Haagis Zubrjonok
#61

(01-11-2012, 10:20 AM)v6sa Kirjutas:  Rummud on siis piduritega, 2500 kg silla omad?
Sest teistel ei ole vahet - sama fekaal on kaane all.

Mille alusel see väide Tiki ja Respo purunemise kohta? Respo keevisraamiga haagis kannatab küll uskumatut tapmist. Nähes üsna lähedalt, mida tehakse ühes ettevõttes Farmi Proga, tekib mul ka nende tootesse järjest enam usku.

Poldikärud peavadki lagunema - targem peab ju järele andma.Toungue

Knott on täna vaikimisi igal haagisel all. Seega ei ole vahet, millist käru lõhkuda, veermik on neil ikka sama.

Tuletame meelde:
kerghaagis on täismassiga kuni 750 kg.

Mitmetonnised koormad on O2 haagiste, mõistusega juhtide ja soovitavalt, E-kati lubade rida.
See oli kodu maja juures mitte avalikul teel.Sellise massiga avalikel teedel ei sõida.Mõtlesin,et panen ka pildi haagisest,aga pollar võib ju ka siin lugeda ja pilte vaadata.
Tegu polnud ,knott rummuga ja tavaline kerghaagise rumm oli.Tikidel on ju see paganama lumesahk taga ja kui käru selle peale kandma jääb ja järgi lohiseb siis ju puru.Need kärud pole ju loodud maastikul sõitmiseks ja seetõttu tegingi ise sellise nagu mulle meeldib.Olen kunagi tikiga 300kg kartulat peal põllul kinni istunud kärul rattad õhusBig GrinBig Grin .Keegi jobu oli enda skifil ühe ratta poldid lahti kruvinud ja koorem peal pani ratas metsapoole ja tänaseni seal.Sõber tõi laenuks oma tiki.Samas kohas enda praeguse haagisega 1500 peal pole probleemi kui veduk tirida jaksab.
Vasta
#62

Kodu ümber maastikul toimetades ongi ükskõik, palju peal või kuidas vead. Siin ei ole odav kerghaagis omas elemendis, see on küll õige. Ning paratamatult on pikk ja madal "tikitüüpi" haagis siin kehvem, kui veneaegne kõrge kuubik.

UAZiku oma oleks ju veel etem, kandevõimet ka rohkem...Big Grin

Maastikukõlblikkus on teema omaette - siin ei päde maanteel kerghaagise jaoks vajalikud omadused. Paraku tähendab maastikukõlblikkus ka laadimiskõrguse ja raskuskeskme tõusmist kõrgemale... Mis, arvestades algset teemat, polegi Sinu maastikuhaagisel nii erinevad veneaegsetest kärudest, kus koorem tuli upitada üle kastiserva.

Ning mind väga huvitab, mis Sinu haagise tühimass tegelikult on...Toungue

Pilti-pilti.Rolleyes
Vasta
#63

Mul seisab ees ühe Zubrjonoki remont mille rattalaager on sõideti täiesti puruks (ratas oli ca 45 kraadise nurga all, laagrist olid olid alles vaid üksikud tükid). Kardan et ka laagrialused pinnad said omajagu kahjustada ja on nüüd mõõdust väljas. Siit ka küsimus: kas tal on sillatala ja käänmik (või võll) ühes tükis?
Vasta
#64

(01-11-2012, 11:23 AM)v6sa Kirjutas:  Tahaksid Sa jagada kogemusi, kuidas efektiivselt määrida praegu levimas olevat kaherealist kinnise ehitusega rummlaagrit?
Mina enda omal hakkan neid peatselt omandama, kuna urin muutub järjest kõvemaks...
Kuna ma seda teemat eriti ei jälginud, siis nüüd siin olles arvan, et oleks hea see määrdeteema-viide siia lisada:
Määre laagritesse
Lugupeetud ksf.v6sa on seda juba näinud ja asi enam-vähem selge Smile
Kes on käru rattalaagreid vahetanud, see teab, et pole eriti raske seda teha, ka suht lihtne. Neid määritavaks muuta on ka lihtsam - rummu saab kergemini alt kätte, kui autol Smile .


Vasta
#65

(11-11-2012, 23:56 PM)ToMm Kirjutas:  Mul seisab ees ühe Zubrjonoki remont mille rattalaager on sõideti täiesti puruks (ratas oli ca 45 kraadise nurga all, laagrist olid olid alles vaid üksikud tükid). Kardan et ka laagrialused pinnad said omajagu kahjustada ja on nüüd mõõdust väljas. Siit ka küsimus: kas tal on sillatala ja käänmik (või võll) ühes tükis?

Kuis saab siin foorumis jäiga haagisesilla puhul kasutada sõna "käänmik"?Sad
Ning silmamõõtu tasuks ka harjutada: 45 kraadi on pool täisnurgast, mille korral 165R13 rehvi ülaserv on tavapärasest 25+ cm seespool - seal ei ole sellise kalde jaoks ruumi.
Reeglina rattalaagri purunemine annab rattakaldeks 10-12 kraadi.

Tasub arvestada ka seda, et usinad käekesed on enamuse siinliikuvast Vene tehnikast rohkemal või vähemal määral ümber ehitanud. Seega muutub küsimus: kas subrikul on polditud rattavõll? siiski küsimuseks: kas minu ees lamaval laibal on rattavõll teljega ühes tükis või poltkinnitusest eemaldatav?
Ning vastata saad vaid ise...

Enamasti pruugitakse haagistel odavuse ja kerguse huvides ühes tükis keevissilda: torule on keevitatud otsa rattateljed.
Vasta
#66

(12-11-2012, 10:50 AM)v6sa Kirjutas:  Kuis saab siin foorumis jäiga haagisesilla puhul kasutada sõna "käänmik"?Sad
Ning silmamõõtu tasuks ka harjutada: 45 kraadi on pool täisnurgast, mille korral 165R13 rehvi ülaserv on tavapärasest 25+ cm seespool - seal ei ole sellise kalde jaoks ruumi.
Reeglina rattalaagri purunemine annab rattakaldeks 10-12 kraadi.

Tasub arvestada ka seda, et usinad käekesed on enamuse siinliikuvast Vene tehnikast rohkemal või vähemal määral ümber ehitanud. Seega muutub küsimus: kas subrikul on polditud rattavõll? siiski küsimuseks: kas minu ees lamaval laibal on rattavõll teljega ühes tükis või poltkinnitusest eemaldatav?
Ning vastata saad vaid ise...

Enamasti pruugitakse haagistel odavuse ja kerguse huvides ühes tükis keevissilda: torule on keevitatud otsa rattateljed.
Hei hei.

Pikk jutt aga vist sain ka oma vastuse.
Sõna käänmik kasutusel lähtusin Moskvich raamatust kus on antud "käänmiku laagrialuste pindade mõõdud", aga jah kontekst on teine ja tõesti võll oleks olnud pädevam.
Ratas oli alt ära kukkumas (kui käru üles tõstsin eemaldus see ilma ühtegi mutrit lahti keeramata). Aga kindlasti registreerin end silmamõõdu kursustele.

Küsimust küsides pidasin silmas ikka seda kuidas Laip (eelistan siiski Zubrjonokit) tehasest väljus.

Ja lõpetuseks küsin uue küsimuse - kas keegi on vahetanud Zubrjonoki rattavõlli? Ehk siis on saaginud sillatala küljest vana võlli maha (eelpool kirjutatud et võll on ka ise lahkunud) ja keevitanud Mosse käänmiku küljest lõigatud rattavõlli asemele? On's see reaalne plaan või tuleks kohe kogu täiega uus sild või koguni uus käru soetada?Rolleyes
Vasta
#67

(12-11-2012, 11:44 AM)ToMm Kirjutas:  ...
Ja lõpetuseks küsin uue küsimuse - kas keegi on vahetanud Zubrjonoki rattavõlli? Ehk siis on saaginud sillatala küljest vana võlli maha (eelpool kirjutatud et võll on ka ise lahkunud) ja keevitanud Mosse käänmiku küljest lõigatud rattavõlli asemele? On's see reaalne plaan või tuleks kohe kogu täiega uus sild või koguni uus käru soetada?Rolleyes

Subrikul ei ole vahetanud.
Aga olen lasknud teha 3 silda, millest üks mosse materjalile. Mosse esisilla käänmiku põhimik (mis silla tegemisel moondub teljeotsaks) ei ole just kuigi kenasti keevitatav materjal, kuid materjali ja masinat valdav mees suudab selle toru külge liimida küll. Mazda kasutatav materjal on kehvem keevitada.Rolleyes Ning vähemalt üks kord on tejeots keevituse kõrvalt purunenud (loomulikult valust).

Huvitav, mis subriku sild maksab uuena... Usun, et järve tagant on seda täitsa saada.
Vasta
#68

Kas veopea lingi fiksaator zubrjonokil, mille plaat nelja poldiga kinnitatud, peaks august normaalselt kätte saama, kui plaat ära võtta ?
Kuidagi kinni kiilunud ja ei tule välja, kui plaat ära sai võetud.
Vasta
#69

(06-05-2014, 11:06 AM)heints Kirjutas:  Kas veopea lingi fiksaator zubrjonokil, mille plaat nelja poldiga kinnitatud, peaks august normaalselt kätte saama, kui plaat ära võtta ?
Kuidagi kinni kiilunud ja ei tule välja, kui plaat ära sai võetud.
See häda neil kipub olema. Talvel külmub ja suvel roostetab kinni. Ise olen õljumi ja haamriga alati lahti saanud.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#70

Kunagi puurisin oma haagisele sinna otsa augu ja lõin torni abil selle vedruga toimiva lõkatsi sealt välja.
Vasta
#71

(06-05-2014, 22:36 PM)rollfix Kirjutas:  Kunagi puurisin oma haagisele sinna otsa augu ja lõin torni abil selle vedruga toimiva lõkatsi sealt välja.
Tänud, sain kätte.
Auk oli loperguseks pekstud.
Vasta
#72

(25-10-2012, 07:13 AM)Maanteemuuseum Kirjutas:  mosse rumm all, mul pole need laagrid veel otsi andnud aastakümnete jooksul. Uutel haagistel on pidevalt laagrid läbi, ju nii pisikesed on alla topitud.

See küll juba vana jutt,aga rääkisin kunagi sellel teemal ühe tuttavaga,kes natuke rohkem kodus laagrite ja sellise teemaga. Põhjendus sellele lihtne: Uutel haagistel on rull või siis topeltrull laager mis ei kannata väga külgkoormusi. Vanadel on aga topelt koonuslaager mis kannatab paremini kurvis tekkivat nn tsentrifugaal jõudu.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#73

See laagrite ja sildade teema: ma kohe jälle ei taipa, miks püütakse igasuguseid imelahendusi katsetada a'la millegi kuhugi külge keevitamine, mis sinna pole ette nähtud jms jama mumeelest, kui on olemas ennast tõestanud odavad lahendused näiteks sildade osas autode alt??? Võtan kõige esimese ja kõige odavama auto lahti ja seal all on selline haagise sild taga, et paha hakkab! Ei idane, ei mädane ja kerghaagsie alla perfektne. Ei sure ka laagrid kuhugile! 
Tahate lehtvedrusilda: võtke üks laibastunud Caddy/Inca ja pange selle oma alla! Mõeldud koormate vedamiseks ja puha... õigemini lõika peldikul nina maha, paar toru külge ja kuudiga käru valmis, mis "uuena" vabrikuversioonina maksaks mitu tuhat... Tagasild kinnitub ju sel pleki külge aga on ikkagi päris kõva tükk. Samasugune ülihea käru saab ka algsest Combo Van'ist. Jah, otsa hakkavad need kuudid saama aga veel leiab. Kuna omal oli ka mingi aja tööautoks inka (37seat), siis ma tean, kui jäle peldik see on autona aga järgiveetavaks kuudiks tehtuna oleks sel jubedusel täiesti inimlik mõtegi olemas. Selline goluboi suisa karjub rellaka järele, et saada millekski normaalseks ja võrreldes mistahes mass-suubrikuga oleks ka asi ikka mõttega värk. Kandevõime 570 kg on täpselt see, mis vaja kerghaagsiele ning vajaminev plekk augu sulgemiseks tuleb kapotist Big Grin Nina koos kerenumbriga vanarauda, saad lammutustõendi ja puha, isegi mingi summa raha antakse.  Sest ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes tahaks omale sellise jubeduse muid osi Big Grin 
[Pilt: 63092933.jpg]
Vasta
#74

(09-03-2015, 13:32 PM)PlyVal64 Kirjutas:   
Tahate lehtvedrusilda: võtke üks laibastunud Caddy/Inca ja pange selle oma alla! Mõeldud koormate vedamiseks ja puha... õigemini lõika peldikul nina maha, paar toru külge ja kuudiga käru valmis, mis "uuena" vabrikuversioonina maksaks mitu tuhat... Tagasild kinnitub ju sel pleki külge aga on ikkagi päris kõva tükk. Samasugune ülihea käru saab ka algsest Combo Van'ist. Jah, otsa hakkavad need kuudid saama aga veel leiab. Kuna omal oli ka mingi aja tööautoks inka (37seat), siis ma tean, kui jäle peldik see on autona aga järgiveetavaks kuudiks tehtuna oleks sel jubedusel täiesti inimlik mõtegi olemas. Selline goluboi suisa karjub rellaka järele, et saada millekski normaalseks ja võrreldes mistahes mass-suubrikuga oleks ka asi ikka mõttega värk. Kandevõime 570 kg on täpselt see, mis vaja kerghaagsiele ning vajaminev plekk augu sulgemiseks tuleb kapotist Big Grin Nina koos kerenumbriga vanarauda, saad lammutustõendi ja puha, isegi mingi summa raha antakse.  Sest ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes tahaks omale sellise jubeduse muid osi Big Grin 

Läheb OT-ks aga vait ka olla ei saa...
Miks on vaja teiste inimeste autode kallal niimoodi rõvetseda???
"jäle peldik", "karjub rellaka järgi", "jubedus" jne... mis rahuldust pakub selline tati pritsimine? Kui omale ei meeldi siis ei meeldi kuid mõne jaoks on selline "jäle peldik" vajalik tööriist ja abiline ja selle mõnitamine on lihtsalt ebaviisakas.
Vasta
#75

 lisaks  on  antud  isend   harukordselt  harmoonilise  disainiga  ja  kindlasti   prantsuskotlettidest     kordades  kestvam  . peale  mosse  pirukat   eriti  teist  selle  kerelist   head  ei  teagi ,  kui    just  see  fordi  oma   , aga  see on  ford .
Vasta
#76

Priit paneb jälle nats villast...
Samas on igsugu tuuningu haagiseid sellisel kujul netis hulgim...
 Mis moodi ARK-is sellise monstrumi peale vaadatakse, kui arvele tahad ?
 Kui ta nii jäle peldik on, siis pole tiislit ka kuskile keevitada...
 Sõnaga- teostatav, aga mitte nii lihtne, kui korüfee arvab Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne