T-16 või T-16M
#1

Mis neil kahel vahet on.Tahaks osta tavalist,mille kast kallutaks.
Põldu harima ei hakka.
Äkki keegi teab,kust saaks osta.
Vasta
#2

Näiteks: http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuul...ion=search

Niipalju ku ma tean, on kõik kuueteistkümned originaalis kallutava kastiga sassiid.
T-16 ja T-16M vahelisi erinevusi ei oska kommenteerida, kuna nood vast üsna olematud. Võib-olla putka suhtes miskit. T-16MG näit oli hüdraulilise rooliga. See juba kaheksakümnendate lõpul.

loll on loll olla.
Vasta
#3

Niipalju kui mina tean, ol iT-16 T-16M eellane, ilma kabiinita, teistsuguse (vanema) mootoriga ja kumera kapotiga. Lähemat teavet saade lehelt http://kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=3&ID=58

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

valdo Kirjutas:Niipalju kui mina tean, ol iT-16 T-16M eellane, ilma kabiinita, teistsuguse (vanema) mootoriga ja kumera kapotiga. Lähemat teavet saade lehelt http://kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=3&ID=58

Sory, ma noid dtchh´´s14 ja 16 teadsin küll, ei tednud aga, et T-16 juba sama põlvkond olla võiks.
Huvitavam kas kellelgi nonde 14 ja 16 autentseid fotosid võtta on? Ma lapsepõlve- nooruki ;-) aegadest paari eksemplaari mäletan. Üks suisa sugulastel vist. Kevade jooksul üritaks jälje üles võtta.

loll on loll olla.
Vasta
#5

http://traktorid.googlepages.com/

Sõida võrru ja vali välja millist tahad. Aga kui tahad seda kõige "tavalisemat", siis 99,9% tõenäosusega selle ka saad. T-16 nii lihtsalt ei leia. Kui vähegi võimalus, siis vali hüdrorooliga isend, rool ei löö tagasi, kui näiteks metsavahel üle kännu sõidad.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#6

valdo Kirjutas:Niipalju kui mina tean, ol iT-16 T-16M eellane, ilma kabiinita, teistsuguse (vanema) mootoriga ja kumera kapotiga. Lähemat teavet saade lehelt http://kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=3&ID=58
Noh, eks sellel lehel on kah esialgu selle infoga nii nagu on - nagu näha, on seni puudu selgitav artikkel. Loodetavasti see kunagi tuleb ka, seni ehk saab mingigi ettekujutuse piltidelt.

Mulle oli ka üllatuseks, et T-16 ilma lisatähtedeta oli veel kumera kapotiga, aga "Põllumajanduslik tehnika" (Tallinn: Eesti Riiklik Kirjastus, 1963) annab just sellise variandi: marginimetuseks juba T-16 ja illustratsiooniks kumera kapotiga isendi pilt.

Üldse, kui varem arvasin, et tean vene traktoritest, mudelite järjepidevusest jne. peaaegu kõike, siis seda kolhoos.pri lehte tegeme hakates on selgunud, et paljugi on veel segast...

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#7

Ühe vanema T-16 pildi leiate sellelt lehelt: http://www.kolhoos.pri.ee/?action=text&c...134&leht=2 Pildi(d) tegi minu onu Kalju Subi arvatavasti 1960.-tel aastatel. See sai kolhoos.pri lehel vanade piltide galeriisse pandud, kus ta ehk on konkreetselt T-16 huvilisele raskemini leitav.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#8

peeterpaul Kirjutas:http://traktorid.googlepages.com/

Sõida võrru ja vali välja millist tahad. Aga kui tahad seda kõige "tavalisemat", siis 99,9% tõenäosusega selle ka saad. T-16 nii lihtsalt ei leia. Kui vähegi võimalus, siis vali hüdrorooliga isend, rool ei löö tagasi, kui näiteks metsavahel üle kännu sõidad.

Kindlasti hüdrorooliga valida kui on võimalik ja kui ei ole siis ise ümberehitad. Näiteks minu onul oli 15 aastasena näpuluu puruks just tänu roolile.
Vasta
#9

Sellised sõrmelõhkumised on puhtalt rooli vale hoidmise vili. Ise olen ma alates 1991.aastast aastakümneid vana T-16'ga kõikvõimalikke kodutöid teinud ja siiani on sõrmed terved. Hoida tuleb rooli nii, et sõrmed poleks kodarate pool. Siis pole isegi metsas turnides vaja midagi karta.

Kui kellelgi on tõsisem huvi esimese põlvkonna T-16 vastu, siis teatud tingimustel on mu vanaisa traktor restaureerimiseks ja staatiliseks väljapanemiseks olemas. Tööd temaga teha enam ei saa.

Asp,
kodutraktorist

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10

Dubleerisin nüüd paar DVSŠ-14 ja varajase T-16 (või DVSŠ-16?) pilti vanade fotode galeriist ka vastavate markide galeriidesse. Mina kuulsin kauaaegselt traktoristilt Peeter Schihalejevilt esimest korda, et varajased, vesijahutusega šassiid olidki originaalis sellise kumera veokastiga.

http://www.kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=3&ID=58

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#11

Erinevus nende vahel põhiliselt roolisüsteemis. T-16 püstise rooliga,T-16M samba vahel kardaan. T-16MG on hüdrorooliga,kõige mugavam ja kasutajasõbralikum.T-16 kabiiniga pole kohanud,kas neid üldse tehti? mg-l on hüdrosüsteem pisut keerulisem.
Vasta
#12

Minu naabril on nii T-16 kui ka T-16MG.Olen neist ka mõningaid pilte rasketehnika foorumisse lisanud
Vasta
#13

[/font][fonT16M ja T16 erinevus ei ole kindlasti roolisambas. T16M oli nii püstise kui kardaaniga variante. Olen selles üsna kindel, nimelt olen mõlemaid omanud, tänane pill on hüdrorooliga. Tegelikult oli mul ka varajane DVSH16, lolli peaga andsin ära. Nüüd otsin uut.Kõige lihtsam on tugineda kirjalikele allikatele. Otsisin oma raamatukogust välja kaks 1964 aasta raamatut: I.Plehhanov ja Co kirjutatud Traktorid ja V.A.Adolf ja Co välja antud Iseliikuv sassii T-16. Mõlemad autorite kooslused kirjeldavad identset masinat (ilma kabiinita, pika istmega, alumiiniumsulamist ventilaatorilabade kojaga ning vanemat tüüpi pihustitega isend). Kummalisel kombel on ühes allikas märgitud tüübiks DVSH16 ja teises T-16. Mootoriks mõlemal D-16. Uuematel on mootoriks juba T-25 ja Kihnu lappaja-paatidega identne D-21, D-21A1 ja modifikatsioonid. Mulle jääb see M (modifitseeritud) mõnevõrra segaseks, sest masinal muutusid raam, käigukast,mootor, paigaldati kabiin, veljed said mõnevõrra uuema konstruktsiooni. Võta või jäta - täitsa uus mudel ju! Välimus mõningate mööndustega on sama. Peaks huvipärast võrdlema ka sõsartraktori T-25 arengulugu. Kuidas seal mootorid vahetusid. Kõige esimene sassii DVSH14 oli igatahes bensiinimootoriga.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#14

Minuteada peaks hüdrorooliga olema juba selline mudel nagu T-16MG.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#15

Just. Ja kui raamile oli paigaldatud näiteks greiferkopp, siis lisati veel täht Y (slaavi u) ja number. Minu tänane on näiteks T-16MG-Y1.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#16

peeterpaul Kirjutas:Just. Ja kui raamile oli paigaldatud näiteks greiferkopp, siis lisati veel täht Y (slaavi u) ja number. Minu tänane on näiteks T-16MG-Y1.
Kas leidus siis variante, millel kopp oli tehasekomplektsuses? Seni arvasin, et see paigaldati kohapeal sarnaselt muude rippseadmetega ega muutnud baastraktori marki.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#17

Birka minu masinal on selline nagu kirjutasin, ning ostuhetkel oli tal peal ka greiferkopp. Lihtsalt otsisin omale hüdrorooliga varianti ja sain sellise.
Aga loomulikult paigaldati neid tehases. Greiferkopp PG-02-ga varusatud isendid said külge ka esibuldooseri, eest jõuvõtuvõllilt kardaaniga käitatava
lisapumba ja hüdropaagi. Lisaks oli topeltjagajate paari jaoks eemaldatud alumine esimene paneel kabiinilt ja selle asemel ulatusid kahe kolmesektsioonilise jagaja kangid tuppa. Näiteks www.lvak.ee mõõgis oleva korvtõstuki mark on ka tõenäoliselt mingi lisamärgistusega. Egas sellist siis siin kohapeal tehtud.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#18

Vabandan OT pärast, aga sellel Peeterpauli viidatud lehel on ka suuri ebatäpsusi: T-40 ja T-40A on tegelikult mõlemad kumeraninalised versioonid, vastavalt mittevedava ja vedava esisillaga. Lehel olevatel piltidel aga on mõlemal hoopis T-40AM (kandiline kapott, vedav esisild).

Sarnast T-16M (see ei pruugi olla täielik margitähis, kuid võimalikke lisatähti ma lihtsalt ei tea) baasil korvtõstukit aga pildistasin 2004. aasta maikuus ka Kilingi-Nõmmel.

   

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#19

Sillu,

lvak.ee on lihtsalt üks müügikuulutuse rodu, sealne täpsusklass on täpselt kolm kaalikat ja seitse kilo.....
Ma tõin lihtsalt sealt ühe näite. Pildistamisest rääkides, kas Forelli tn. Tallinnas on üles võetud. Sealgi rohelist värvi korvtõstuk T-16 baasil. Selle kosmoseantenni tootja hoovi peal.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#20

peeterpaul Kirjutas:Sillu,
pildistamisest rääkides, kas Forelli tn. Tallinnas on üles võetud. Sealgi rohelist värvi korvtõstuk T-16 baasil. Selle kosmoseantenni tootja hoovi peal.
No Tallinnasse ma väga ei ole pildistama jõudnud ja ka Sinu mainitud isendist pilti pole.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne