10-02-2020, 10:16 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-02-2020, 14:49 PM ja muutjaks oli hulgus.)
(09-02-2020, 23:43 PM)meli666 Kirjutas:Ammustel aegadel kasutasime samast ZIF-i liivapritsi taga. Meister soovis päevaks 2-3 kanistritäit bensiini, ehk 40-60l. Töötunde max 5-6h. Jagus päevaks ja arvata et jäi ülegi.(09-02-2020, 20:38 PM)Brrr Kirjutas: Tegemist ZIF-55 kruvikompressoriga...
Bensiinikulu ligikaudu 50-60l tunnis.
On see bensiinikulu ikka nõnda suur?
Pole selle ZIFiga kunagi kokkupuudet olnud, aga...
Oman ühte teist marki kolbkompressorit, tootlikusega 5.25 kanti minutis. Ringi ajab Belarusi diisel ja kütusekulu 7-8 liitri vahel tunnis. Kuna nüüd diisel bensiinist ikka nii suures ulatuses kütusekuluga ei erine ja see ZIFi kruvielement peaks nõksake parema kasuteguriga olema. Siis tundub see 50-60 liialdus olevat.
...
Mootor on küll Zil-i oma, aga R6, ehk vana Zahhaari (Zil 157, 151?) oma. LaZ bussidel kasutati V8-t, ehk juba 130 oma, LaZ Turistil oli juba Ural 375-ga sama mootor, ehk forsseeritud 130-e V8, mis oli (Urali peal) suuteline tõesti "liiter sajale" tarbima.
edit. ikka jah liiter kilomeeter, ehk 300l AI 93-e 300km. Aga kuna kanistritäie eest sai ju kohalikelt pool liitrit riigi oma, või 0,7 omatoodangut, siis oli kulu veelgi suurem...