Restaureerimiskonverents 2007
#1

Jaanuari lõpus peaks kõikide eelduste kohaselt toimuma järjekordne Restaureerimiskonverents. Tavaliselt on nendel konverentsidel olnud kolm ... neli ettekannet, millest osa on olnud nö. "üldpoliitilist laadi", osa restaureerimise praktilisi küsimusi kajastavad.
"Üldpoliitilises" osas on käsitletud Eesti Vanatehnikaliikumise aktuaalseid või ajaloolisi küsimusi, on vaadatud filmi- ja pildimaterjale, tähistatud tähtpäevi jne.
Praktiliste teemade osas olen ka ise mõnel korral ettekande teinud. Need on olnud põhiliselt autokerede taastusremonti ja plekksepatööd puudutavad teemad.
Kuna aasta lõpp on käes, pidasin Tõnu Piiburiga nõu, mis sellel korral plaanis? Tulin välja sellise mõttega, et kui küsiks laiemalt seltskonnalt: mida Restaureerimiskonverentsil kuulda - näha soovitakse? Millised on need teemad, mis huvi pakuvad? Foorum on selliseks mõttevahetuseks hea koht, iga soovija saab sõna.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#2

Tundub, et mitte midagi ei paku mitte kellelegi mitte mingit huvi.
Enam.

Ok.
Mind, isiklikult, köidaks järgmised teemad:

1. Valgevasest kroomdetailide taastamine. Minu jaoks hetkel kuum.

2. Puitiludetailide taastamine, s.h. ka kumerpindade spoonimine. Mis tõenäoliselt väga elavat vastukaja ei leiaks, sest vene autod ei sisalda puitu.

3. Nahkistmete õmblemine/taastamine. Üldse polsterdamine. Arvan, et see ala ei peaks Eestis olema paari-kolme tegija käes, kes küsivad selle töö eest taevassetõusvaid rahasummasi...
Jah, kui sul on üks auto, mida lasta teha, siis kannatad ära....,aga kui sa pead kolme liikuri sisu eest 100000.- tuhat eraldama, siis tekib vägisi tahtmine endale õmblusmasin osta ja see asi endale selgeks teha...

4. Detailide tsinkimine/vasetamine kodusel viisil. e. baasõppetund keemiast.
Muidugi, on võimalik endale kusagilt (ntx. http://caswellplating.com) vastav "Kit" osta ja kogumoos. Aga neid pulbreid, mille transpordihind nende tellimise suht mõttetuks muudab, peaks ka kohapeal võimalik olema valmistada.
Vasta
#3

Tulemas vist 4-s konverents. Käsitletud juba värvimist, plekitööd, mootoriremonti, vist ka nahatööd. Piiratud aja tõttu jäävad need paraku lühikeseks ja pealiskaudseks ning populaarteaduslikeks aga abi ikka ja eks ta rohkem selline kokkusaamise ja vanatehnikaõhustiku ja -energia ammutamise üritus ole. Pole aru saanud, kas on Unic-moto üritus või ilmselt suure liidu põhjaga. Eks inimestel huvid erinevad, mind huvitavad rohkem kaherattalised sõidukid ja nende probleemid.
Galvaanika on kindlasti suur murelaps. Tahaks kuulda jah konkreetsemat juttu ,kui et vana kroom Voltas maha ja las spetsialistid tegelevad edasi. Üldteooriat ilmselt teatakse kasvõi Hobiklubi ajakirja artikli järgi, ka on mitmeid raamatuid, ka eestikeelne. Praktilisi näpunäiteid väikeste detailide galvaniseerimiseks kodus, näit . tampoongalvaanika oleks huvitav. Tsiklitel bensiinipaagid murelapsed, mõlgid ja seest puhastamine, näiteks seesama Jawa paak mis kroomist vabastati ja lõhki lõigati.....
Vasta
#4

Galvaanika oleks ka mul üks teema millest kuulda tahaksin. Kuna olen kahel korral Narvast tõelise "porno" kätte saanud siis sooviksin teada millal jälle hakatakse kasutama vaske alusmaterjalina. Miks seda seni ei kasutanud ja äkki saaks väiksemate detailide eeltöö koduste vahenditega tehtud.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#5

Tere ,tere!
Galvaanika teema,kui selline on huvitav aga kodustes tingimustes palun ärge järele tehke!
Vase teema on väga hell ja vaevalt üksi asutus Eestis võtab enda kanda selle riski.(ebaõnnestumisi on liiga palju)
Uuema tehnoloogia järgi võib augud täita ka hõbejoodisega või lasta korralik kogus niklit enne kroomi.
Kroomi eeltöö aga on väga kannatlikku meelt nõudev ettevõtmine(ei sobi kõigile)
Uuel aastal oli plaanis uude töökotta panna üles veebikaamerad,siis saate ise jälgida eeltööga seonduvaid protsesse(tegelikkuses on asi väga lihtne,kui kasutada õigeid materjale ja uuemaid töövõtteid)

Tervitustega

:I M Back
Vasta
#6

Tsiklimeister Kirjutas:Tere ,tere!
Galvaanika teema,kui selline on huvitav aga kodustes tingimustes palun ärge järele tehke!
Vase teema on väga hell ja vaevalt üksi asutus Eestis võtab enda kanda selle riski.(ebaõnnestumisi on liiga palju)
Uuema tehnoloogia järgi võib augud täita ka hõbejoodisega või lasta korralik kogus niklit enne kroomi.
Kroomi eeltöö aga on väga kannatlikku meelt nõudev ettevõtmine(ei sobi kõigile)
Uuel aastal oli plaanis uude töökotta panna üles veebikaamerad,siis saate ise jälgida eeltööga seonduvaid protsesse(tegelikkuses on asi väga lihtne,kui kasutada õigeid materjale ja uuemaid töövõtteid)

Tervitustega
Ja selle sisutiheda, palju ütleva, teemase puutuva postitusega tahad sa märku anda, et see kord saame kuulata Tsiklimeistri poolt loengut kroomimisest?

Ennast huvitaks salongipolstri ja -plastide taastamine, muidugi ka galvaanika. Ja Plekitööst on alati huvitav kuulda.
Vasta
#7

Restaureerimiskonverentsi korraldame meie ise, seega kui meil on kedagi välja pakkuda, kes oskaks millestki rääkida, siis andke tulla.
Tegu on nö innovatsiooni tekitamise kohaga, kus ärgitatakse huvilisi erinevatele nüanssidele tähelepanu pöörama, mitte mingil juhul ei ole tegu kutseharidussüsteemiga, mis peaks inimestele andma eriharidust. Kui keegi hakkab asja vastu rohkem huvi tundma, siis on see konverents ka konkreetsete kontaktide loomise kohaks, kus tuleb näiteks Märt Aarnel nööbist kinni võtta ja täpsemad plekitöö proovimise ajad kokku leppida. Kohapeal me keevitama ei hakka. Kui mingil teemal on juba räägitud, siis võib ju suurema huvi korral veel rääkida.
Kõikide teemade peamiseks ideeks on olnud see, et enne mõtle ja siis asu asja kallale. Tellitavvõti ja liivaprits ei ole ainsad restauraatori tööriistad.

Minu ülesandeks on seni olnud teemade kokku kogumine, seega kui siia kirjutate oma huvidest, siis ma otsin nendel teemadel võimalikult pädevad rääkijad kokku. Kui ise tahate rääkida, siis andke teada. Paar head ideed on juba tulnud.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#8

Arvan et üldist huvi pakuvad laiema kandepõhjaga teemad, sellised mis enamvähem iga tehnikaga kaasas käivad (ja millele on õige lisaks alati ka mitu vale lahendust).
Näiteks taastamisel kasutatavad materjalid, keevitamine, jootmine, millega töödelda peale metallitöid. Kas kasutada nõukogudeaegset roostesurma mille peal hiljem värv ei seisa ja mille alt metall ära roostetab. Kindlasti on ka kütuseteema (pliiasendaja ei või ja)üks oluline osa vana tehnika kasutamisel.

Aga ilmselt pole esimeste küsimuste lahenduse kohaks mitte konverents vaid töötuba kellegi garaazinurgas.

tervitustega
Walter
Vasta
#9

Üheks võimalikuks aruteluteemaks võiks olla vanatehnika restauratsiooni kvaliteedikontseptsioon. Nimelt paljudel juhtudel (eriti vene sõjaaegse, kuid mitte ainult) tehnika valmistamise kvaliteet oli madalam hilisema restauratsiooni kvaliteedist. Ka siin foorumis ja mõnel pool mujalgi on õhku jäänud küsimus, kas tehnika peaks olema taastatud valmistaja kvaliteedis või konstruktori visioonis olnud kvaliteedis ja kui see on kusagil vahepeal, millised võiksid olla kriteeriumid?

Terv. Avo
50 50 598
Vasta
#10

Üks huvitav teema oleks nn pleki koolutamine/venitamine. Ehk kuidas saada kaksikkumeraid detaile ilma suurte stantsideta. Näiteks mingi läbiroostetanud detaili või detailiosa asemele. Tean näiteks, et Tartu Autoremonditehases oli TA-6 kaheksandiksfäär-nurkade venitamiseks mingi masingi olemas...

Lihtsalt ühes suunas painutamine ilkma koolutamiseta on ülilihtne - veidi puidust ja metallist rakiseid ja ta tuleb...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Üks huvitav teema võib olla ka juhtmestiku ja el. süsteemidega seotud. Võib-olla siis stiilis et kes mida proovinud ja kuidas õnnestunud on.
Vasta
#12

Tere
Minu arvates üks kõiki huvitav teema võiks olla kuidas kaasaegne kütus
mõjub meie tehnikale.Foorumist on läbi käinud palju arvamusi,kes paneb diislit sekka kes plii asendajat, ühed ütlevad et ei tee segamata ka midagi.Huvitav oleks mõne spetsialisti nõu kuulda.Sama asi õlide kohta.
Terv.
Vasta
#13

*Rooste eemaldus,selle ennetamine ja edasised keretööd eelnevalt värvimisele.
*Puitdetailide taastamine
*Autosalongi taastamine põrand(vaipkate,mastiks) istmed
Vasta
#14

Lugupeetud vanatehnika huviline!

Restaureerimiskonverents 27.jaanuar 2007

Kurtna hotellis – Mootorrattamuuseumi vastas

10.00 Kogunemine

10.30 Märt Aarne – Tinapahteldamine ja virtuaalmuuseum.

11.15 Tauno Mõts – Plastid ja vanatehnika

12.00 Kohvipaus

12.30 Tõnu Piibur – Eesti Vanatehnikaklubide Liit.

13.15 Indrek Sirk – „Musta numbri seadus”


14.00 Vabad sõnavõtud

Konverentsil osalemiseks ja kohvi hulga määramiseks on vajalik eelregistreerimine 25.jaanuariks telefonil 5116265 Tõnu Piibur (saada sms-iga oma nimi või helista) või Tonu.Piibur@mail.ee  

Osavõtumaks on 25 krooni, tasuda saab kohapeal.

Enne ja pärast konverentsi avatud Mootorrattamuuseum!

Järgmiseks aastaks valmistame ette ilmselt liiklusvahendite puidu erikonverentsi kuna huvi on suur ja pole mõtet kiiruga sahmida.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#15

Ettepanek,Teile Vanatehnika huvilised järgmiseks kokkusaamise paigaks(konverentsiks) Lõuna -Eesti.
Seekordne konverents,mis toimub Tallinna lähistel jääb Minule isiklikult kaugeks ja samal päeval toimuvast MK etapist Otepääl ei tahaks ka loobuda.
Oleksin kindlasti kasutanud võimalust ja tutvustanud vanatehnika klubi Retro MC tuleviku plaane ja tegemisi.

Meeldivate kohtumisteni

:I M Back
Vasta
#16

Kus on ürituse kokkuvõtted jms ? Smile
Vasta
#17

Kokkuvõte täitsa olemas:

http://www.unicweb.ee/modules.php?name=F...opic&t=256

militaarmootorrattur
Vasta
#18

Hm...
Võibolla keegi on nõus ka mõne lühikokkuvõtte siia lehele tegema, kasvõi Copy-Paste näol, sest et seda unicweb-i lehte näevad ainult sealsed registreeritud kasutajad.
Vasta
#19

Sm. Volgahuviline Kirjutas:Hm...
Võibolla keegi on nõus ka mõne lühikokkuvõtte siia lehele tegema, kasvõi Copy-Paste näol, sest et seda unicweb-i lehte näevad ainult sealsed registreeritud kasutajad.

Aga registreeru siis Smile
Vasta
#20

2008. aastal restaureerimiskonverentsi ei toimu!

Edaspidi peaks toimuma selliste ürituste osas põhimõtteline suuna muutus. Järgmiseks aastaks, ehk siis 2009.aastaks, üritame ette valmistada nö konserveerimiskonverentsi. Teisisõnu öeldes on professionaalsetes restauraatorites meie senine käitumine natuke taunitav. Nimelt on uuniklaste ringkondades levinud arusaam, et kõik asjad tuleb töödelda väga ilusaks ja kvaliteetseks ja kõik tuleb piltlikult öeldes üle värvida, ehk siis kaduma on läinud olulise hulga liiklusvahendite autentne ajalugu.
Kuna talviste konverentside eesmärgiks on eelkõige mõtlema suunamine, siis ei ole mõtet ka mõelda vales suunas kui veel ei tea kus suunas mõelda...

Tõnu Piibur
5116265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne