Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
mina leian et autoda võib hävitada palju rohkem kui 100 000 krooni - pean silmas oma ja teiste inimeste elud just nimelt.
Ning selle tõttu pole kunagi eriti igasugused Dacia või Ladad tõsiselt võtnud. Ei leia et auto on koht kus peab raha kokku hoidma - ok, see ei pea maksma 100 000 EUR aga turvaline ja töökindel peab see ikka olema. Ja milleks on üldse raha vaja kui selle eest ei rahuldata oma esmased vajadused? Auto on ikka sõitmiseks vajalik, mitte mingi kunstiteos.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
15-12-2006, 17:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-12-2006, 17:08 PM ja muutjaks oli
denis23.)
Aga jah, ei näe põhjust miks peab kogu aeg lugema raha mis auto peale läks? Raha ju võib tagasi teenida, aga elu on meil üks. Pigem võiks piirata näiteks suitsetamise, liigsöömise, joomise igasuguse mõtetu nänni ostmine jne. Teine asi on see et tehakse palju mõtetuit sõite, vähemalt minu tuttavate hulgas. Aga auto peab olema hea.
Viimasel ajal iga kord kui näen kuidas meedias kajastatakse surmaga lõppenud juhtumid, püüan arvestada, mille sees olles oleksid inimesed päästetud. Ja tulen järeldusele, et ei ole olemas võrdset võimsale, suurele, raskele aga samal ajal hea juhitavusega maasturile, millel on mitu turvapatja, turvavööde zummer ja mis on väga oluline kõrge vaateväli. Samuti on oluline ABS, ASR, tuledepesur ja ksenoon. Nende hulka võime meie liigitada BMW X5 , Mercedes ML, VW Touaregi, Volvo XC 90 võimsamad versioonid ja samuti ka Porsche Cayenni.
Mõnes mõttes ka võib olla Lexus RX. Oma ja lähedaste elud on kõige tähtsamad ning nendele sõidukitele ei ole võrdseid turvalisuse mõttes.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 820
Teemad: 42
Liitus: Jun 2006
Maine:
5
15-12-2006, 17:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-12-2006, 17:07 PM ja muutjaks oli
mesamees.)
Nmetage seda kadeduseks või milleks tahes,aga lihtinimene ei suuda eelpool mainitud automarke endale lubada.Seepärast peab ta odavamate ja n.ö ebaturvaliste masinatega läbi ajama.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
15-12-2006, 17:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-12-2006, 17:19 PM ja muutjaks oli
denis23.)
Aga ei pea ka. Mina arvan et ka n.n. keskklassi auto on piisavalt turvaline. Olen kunagi teinud väikesed arutused, ning sain sellised andmed et kõige odavamad autod keskmise intensiivsuse kasutuse puhul (15 000 km aastas) on lõppkokkuvõttes on 3-aastased japsid (Toyota Corolla, Nissan Almera, Mazda 3 või kui rahakott lubab siis Avensis, Mazda 6, Nissan Primera) millel on läbisõit alla 35 000 km (oli eraomaniku käes)
Need autod on turvalised, ökonoomsed, hea varustusega, ning üldiselt tegemist on sisuliselt uue autoga, mida minimaalsete kuludega võib kasutada veel 5-6 aastat (120-130 000 km).
Samuti, võrreldes uue autoga on selle hind kuni poole võrra odavam, vahest isegi rohkem, eriti siis kui uus mudel on vahepeal ilmunud.
Samuti need autod ei ole varaste lemmikud ning selle tõttu seda on võimalik kas või soodsalt kindlustada või üldse sootuks mitte kindlustada. Võib ka akende all jätta tänavale - kuude kaupa ei tunne keegi huvi selle vastu.
Ja hind langeb oluliselt vähem kui suurte autode puhul, ütleme et kui uus maksab 230 000, kolmeaastane 110 000, ehk miinus 120 000 siis kuueaastane midagi 85 000 ringis, ehk miinus on 35 000 ainult.
Aga ikka asja juures on uue auto kvaliteet.
Sellise auto liisimine oleks minu valik juhul kui oleks rahadega väga kitsas.
Ja igasugused variandid a la ostad 15 000 eek eest 1992 Ford Scorpio, "hea auto mis vajab natukene putitamist" lõppkokkuvõttes võivad rahalises mõttes väga kalliks minna. Läbiproovitud.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 898
Teemad: 17
Liitus: Sep 2004
Maine:
8
No ega ainult see auto inimest päästa. Olen näinud pilte suhteliselt uutest autodest, mille juhid on surma saanud seetõttu, et pole turvavööd kandunud ja autost välja lennanud ja ühel juhul jäi auto omanik autost välja lennates oma auto alla ja sai surma. Salong oli autol peaaegu terve ja turvavöö kasutamisel oleksid arvatavasti vigastused väikesed olnud. Ei aita need turvapadjad jne midagi, kui jäetakse kõige esmane turvavarustus kasutamata.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
15-12-2006, 17:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-12-2006, 17:26 PM ja muutjaks oli
denis23.)
Aga minu mõte ei olnud "mis auto võib endale keskmine inimene valida"
Jutt oli mõeldud sellele et selgitada miks mõned inimesed kellel on võimalik kalli auto osta seda ka teevad, selle asemele et raha mujale suunata. ja just ütlesin et ei ole selleks on soov teistest üle olla, vaid elementaarne ellujäämise instinkt.
Turvavöödest:
Näiteks uutel Toyotadel ja Leksustel on kui vöö on panemata hakkab kõlama üsna vastik zummer. Aga üldiselt, jah, kui vööd ei paned, siis võid ka 40 km/h surma saada. See on rusikareegel. Nojah, ütleme nii kui ajusid pole ja sõita ei oska siis ega 8 turvapatja ei aita ka.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 898
Teemad: 17
Liitus: Sep 2004
Maine:
8
Jostovil oli Toyota Landcruiser, oli vist küll suht uus, viimane kere igatahes küll. Turvavööd ei kandnud ja lendas autost välja.
Postitused: 2,005
Teemad: 234
Liitus: Jan 2003
Maine:
3
Mina jällegi mõtlesin ka Rumeenia kättemaksu osta aga siis, kui pakkumise kokku sain, siis hind kujunes sama suureks kui 5 aastat vana riisikoti maasturil ja arvestades minu hobi, siis rumeenlaste jurakaga rauda hästi ei vea, nii et ei jäänudki muud üle kui kasutatud riisikott osta.
Dad.
Postitused: 3,561
Teemad: 27
Liitus: Dec 2002
Maine:
39
Minu algsest mõttest on jutt nüüd mööda läinud veits. Minu mõte oli selles, (vastuseks kellegi väitele, et keskmine tallinnas liiklev masin maksab rohkem kui haruldane UAZ) et ükskõik kui palju see keskmine auto ka maksaks, väga suur osa neist ei kuulu kasutajale, vaid liisingfirmale. Ja uunikumi liisingusse ju ei võta.
Kuigi ka siin tekkinud diskussioon on täitsa huvitav ja teemakohane.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
15-12-2006, 18:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-12-2006, 18:38 PM ja muutjaks oli
denis23.)
Jah mina seda ka olen öelnud. Seda enam et kui räägime mingist miljonilisest maasturist, siis enamusele selle kasutajatest see on põhimõtteliselt peamine töövahend millega raha teenitakse. Ehk, käiakse kohtumisel, vaadatakse objekte, autost tehakse kõnesid ja käiakse internetis. Nagu hambaarstile puurmasin või töömehele trell. Kulud katab firma mille tulud võivad väga suured olla. Aga UAZik on puhas lõbu, täielik hingeasi, lihtsalt mängunänn.
Autode ümberpööramisest.
Ei ole see päris nii. See küll kehtib kõrgete, nagu näitek Toyota Landcruiser maasturite pihta. Vaid kui räägime näiteks Cayyennist või Touaregist siis nende kõrguse ja laiuse suhe on enam vähem selline kui keskklassi väikeautol. Lisaks sellele, täiuslikud stabilisatsioonisüsteemid. Lisaks kõigele eelpool mainitule, auto üle katuse minek on tavaliselt avarii tagantjärg mitte põhjus.
Ja viimaks on see et enamusele ümberminekusest eelneb külglibisemine. Ja neliveoga autot millel on head kummis ja ASR on praktiliselt võimatu külglibisemisse ajada (peab ikka hull olema)
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
15-12-2006, 18:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-12-2006, 18:55 PM ja muutjaks oli
denis23.)
Ise püüan alati eeskujulik olla. Ma võin sulle öelda et osaliselt sul kindlasti on õigus. Mina olen kogu eelmise suve ja sügis sõitnud 21 esimese volgaga ning selle tõttu ma mõistan et autod võivad väga erinevad olla.
Aga ütleks nii et maasturi rooli taga vahest tõesti tunned ennast kindlamalt. Mõnele inimesele see avaldab halva mõju mõnele mitte. Teine probleem on muidugi see et liiga suurt maasturit raske linnas manööverdada ja selle tõttu kipud "nurke õgvendada" ning vales kohas parkida.
Samas, olen vastupidi tähelepanu pööranud sellele, et enamuse enesetapu-moodi-möödasõite teevad igasuguste pannide omanikud kellel on tungiv soov oma alaväärsuse kompleksi välja elada teiste inimeste elu arvelt. Miks? Ei tea. Reeglina maasturi omanik teab et tema auto võib 2 tonnise kaatri konksu otsas vedada ja võib ka sõita sellisel maastikul mis paneb tanki komandööri mõtlema. Ja kui vaja siis ka pigistab välja 200 km/h. Ja et elu materiaalne pool tal ka reeglina kõik ok. Ei pea lisaks kõigele Schumaherit mängima.
Ta ei pea kellelgil midagi tõestama oma rumalate tempudega. Erinevalt vanade bemmidega kihutavatest rullnokidest.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.