Pobeda M20 ´54
#1
Auto üldandmed:
Pikkus/laius/kõrgus: 4665/1695/1590 mm
Tühimass (kuiv): ca 1310 kg
Mootor: püstklappidega R4, 2112 cm3, 82/100 mm
Võimsus: 50 hj
Kütusekulu: 11 kuni 15 liitrit 100 km kohta
Max. kiirus: 105 km/h
Transmissioon: kolmekäiguline käigukast

Autoks M20 pobeda`54 (auto nr. 24 ZES), kere nr: 96818, II põlvkond, beež (DEEP COFFEE 8x342 GLASURIT 18 seeria).
           
Auto osteti 2000 aasta kevadel Lõuna-Eestist peale mida toodi see Saaremaale. Eelmine omanik oli alustanud aluto keevitustega kuid need olid jäänud pooleli. "Tänu" gaasikeevitusele oli auto kere keevitatud kõveraks, uksed ei käinud. Esimene aasta sai auto tehtud seest tühjaks ja edasi mindud pooleli jäänud keevitustööga. Novembriks olid keevitused tehtud ja algasid pahteldamised:
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...equence=13
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...equence=14
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...equence=15
Pobeda jõudis värvi alla alles 2003 aasta 22. mail. Auto sai helepruun, Deep Coffee 8x342 Glasurit 18 seeria:
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...equence=18
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...equence=19
Kokkupanemine oli paari-kolme kuu ettevõtmine ja arvestades et tegu oli esimese projektiga ka veidi keeruline. Selgeks sai õpitud kogu elektrisüsteem ja korduvate armatuurikellade külge/maha võtmine tekitas ka vilumuse kitsastes oludes mutrite ja kruvide keeramiseks.
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...equence=21
Eelmise omaniku poolt paigaldatud 69 kast sai vahetatud pobeda käsikäikudega kasti vastu. Mitmest isendist panime kokku ühe ja tänud originaalseisus kabrio olemasolule (käisime vahepeal vaatamas kuidas ja mis asendis peavad vardad mingi käiguga olema) saime edukalt selle tööle.
Kapotialune peaks olema vägagi originaalilähedane. Küünlajuhtmeid ja küünlaid me vanu ei paigaldanud kuna auto peab ka suviti ringi sõitma:
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...equence=28
Salongi polsterdustööd tehti Kuressaares. Valiti välja võrdlemisi originaalilähedane materjal. Tastasime ka kõik ilutihendid:
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...equence=23
lae võtsime ühelt toorikult:
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...equence=22
uute polstrite paigaldamine oli paras ettevõtmine:
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...equence=24
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...equence=25
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...equence=26
Auto valmis kevadel 2004 peale 4 aastast vahedega renoveerimistööd:
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...sequence=1
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...sequence=2
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...sequence=4
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...sequence=5
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...sequence=6
http://www.foto24.ee/index.php?main=42&a...sequence=8

Paigaldamata veel esiistme taga olev kinnihoidmisköis koos kroomitud otsadega:
   
Auto on olnud paaris pulmas pulmaauto ja käinud ka Tallinnas "Georg Otsa" filmivõtetel (film peaks valmis saama august 2007)
Pobi on sõitnud 3 suve Kuressaares ja selle lähiümbruses, korra Tallinnas.
Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#2
Lihtsalt...suurepärane!!!Smile
Vasta
#3
Kas see auto on ka liikunud Kärdlas ning Käinas? Igastahes nägin pool aastat tagasi Käina bensiinijaama juures sama värvi Pobedat, tundus väga heas korras olema.

Kevin.
Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

http://www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#4
See auto on sõitnud lisaks Saaremaale veel Tallinnas. Olen ka ise kuulnud, et Hiiumaal pidi välimuselt väga sarnane masin olemas olema kuid ise näinud ei ole. Kui kellegil pilte on võiks üles panna.
Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#5
Hiiumaal on jah kuskil sama sugune vist oli ka samat värvi tooni ainult selle järgi saab neid eristada et Hiiumaa pobil on euro number.
Vasta
#6
See auto osales ka Georg Otsa filmis kuid kahjuks jäeti antud lõik filmist välja. Mõned pildid paari aasta tagusest võttepäevast:
http://www.foto24.ee/album/7160/s43
http://www.foto24.ee/album/7160/s41
http://www.foto24.ee/album/7160/s39
http://www.foto24.ee/album/7160/s37
http://www.foto24.ee/album/7160/s31
http://www.foto24.ee/album/7160/s28
http://www.foto24.ee/album/7160/s25
http://www.foto24.ee/album/7160/s20
http://www.foto24.ee/album/7160/s13
http://www.foto24.ee/album/7160/s11
viimane pilt on minust Matvere kostüümiga kuna pidin ühe lõigu ise sõitma mida filmiti mõnevõrra eemalt kus nägu ei saanud eristada.
Mõned videod võttepäevast:
Kloostrimetsa rajal, Matvere läheb esimesele sõidule
Sõidud tehtud
M20 filmimiskäru peal
Filmimiskärul
Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#7
Väga kihvtid pildid ja superilusa väljanägemisega Pobeda. Ega see auto pole juhuslikult ostetud Võrumaalt, Rõuge vallast? Kirjeldus keevituse alustamise poole pealt viitab sellele, nimelt mu vanaisal oli see põhiautoks 70ndatel, kere läks tal läbi ja alustati taastamistöödega, kõigepealt keevitusega, mis kahjuks asjaolude sunnil pooleli jäi. Nii palju, kui mäletan, siis müüdi ta just Saaremaale 2000a paiku.
Vasta
#8
Auto toodi tõesti 2000-l aastal Võrust ning on suure tõenäosusega sama auto millest kirjutasid. Kas oleks äkki võimalik masina kohta teada saada veidi ajaloost?
(24-02-2010, 23:50 PM)yukyuk Kirjutas: Väga kihvtid pildid ja superilusa väljanägemisega Pobeda. Ega see auto pole juhuslikult ostetud Võrumaalt, Rõuge vallast? Kirjeldus keevituse alustamise poole pealt viitab sellele, nimelt mu vanaisal oli see põhiautoks 70ndatel, kere läks tal läbi ja alustati taastamistöödega, kõigepealt keevitusega, mis kahjuks asjaolude sunnil pooleli jäi. Nii palju, kui mäletan, siis müüdi ta just Saaremaale 2000a paiku.
Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne