1950-date Gorki tehase koostetsehh fotodel
#1

http://fotosoyuz.ru/ru/catalog/&vqFrnepu..._pheCntr=1

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#2

eberhard Kirjutas:http://fotosoyuz.ru/ru/catalog/&vqFrnepu..._pheCntr=1

Eelviimane foto leheküljel 2 - mis imelik "juramus" seal 51 esiratta velje keskel on? (Muidu on ilusad fotod, tänan viite eest.)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Aga selle GAZ-51 nina on hoopis kumeram ja teistsugusem, kui "tavalisel" 51'el?
Vasta
#4

See veomasin (teise lehekülje eelviimane pilt) oli Gaz 52 mudeli prototüüp, katseeksemplar. Veljele kinnituva detaili mõte jääb tõesti segaseks.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#5

Nonäed, seal ühe pildi pealt saab ju Pobeda taksoversiooni ruutude arvu päris täpselt üles lugeda...

Vahepeal siin isad vaidlesid ju, et kas sel Tallinna "musta numbri" Pobil on niimitu või peaks olema hoopis niimitu taksoruutu tagatiival...
Vasta
#6

eberhard Kirjutas:See veomasin (teise lehekülje eelviimane pilt) oli Gaz 52 mudeli prototüüp, katseeksemplar. Veljele kinnituva detaili mõte jääb tõesti segaseks.

Kas seesama - http://www.autogallery.org.ru/k/g/56gaz56o.jpg ?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Avtorevjuust (20/2006) skanneeritud pildid Gorki -tehas /Gaz-21:

http://s143.photobucket.com/albums/r128/...olga%2021/
Vasta
#8

Sama pildi peal, kus see prototüüp, on ju ka GAZ-66 eelkäija, GAZ-62(pole numbris päris kindel). See, mis näeb välja nagu lõviputru söönud GAZ-69.
Vasta
#9

zazik Kirjutas:Sama pildi peal, kus see prototüüp, on ju ka GAZ-66 eelkäija, GAZ-62(pole numbris päris kindel). See, mis näeb välja nagu lõviputru söönud GAZ-69.

Kuram, on jah - vaatasin sedagi algselt lohakalt, 69-laadsed ukse ülaosad lahterdasid isendi kohe automaatselt 69ks...

Vrd - http://www.autogallery.org.ru/k/g/55gaz62.jpg . Sama masin mõlemal pildil aga kujutet pole, sest minu lingil (Bogomolovi galeriis) on jäädvustet vintsiga variant, eberhardi osundet galeriis aga vintsitu eksemplar.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Vaatan seda pildikogu ja mõtlen, et kas seal päriselt ka kõik niimoodi ilus ja puhas oli ja töömehed nii kaunilt riides ja puha.
Hästi ei taha uskuda.
Vasta
#11

Eks see rohkem reklaami jaoks tehtud oli.Tegelikkus võis tõesti midagi muud olla.
Vasta
#12

Kindlasti on mõni siitseltskonnast külastanud mõnda nõukogude autotehast (ma ei mõtle, et 50ndatel, aga hiljem) Huvitav oleks teada mis tegelikult toimus .
Vasta
#13

On üks tuttav,kes käis omal ajal mosse tehases värvimist õppimas.No sealt sai kuulda kuda värvimine käis,täitsa kino igatahesBig Grin
Liinilt tulid mossed,millel ei käinud ükski uks korralikult ja selleks puhuks oli seal üks spets,kes reguleeris uksed kangi ja kuvaldaga ära nii,et käisid laitmatult,kusjuures mees ei keeranud lahti ühtki polti ega kruvi.
Vasta
#14

stennadi Kirjutas:Vaatan seda pildikogu ja mõtlen, et kas seal päriselt ka kõik niimoodi ilus ja puhas oli ja töömehed nii kaunilt riides ja puha.
Hästi ei taha uskuda.
[...]
Kindlasti on mõni siitseltskonnast külastanud mõnda nõukogude autotehast (ma ei mõtle, et 50ndatel, aga hiljem) Huvitav oleks teada mis tegelikult toimus .

Kust tuleb konveieriga koostetsehhi (selle lõppossa) sodi, õli, mustus jms? Sinna saabuvad ju mujal tsehhides värskeltvalminud detailid ja koostud, mis väga räpased ei ole ja eeldatavasti siiski autole külge lähevad. Mingit "viilimist/puurimist/saagimist" seal külgepanekul ei toimu ega ka muud säärast, mis sodi, mustust, vedelevaid detaile vm võiks tekitada. Usun, et kui mingi koost mingil põhjusel külge ei läinud, rändas see koost tervikuna koostsetsehhist kusagile mujale, kus käis "vigade parandus" juba teistest tingimustes...

Loomulikult usun, et pildistatud on ruumi ikka tegelikus tööolukorras, mitte spetsiaalselt pildi jaoks "potjomkindatud" klants-tsehhi. Ja tööliste puhas riietus... uste, polstri jm monteerimiseks on see lausa kohustuslik. Targu ei ole pildistatud teisi tsehhe, kus olemine veidi "metallisem" ja "õlisem" - kus näiteks põhiagregaate (mootoreid, käigukaste jms) kokku pandi. Ja kus esimese matsuga külge mittesobinud detaile/kooste siis ringi tehti.

Ise olen veidi enam kui kaks aastakümmet tagasi käinud ekskursiooni korras Uljanovski (UAZ) autotehases - lisaks koostsesehhile ka veidi "õlisemates" ruumides, kus nt mootoriplokke konveieril kokku laoti, esisildu monteeriti tükkidest jms. Ega väga räpane ei olnud ka seal (ikkagi uued detailid!), kuigi jah, mitte nii ilus ja särav, kui GAZi koostsesehh. Seal hämmastas mind peamiselt see, et mootoriplokkide kokkuladumisel oli ülipalju kasutatud sõduritest (ajateenijatest) tööjõudu tüüpiliste näitsikute kõrval. Oli ka meesterahvaid, vast keerulistemate tööde peal, mis vajasid mõtlemist, sobitamist. Täpselt enam ei mäleta, kus, aga vist oli see kolvigruppide sissesobitamine Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#15

stennadi Kirjutas:Kindlasti on mõni siitseltskonnast külastanud mõnda nõukogude autotehast (ma ei mõtle, et 50ndatel, aga hiljem) Huvitav oleks teada mis tegelikult toimus .
Töökultuur, kaader ja muud parameetrid olid NLiidu ettevõtetel ja ka suuretttevõtete eri struktuuriüksuste-tsehhide vahel totaalselt erinevad. 50-datel olid autotööstuse lipulaevad ZIS ja GAZ ehk vastavalt Stalini ja Molotovi nimeline tehas ja lõpuotsas perifeeriaettevõtted a la Odessa autobussitehas,  Tartu ART või Jeraz jne. Jerazi toodangu madal kvliteet oli  krooniliselt kehv, GAZ suutis vähemalt 70-date keskpaigani mingit taset hoida.
Just mõni päev tagasi rääkis mulle autojuht kuidas noore mehena oli 70-date lõpus saadetud tooma uusi autobusse "Liaz" tehasest. Tehase plaan olnud toota igas kuus 30 autobussi, aga südamerahuga toodeti poole vähem. Seetõttu tulid asutused neile eraldatud sõidukitele ise varavalges järele, et oleks midagi kabedamat valida-peaasi et kõik küljes oleks ja ikka käima läheks. Tehases alanud töö kell 8 hommikul, kuid peale läbilõikavat vilet oli tehases surmavaikus: isegi ei pandud tsehhides valgustust põlema-mingit mõtet ei olnud minna ei kontorit ega töölisi oma autobussijutuga tülitama. Siis kuskil poole üheksa paiku loivanud üksikud rähmaste nägudega mehed tehaseväravast välja ja teinud mõned hõlma all välja tassitud osad otse tänaval rahaks. Raha käes, mindi tehase vastas asuvasse poodi ja osteti võrgutäis "parmatuhat". Kella üheksa aegu pandi juba tehases kompressor tööle ja tsehhide akendesse ilmus valgus, kell kümme tõmmati tehaseväravad lahti ja võis minna valima valmistoodangut. Mis sealt platsilt lõpuks valida õnnestus on juba eraldi jutustus.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#16

Ülevaadet tänapäevasest olukorrast Gaz-i tehase koosteliinil saate järjejutu stiilis lugeda Volgaseltsi foorumist.
Meie eelmise aasta lõpus tehtud tehasekülastuse ajal ei olnud küll eri tsehhide vahel kardinaalset töökultuuri vahet. Ja seda ka kõrvutades sõidu ja veoauto tootmisüksusi omavahel.
Kui kuskil midagi silma jäi, siis tehasemuuseumis, kus iga eksponaadi all õlilaik oliSmile.
Vasta
#17

Mõningaid pilte GAZ-idest:
http://photofile.ru/users/usik/2230219/
http://photofile.ru/users/usik/2550960/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne