Tehnoülevaatuse ajalugu
#1

Oskab keegi juhatada mõnd linki kus sellise asjakohta lugeda võiks? Proovisin netist otsida aga ühtegi tõsist lehekülge kahjuks leida ei õnnestunud.....
Vaja oleks seda ühe ülikooli lõputöö jaoks.....eriti huvitaks Eesti kohta käiv.....
Muidugi on ka kõik kommentaarid teretulnud.....
Vasta
#2

See mõtteaineks!Mulle teadaolevalt pole EW autot(muidugi kui ta päris sahaks pole aetud) ,mis ülewaatust ei läbiks.Kõik vastatstikuse üksteise mõistmise küsimus.
Vasta
#3

Nõukogude ajal käis teh. ülevaatus läbi RAI (Riiklik Autoinspektsioon)
Vasta
#4

Ma ei tea kas sobib siia.Aga 87 aastal sai käija tollase ETV NYSA 522 ülevaatusel.Bussi number oli 51 -57 EAI(wene I) .Asi toimus tollase 1 baasi (Magasini tn) väravas.Sai siis selle imega sõidetud kanali peale,kanalis olev vend kukkus siis vasaraga mööda põhja taguma.Palusin teda wiisakalt see kolkimine lõpetada ,kui ta ei soovi ,et ma talle sealt pähe sajan.Päästis see ,et see ülewaataja oli vimplite koguja ja nii tuligi kõik bussis olevad vimplid loovutada talle.Hundid söönud ,lambad terwed.
Vasta
#5

PETSS Kirjutas:NYSA 522 ülevaatusel.
kanalis olev vend kukkus siis vasaraga mööda põhja taguma.

Mida krt on seal taguda? Igatahes roostet sealt nüüd ajudega inimene küll ei otsi - NYSal on puitpõrand.
Vasta
#6

Mul on alles 1986 aasta ülevaatuse tõend enda auto kohta.
Individuaalmootorsõidukite riikliku perioodilise tehnilise ülevaatuse
läbiviimise eeskirja p.2-6 juurde,lisa 2.
ENSV Teenindusministeeriumi TK "Autoteenindus" Tartu filiaal.
1.Välisvaatlus
2.Mootor (CO sisaldus)
3.Jõuülekanne
4.Roolimehhanism
5.Pidurid
6.Veermik
7.Valgustus-ja signali-
satsiooniseadmed
8.Kere ja täiendavad seadmed
Kokkuvõte tehnilise seisukorra kohta
27.06.1986 Hooldejaama juhataja allkiri koos kolmnurkse pitsatiga.

Märkus:Tõend on aluseks tehnilise ülevaatuse läbimise registreerimiseks
Autoinspektsioonis ühe kuu jooksul selle väljaandmise kuupäevast
alates.Novembris või detsembris välja antud tõendid on kehtivad
järgmise aasta jaanuarikuu jooksul.

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#7

Sel ajal kontrolliti nii kere kui ka mootori seerianumbrit.Pidurite kontrollimiseks stend puudus.Silmaga vaadati.Aga porikummid olid kohustuslikud.
Vasta
#8

Pidurite puhul vaadati , et äkkipidurdusel (asfaldil) tekkinud jäljad oleksid ühesugused.Selline algne piduristend.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#9

Ja lisavarustuse nimekiri päris pikk-tõkiskingad,ohukolmnurk(uuemal ajal tulid ohutuled),tulekustuti,apteek,ärandamisvastane seade,tungraudki vist oli selles nimekirjas.Udu-ehk lisatuled ei pidanudki põlema koos pooltega,see nõue tuli hiljem.
Ja originaalsus oli tähtis,omaloomingut eriti ei aksepteeritud.See aeg,kus eri mudelite(näit 01-est 07-ni )võis omavahel auto disaini muuta(seoses raskete ja puuduseaegadega)tuli alles 80-date teisel poolel.
Vasta
#10

rollfix Kirjutas:ärandamisvastane seade
Julgen kahelda selles: nõuka ajal pole keegi suurt kuulnudki sellisest asjast. Max mis oli - massilüliti.
Vasta
#11

rollfix Kirjutas:... porikummid olid kohustuslikud.

Mõistlik nõue ka kaasajal. Miks ma peaksin teise järel sõites iga 10-15 sekundi tagant tuuleklaasi pesema vihmase ilmaga? Tagarataste taga olevad porikummid aitavad VÄGA palju selles osas...

rollfix Kirjutas:Ja originaalsus oli tähtis,omaloomingut eriti ei aksepteeritud.See aeg,kus eri mudelite(näit 01-est 07-ni )võis omavahel auto disaini muuta(seoses raskete ja puuduseaegadega)tuli alles 80-date teisel poolel.

Originaalsusnõue kehtis uute sõidukite puhul. Vanemad asjad (1970ndate tingimustes - 1930ndate aastate Lääne sõidukid) siia alla ei käinud - kes milliste mootorite, sildade, tulede jm asjadega need oli sõidukorda saanud, see ei huvitanud kedagi. Nagunii neile algseid detaile N.Liidus võtta ju polnud ja tuli "kombineerida"...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

Style Kirjutas:
rollfix Kirjutas:ärandamisvastane seade
Julgen kahelda selles: nõuka ajal pole keegi suurt kuulnudki sellisest asjast. Max mis oli - massilüliti.

Rooli-ja/või pedaalilukk oli kah Tallinnas suht levinud.... vähemalt 80'del

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta
#13

Style Kirjutas:
rollfix Kirjutas:ärandamisvastane seade
Julgen kahelda selles: nõuka ajal pole keegi suurt kuulnudki sellisest asjast. Max mis oli - massilüliti.

Enda peres olnud 1976 aasta 21011-el oli 84 aastal Leningraadist tuues igatahes signalisatsioon, mis käivitus auto õrna kõigutamise-liigutamise korral. Kuskilt on kõrva jäänud, et selline elementaarsignalisatsioon olnud kasutusel juba seitsmekümmnendate alul.
Vasta
#14

Ärandamisvastane seade oli kas jalarauad või roolilukk.
Vasta
#15

mul oli kunagi selline nõukaaegne signa nimega "storos"-muidugi vene tähtedega ja kirjapilt võib kah vale olla,kuid midagi sinna kantiToungue
Vasta
#16

Ärge siis ,,Sargis 2M,,-i unustage.
Vasta
#17

rollfix Kirjutas:Ärandamisvastane seade oli kas jalarauad või roolilukk.

... või mingi salajases kohas olev lüliti mingis tähtsas ahelas (nt süüteahelas). Varga poolt plõks... kõu-kõu-kõu... ja eimidagi...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#18

See kõigutamise peale üürgav seade oli väga lihtne. Signaali taha ühendati salalülitiga (kus iganes keegi selle peitis) pendli taoline kontakt. Pendel oli ainult ülespidi ja vedru otsas. Peale kõigutamist signa(al) siis piksus väheke aega.
Ärandamisvastane seade (ka muu lisavarustus) oli jah kohustuslik (kedagi aga ei huvitanud nende korrasolek). Kohustuslik oli ka neil lisaseadmetel olev värvitud autonumber. Muidu käisid need asjad autost-autosse.
Kusagi 77aasta paiku käis aga TÜV autoinspektsiooni ukse taga otse tänaval. Autoinspektor tuli välja, käis tiiru ümber auto (ise targalt mõmisedes), käskis peale tõmmata käsipiduri ja siis lükkas autot uksepostist. Kui auto ei liikunud paigast, siis oligi ülevaatus tehtud. Mina aga olin (jube tark poiss Big Grin ) eelnevalt pannud väiksed kivid tagaratta alla (ikkagi nii loll, et käsipidurit ei osanud korda teha).
Vahepeal oli ka võimalik autoteeninduse tõendi ettenäitamisel (vist Arvi 100 variant) teh ülevaatus ARK's vormistada. Läksime siis isaga Pärnu (Kuressaares oli ainult üks teenindus ja seal pikk järjekord)autoteenindusse. Isa läks linna peale asja ajama ja mina teeninduses asjamees. Et asi liiga kahtlane ei näiks, siis sai tellimuslehele ka silla reguleering kirjutatud. Aeti siis auto sillapinki. Seal aga selgus, et sillal nii suured loksud sees (nagu ma seda poleks teadnud), et silda võimatu reguleerida. Ütlesin siis rahulikult lukksepale, et tehku siis ülevaatuse paber ainult ära. Tema jäi mulle lolli näoga otsa vaatama. Veel pikemaks venis ta nägu, kui auto tagaukse lahti tegin. 10 pudelit Saaremaa õlut (see oli tol ajal mandril kõva "valuuta") ja ülevaatuspaber oligi käes. Voilaa aasta jälle mureta Big Grin

...mmmm, kui kõik ausalt ära rääkida läheks issanda päike enne looja ... krt ongi loojas
Vasta
#19

"Sargis" oli jah kõva sõna tol ajal. Puhta elktroonika, viivitusega ja puha.
Ostsin poest ka ühe teist sorti elektroonilise ärandamisvastase seadme. Peale seda aga ei julgenud ikkagi panna. Seal oli kaasas kaks padrunit (tagavaraks ka ikkagi), millel oli taga elektriline sütik. Padrun sisaldas värvainet. Õpetus nägi ette sellise padruni paigalduskohaks miskit armatuuri õnarus, suunaga näo poole. Inimene paraku on aga ekslik ja kartsin seda pauku ükskord omale, starterit andes, näkku lajatavat. Lülitus käis läbi aknaklaasi spetsmagnetrauaga.
Vasta
#20

motamees Kirjutas:"Sargis" oli jah kõva sõna tol ajal. Puhta elktroonika, viivitusega ja puha.
Ostsin poest ka ühe teist sorti elektroonilise ärandamisvastase seadme. Peale seda aga ei julgenud ikkagi panna. Seal oli kaasas kaks padrunit (tagavaraks ka ikkagi), millel oli taga elektriline sütik. Padrun sisaldas värvainet.

94 aastal oli müügil analoogne komplekt, ainult padrunis oli mingi närvigaas (uinutava toimega vist). Maksis ainult 65 eeku ja põhjus miks osta ja peale panna ei julgenud oli just sama Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne