M401 el. süsteem 6V-12V
#1

Tahaks teada, et kas on võimalik muuta moskvichi 401 el. süsteemi( 6V teha 12V)?Mida on vaja selleks teha ja kuidas?
Tänan!
Vasta
#2

Põhimõtteliselt kogu elektrisüsteem välja vahetada, alustades genekast kuni kõige väiksema pirnini
Vasta
#3

Planett2 Kirjutas:Põhimõtteliselt kogu elektrisüsteem välja vahetada, alustades genekast kuni kõige väiksema pirnini

Päris nii ei ole, juhtmed jäävad paika. Lülitid ka.

Välja tuleb vahetada:

- gene
- relee-regulaator
- andurid-näidikud
- pirnid
- signaal

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Ning käiviti. Esialgu ehk lühiajalisi käivitusi peab ka vana vastu.
Vasta
#5

süütepool tuleb pikemas perspektiivis vist ka välja vahetada.Uus aku panna.
Vasta
#6

Rohkem nagu huvitab starter.Mis starteriga teha või sinna sobib mingi teine mis on juba 12V?
Vasta
#7

Kui auto käivitub normaalselt ,kestab 6V srarter hästi. Omal kogemus 67 starteriga.Küsi lisa foorumlase Avo käest tal kogemus 401ga.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#8

Starterit vaheta vaja ei ole. Omal kogemus M401'ga igapäevasõidukina üks aasta, ei mingeid probleeme.
Vasta
#9

Küsiks omalt poolt, et mis sunnib juba nii auväärsesse ikka jõudnud sõidukit sellisel viisil ümber ehitama?
Vasta
#10

Mis aku sinna siis läheb? Motoratta või?
Vasta
#11

Motika akul pole mahtuvust!Mõõdad ära kui suur aku mahub ja lähed korralikku akupoodi ja tellid.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#12

Ei pea sellist ümbertegemist kuigi mõttekaks, aga kui siiski plaanis siis raamat "Vzaimozamenjajemost agregatov avtomobilei Moskvitš" 1971 soovitab panna 12 voldise aku, generaatori, starteri, signaali,12voldised lambipirnid, kütusenäidiku ahelasse paigaldada takisti.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#13

Vahetame juppe. Ma tahan just oma 400 teha tagasi 6V peale.
Vasta
#14

Olen remontinud M401 1987 aastal (mille käigus vahetasin 6Vse aku 12Vse vastu) ja sõitnud seejärel sellega 5 aastat igapäevaselt. Geneka ja relee vahetasin ära, samuti kõik pirnid, ülejäänu jäi samaks.
Täna taastataval isendil pole veel valikut teinud, mõlemad võimalused on veel olemas.
Vasta
#15

Endal ka üks isend restaureerimisel. Too oli juba varem tehtud 12V peale, seega ei hakka muutma ja jääb 12V. Pealegi nn "musta numbri" taotlemisel seda ei loeta originaali vastu eksimiseks.Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne