorumlastelt abi ja nõu kah. Hakkame siis pihta.

Esimene mure on sidur mis talvel kuhugi ära kadus. Kõik oli korras ja ükskord lihtsalt kui oli vaja käiku sisse panna käis kangi liigutamisel igavene raksakas ja mootor suri välja. Selgus et siduripedaal ei lähe üldse lõpunigi ja ei lahuta absoluutselt. Mis siis sellisel juhul viga võib olla?? õlitase ja torud-trossid on korras aga üle poole see pedaal küll ei liigu. Arvata võib et midagi läks seest puruks sest enne seda töötas kõik korralikult ja kulumine annab ju endast tavaliselt varem märku.

Tundub et tuleb vist ikka käigukast ja sidur maha võtta ja vaadata aga äkki oskab keegi midagi lähemalt öelda. Mootoriks muidugi 412.


:???
Vasta
#2

Ronib siis üks auto alla (ei mäleta enam, aga äkki paistab kapoti alt ka kätte) ja piilub seda siduri käppa, mis sidurit lahutama peaks. (käpa otsa ja kolvi vahel peab vabas olekus pisuke lõtk ka olema nii paar mm). Kui see käpp liigub ja täies pikkuses, siis tasub valmistuda kk demonteerimiseks, kui ei liigu siis tasub peadpidi armatuuri alla ronida ja siduriajami hingeeluga end kurssi viia.

mosse puhul on tavaline igasugu pukside ja pulkade liigne kulumine pedaali ajamis, seega pole ime kui sealt miski järele annab. Kui autot endale pikemaks ajaks teete, siis tasuks kindlasti kõik suureks kulunud augud ja ellipsisse kulunud poldid ära vahetada/taastada. siduri pedaali vabakäik ei tohiks üle mõne cm olla. Suurema lõtku puhul on garanteeritud 1. käigu raske lülitumine


Vasta
#3

me isegi täitsa vaatasime seda süsteemi seal. Täpselt küll ei mäleta aga kui pedaaliga jõnksutada siis see hark liikus seal küll ja päris palju. Ise vaatsin kuskilt et peaks liikuma vist umbes 0,5cm.
Vasta
#4

Tsitaat:Kõik oli korras ja ükskord lihtsalt kui oli vaja
käiku sisse panna käis kangi liigutamisel igavene raksakas ja mootor suri välja

...kangi liigutamine vast asjasse ei puutu - siduri tallamine küll. Esimene mõte oli küll, et sidurikorv pooleks (ma ühega \"hakkama saanud\"). Kostub igati \"kast-maha\"-tüüpi jama. Loomulikult kui vasaku jala ramm ikka kahvli-survelaagrini jõuab!
kui kast juba maas, uuri, ega siduriketas ja survelaager lähitulevikus vahetust ei vaja - need maksavad ilmselt imevähe.

\"al\" nagu kõik vajaliku välja öelnud - ära tema jutust ainult aru saa, et kulunud puksid su mure põhjustavad. Kuigi jah - mossel need kah probleemiks (tuttava 2138-l sai tagurpidikäik \"taastatud\" - keermelõikurite abiga...).

muidu: JÕUDU-JAKSU!
Vasta
#5

Mossede üks häda on pikaajalisest seismisest tingitud siduriketta kinni \"kleepumine\" hooratta külge. Lahti saamiseks tuleb: siduripedaal alla, esimene käik sisse ja starterit kuni masin sõitma hakkab. Sõidupealt äkki pidurit vajutada, vajadusel korrata, peaks tulema lahti. Teine variant on tagumised rattad üless tõsta, käik sisse ja mootor tööle, tuurid ülesse ja vajuta pidurit või tõmba käsipiduri kangi, kui see toimib. Siduripedaal peab mõlemal toimungul koguaeg all olema.
Vasta
#6

tänud kõigile infi eest aga mis ma kokkuvõttes siiski tegema peaks. Ise kohe alguses arvasin et tõmban kasti maha ja vaatn mis selat välja koorub. Kuna mosse jupid just suurt midagi vist ei maksa siis võiks juba kõik korda teha ja ära vahetada mis kulunud on.

Nüüd aga hakkan uuestii kahtlema kas on ikka viga siduris või hoopikski kuskil lülitussüsteemis.

Täna veel korra proovisin kuidas asi on.

Panin mootori käima, lükkasin siduripedaali nii kaugule kui läks(umbes poole peale ja siis oleks nagu sein ees) ja proovisin ettevaatlikult käiku sisse panna. Kangi esimese käigu asendisse surudes hakkas kohe kostuma vaikset raginat ja siis katkestasin tegevuse. Ise oma lolli peaga mõtlen et äkki seal siduri sees midagi nii katki ja oma kohalt ära liikunud et ei lase lihtsalt sellel käpal rohkem liikuda? Vaatsin ühe teise mosse pealt ka ja seal tundus et liikus see käpp nagu rohkem.

Kurat ikka võtan vist laiali asja eks siis näeb. Kas seda värki on muidu pärast väga raske kokku panna? ja kas mosse esisilla allla võib tungi panna ja kogu esiotsa korraga üles tõstma või ei pea vastu?

Vasta
#7

Kokkupanekut lihtsustab päris palju kui kasutad siduri kokkupanekul mõnda teist käigukasti võlli. Saad siduriketta täpselt tsentrisse. Ilma selleta, kui hakkad k.kasti pärast otsa panema ei pruugi läbi kettanuutide võlliotsa õigesse pesasse trehvata hoorattass.
Vasta
#8

<<lükkasin siduripedaali nii kaugule kui läks(umbes poole peale ja siis oleks nagu sein ees)>>

Kuidagi imelik tundub, vaata järgi miks pedaal kaugemale ei lähe, kas hoovastik või peasilinder. tõenäoliselt silinder.
Kui ikka sidur ainult pooleni läheb, ei ole lootustki, ett käigud lülituks.


Vasta
#9

jah, asi niimoodi et see varras mis läbi salongi ja kapotialuse vaheseina sinna siduripumpa läheb lihtsalt ei liigu edasi. Hoovastikus ei tundu küll mingit viga olevat. Nüüd avastasime veel et ka erilist vastusurvet ei ole. Kuidagi väga kergelt läheb see pedaal alla.

Asi on arenenud niipalju, et masin pukkidel ja demonteerimiseks valmis.
Vasta
#10

Nüüdseks ettevõtmine niikaugel, et kast ja sidur maas ning viga selge.
Nimelt lahutushargi lahutusmuhvi sees oleva grafiittalla asemel oli peotäis grafiiti ning selle tükke mis kuidagi kokkuladudes ringi meenutasid ning pool sidurikoda oli täis kive, kruusa, metallipuru, õli ja ei tea veel mida. Lisaks sellele oli lahutusmuhv täiesti ebanormaalse kujuga. Seest oli asi ühelt poolt täiesti ära kulunud ja teine pool oli nagu uus. Millagi lisan pildid kah.

Tundub et see grafiittald on mingil ajal puruks läinud ja siduri lahutamine on pikemat aega toimunud vaid lahutushargiga. Kui ma sidurikoda nägin, mõtlesin et kuidas see asi üldse sinnamaani sõitis. Igatahes nüüd viga leitud.

Aga nüüd tekib küsimus, et kas seda muhvi ja talda kuskilt saada kah on?
Vasta
#11

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: valts
Nüüdseks ettevõtmine niikaugel, et kast ja sidur maas ning viga selge.
Nimelt lahutushargi lahutusmuhvi sees oleva grafiittalla asemel oli peotäis grafiiti ning selle tükke mis kuidagi kokkuladudes ringi meenutasid ning pool sidurikoda oli täis kive, kruusa, metallipuru, õli ja ei tea veel mida. Lisaks sellele oli lahutusmuhv täiesti ebanormaalse kujuga. Seest oli asi ühelt poolt täiesti ära kulunud ja teine pool oli nagu uus. Millagi lisan pildid kah.

Tundub et see grafiittald on mingil ajal puruks läinud ja siduri lahutamine on pikemat aega toimunud vaid lahutushargiga. Kui ma sidurikoda nägin, mõtlesin et kuidas see asi üldse sinnamaani sõitis. Igatahes nüüd viga leitud.

Aga nüüd tekib küsimus, et kas seda muhvi ja talda kuskilt saada kah on?
************************
On kahte varianti kas grafiidiga (originaalsuse mõttes ) või laagriga (töökindlam kogemuste põhjal) hinnd umb 100-150eek
Vasta
#12

Kindlasti selle teise, ehk laagrivariandi valin.

Aga kas siis selle grafiidi asemele panen lihtsalt sinna sobiva laagri või kuidas. Ja mis sellest lahutusmuhvist siis saab.Või asendan selle ja grafiidi koos laagriga. Aidake rumalat, pole ise sellistes asjades pädev.
Vasta
#13

Mõtlesin et \"updaten\" kah vana teemat. Praeguseks on olukord selline et survelaager vahetatud ja sidur ning käimakott koos ja peal ning kõik see funktsioneerib korralikult. Loomulikult vahetasin ka kastis õli ära (sest kes teab millal seda viimati tehti) ja tõmbasin kõigelt mis põhja all silma paistis suurema saasta pealt.

Kuna varem oli ka probleemiks õli lekkiv tagumine vasak pidur siis sai ka seda lahatud ja lõpptulemusena silindri mansett ära vahetatud sest see oli aja jooksul vägagi kasutuks muutunud.

Hetkel tegelen roostetõrjega mida loodetavasti palju teha ei tule. Maha on lõigatud mõlemad esimeste koobaste tagused (need kohad kuhu tung pannakse ja kuhu esitiivad alt kinnituvad) ja lõviosa uutest plekkidest on ka valmis. Keevitada küll praegu ei saa aga vähemalt teen kõik plekid valmis. Kasutan materjali olemasolu tõttu 1,5 mm plekki mida küll tunduvalt raskem töödelda kui 1mm kuid seevastu loodetavasti peab põhja all ka kauem vastu.

Vahetada tulb ka mõlemad küljekarbid ja siinkohal väike palve. Äkki kellelgi on vanast ajast üle Moskvits 412 uusi küljekarpe millest mingise hulga krabiseva vastu kahju loobuda pole? Samuti võib pakkuda tagumisi koopaääri sest praegused on tehtud EPO ja klaasriidega (ja ausalt öeldes pole peale vaadates väga vigagi) mille lähitulevikus vahetaks ikkagi korraliku pleki vastu.

Mingil ajal loodan mõne pildi kah üles toppida.

Aga jah, kellel on, võib mosse plekke pakkuda.
Smile
Vasta
#14

Hästi paned!
Pakkuda Sulle on ainult 2140 jubinaid s.h. karpe ja plekke.
Edu Sulle ja vaata et üks ilus Combi tuleks.
Vasta
#15

Mul on millegipärast kahtlus, et 2140 ja 412 karbid on samad. Vähemalt kere põhikonstruktsioon on neil küll sama ning see peaks kehtima ka kombi kohta.

Asp
Vasta
#16

Jep, karbid ja muud väiksemad plekid peaks neil kõigil samad olema-Iz või Moskvitš,põhimõtteliselt pole neil ju mingit vahet.
Aga samas mine sa tea. Mul üks sõber tahtis paar päeva tagasi ilusti tipp-topp korda tehtud Moskvitš 1500-ga(universaalkerega) ülevaatusele minna kuid viimasel hetkel ütles suunatule relee üles.Arvasime, et asi see kah nüüd uus ei ole leida aga võta näpust-6 Mosse vrakki läbi vaadatud, selgus et Moskvitsidel on on 3 erinevat suunareleed millest ükski eelmainitud masinale ei sobinud. Sai siis midagi ajutist aretatud ühest Iz-i releest, et ülevaatus ikka ära teha.

North, mis tingimustel oleksid nõus karpidest loobuma, äkki isegi saame kaubale?
Vasta
#17

KahjuksSad pole viimastel nädalatel Mosse rindel eriti midagi toimunud ja seega ka varemlubatud pilte pole vast mõtet teha.

Aga hea meel on teatada
:bounce et saanud inspiratsiooni mõnedest internetist nähtud mossedest ja ka sõbra täieliku noorenduskuuri läbiteinud masinast otsustasime ka oma Moskiito täielikult taastada-korrastada.

Kaks aastat tagasi sai tegelikult selle masinaga väike kõks tehtud (ehk väikesel kiirusel kogemata kurvist välja, ühest kraavist läbi ja teise sisse). Siis said selle tagajärjed (katkine esituli ja vasakpoolne kõver esitiib) eemaldatud Ford Transiti ja köiega mis seoti ümber vigase nurga ja lihtsalt tõmmati sirgeks, nüüd aga, peale esiosa väikest lammutamist, on näha, et kõver on nii mõnigi plekk ja detail. Rääkimata muudest pisivigadest mida sellistel autodel ikka leidub.

Ning kuna masin nagunii väljas vedeleb ja kellegi teda vaja ei ole, siis sündiski otsus lihtsa lappimise ja aparaadi sõitma saamise asemel see väääga korda teha. Nagu arvata, on projektis praegu tagurpidiareng, ehk auto laguneb koost.

Enese ja teiste petmise vältimiseks ei hakka üldse lubamagi, et masin järgmiseks suveks teele saab. (sest nagu ütleb Pärtel TqHq-st: Projektiautod saavad valmis kevadel, aga keegi ei tea mis aasta kevadel)Aga kunagi see ikka juhtub.
Uusi uudiseid arengust võibolla mõne kuu pärast, seniks aga teistele ehitusfanaatikutele Jõudu!:duh
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne