OPEL ASTRA 1.6 mure mootoriga
#1
Tegu siis 1995 aasta masinaga. Tahaks teha mootori kap. remondi. Uued saaled, kolvirõngad, igasugu tihendid jne. Ühe sõnaga täis laks. Aa ja väntvõlli lasen ka lihvida. Ning veel ka uued poldid-mutrid. Varuosad lähevad maksma kusagil 7000-8000EEK-i. Aga huvi pahub see, et kui palju läheks töö maksma. Kas või umbkaudne summa. Muidu teeks ise, kuid kui tööhind on norm siis ei ole mõtet vaeva vast endal näha.

Tänud!
Vasta
#2
Mina isiklikult ei võtaks sellist hullu remonti sellise auto puhul üldse ette.
Mina tegutseks hoopis nii:
*Ostaks tuhande-paariga samasuguse korraliku mootori.
*Ostaks 2L 85kw C20NE mootori (pidavat kõige pommikindlam Opeli mootor olema) ja paigaldaks selle. Sellise mootori hinnad ikka väga odavad, sest on väga levinud.
*Ostaks korraliku diiselmootori (8K peaks saama küll) ja paigaldaks hoopiski selle.
*Müüks mootorimurega Astra maha, lisaks muidu remondile kulunud summa (8+K) ning selle eest ostaks juba korras mootoriga samasuguse masina.

Romka@Astra2,0iCD
Vasta
#3
Ma arvan et töö võib umbkaudu sama palju maksta, võib-olla mõnevõrra vähem (noh näiteks 6000.-), aga samas suurusjärgus.

Kui keegi lubab et teeb selle kõik näiteks 2000.- eest ära, siis jookse kiiresti, vastassuunas.
Vasta
#4
Arvan ka et selline remont ei pruugi üldsegi loodetud tulemust anda. Aga eks igaüks õpib iseWink
Vasta
#5
kõik Romka soovitused (peale diisli soetamise...) on kuldaväärt Smile
C20NE asemel vaataks ma kui kiirema liikumise austaja siiski C20XE motot - aga jah: kellele ema, kellele tütar Smile

teet,
ise kah ühe korraliku C16NZ (KAT-ga monoprits, 55kW) Emexisse saatnud - pole selliste motodega midagi peale hakata, kui opeli kere ümbert ära rihitakse või lihtsalt ära mädaneb. "KAP-remontida" ei ole sellist motot tõesti mõtet.

Romka Kirjutas:Mina tegutseks hoopis nii:
*Ostaks tuhande-paariga samasuguse korraliku mootori.
*Ostaks 2L 85kw C20NE mootori (pidavat kõige pommikindlam Opeli mootor olema) ja paigaldaks selle. Sellise mootori hinnad ikka väga odavad, sest on väga levinud.
*Ostaks korraliku diiselmootori (8K peaks saama küll) ja paigaldaks hoopiski selle.
*Müüks mootorimurega Astra maha, lisaks muidu remondile kulunud summa (8+K) ning selle eest ostaks juba korras mootoriga samasuguse masina.
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#6
13piisab Kirjutas:kõik Romka soovitused (peale diisli soetamise...) on kuldaväärt Smile
Olen tõesti paadunud diislifänn kelle kasutuses on kajuks hetkel 3 bensumasinat Sad
Kui aus olla siis sõna otseses mõttes istusin diisel Astra F roolist bensuka Astra F rooli.
Bensuka eelisteks igast asendist käivitumine ja 10 sek kiirem 0-100km/h kiirendus. Aga siiani nutan taga diisli jõulist vedu tühikaigupööretel ning head käik sees pidamist künkal parkimisel (talvel käsipidurit ma ei kasuta, sest oman kurbi kogemusi kinnijäätunud lohisevate tagaratastega sõiduga) kus bensukas on paras kohvi alla veerema. Et bensukaga sama moodi ntx tagurpidi manööverdada või kohalt minna pean pöörded u 1500 tõstma, diislil käis kõik tühikäigul. Ka küttekulu vahe ikka kordades diisli kasuks. Kui võrrelda diisli miinimum kulu maanteel ja bensuka igapäevast linnakulu siis on see vahe KOLME kordne! Ehk 4 vs 12 L/100km. Ehk siis paagitäiega 1200 km vs 300-400 km. Eriti hästi tunnetab seda sõidu ajal kütusenäidikut vaadates- diislil see seisab aga bensukal kukub see silmnähtavalt...
Vasta
#7
Romka Kirjutas:Mina isiklikult ei võtaks sellist hullu remonti sellise auto puhul üldse ette.
Mina tegutseks hoopis nii:
*Ostaks tuhande-paariga samasuguse korraliku mootori.

Romka@Astra2,0iCD

Aga kes ütleb, kas ostetud mootor on korralikum või ei. Ega vist ei viitsi iga kuulutuse peale kohale joosta ja mootorit lahti kakkuma hakata, et teada saada, mis seisukorras mootor on. Pärast on "uus" mootor sama sugune või veelgi hullem. Siis oleks see juba raha maha viskamine!!!
Vasta
#8
Eks tuleb selliseid isendeid vaadata, mille puhul proovimisvõimalus eksisteerib. Ja kui algsest erineva mootori paigaldamise kasuks otsustad, siis terve doonor ära võtta. Aga jah - eks kuigipalju tuleb ka "uut" mootorit osandada - niikuinii vajab siit-sealt mõni tihend vahetust, kui rihm just värskelt vahetatud ei ole, siis tasub ka see kohe uus panna (üks tegemine ju) jne, jne.
Vasta
#9
Kolvigrupi seisundit saab hinnata lihtsa kompressomeetriga. Tõsi, selleks peab saama mootorit ringi ajada...
Kui surved ikka 10 ligi, siis on moto tihe. Võimalikud õlilekked klapisääretihendite vahelt on odavad likvideerida. Ja niikuinii tuleb kaaned (klapikambri ja karteri) maha võtta ning kontrollida mootori soolikate seisundit, kui mootor juba põrandal lebab.

Minu soovitus oleks pigem vaadata järgmine ja korralikum auto ning jätta praegune varuosadeks. Kui Astra on kuidagi südamelähedaseks saanud...
Igasugune remont ja vahetus läheb igal juhul üksjagu maksma.

Rõhutan veelkord Jesperi soovitust: 2 kEEKi eest mootoriremondi lubaja juurest JOOKSE KIIRESTI VASTASSUUNAS minema... Selle raha eest head tööd ei saa. Ja kehva tööd, kellel seda vaja on?

Kuigi, ~20 kEEK maksvale autole on samas suurusjärgus remondi tegemine majanduslikult mõttetu liigutus. Autol peab ikka päris suur moraalne väärtus olema, et sellist investeeringut teha...

v6sa@õe.auto.väärtust.just.100%.tõstnud...
Vasta
#10
Romka Kirjutas:Kui võrrelda diisli miinimum kulu maanteel ja bensuka igapäevast linnakulu siis on see vahe KOLME kordne! Ehk 4 vs 12 L/100km. Ehk siis paagitäiega 1200 km vs 300-400 km. Eriti hästi tunnetab seda sõidu ajal kütusenäidikut vaadates- diislil see seisab aga bensukal kukub see silmnähtavalt...
Kas see Astra on sama 8-klapilise 85kw mootoriga? Sõber omas Astra Gsi 8v ja tal jäi linna keskmine sinna 10 liitri kanti, ainult siis kui lambda saba andis, oli see 13. Ja ta ei sõida väga rahulikult.
Vasta
#11
andres22 Kirjutas:Kas see Astra on sama 8-klapilise 85kw mootoriga? Sõber omas Astra Gsi 8v ja tal jäi linna keskmine sinna 10 liitri kanti, ainult siis kui lambda saba andis, oli see 13. Ja ta ei sõida väga rahulikult.
Linnasõidul ja linnasõidul ikka vahet ka. Mul tavaline näiteks 3km ots kus mootor ei saavuta õiget töötemperatuurigi (Opel on suht halb soojeneja kah selles suhtes). Ja siis talvel tõusebki kulu 12L kanti. Viimati näiteks mõõtsin 12,2L/100km. Suvel aga jah saab isegi alla 9 linnas hakkama. Maanteel kulu veidi üle seitsme.
Hetkel mul näiteks "ökoauto" OKA võtab samades tingimustes 8,8L/100km kuigi teh. andmetes linnakulu 6,0L/100km.
Numbrid pole kuskilt laest võetud vaid pean arvet iga paaki valatud liitri üle.

P.S Opelil lambda paigas, ÜV-l olid head näitajad.
Vasta
#12
8000k eest annan mina sulle terve opel Astra 93 1,6i mootori koos autoga, täitsa ok sõidab ülevaatus vist kevadel, mul pole teda lihtsalt vaja ja on juba 4 kuud seinud, sõidan ise töömainsaga
Vasta
#13
Mootoriremont tasub ära, kui auto muidu korralik ümber, iseasi kas ka nii kapitaalselt. Kui läbisõidud suured ja plaan veel autot mitu aastat pidada, siis ehk küll. Kui see kõik teha lasta, siis vaevalt Tallinnas alla 10k töörahale läheb.
Opeli 1.6 8v mootor on oma aja kohta suht ökonoomne, uuem ecotec on muidugi oluliselt parem. Selles mõttes 2.0 mootori panek tähendaks märgatavat hävimist kütusekulu osas ja samuti risk, et see kulunud isend on. Ka tuleb ju pritsungisüsteem välja vahetada, sisse ja väljalase, need kõik omavahel seotud ju. Ei ole see ühtigi 2-3k mootori eest ja valmis.
Vasta
#14
oman diiselmootoriga 1,7d Astrat 93a . kere korras mootori rem pole ka eriti kulund 1000.- super öko auto.linna kulu on 6l-100km ja maantee 3,5-4l 100km. pole nagu midagi kurta.. Diisel on ikka ülekõige..`
. ok natuke on ka armatuuri näidikud kadusid ära. ja korda ei oska enam teha???
Vasta
#15
opeli 1.7 diisel on tõesti õnnestunud ökoliikur.
Vasta
#16
Leidsin oma murele sobiliku teema. Või mis mure see ongi, pigem fakti konstanteering. Big Grin

Õel pruukida Opel Astra F, 1,6 74 kW, too kurikuulus Ecotec, täpsemalt siis X16XEL.

Ühel ööl olevat autol kadunud ramm ja summutist paha haisu ajanud. Aga koju tõi ära. Hommikul käitus ontlikult. Ja järgmistel ka, lausa paarituhande km jagu.

Nädal tagasi õde tööle ei jõudunud. Oblikas lonkas küll minu juurde ära, kuid kutupiilu olemisega oli.  Ning ajas haput lehka summutist. Ilmselt oli see surev katalüsaator, mis viimase jõuga üritas põlemata värsket segu kahjutuks teha.

Esmane kahtlusalune oli süütemoodul, kuna selle mõõtmistulemused AD alusel midagi ei näidanud ja silindrid 2 ja 3 tööprotsessis ei osalendud. Kukkus sülle elus süütemoodul, mis tõi küll kena ja kindla sädeme, kuid mitte elu mainitud püttidesse. Pütid 1 ja 4 käivad kenasti.

Eile õhtul sain pruukida piisavalt pika toruga kompressomeetrit. Kahenukalisel ju lühikese riistaga poel mõtet surkima minnagi... Tulemused nukrad: mootori surved 11,5-0-0-10. Tegelikult ei olnud 0, kuid nõel vaid vabises...

Tundub, et auk on kolvis, kuna õli on puhas ja jahutusvedelik kenasti klaar.

Eks kunagi lahkan uudishimust kaane maha, eks siis selgub lõplik diagnoos. Seniks huvitab mind võimalike saatusekaaslaste olemasolu siin foorumis.

Ning tasub panna kõrva taha tarkusetera: kuigi ottomootori silinder ei tööta ja 99,9% on süüdi süütemoodul, mõõtke ära kompressioonid enne, kui hakkate moodulit vahetama...
Vasta
#17
Kompressioone saab kuulata starteriga mootorit ringi ajades, 9 või 10 aru ei saa aga 10 ja 0 eristab küll labaselt.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#18
(29-04-2015, 15:46 PM)Marko Kirjutas: Kompressioone saab kuulata starteriga mootorit ringi ajades, 9 või 10 aru ei saa aga 10 ja 0 eristab küll labaselt.

Mitte siis, kui 1,6 mootorile on paigaldatud aasta tagasi uus starter, juhtmestik on korras ja aku täisjõus. Toungue Või vähemalt ei suuda seda mina...

Kerib, nagu kulda Cool
Vasta
#19
Tasuks vaadata kas klapisääred on pigitunud ja mõni klapp on avatud asendis kinni kiilunud. See 0 viitaks ka sellele, kuigi väga ulmeline tundub. Või on sääred kõverad? Vedrud pooleks? No vähemasti sama ulmelised kui kahes kolvis auk. Veel üks variant, kahe silindri vahelt plokikaanetihend rebitud ja pumpab ühest teise silindrisse ja tagasi.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#20
Õlitase on normis? On kunagine kogemus Vectra B 1,6 Ecotec-iga (arvatavasti sama mootor), millel õli taseme (mitte rõhu) tuli hakkas põlema ning sõideti ca. 100 km enne kui peale valati. Kuskiltmaalt kadus 1 silinder tagant ära ning hiljem jutujärgi olevat saale ringi visanud ning see 1 silinder ei saanud enam õli, samuti kompressioon 0.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne