KIM-10 ehk siis Moskvici eelkäija
#1

Tegu on siis Moskvici eelkäijaga, mille ehitamisel on inspiratsiooni saatud britis tootetud autodest Ford Ten ja Perfect. Esmaesitlus toimus 1. mail 1940 Moskvas Punasel väljakul paraadi ajal. Tootmisel oli sõja tõttu ainuld aasta. Hiljem tooteti neid ilusaid autosid aastal 1945 ka UAZ-i tehases.

Minu arust on see üks ilusamaid autosid, mis tooteti Venemaal. Siit ka huvi selle auto kohta. Küsimused siis järgmised:
1. Kui palju neid kokku tooteti?
2. Kas neid on ka säilinud (ja kui palju)?
3. Kus sellist autot näha saaks?
4. Ning siis see kõige olulisem: ehk keegi teab, kus on säilinud kas või kõige "räbalam" kere sellest autost.

Ostan korviga M-72 või K-750

üheskoos suudame rohkem...
Vasta
#2

http://www.autogallery.org.ru/kim.htm
Natuke lugemist
Vasta
#3

Näha saad muuseumis.
Mida kavatsed teha "räbala kerega"?

:I M Back
Vasta
#4

Mingis Autolehes kirjutas ka kord sellest autost. Artikkel ilmus vähetuntud Vene autode seerjast. Tegu oli tavalise nõukogude projektiga , mis läks vett vedama.
Autode tootmisarvu kohta ühest vastust ei leia , kuid need numbrid algasid alates viiest kuni ...võin eksida... 15000. Viimane number tundub muidugi väga ebareaalne , sest pole ma veel oma ihusilmaga näinud ühtegi KIMi vrakki. Üks või kaks neti vahendusel.
http://sovavto.cjb.net/
Siinse teksti järgi nägi 1941 aasta plaan ette 50000 sõidukit , kuid enne tootmise lõpetamistjõuti valmistada tervelt 10 autot.
Originally, KIM was a car assembling plant functioning as a division of GAZ. In January of 1939 it was decided to make KIM an independent factory specializing in manufacture of small cars. The main objective of the plant became production of KIM-10 and the previous assembly of GAZ-MM trucks was moved to Rostov. The plan for 1941 required production of 50,000 KIM-10. First cars were assembled on 25 April 1941. Stalin was showed these cars for inspection and he found a few shortcomings. He did not like the 2-door body and the old-fashioned "sticking out" headlights. So, a new 4-door body was designed, receiving name KIM-10-52. In 1941, 2 KIM-10-52 were ever made. Also, between 1940-1941, 500 KIM-10-50 (2-door body w/ headlights incorporated into the streamliners) and KIM-10-51 (rare carbriolet version of KIM-10-50) were made. Finally, 10 KIM-10-50 were made in Ulianovsk in 1945 (long after production stopped at KIM).

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#5

Säilinud autodest niipalju, et kui ma õigesti mäletan, siis nõuka-aja lõpus kirjutati vist paarist-kolmest säilinud KIMist. Nüüdseks räägitakse aga 6-7 teadaolevast KIMist, muidugi väga erinevas konditsioonis, alates vrakkidest kuni heas korras masinateni (neist mõne puhul on vist siiski avaldatud kahtlusi, kas pole tegu mitte Fordiga).

3 KIMi on Motorõ Oktjabrja kollektsioonis:
http://october-motors.ru/index.php?optio...y&catid=18
Sinna on muuseas läinud ka Soomest võidusõiduauto Tartu ja meilt UAZ, kollektsiooni täielik nimekiri on vähemalt 146 ühikut:
http://october-motors.ru/index.php?optio...9&Itemid=1

Kaks KIMi on käinud läbi Lehni firmast, pildid siin:
http://www.lehn.ru/svalka.phtml
Roheline auto seisis aastakümneid Peterburis ühe vana autojuhi käes, väga hästi hoitud, nüüd on MO kogus. Faeton on ka kuhugi edasi müüdud.

Veel üks KIM 10-50 AZLK muuseumis:
http://www.autoretro.spb.ru/m.shtml?08:02:002:menu.dat
(Siit lehelt http://www.autoretro.spb.ru/)

Siis on veel säilinud seesama 4 uksega kinnine KIM
http://www.autogallery.org.ru/k/k/41kim1052.jpg

Võib-olla on Moskva Polütehnilises ka midagi.
Vasta
#6

auto tehnilised andmed (enne unustasin lisada):
tühimass 840 kg
maksimaalne kiirus 90km/h
võimsus 26hj
töömaht 1170cm3
surveaste 5.75:1

Ostan korviga M-72 või K-750

üheskoos suudame rohkem...
Vasta
#7

Lühiülevaade ka ühes kohalikus muuseumis:
http://vvm.unicweb.ee/?p=76

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#8

Eestisse antud autot vist jõudnud ei ole? Rääkimata mõnest roostetavast vrakist?
Ja ikkagi ,mis võib olla tegelik tootmisarv? VVMi järgi 500. Kuid siiski?

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#9

MartinL Kirjutas:Eestisse antud autot vist jõudnud ei ole? Rääkimata mõnest roostetavast vrakist?

Pole kuulnud, et oleks jõudnud. Kui, siis 1940-41 N.Liidu ametnikega koos, aga siiski väga väike tõenäosus. Neil olid enamikus siiski emkad ja gazikud. Ja kui toona oligi, siis kas taganeti koos autoga või hävis see sõjas.

MartinL Kirjutas:... mis võib olla tegelik tootmisarv? VVMi järgi 500. Kuid siiski?

Mõnisada autot on reaalne arv. Päris täpselt ei tea keegi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

valdo Kirjutas:
MartinL Kirjutas:[quote=MartinL]
... mis võib olla tegelik tootmisarv? VVMi järgi 500. Kuid siiski?

Mõnisada autot on reaalne arv. Päris täpselt ei tea keegi.
Isegi Autolehes ilmunud M.H.K. artiklis kirjutas , et KIM tootmise kohta tehtud filmis ( või mis ta nüüd oligi) sõitsid 5 autot ringiratast , et imiteerida liinilt saabumist.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#11

manic Kirjutas:Veel üks KIM 10-50 AZLK muuseumis:
http://www.autoretro.spb.ru/m.shtml?08:02:002:menu.dat
(Siit lehelt http://www.autoretro.spb.ru/)
AZLK muuseumi KIM.ist kirjutasin kunagi teemas: Moskvitchi tehase 1970. aasta juubelialbum

Teise portsu piltide esimene pilt on sõiduautost KIM. Ülimalt haruldane eksemplar mis säilis meie päevini kuna oli erakätes-kuulus kurikuulsale rahvakomissar Lazar Moissejevitš Kaganovitšile ja seetõttu ei oma praktiliselt üldse läbisõitu, sest rahvakomissari veeti arusaadavalt muude masinatega. Kaganovitši masin ongi praegu AZLK muuseumis. Võimalik, et albumi trükkimise ajal polnud Kaganovitš seda veel muuseumile annetanud kuna masin seisab tänaval, mitte kuskil muuseumistendil. KIM-i algvariant on Moskva Polütehnilises muuseumis ja mingid riismed leiti kuskilt põllupealt ja see masin on taastamisel. KIM-e toodeti ca 500 tk ja eks nad hävisid sõjas ja lagunesid hiljem kuskil autobaaside hoovinurkades. Arvatavasti on peale muuseumiKIM-de ja selle taastatava alles veel mõni, kuna olen internetis isegi vastavat müügikuulutust silmanud.



--------------------------------------------------------------------------------

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#12

MartinL Kirjutas:Isegi Autolehes ilmunud M.H.K. artiklis kirjutas , et KIM tootmise kohta tehtud filmis ( või mis ta nüüd oligi) sõitsid 5 autot ringiratast , et imiteerida liinilt saabumist.

See võis olla küll. Nõukogude propagandatööstus tahtis kõiki asju näidata paremini kui tegelikult oli. Ja eks siis loomulikult tehti film kõige varasemal võimalikul momendil, kui miski liin ja paar autot juba olemas oli.

Aga mis tootmisarvu puutub, siis mõnekümnest oli asi ikka kaugel, palju rohkem neid tehti. Kui hoolimata sõjast, vanarauda viimise kampaaniatest jms on ca 10 või enam autot alles, siis lausa pidi neid ikka mõnisada tehtama.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

valdo Kirjutas:[quote=MartinL]

Aga mis tootmisarvu puutub, siis mõnekümnest oli asi ikka kaugel, palju rohkem neid tehti. Kui hoolimata sõjast, vanarauda viimise kampaaniatest jms on ca 10 või enam autot alles, siis lausa pidi neid ikka mõnisada tehtama.
Jällegi, viitsiks autoajaloo uurimise endale Venes privatiseerinud härrasmehed veeta paar päevakest arhiivides, oleks meil autoriteetne vastus käes. Aga ise nad ei soovi ja väljamaalasi ligi ei lase, nii et oletame edasi.
Niipalju kui ma olen kuulnud, siis telliti KIM-ide keerukamad keredetailid Ühendriikidest ja nii Venes kui Ühendriikides peaks olema nendest tehingutest dokumentaalseid tõendeid. Need tõendid annaksid meile kasvõi pildi, palju üldse oli võimalik olemasolevast toorainest masinaid kokku panna.Teiseks:igas käitises, ka KIM-is peeti raamatupidamist ja valmistoodangu arvestust-pole välistatud, et raamatupidamisdokumendid rinde lähenedes Moskvast evakueeriti ja lebavad samuti kuskil arhiivis.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne