Postitused: 2,994
Teemad: 68
Liitus: Sep 2002
Maine:
50
Kui kiirusel 60km/h toimunud õnnetuse puhul on juht elus, on tegemist üsna turvalise, uute mudelite hulgas keskmise autoga. 60 km/h on ikka väga metsik kiirus, millega kuhugi vastu sõita. Üle selle päästavad sõitjaid ainult võidusõiduautod.
Postitused: 2,994
Teemad: 68
Liitus: Sep 2002
Maine:
50
20-12-2006, 13:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-12-2006, 13:36 PM ja muutjaks oli
Jesper.)
Valdo jutt on peaaegu õige, ainult selle pisikese täpsustusega:
Inimkeha on võimeline lühiajaliselt taluma müstilist kiirendust. 1990. aastal sõitis Martin Donnely oma F1 Lotusega vastu rajapiiret kiirusega 220 km/h ning jäi ellu, kuigi üsna napilt. Vormelautos pole muideks ka erilisi lööki summutavaid elemente, lihtsalt juhti ümbritsev monokok on väga jäik ja tugev ning juht on selle küljes rihmadega kõvasti kinni.
Põhiline tavaautos surma põhjustav sündmuste jada on umbes selline: kokkupõrkel jäiga objektiga deformeerub autokere niivõrd, et sõitjate peade ning lähima struktuurielemendini jääv vahemaa muutub väga väikeseks. Kuna kolmepunktivööd ei suuda keha piisavalt hästi fikseerida, siis pääseb ülakeha aeglustuse mõjul enamasti liikuma. Tulemuseks on kokkupressitud sõitjateruumis pea löömine mingi kõva asja vastu, mis toob kaasa äkksurma või üliraske põrutuse, sest pea ei ole lihtsalt sellisteks asjadeks mõeldud.
Euro-NCAPi metoodika kohaselt on hea tulemus (tõenäoliselt ei järgne ei surma ega püsivaid kahjustusi), kui pea maksimaalne ülekoormus jääb alla 70G. Võrdluseks: hea tänavaauto äkkpidurdus toodab umbes 1G.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
Jesper Kirjutas:Jutt oli kiirusest 20-30km/h kokkupõrke hetkel ja ilma turvavöödeta sõidust. 30 km/h on juba kahtlemata korralik õnnetus, aga ellujäämise tõenäosus on turvavöötatult veel üsna suur.
Siinkohal väike teemaväline vahemärkus: Natuke vanemad inimesed kõik ehk mäletavad NLKP peaideoloogi seltsimees Suslovit. Vaat räägitakse, et Suslov ei ületanud oma tšlenovoz -zil-iga mööda Moskvat liigeldes kunagi 40 km/h! Kuskilt oli nähtavasti Suslov kuulnud, et kokkupõrke korral on 50-60 km/ h juba autosistujale eluohtlik.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 2,994
Teemad: 68
Liitus: Sep 2002
Maine:
50
Nojah, igasugu nalja on juhtunud, näiteks on aknast puhtalt välja lennatud ning murule maandutud jne. Aga autot ostes ja autoga sõites ma selliste imede peale väga ei loodaks. Ka turvapadjad on arvestatud töötama kinnitatud turvavööga inimese puhul.
Postitused: 3,282
Teemad: 19
Liitus: Jan 2006
Maine:
21
Arvatavsti on see kõigile teada, aga lahtise turvavööga võib olla just turvapadi see, mis otseselt surma põhjustab.
Postitused: 2,994
Teemad: 68
Liitus: Sep 2002
Maine:
50
21-12-2006, 22:30 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-12-2006, 22:33 PM ja muutjaks oli
Jesper.)
Oxygen, selliseid juhtumeid on teada, aga see on ikka väga väga ebatõenäoline variant. Aastas sureb kogu maailmas turvapadja tõttu suurusjärgus 100 inimest - ma kujutan ette et mitme suurusjärgu võrra rohkem inimesi saab fataalseid peavigastusi öösel pimedas korteris WC-sse minnes millegi otsa komistamise või muu sarnase olmeõnnetuse tagajärjel.
Igasugu sodiajakirjanikud on selle turvapadja ohtlikkuse meeletult üles haipinud, millegagi peab ju koguaeg inimesi hirmutama, et ei peaks jumalaeest normaalset juttu kirjutama.
Aa ja kusjuures selle 100 hulgas on veel mingi suhteliselt suur osa päästetöötajaid, kes saavad päästetööde käigus pihta mõne mitteavanenud padjaga (näiteks otsekokkupõrkel ju külgmised ei avane), mis juhusliku põrutuse või lühise tagajärjel avaneda otsustab.
Postitused: 3,282
Teemad: 19
Liitus: Jan 2006
Maine:
21
Mõni aasta tagasi käis mingi liikluspolitsei tegelinski koolis rääkimas seda juttu. Aga nojah selles jutus oli muidki huvitavaid fakte. Näiteks olevat üks mees sedamoodi surma saanud, et temale lendas kokkupõrke ajal tagaistmelt selga koer. Spekuleerida võib aga mina seda ikkagi ei usu.
Postitused: 2,994
Teemad: 68
Liitus: Sep 2002
Maine:
50
22-12-2006, 00:15 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-12-2006, 00:19 AM ja muutjaks oli
Jesper.)
Koera variant on palju tõenäolisem - 20kg kaaluv koer muutub näiteks 20km/h kokkupõrkekiirusega õnnetuse puhul umbes 700 kilo "kaaluvaks". Kui see löök tuleb kuklasse, on surm täiesti usutav (ehk olukord on sarnane sellele, kui olla kõhuli voodi peal pea üle ääre ja lasta endale 700kg kaaluv raskus kukla peale toetada). Samas normaalne iste võiks selle koormuse all veel mitte päris maha murduda.
Selle õnnetuste teema võiks äkki splittida, keskmisest autost on jutt suht kaugel.
Postitused: 2,217
Teemad: 77
Liitus: Oct 2001
Maine:
6
Tehtud. Kui mõni postitus valesse teemasse jäi/sattus, siis saatke PS. Brežnevi-jutu lööb kah omaette teemasse?