Küsimused PAZ-672 detailide kohta
#1

Osadel lisatuled kollased, osadel valged. Millised on originaalis?
Ees kahe esiakna vahel peaks originaalis olema antenn?
Mitu ettekruvitavat haakesilmust ühel bussil komplektsuses oli?
Kas reisijate istmete all oligi riistakast, kui jah, oli neid üks või rohkem?
kas esiküljeukse all oli asteplatvorm või ei?
Millised on originaal-tahavaatepeeglid (automoto PAZ galeriis on mitmeid variante)
On kellelgi aimu tehase poolt bussiga koos tarnitud riista-rakiste loetelust. Näiteks GAZ 53-le lisati tehasest kummist neljakandiline suletud põhjaga hülss,millega aeg-ajalt olen tuttavaid kimbatusse viinud. Osad (mitte kõik muidugi) ei oska seda veeämbriks üldse pidadagi.

Lisaks teabele oleks vaja ka viiteid 672 iks vrakkidele, sest ühel isendil tuleb tagumine ots lahti lõigata ja tagaluuk taastada.Kui võimalik, siis selline teave privasse.

Ette tänades

Ja viimasena - kui kellelgi on tehasekataloogi, sooviks teha sellest omale koopia.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#2

peeterpaul Kirjutas:Lisaks teabele oleks vaja ka viiteid 672 iks vrakkidele, sest ühel isendil tuleb tagumine ots lahti lõigata ja tagaluuk taastada.

Usun, et kaasfoorumlased andres22 ja regardman oskavad Sind kõige paremini aidata, sest neil mõlemal on põhjalikud galeriid (+ teave) selle ajastu vedeleva ja laguneva nõukogude tehnika kohta. Muidugi... palju on läinud seda kraami ka utiili viimasel ajal... VÄGA palju.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Kas lisatuledega ei ole nii, et vanematel mudelitel olid need kollased ja siis mingi aeg muudeti need valgeteks? Kui asukohti vaja, siis saab ikka vast abiks olla. Täpsem info U2U.
Kas oma PAZidest ei ole pilte?
Vasta
#4

672 tuli tehasest lõpuni kollaste lisatuledega.Meil siin võeti seadus vastu,et kollaseid klaase ei tohi kasutada.Peale seda ilmusid valged lisatuled.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta
#5

Suur hulk hea resolutsiooniga PAZ-e siin:
http://photofile.ru/users/usik/1132546/
Vasta
#6

peeterpaul Kirjutas:Osadel lisatuled kollased, osadel valged. Millised on originaalis?
Ees kahe esiakna vahel peaks originaalis olema antenn?
Mitu ettekruvitavat haakesilmust ühel bussil komplektsuses oli?
Kas reisijate istmete all oligi riistakast, kui jah, oli neid üks või rohkem?
kas esiküljeukse all oli asteplatvorm või ei?
Millised on originaal-tahavaatepeeglid (automoto PAZ galeriis on mitmeid variante)
Mäletamist mõõda oli esimestel Paz-672-edel, millel oli käigukang roolisambal kandilised kumeraklaasiga peeglid nagu 652-el. Selline oli meil koolibussiks aastatel vist 72-75. Siis tuli uuem Paz millel oli käigukang põrandal ja sellel olid suuremad ovaalsed peeglid, mis hiljem olid ka Uaz-idel ja osadel traktoritel. Ees olid sellel kollased udutuled ja uste kohal olid valgustid mida vanemal Paz-il ei olnud. Vanemal bussil ei olnud ka aknapurustamise haamrikesi avarii olukorraks, mille meie bussujuht aegsasti ära korjas. Kolmas buss mis meid kooli vedas oli juba kandiliste suunatuledega.
Raadio antenne pole neil tehasest tulnutel ühelgi olnud. Need paigaldasid bussijuhid ise, esimesel bussijuhil oli raadioks VEF-201., mis kummiribadega esiklaasi juurde kinnitatud.
Haakesilmuseid oli minuarust kaks, üks ees üks taga.Tavaliselt oli teine auk tühi ja luugikesega kaetud.
Istmete all ei olnud tööriista kaste, need ehitati ka ise juhi poolt ja kui ma õieti mäletan siis ei tohtinud neid seal olla ka, vähemalt ülevaatusel selliseid läbi ei lubatud(reisijate ohutus).
Vasta
#7

[/font][fonOskab keegi nimetada ajajärku (arvestades mõningast bardakki vene markidega) millal ümmargused suunatuled muudeti väljaeenduvateks kandilisteks? Kas Eno1 poolt viidatud koduvabariigi kord näeb ette seda, et peaks külge kruvima valged. Kui teoorias peaks aasta pärast ette tiksuma maagilised 35 aastat, siis kas komisjoni jaoks tuleb kollased ju tagasi panna?

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#8

peeterpaul Kirjutas:Kui teoorias peaks aasta pärast ette tiksuma maagilised 35 aastat, siis kas komisjoni jaoks tuleb kollased ju tagasi panna?

Õnneks on EV seaduandluses siiski juba 25 aastat see vanus, mil vanasõidukite jaoks tobedate euronõuete asemel võib hakata juhinduma valmistajatehase nõuetest. Ehk siis hetkel 1982.a. ja varem valmistatud sõidukid.

Muidugi, praktika näitab, et mõned ülevaatuspunktid ajavad siiskioma "jora", kuid sel juhul tuleb lihtsalt vanatehnikasõbralikke punkte valida Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Uuendaks siis oma küsimuste rodu PAZ672hta.
Kas roolisamba pealt käikude lülimisega ja maast lülimisega isenditel oli ka mudeli indeksi vahe?
On kellelgi mõni pilt roolisamba peal olevast käiguhoovastikust?
Mismoodi see üldse toimis?
Kas võidi üheaegselt toota rooli pealt ja maast käigulülimisega isendeid.
Kas juhile mõeldud ventilaator oli tehases paigaldatud?
Milline oli massilüliti, kas elektriliselt juhitav, või mitte?
Kus see originaalis asus?
Kas küljeakende all jooksev lai liisturing oli iseleiutatud või tehase oma.

Ja lõppude lõpuks, varsti muudan omale allkirjaks - on KELLELGI PAZ kataloogi. Olen koopia tegemiseks panti nõus panema kasvõi 5k EEK??!!

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#10

to:peeterpaul.Vaevalt selle pärast indeksit muutma hakati.Roolil olev käigukang toimis korralikult kuni liigendid ei olnud kulunud.Võimaldas kiiremini käiku vahetada kui põrandal olev;see oli tahtis talvel tühjalt sõites:sügavamas lumes jäi tühi PAZ kergesti sisse.Kindlasti toodeti,küsimus oli ju ainult komplekteerimises.Ventilaator oli tehase oma,asetses esiklaasi ülanurga kohal.Masslüliti asus parema käe all seal kus kapott lõpeb ja oli mehaaniline(hoovakesega)Ei,lai liist oli tehase oma.
Vasta
#11

see oli tahtis talvel tühjalt sõites:sügavamas lumes jäi tühi PAZ kergesti sisse.

Palun tõlgi see lause ära.

Masslüliti asus parema käe all seal kus kapott lõpeb ja oli mehaaniline(hoovakesega).
Leidsin üles, tänud.

Pean veidi seda foorumit siin tudeerima, sooviks siduda oma PAZ teema ühe teema alla. Aga ei oska veel.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#12

to:peeterpaul;PAZi ehituse eripära(tugev mootor ees,vedav tagasild,ebaõnnestunud kaalujaotus tühjalt[esisild ca 2000,tagasild 2500 kg] samuti käigukasti ja tagasillareduktori ülekandearvude valikul oli ilmselt lähtutud otstarbest sõit siledal teel täiskoormatult)tõttu oli talvel vaja tõsiselt pingutada,kui tuli sõita tühja bussiga õpilasvedusi või liini,kus täituvus oli madal, tuisuste ilmadega.Inertsi kasutades võisid edukalt sõita läbi tuisuvaalude kui ilm polnud tormine ja hanged liiga tihedad muidugi tuli vahel ka ette, et sõitsid nagu liiva ja buss jäigi siis kinni.Nüüd oligi vaja tagurpidi käik sisse õigel hetkel ja bussi kiikumine pikkisuunas aitas su hangest välja.Kui käigukangi kulissi liigendid olid kulunud,jäid sa käigu lülimisega hiljaks ja olidki sees.Sama juhtus kui 3 või 4 käik välja tagus siis tuli tõsiselt labidaga töötada.Kuna Pazi vedrud on kandurite küljes saab bussi ette-teha küllalt hästi kiigutada sest kere on lühike.Üldiselt küllalt hea buss,mis kannatab hästi ülekoormust,suurim sõitjste arv mida tean on 142 inimest,enamuses õpilased,kuid mitte väikesed.
Vasta
#13

peeterpaul Kirjutas:see oli tahtis talvel tühjalt sõites:sügavamas lumes jäi tühi PAZ kergesti sisse.
Palun tõlgi see lause ära.

Rääkides oma Gaz 53 (põhimõtteliselt suurt vahet PAZ-ga pole)kogemusest tühjalt sõites, siis talvel sissejäämiseks ei ole vaja üldsegi mitte sügavat lund vaid piisab lausa lumekirmest ning kerge kallaku puhul ei saa ilma lumetagi kohalt ära.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne