20-12-2006, 00:37 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-12-2006, 01:18 AM ja muutjaks oli oldmoped.)
Vabandan, et tegin siia alla, mitte võrride vabateemasse... aga siin tundus olevat õigem koht.
Mopeedide koguja ja mopeedinduse tulihingeline populariseerija, nagu ma kahjuks olen, alustasin järjekordset võitlust tuuleveskitega.
Need probleemid küll tulenevad osaliselt meie liikluseeskirjade paari punkti erinevusest võrreldes lähinaabritega, paljus aga tunduvalt rohkem inimeste süvenematusest omale võõrasse asja, mis otseselt tema taguotsa ei torgi ja ka tõrjuvast suhtumisest kõigesse väljapoole oma mõttemaailma.
Antud võitlusest väike ülevaade:
Asi sai alguse väga positiivsest asjast - likvideeritud Riisipere-Haapsalu raudtee asemele hakati rajama jalgrattateed. Peale tee valmimist tekkisid aga sinna äkki liiklusmärgid, mis tähistavad jalg- ja jalgrattateed, mis keelavad antud teel eesti liikluseeskirjade järgi mopeediliikluse.
Kuna tõenäoliselt oleks Jaan Kelneri isku otse esitatud küsimusele tee ehitaja vastamata jätnud, esitasin talle selle paar kuud tagasi avaliku kirjana, mis ilmus ka kohalikus lehes... ja millele ei järgnenud ikkagi mittemingit vastust.
/Avalik kiri Uuemõisa-Riisipere "jalgrattatee" ehitajale.
Tore, et selline asi teoks sai ja tükkaega kurvalt seisnud raudteetamm niimoodi omale uue elu saab. Samamoodi on see väga tervitatav kõigi selle läheduses elavate inimeste poolt - annab see neile ju uued ja tunduvalt turvalisemad ning ka lühemad võimalused antud trassil liiklemiseks. Kõik tundus ehituseajal väga tore - ilusad plakatid "raudteetammi kohendamine jalgrattateeks" üleval ja puha... kuni sinnamaani, kuni tundus, et tee on lõpuks valmis ja paigaldati teed märkivad liiklusmärgid. Aga millegipärast ei ole tegu jalgrattateed markeerivate liiklusmärkidega "431" vaid hoopis jalgratta- ja jalgteemärgiga "435". Asjal on aga Eestis (!) kehtivate liikluseeskirjade järgi tohutu sisuline erinevus - jalgrattatee on mõeldud liikumiseks jalgrataste, abimootoriga jalgrataste ja mopeediklassi sõidukitega, mis tagaks antud tee kaudu nende liiklusvahenditega ideaalse pääsu linna ja muudaks ümberkaudsete elanike liikumise tunduvalt mugavamaks, ökonoomsemaks ja turvalisemaks. Paigaldatud liiklusmärk "435" tähistab aga põhimõtteliselt kõnniteed, kus tohib sõita lisaks ka jalgrattaga.
Kas me tõesti vajame kõnniteed Läänemaalt Riisiperre?
Jätame kõrvale emotsioonid, mida tekitavad liikluspildis mopeedrolleritega lapseohtu enesekriitikata ja oskusteta liiklejad - ükski masinaklass ei ole süüdi selles, et osad nende kasutajad ei ole just kõige meeldivamad. Reaalselt ei ole nende masinate puhul tegu lastele mõeldud mänguasjade vaid odavate ja ökonoomsete transpordivahenditega. Antud liiklusmärkidega aga välistab selle tee kasutamise selliste masinatega... ja seda just põhiliselt mõtlevate ja korrektsete liiklejate poolt, kes täidavad liikluseeskirju - enamus neid kihutavaid lapsi nagunii ei tunne eeskirju ja kui ka teavad, siis ei pea neid mittemillekski ja sõidavad ikka seal, kus tahavad.
Samast tekib nende liiklusmärkidega seoses ka pisikene nüansiküsimus - kuna antud projekt tundub olevat finantseeritud Euroopa Struktuurifondide rahadega, siis kas raha on eraldatud "jalgrattatee" või "jalgratta- ja jalgtee" ehituseks ja kas ei ole antud markeering nüüd eraldusega vastuolus?
Jaan Kelner
oldmoped@hot.ee /
Järgmisena sai esitatud ametlik küsimus Haapsalu linnavalitsusele, kui antud tee ehitusloa väljastajale:
Haapsalu linnavaltsuse ametlik seisukoht:
http://www.haapsalu.ee/index.php?lk=79&show=301
Ja nüüd siis ~50-60 aastase moootorsõidukiga mitteliikleva naisajakirjaniku versioon minu jutust
Lääne Elus + siis esmased lugejate kommentaarid:
http://www.le.ee/?a=uudised&b=5023
ja samal teemal ka selle lehe juhtkiri:
http://www.le.ee/?a=uudised&b=5025
Uuriks nüüd ka kõigi Teie käest, mis sellest kõigest arvate... aga sellise pisikese kitsendusega, et paluks vastata ainult täisealistel foorumlastel.
Jaan
Mopeedide koguja ja mopeedinduse tulihingeline populariseerija, nagu ma kahjuks olen, alustasin järjekordset võitlust tuuleveskitega.
Need probleemid küll tulenevad osaliselt meie liikluseeskirjade paari punkti erinevusest võrreldes lähinaabritega, paljus aga tunduvalt rohkem inimeste süvenematusest omale võõrasse asja, mis otseselt tema taguotsa ei torgi ja ka tõrjuvast suhtumisest kõigesse väljapoole oma mõttemaailma.
Antud võitlusest väike ülevaade:
Asi sai alguse väga positiivsest asjast - likvideeritud Riisipere-Haapsalu raudtee asemele hakati rajama jalgrattateed. Peale tee valmimist tekkisid aga sinna äkki liiklusmärgid, mis tähistavad jalg- ja jalgrattateed, mis keelavad antud teel eesti liikluseeskirjade järgi mopeediliikluse.
Kuna tõenäoliselt oleks Jaan Kelneri isku otse esitatud küsimusele tee ehitaja vastamata jätnud, esitasin talle selle paar kuud tagasi avaliku kirjana, mis ilmus ka kohalikus lehes... ja millele ei järgnenud ikkagi mittemingit vastust.
/Avalik kiri Uuemõisa-Riisipere "jalgrattatee" ehitajale.
Tore, et selline asi teoks sai ja tükkaega kurvalt seisnud raudteetamm niimoodi omale uue elu saab. Samamoodi on see väga tervitatav kõigi selle läheduses elavate inimeste poolt - annab see neile ju uued ja tunduvalt turvalisemad ning ka lühemad võimalused antud trassil liiklemiseks. Kõik tundus ehituseajal väga tore - ilusad plakatid "raudteetammi kohendamine jalgrattateeks" üleval ja puha... kuni sinnamaani, kuni tundus, et tee on lõpuks valmis ja paigaldati teed märkivad liiklusmärgid. Aga millegipärast ei ole tegu jalgrattateed markeerivate liiklusmärkidega "431" vaid hoopis jalgratta- ja jalgteemärgiga "435". Asjal on aga Eestis (!) kehtivate liikluseeskirjade järgi tohutu sisuline erinevus - jalgrattatee on mõeldud liikumiseks jalgrataste, abimootoriga jalgrataste ja mopeediklassi sõidukitega, mis tagaks antud tee kaudu nende liiklusvahenditega ideaalse pääsu linna ja muudaks ümberkaudsete elanike liikumise tunduvalt mugavamaks, ökonoomsemaks ja turvalisemaks. Paigaldatud liiklusmärk "435" tähistab aga põhimõtteliselt kõnniteed, kus tohib sõita lisaks ka jalgrattaga.
Kas me tõesti vajame kõnniteed Läänemaalt Riisiperre?
Jätame kõrvale emotsioonid, mida tekitavad liikluspildis mopeedrolleritega lapseohtu enesekriitikata ja oskusteta liiklejad - ükski masinaklass ei ole süüdi selles, et osad nende kasutajad ei ole just kõige meeldivamad. Reaalselt ei ole nende masinate puhul tegu lastele mõeldud mänguasjade vaid odavate ja ökonoomsete transpordivahenditega. Antud liiklusmärkidega aga välistab selle tee kasutamise selliste masinatega... ja seda just põhiliselt mõtlevate ja korrektsete liiklejate poolt, kes täidavad liikluseeskirju - enamus neid kihutavaid lapsi nagunii ei tunne eeskirju ja kui ka teavad, siis ei pea neid mittemillekski ja sõidavad ikka seal, kus tahavad.
Samast tekib nende liiklusmärkidega seoses ka pisikene nüansiküsimus - kuna antud projekt tundub olevat finantseeritud Euroopa Struktuurifondide rahadega, siis kas raha on eraldatud "jalgrattatee" või "jalgratta- ja jalgtee" ehituseks ja kas ei ole antud markeering nüüd eraldusega vastuolus?
Jaan Kelner
oldmoped@hot.ee /
Järgmisena sai esitatud ametlik küsimus Haapsalu linnavalitsusele, kui antud tee ehitusloa väljastajale:
Haapsalu linnavaltsuse ametlik seisukoht:
http://www.haapsalu.ee/index.php?lk=79&show=301
Ja nüüd siis ~50-60 aastase moootorsõidukiga mitteliikleva naisajakirjaniku versioon minu jutust
Lääne Elus + siis esmased lugejate kommentaarid:
http://www.le.ee/?a=uudised&b=5023
ja samal teemal ka selle lehe juhtkiri:
http://www.le.ee/?a=uudised&b=5025
Uuriks nüüd ka kõigi Teie käest, mis sellest kõigest arvate... aga sellise pisikese kitsendusega, et paluks vastata ainult täisealistel foorumlastel.
Jaan