Willys Jeep FC 150
#1

Nii,proovin siis siia midagi kirjutada sellest isendist.Sai teine hiljuti Rootsist toodud,aastaarv on 1960.Tegu on militaardziibi raamil ja tehnikal baseeruva miniatuurset Uazi meenutava kujuga autoga.Pilte yritan varsti sebida.Mootor on passi kohaselt 55kw,suurustava nimega Hurricane,mis ei sobi kuidagi kokku selle pisikese mootorijunni haleda  podisemisega.Tal on kunagi ilmselt olnud veokast ka peal,praegu aga on seal mingi segane raamistik.Olemas on tagumine meh.vints,nimega Ramsey,puudu sellele vajalik kardaan.Kabiin on seestpoolt eelmise omaniku poolt korrastatud ja vajaks uut varvi valispinnale.Lisadest peab veel mainima hydraulilist lumesahka,mis on kyll minu meelest natuke liiga suur ja raske aga toimib kyll,yles-alla.Seoses selle sahaga on rooli keeramine ylimalt raske,tuleb hakata uurima roolivoimendi paigaldamise variante.Samuti libiseb sidur,pidureid pole yldse kuna yks piduritoru on puudu.Vaja oleks ilmselt leida mingi kast talle peale,ise motlesin niisuguse stepside tyypi kasti peale,ilmselt tuleb see ise valmistada,originaaliks taastamisest niikuinii ei unista.Plaan oleks tast saada korralikult toimiv lumesahk-teh.abi auto,tahaks veel paigaldada kasti pisikese hydrokraana,mootorite jms tostmiseks.Praeguseks siis kyll,stay tuned.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#2

[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]

http://www.youtube.com/watch?v=M4ynj_JEJ...re=related
http://www.youtube.com/watch?v=mINIvbA3Y...re=related

Möned pildid ja videoga kah, et milline ta oli, ning milliseks sai. Möned klöpsud on tehtud ka tiblade "leiutatud" poolvennaga koos, mönikord külapoe ees olen meestelt saanud tarkuseteri, et mu liikur on kas ise uazikust ümber tehtud vöi siis, nagu ikka, selle pealt kopeeritud....

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#3

Võimendi võimendiks, mulle tundub nii pilte vaadates üldse kahtlane, kuidas rattad pöörama mahuvad :) Ehk kas seda sahasüsteemi kuidagi rafineeritumalt ei annaks toimima saada, ilma jossidelt tuntud konstruita, oleks minu üks esimesi mõtteid.

Muidu väga sürr relv!
Vasta
#4

Haa,rattad kusjuures keeravad täitsa hästi,kuna nad asuvad kuskil auto kesktelje lähedal,ainus probla ongi see et neid meeletult raske keerata ja roolil kulub ühest äärest teiseni umbes 3000 tiiru.Aga tean Rootsis üht poodi,kus Willistele väga palju erinevaid varuosi ja lisaseadmeid saab,kasutatuid ja ka uusi,niiet külastan seda varsti.
Jossisöber on vist selle konstrui sinna völunud küll,edaspidi on plaan sahk ümber teha,keskelt teravaks,ja kergemaks ka,kui vöimalik.
Tekkis vahepeal plaan seda koos sahaga regada üritada,vaatan mis nägu arkmehele pähe tuleb seda monstrumit nähes.Enne siiski kast vaja peale ehitada ja kabiin värvida-keevitada.
Sürrimaks palju vist ei saa minna.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#5

badass Kirjutas:...vaatan mis nägu arkmehele pähe tuleb seda monstrumit nähes...
Hoia siis üldsust asjadega kursis.
Vasta
#6

Niisiis,paar päeva on nüüd veedetud Willy all ja peal.Tegime köiepealt testi,et kuidas agregaat üldse toimib,proovisöidu erinevates tingimustes.Kohe tuli välja et sidur libiseb ysna tugevalt,2 käiku pole vaja panna,siis on juba hullumaja.Positiivsest küljest töötas 4vedu nagu peab ja ilma sahata oli ka rool enam-vähem keeratav.Mis siis ikka,vötsime k.kasti maha,sidurist oli järgi vaid üks sidurikate,teine oli minema kulunud.Samuti avastasin kardaaniristides suured loksud.Sai möödu järgi ostetud uued ristid ja katted sidurile,kuna tervet ketast millegipärast keegi ei pakkunudRolleyes,ja eile need jubinad ka vahetatud.Samuti saagisin küljest vintsi,et seda paremini paigaldada,esmalt läheb see küll alumiinikeevitaja kätte arstimisele,trumlist tükk väljas.Ka algab sumbuti ümberehitus,vana oli veetud sirge toruna üle tagasilla ja käis sellele vastu.Tänased sihid siis:sumbuti,tagarataste ja trumlite mahavötmine ja kontroll,esisilla kontroll.Puudu on veel pidurid,s.h.käsipidur,tross on pooleks,ja bensiinipaak.NÜÜD,kui kellelgi on vedelemas piklikku nelja kandiga paaki,pikkus kuni 60cm,peaks meenutama veoauto paaki,siis pakkuge julgelt.Plaan(esialgne) on saada tehniliselt täiesti korda,siis liivaprits raamile,siis kabiini tegemine/värvimine.
Edu!

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#7

Elu on vahepeal edasi läinud,eile sai vanakest värvitud.Tulemus on US Army look.Vaja on veel teha valmis kast,ja körvaldada miljon pisiviga.Värvimise eeltööl erilist röhku siledusele ja vahede jooksmisele ei pannud,lihtsalt suuremad mölgid ja rooste ära ja värskem nägu pähe.
Tehnilise külje pealt on vahetatud palju detaile,ntx esivedrud,amordid,piduri peasilinder,mitmed piduritorud ja voolikud.Samuti olen leidnud paagi,ootab paigaldamist.Veokasti plaanisin teha laudadest,raudraami peale siis.Talveralliks saab valmis....Pildid tulevad varsti.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#8

badass Kirjutas:Tulemus on US Army look.

Ehk siis värviks olive drab? Mis värvi kasutasid?
Vasta
#9

Eee...
Värvi kood oli ral 6014,kui ma ei eksi.Tegu ei ole mingi kindla tooniga,vaid lihtsalt umbes valitud söjaväe toone meenutava värviga.
Edusammud ka:täna sai asi Eesti registrisse,ülevaatuski sai tehtud.Talveralliks on nüüd köik valmis,auto pildid tulevad pärast rallit,et üllatusmomenti kah sisse viskaks.Nende jaoks siis,kes autot seal näevad.Sahaga regamist siiski ei proovinud,ei viitsinud igasuguste lisatulede ja muu pornoga tegelema hakata,aega ka ei olnud enam.
Järgmiseks plaaniks on kasti kallutama panna,ja siis kraana,ja vints,ja...

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#10

badass Kirjutas:Värvi kood oli ral 6014,kui ma ei eksi.Tegu ei ole mingi kindla tooniga,vaid lihtsalt umbes valitud söjaväe toone meenutava värviga.

Aga põhimõtteliselt tavaline autovärv (+ mingi kogus matistit, sest ka veokavärv peaks vist rohkem läikima kui Su masin talveralli piltide peal)?
Vasta
#11

Vaat selle värviga oli niisugune lugu,et küsisin siit oma kohalikust värvitöökojast (Haapsalust) mingit rohelist söjaväe tooni värvi ja sain selle.Värvitöökoda ise läks umbes pool aastat tagasi üle vesivärvidele,see oli siis n.ö. ülejääk vanadest aegadest.Mulle öeldi kohe et see tuleb poolmatt,seda mul vaja oligi,sest eeltöö sai niisugune nagu ta sai ja matt peidab palju vigu.Midagi rohkem ma sinna ise sisse ei seganud,ainult kövendit ja lahustit(nitro).Kasti värvimiseks läksin ehituspoodi ja ütlesin seal sama värvikoodi,segati sama asi,aga puidule ja metallile mölemile sobiv.Seda aga sai ainult läikivat,matti nad ei osanud teha ega öelda,mida sinna lisama peaks.Kuna kasutasin kasti tegemisel hööveldamata laudu,siis imas see värvi meeletus koguses endasse ja läikima önneks ei jäänud.

Paar söna siis Talverallist ka.
Masin pidas vastu,kuludeks oli 10l tosooli,4l öli.Umbes kella 12 paiku laupäeva öhtul koju tagasi jöudes purunes natuke enne kodu ahju voolik,mis oli ennast vastu genekat läbi söönud,niiet väga täpne ajastus oli.Muidu polnud viga,asju mida üle vaadata/parandada ilmus siiski küllaga välja.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#12

Heihoo

Vaatan, et möödas on pea 5 aastat sellest päevast, kui Willyse kohta siia teema tegin. Uuendasin ka pilte väheke, sest vanad pildiportaalid on vahepeal tegutsemise löpetanud, ja äkki möni inime ei teagi missugune see auto välja näeb.
Aega on niisiis läinud mööda piisavalt, et teha väike vahekokkuvöte.
Auto on mul siiani alles, erilist kasutust ei leia enamuse ajast, seisab öues lageda taeva all ja muru/heina peal. Igal talvel on tema kohuseks lume lükkamine, niiet viimasel kahel talvel on tal tööd jätkunud.2007-2009 oli ta ka mu talveralli söiduk, pärast seda viimast pole enam viitsinud ülevaatusele minna temaga-viimane kord viriseti juba suht köva häälega katkise esiklaasi ja tilkuva öli pärast. Esiklaasi arusaadavalt ei kipu ostma minema, 500$+saatmine, ja siitpoolt suurt lompi ole seda ka kuskilt vötta, samuti ei sega ta minu hinnangul söitmist, on lihtsalt kole.
Eelmisest sanitaarremondist on jäänud ilus mälestus, ehkki kaugemalt on veel esteetilise välimusega, siis lähedalt on suht palju roostemulle ja praaki näha-ma pole ka eriti imestunud.
Tehniliselt, on köik enamvähem vastu pidanud. Mootor käivitub endiselt paari pöördega, kui auto ka pea aasta seisnud on, sidur,käigukast, nelivedu toimivad kah. On olnud paar korda probleeme genekaga, selleks on momendil miski vana vene agregaat ja täna ta ei laadinud jälle.
Pidurid hakkavad kehvemaks jääma, aeg üle vaadata.
Aga pöhiprobleemiks on siis mootorist välja tilkuv öli, tagumise vändakaela vahelt.
Kuna tegu nö rasvanööriga, siis täna saigi esimest korda mootor maha vöetud selle auto minukäes oleku ajal.
Samuti olid pooleks mölemad mootripadjad, kadunud pooled poldid mis käigukastitala kinni hoidsid, läbi üks kardaaniristidest mis eelmine kord vahetatud sai...jne,jne
Plaanis on siis hetkel teha järgmine sanitaarremont, sedakorda jöuallikale ja muule tehnilisele osale. Sest talv on tulemas, ja lumi tahab lükkamist.
Jupid tuleb ilmselt ise sobitada jällegi, rasvanöör ehk sobib möne vene masina oma, mootoripadjad sarnanevad mosse omadele jne
Samuti katsub leida ölifiltri elemendi, seda pole minu ajal ka kordagi vahetatud.....

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#13

Lihtsalt referentsiks - Fram-i kood on C3 või C3P, Wix-i kood 51010. Fram on tehasetellimus ca 9 jewrot ja Wix on US-Parts-ul küll läbi käinud aga pole ei laos ega ka tellitud. Veel koode:

BOSCH 72127

MANN Filter PF 925 x

MAHLE OX1D

ACDELCO P203

Fleetguard LF3364

Purolator L20110

Champ P3

Filtri mõõdud:

kõrgus 4.38 tolli [111mm]
sisediameeter .55 tolli [14mm]
välisdiameeter 3.75 [95mm]

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#14

Jõudu ja jaksu edasiseks!
Mulle millegi pärast tuleb seda kulgurit vaadates meelde N.liidu aegne multifilm kus oli tegelane nimega Põrr-põrr40 . Ma ei tea küll miks Big Grin

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#15

Manni filter MG pealaos olemas, küsi suvalisest Autoasi kauplusest!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#16

(09-11-2011, 15:35 PM)unicman Kirjutas:  Manni filter MG pealaos olemas, küsi suvalisest Autoasi kauplusest!

Suured tänud selle info eest, nagu ikka, tellisin köigepealt usast ära, enne kui siia vaatama juhtusinSmile
Ja töenäoliselt on üks veel eestistki tellitud söbra kaudu....

Aga pole hullu, pea see järgmine 5-8-10aastat täis ei saa, mil jälle vahetus ees seisab.....

Aga tänase seisuga on siis mootor laiali, ja tuvastatud kokkupanekuks vajalike juppide hulk. Tagumine vändatihend polnudki lihtsalt nöör, nagu alguses arvasin, vaid ikka miski kummitaolisest materjalist ja kindla kujuga juppstükk. Kuna ka vända esimene tihend oli möötude poolest pehmelt öeldes imelik, siis sai mindud täispangale, ehk tellitud kogu mootori tihendite komplekt usast. Sama soojaga ka ölifilter, ja ka mootoripadjad-kuna kohalikus poes küsitakse mosse padja eest pea 13 euri, siis ei näinud pöhjust miks mitte 4euri eest originaale vötta hoopis.
Saaled olid korralikud, ja mootor seest puhas, ehkki söitsin viimati sigulli öliga, sest selle mahavalamisest oli köige vähem kahju. Ölileke oli ju pehmelt öeldes massiivne...
Nukkvöllgi tundus suht terav veel olema, no mis seal tahtagi, odomeetril on 97k km ja vaevalt et see teine ring on. Ei suuda lihtsalt ette kujutada indiviidi, kes oleks vöimeline seal roolis kauem olema......
Eriti nummi oli ölivötutorbik karteri pöhjas, mis on külgedele liikuv ja vastavalt mootori kaldele vajub ühele ja teisele poole. Et ikka maastikul kah öli koguaeg kätte saaks korralikult.
Nüüd siis ilmselt kuni paar nädalat ootamist, vahepeal saab juppe puhastada.


Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#17

Haa, alla nädala jupid usast koduukseni, pole paha!
Nüüd on ainult miski laisk tegelane jätnud mootoripuhastamise teiseks korraks....
Uudiseid loodetavasti varsti!

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#18

[Pilt: 1]
Selline siis kohe pärast mootori kättesaamist, selleks lasime mootori alla pörandale köigepealt ja lükkasime autot edasi, ning töstsime siis taliga kabiinitagant üles. Pildil viimane ölist tühjendamine.
[Pilt: 1]
mootor seestpoolt selline
[Pilt: 1]
pöhiline pahategija käes
[Pilt: 1]
uued vs vanad jubinad
[Pilt: 1]
bensupumbas sees oli elu jöudnud juba ilmselt algkooli tasemele
[Pilt: 1]
sellest luugist saab regullida väljalaskeklappe, mis asuvad plokis. sisselaskeklapid on plokikaanes
[Pilt: 1]
see väljalaske kollektori polt oli juba ammu pooleks kellegi poolt keeratud, puurisin välja ettevaatlikult ja ajasin köik keermed üle, samuti läksid uued poldid sest vanad olid suht poolekspölemise äärepeal
[Pilt: 1]
puhastamine poolepeal, tegin seda trelli otsa pandud traatharjaga
[Pilt: 1]
pärast suht pikaleveninud puhastamist-värvimist-pedereerimist sai siis mootor endale sellise näo. Tegin aerosoolvärvidega, lihtsalt et mootoril mingi nägu oleks natukenegi aega, ja heledaks seepärast et lihtsam oleks leida öli ja muid lekkeid. Praktiliselt köik asjad said korra küljest keeratud ja puhastatud, selle käigus leidsin ühe augu vaakumtorust mille kinni keevitasin, eksnäis kas kojamehed hakkavad nüüd paremini tööle. Nood töötavad vaakumiga nimelt, ja bensupump on kahesüsteemne, ehk pumpab benssu ja alumise osaga vaakumit. Said regullitud klapid, samuti töstetud välja önarustesse kogunenud slurm, mida oli ikka korralikult.
Nüüd ootab mootor peale tagasi töstmist, enne plaanin veel asendada geneka 80date GM'i toodanguga, mis ei vaja tööks eraldi pingeregulaatorit jms.
Veel tahaks korra ka käigukasti lahti vötta, sest teine käik gaasi maha lastes hüppab välja, kahtlustan tolle traatvedru purunemist mis käiku sees hoiab. Veel plaanin tellida usast roolisüsteemile uued nöellaagrid, sest need on algusest peale läbi olnud.
Nüüd jääb paariks nädalaks ootele köik küll, vaja muud teha veidi.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#19

Tubli töö!

Ilus vaadata, kuis asi edeneb. Peagi see käigukast ka korda saab ja ongi jõuluks valmis.

Jõudud ja edu!

IP
Vasta
#20

Kena,teostasin oma manta mootoril sama töö,olen ka tähele pannud,et USA-st jõuavad asjad 2x kiiremini kohale kui Saksast,viimasest kohast ootan asju juba üle 2-he nädala.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne