K:kompressor
#1
niinii...naabrimehelt sai ära veetud mingi suur vene kolakas kompressor, ise tahtis ära visata, täitsda terve oli, muid andmeid ei tea kui el. mootor on 4kw, tekkis küsimus et kas sellise asjaga on võimalik ka värvida?paagid on tal küll suht väikesed aga ehks annab suurem panna?
õhku lööb mingi 1,5-2 at.Veneomad pidid kuuldavasti kondentsi tekitama?Kas seda ka kuidagi parandada võimalik?
Agregaat ise selline...
http://www.nagi.ee/photos/jossu/235158
http://www.nagi.ee/photos/jossu/235159/


Vasta
#2
Paned mõne lisapaagi juurde,siis õhuvaru suurem ja vee vastu on ju olemas filtrid või veepüüdjad vms.,mis käivad väljatuleva vooliku vahele.Muidugi regulaarne paakidest kondensaadi väljalaskmine kah vajalik.
Vasta
#3
Kust võtad ,et 1,5-2at?
vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#4
Jossu Kirjutas:õhku lööb mingi 1,5-2 at.
1,5...2 at, juhul kui mingit tarbimist taga pole, on see kompressor enamvähem.
Korras kompressor on võimeline toitma 2 püstolit.Soovitaks sellele ka automaatika peale ehitada. Tagasilöögiklapp kompressori ja resiivri vahele ja surverelee(selline, mis on võimeline mehaaniliselt kompressorist selle seisu ajaks rõhu maha laskma) siis paagi külge. Suurem lisapaak oleks võimalusel alati kasuks.
Kondentsi tekitavad kõik, mitte ainult vene omad, iseasi aga kuidas on lahendatud sellest lahtisaamine.
Pöörlemissuund peab seda tüüpi kompressoritel tingimata õige olema. Õlituse pärast. Pöörlemissuund peab olema märgitud rihmakattele ja kui seal ei leia peab nool olema rihmarattal.
Kui käimapanemisel kuuled kahtlast tumedat kolinat, kontrolli saalesid, need on lisalehtedega reguleeritavad. Vanematel kompressoritel oli laagriks babiit, uumaid ei tea.
Vasta
#5
Mul kah selline olemas. Paagid all on sama suured, üleval on klapp mis laseb liigse õhu välja, suht hästi saab värvida sellega muidu. Smile vähemalt mul on küll õnnestunud nii pölaju kui ma seda olen kasutanud
Vasta
#6
jurka Kirjutas:Kust võtad ,et 1,5-2at?
näidiku pealt


Vasta
#7
weldman Kirjutas:
Jossu Kirjutas:õhku lööb mingi 1,5-2 at.
1,5...2 at, juhul kui mingit tarbimist taga pole, on see kompressor enamvähem.
Korras kompressor on võimeline toitma 2 püstolit.Soovitaks sellele ka automaatika peale ehitada. Tagasilöögiklapp kompressori ja resiivri vahele ja surverelee(selline, mis on võimeline mehaaniliselt kompressorist selle seisu ajaks rõhu maha laskma) siis paagi külge. Suurem lisapaak oleks võimalusel alati kasuks.
  Kondentsi tekitavad kõik, mitte ainult vene omad, iseasi aga kuidas on lahendatud sellest lahtisaamine.
Pöörlemissuund peab seda tüüpi kompressoritel tingimata õige olema. Õlituse pärast. Pöörlemissuund peab olema märgitud rihmakattele ja kui seal ei leia peab nool olema rihmarattal.
Kui käimapanemisel kuuled kahtlast tumedat kolinat, kontrolli saalesid, need on lisalehtedega reguleeritavad. Vanematel kompressoritel oli laagriks babiit, uumaid ei tea.

kuidas sellist automaatikat ehitada?
ning kuidas oleks siis võimalik lahti saada kondentsist ?
kolin isegi on, ja värviseb, vahel isegi jookseb minema kohapealt.
Saalesi kontrollin kui satun sinna, ja pöörlemissuunda kah


Vasta
#8
aga kuidas oleks siis võimalus lisada sinna paak?
TimmThaler kaua järjest värvida saad samaväikeste paakidega?mitte et saad triibu lasta ja siis ootad 5 sek kuni surve taga jälle


Vasta
#9
Jossu Kirjutas:aga kuidas oleks siis võimalus lisada sinna paak?
TimmThaler kaua järjest värvida saad samaväikeste paakidega?mitte et saad triibu lasta ja siis ootad 5 sek kuni surve taga jälle
Paagi lisamine lihtne,ühendad lisapaagi samasse otsa kus sul praegu õhk tuleb ja õhu tarbija ühendad lisapaagi väljuvale otsale.Tegin mingi x joonistuse ka,ehk saad aru


Manustatud failid
.bmp   tiitlita.bmp (Suurus: 85.04 KB / Tõmbamised: 876)
Vasta
#10
Kui elad Tallinnas,võid vaatama tulla.Mul toimib automaatikaga.Suur survepaak ja sama kompressor.
Vasta
#11
See peaks olema Riia tehase toodang CO-7 (SO-7) või midagi sellist. Ka minul seisab garaažis, hetkel küll veidi tõbine, nimelt üks silinder on kolvirõnga poolt viga saanud ja seinal on nüüd suhteliselt sügavad pikisooned.
Kas keegi teab, et neid ka remontida saab?
Puurimine hoonimine on ehk võimalik, aga uued kolvid rõngad kust kohast osta???
Uurisin ka veidi passi, seal kirjas, et rõhku hoiab 7 atm. Vist oli see ühik ja tootlikus on 30m³ tunnis - 500 liitrit minutis.
Seega peaks pump ise ühele garaažile sobiv olema. mootor 3,8 KW.
Vasta
#12
Olen sama kompressorit kasutanud u. kuus aastat. Selle ajaga on üks läbi kulunud, teine praegu veel käib. Kui panna 150 ... 200 liitrine lisapaak, (minul on see ühendatud läbi vooliku kompressorist kaugemale), siis toidab ära nii suruõhutööriistad kui ka värvimisriistad. Suruõhku kasutan suht. palju. Lisaks on tehtud suht. primitiivne automaatika (Vene kontaktmanomeeter + magnetlüliti). Töörõhk on reguleeritud 4 ... 5 at.-ni. St. kui rõhk langeb 4-le, lülitab sisse ja kui tõuseb 5-ni, siis lülitab välja.
Kui õli ikka sees on, siis minul on päris hästi vastu pidanud. Kui rõhku ei taha enam pidada, siis võta kaas maha ja kontrolli klappe. Seal on silindrite ja kaane vahel selline plaatklappide osa. Ehituselt äga lihtne! Kui see on kulunud või veel sagedamini, mõni plaat on katki, siis neid annab asendada. Hea materjal on vene päritolu roostevaba metalljoonlaud. Tee sellest uued klapid. Suurte plaatide tööpinnad soovitan üle lihvida (pingis). Peale remonti annab selline kuni 7 at. survet!
Kondentsvesi tekib igal kompressoril, see on tingitud õhu kokkusurumisest, mitte kompressori päritolumaast või tüübist. Vee hulk sõltub muidugi sisseimetava õhu niiskusesisaldusest. Minul on kompressor köetavas ruumis, kus õhk on üsna kuiv. Kondensvett on ka vähe. Siiski tuleb enne värvimisseadet panna kondensvee eraldaja, neid on santehnika poodidest saada. Muidu tekib värske värvi sisse veetilkasid!
Ostsin juba poolteit aastat tagasi uue kompressori agregaadi, aga mõtlesin nii, et enne ei vaheta, kui vana "otsad annab". Vana töötab tänaseni.
Terv. Märt Aarne
http://www.vanatehnika.ee
Vasta
#13
Sellele kompressorile peaks minema M72 ja K750 kolvid.
Kolviel tuleb ainult klappide jaoks kohad freesida.
Vasta
#14
Sellel kompressoril on plaatklapid ja kolb pealt sile.
Terv. Märt Aarne
http://www.vanatehnika.ee
Vasta
#15
Ise kasutan sellist.
[Pilt: 00000003_1.jpg] [Pilt: 00000004.jpg]
On see mingi uuem variant?
Igatahes on sel ka terasplekist klapid aga kolvid on astmega, et sisselaskeklappidele ka ruumi jääks. Silindrite ülaosas on ka selleks astmed.
Vasta
#16
Tundub, et teil on ikka õigus, sisselaskeklapil peb vist süvis jah olema. Kompressor on ikka sama.
Terv. Märt Aarne
http://www.vanatehnika.ee
Vasta
#17
Tegelikult on teema algataja kompressori "Klapikambrikaas" teistsuguse kujuga ja midagi on arvatavasti veel sel tööorganil teisiti. Aga Süvised on kindlasti, sest mina olen vähemalt 5 korda seda pead maha kiskunud, sest klapid on ikka oma pesadest vahel plehku pand.
Üldiselt väga tubli kompressor!
Vasta
#18
rollfix Kirjutas:Kui elad Tallinnas,võid vaatama tulla.Mul toimib automaatikaga.Suur survepaak ja sama kompressor.
kahjuks Tartus


Vasta
#19
autorestauraator Kirjutas:Olen sama kompressorit kasutanud u. kuus aastat. Selle ajaga on üks läbi kulunud, teine praegu veel käib. Kui panna 150 ... 200 liitrine lisapaak, (minul on see ühendatud läbi vooliku kompressorist kaugemale), siis toidab ära nii suruõhutööriistad kui ka värvimisriistad. Suruõhku kasutan suht. palju. Lisaks on tehtud suht. primitiivne automaatika (Vene kontaktmanomeeter + magnetlüliti). Töörõhk on reguleeritud 4 ... 5 at.-ni. St. kui rõhk langeb 4-le, lülitab sisse ja kui tõuseb 5-ni, siis lülitab välja.
Kui õli ikka sees on, siis minul on päris hästi vastu pidanud. Kui rõhku ei taha enam pidada, siis võta kaas maha ja kontrolli klappe. Seal on silindrite ja kaane vahel selline plaatklappide osa. Ehituselt äga lihtne! Kui see on kulunud või veel sagedamini, mõni plaat on katki, siis neid annab asendada. Hea materjal on vene päritolu roostevaba metalljoonlaud. Tee sellest uued klapid. Suurte plaatide tööpinnad soovitan üle lihvida (pingis). Peale remonti annab selline kuni 7 at. survet!
Kondentsvesi tekib igal kompressoril, see on tingitud õhu kokkusurumisest, mitte kompressori päritolumaast või tüübist. Vee hulk sõltub muidugi sisseimetava õhu niiskusesisaldusest. Minul on kompressor köetavas ruumis, kus õhk on üsna kuiv. Kondensvett on ka vähe. Siiski tuleb enne värvimisseadet panna kondensvee eraldaja, neid on santehnika poodidest saada. Muidu tekib värske värvi sisse veetilkasid!
Ostsin juba poolteit aastat tagasi uue kompressori agregaadi, aga mõtlesin nii, et enne ei vaheta, kui vana "otsad annab". Vana töötab tänaseni.

kust võtta niisuurt paaki mis niikõvat rõhku kannataks?
tglt ma suht siuke "lollike" kui nii võtta, päris aru ei saa, äkki on kedagi Tartu kandist ja oleks tore ja tuleks teeks puust ja punaselt ette kuhu ja mida vaja, mis puudu ja mis puru?


Vasta
#20
Esmane õlipüüdja on tal peal, kui paakidel all korgid on, millest õli/vesi välja lasta ning lisaks vahele panna üks kaltsudega täidetud metallist purk (näiteks moskvitsi tsentrifugaalõlifiltri korpus), siis ajab asja ära. Paagid on muidugi natuke väiksed, paagiks sobib näiteks veoauto piduriõhu paak (ise kasutan kamazi paaki).+ enne värvipüstolit poes müüdav filter.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne