moskvits 427e (janek555)
#1

Kuna väga mõnus on lugeda teiste masinatest,siis otsustasin midagi ka vastu anda,ehk huvitab kedagi.


Osa 1.

Jutt käib siis minu sinisest 427e-st. Auto valmis tehases 1973 aastal,edasi läks tema tee Küprosele,kus ta omale peremeest ei leidnud ja 1975 tagasi suure kodumaa pinnale tõsteti. Sadamaks Kopli Tallinnas.
Siin sai tema esimeseks omanikuks Tartus elav härrasmees Raivo,kes oli ka aktiivne motomees.
   
Mees hoidis oma autot hästi,talvel ei sõitnud ja avariid ei teinud.Ka kilomeetreid luges see auto tema käes vähe,nii et minuni jõudes oli spidomeetril esimene ring 45 000 miili.
   
Kuna aeg tegi oma ja sõitmine muutus raskeks,otsustas Raivo oma auto maha müüa.Kui auto uue omaniku juhtimiselt hoovist lahkus,tulid Raivole pisarad silma,neid samu pisaraid nägin ka mina,kui aastaid hiljem esimest korda sama autoga tema hoovi sõitsin.Nii suur oli mehe jällenägemis rõõm oma auto üle.

Teiseks omanikuks sai legendaarne vanatehnikamees Jakob,kes ostis selle auto selleks,et see ei saaks kellegi töömasinaks,vaid säiliks edasi kalli pereliikmena,mis ta senini oli olnud.Kusjuures ise ta sellest autost huvitatud ei olnud,soov oli ainult hoida,kuni leidub õige uus omanik.Aitäh veelkord talle selle eest.

Osa 1.lõpp
Vasta
#2

Osa 2.

Niisiis jooksid aastad muudkui edasi ja juhtusin mina rääkima ühele (teisele) legendaarsele Veoauto Raivole,et kui talle juhtub ette mõni heas korras 70-date masin ja ta seda parasjagu ise ei soovi,võiks ta seda mulle pakkuda. Ei läinudki palju aega mööda,kui ta mulle helistas ja ühte Moskvitsi pakkus,mida keegi tema hea sõber müüs,eesmärgiga leida vanatehnika huviline ostja.Õnneks mind selleks natukene ka peeti.
Kontaktid olemas suundusin kohe autot Tartusse vaatama,pettuma ei pidanud,tegemist oli tõesti hea projektiga. Samal õhtul lõime Jakobiga käed ja leppisime järgi tuleku aja kokku. Varsti ta mu kodus seisiski.
   
   
   
Vasta
#3

Osa 3.

Auto kodus sai hakatud teda noorendama,et näha millisena ta kunagi Küprose poeletil oleks võinud paista. Alustasin ninast,mis nägi tookord kõige kehvem välja.Kasutatud sai ka väikeste kuldsete käte abi,kelle ma varem ettenägelikult olin valmis meisterdanud.
   
l
Likvideerisime kogu rooste ja katsime uue värvi ning mastiksiga. Kere oli väga hea,polnud vaja mingit keevitust. Suurim mure olid mõlgid ja täkked,mida oli püütud ka parandada. Tiiva otstes oli paar väikest auku,mis lasid värvi alla vee ja tekitasid nii mullid,need sai pritsiga puhtaks lastud ja kahelt poolt viimistlus vahenditega ära tehtud. Püsivad tänaseni.
   
Peale seda väikest ninakohendust,ei toimunud auto elus veel mitu aastat midagi säravat,alles 2005 talvel sai võetud plaani osaleda Vanasõidukite Suursõidul. Selleks aga tahtsin tema väljanägemist oluliselt parandada. Kogu sisu sai välja visatud,puhtaks pestud,läikima poleeritud. Mootor,sillad lahti võetud ja paika häälestatud. Ajajooksul juurde lisatud üleliigsed lisad maha kistud ja originaaliga asendatud. Alla uued kõrged rehvid jne. Peavaluks sai aga värv,seda oli liialt palju parandatud ja poleerimisest poleks abi saanud. Õnneks pakuti veel tänagi seda tehase tooni ''Kosmos blau'' nime all.
   
Asi otsustatud,pool autost saab uue kihi värvi. Suuremad mõlgid mis tuli pahteldada katsin mitme kihiga nagu ikka,aga lõpptulemuse ühtlustamiseks ja võimalikult suures ulatuses originaal värvi säilitamiseks,katsin alumise poole autost lakiga,mille sisse segasin natukene värvi tooniks. Tulemus sai nii parem,uue värviga uksed ei erine vanavärviga ustest ,samuti pole ülemise vahatatud orginaalpoole ja alumiseosa vahe silmatorkavalt suur.
Igatahes olime 2005 suursõiduks valmis.
Vasta
#4

Selliseks ta sai ja sellisena nägi ta jälle ka oma esimest omanikku.
   
   
   
   
   
Vasta
#5

Väga ilus ja eeskujulik taastustöö Smile Olen erinevatel üritustel lähemalt vaadanud Smile
Mis see põhjus oligi, miks ta Küproselt tagasi tuli? Kõrvalistuja istmel oli midagi viga? Cool
Vasta
#6

No viimaste piltide järgi ei imesta, et esimesel omanikul nostalgiast pisar silma tuli! Kestvad kiiduavaldused, mis kasvavad üle ovatsioonideks. Rahvas tõuseb püsti! Smile
Vasta
#7

Huvitav on see et rool on ``valel`` pool aga kojamehed käivad ``õieti``. Tavaliselt olen tähelepannud et rooli teisele poole tõstes on alati kojamehed ka teistpidi käimapandud, aga selle mossepuhul pole seda tehtud.

Väga kena masin, imelik vist sõita sellega kuna rool vales kohas Smile

Teist pilti vaadates, kus mossed reas seisavad, tundub mulle või oligi varem autol katus valge ?
Vasta
#8

tamar99 Kirjutas:Teist pilti vaadates, kus mossed reas seisavad, tundub mulle või oligi varem autol katus valge ?

Vaadates teiste autode katuseid on need ka olenemata värvist valged, seega kõige eelduste kohaselt lihtsalt läigivad ilusti päikese käes.
Vasta
#9

Mis see põhjus oligi, miks ta Küproselt tagasi tuli? Kõrvalistuja istmel oli midagi viga?

Kogu info mis puudutab enne Tallinna jõudmist toimunut,pärineb esimese omaniku käest. Nimelt oli kindasahtlis olnud üks dokument,kus kirjas saatja maa ja tagastamis põhjus,põhjuseks toodi tagaistme seljatoe lukustuse defekt. Mina seda leida ei oska,aga ju neile siis nii paistis,vene auto juba on kord nii ebatäpne.

Katused ei ole valged,paistab kõigest nii. Mis puutub kojameestesse,siis ei oska kohe midagi arvata,eks pean hakkama uurima mis pidi nad originaalis olid. Senini arvasin,et asi õige.
Vasta
#10

nagu ma asjast õieti aru saan siis selle mosse elutee on nö surnud ring.
sama mosse millest kunagi loobusid on jälle sinu õuel?


väga kena aparaat .

huvitab kustkohast said originaal värvi

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta
#11

Minu masina kojamehed käivad ka samapidi, samuti kunagi foorumist läbi jooksnud Kuusalu isendi omad (http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=8472&page=4) ning ühe hiljuti müügis olnud parempoolse rooliga 412 omad.
Nende poolsuse vahetamine tähendaks ka kerepleki kallale minemist, 'augud' pole sümmeetriliselt.
Vasta
#12

Ma eiväida et valesti on, vaid et kui rool valesti siis ka kojamehed peaksid olema teistpidi. Aga võibolla mossedel eipandudki neid teistpidi käima.
Vasta
#13

k2rpman korjutas:
nagu ma asjast õieti aru saan siis selle mosse elutee on nö surnud ring.
sama mosse millest kunagi loobusid on jälle sinu õuel?

Ei,ei mina olen kolmas omanik,esimese omaniku hoovi sattus see auto uuesti siis kui ma talle külla sõitsin,et seda ajalugu teada saada,millest ma ennist kirjutasin.

huvitab kustkohast said originaal värvi?

Värvitootjatel on ju sellised kataloogid olemas,küsi poest.
Vasta
#14

Piltide järgi ei oskaks küll kuskilt otsast järeldada, et mingi osa autost ei ole üle värvitud. Väga korralik töö ja tulemus.
Peale kojameeste "vasakpoolsuse" paistab, et ka suunatule kang roolil on jäetud samapidi, kui ta on vasakpoolse rooliga? Tundub, et rooli ümbertõstmisel on piirdutud minimaalsete muudatustega. Kas roolikarp on tavalisega võrreldes sama või erinev?
Vasta
#15

Kas roolikarp on tavalisega võrreldes sama või erinev?

Ei tea,mul rohkem 412 tüüpi mossesid ei ole,kuid silmaga järgi paistab küll sama.
Vasta
#16

Osa 4.

Peale Suursõitu olid emotsioonid laes ja soov oma autost rohkem teada suur. Seadsin oma tee jällegi hr Jakobi juurde,et leida üles auto esimene omanik,kuna hr Jakob oli ka juba vanem mees ei suutnud ta rohkem meenutada,kui ainult seda,et kust tänavalt ta auto ostis.
Mis siis ikka,Moskvits käima ja suund teadaolevale tänavale. Alustasin nii,et parkisin auto esimese maja ette,koputasin uksele ja kui avati küsisin,et ega selline auto pole kunagi teie maja elanikule kuulunud,kuid kahjuks keegi ei mäletanud asjast midagi.
Olles tänaval kõik hoovid ja majad läbi käinud,kuid mitte ühtegi edasiviivat vastust saanud ,istusin nõutult oma autos ja mõtlesin.... mis nüüd edasi? Vahele ei jäänud ju ühtegi maja....kas tõesti eksis Jakob tänavaga... Siis aga meenus,et Jakob mainis veel kuuske maja ees,sõitsin uuesti tänava läbi ja selline sobiv kuusk seisis ainult ühe maja ees. Selles majas käisin ma esimeste seas ja olin saanud teisekorruse aknast ühelt mehelt segaseid vastuseid,ning ära ajavat suhtumist.
Lasin uuesti kella...aknale ilmus sama vanaonu,aga seekord saime teineteisest paremini aru ja nii mulle nööriga aknast välisukse võti anti ,ning sisse ma sain.Olingi leidnud auto esimese omaniku.
Nii palju veel,et originaalis polnud sellel autol ei raadiot. Kahjuks ei leidnud Raivo ülesse seda plekki,mis käis raadio auku nii,et raadio on mul veel tänaseni sees,kui jumal talle tervist annab ja me suvel uuesti kohtume,ehk leiame selle pleki ikkagi üles.
Seni on esimene omanik tundnud suurt huvi oma kunagise kalli auto käekäigu vastu,viimati osaledes Mäksa ürituse raames raekoja platsil,astus autole ligi üks Raivo endistest õpilastest,kelle ta oli saatnud vaatama,et ehk on ka sinine 427 platsil. Seda ta ka oli.
Vasta
#17

Huvitav auto ja väga ilus töö tehtud!Smile Kes tegi värviparandusi ?
Vasta
#18

auto jutt onjah suht huvitav Smile

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta
#19

Tõesti on tegu väga ilusa isendiga.
Lisan veel paar pilti sellest mossest erinevatelt üritustelt:
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8744.html
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8745.html
http://www.zone.ee/maksa40/slides/IMG_2459.html
Vasta
#20

osa 5.

Eelmiste osade kokkuvõtteks võib öelda,et auto uuestisünniks sai Vanasõidukite Suursõit 2005.peale seda on auto osalenud päris mitmetel üritustel,ka talvel.
   

Enamasti siiski suvel ja teiste omasugustega. Kõrval 1971 aasta Gaz 24,kelle väidetav esimene omanik oli Johannes Kotkas.
   

Ära on proovitud tema magamis mugavused,uskuge need ei olnud ebamugavad. Kogu mu neljaliikmeline pere mahtus autosse magama ja kõik olid rahul,väiksemad liikmed magasid tagumise seljatoe taga pagasiruumis.
   
   
   
Tänaseks on õnnestunud lisada autole veel palju osi,mis algselt olid puudu. Viimasena õnnestus saada miilidega spidomeetri klaas,suurim puudus tänaseks on esistange,mis hetkel veel laenatud m2140-t.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne