Teema on suletud

Reval-Harrien Oldtimers Winterrally 2007: info, küsimused-vastused ja muu stardieelne
#1

Võistlusjuhend
Uunikute Talveralli 2007
“Reval -Harrien jõuvankrite võiduajamine”
17- 18. veebruar 2007, Tallinn -Harjumaa

1. PROGRAMM
Toimub võiduajajate eelregistreerimine veebiaadressil http://forum.automoto.ee uunikute alarubriigis ja lõpplik registeerimine www.unic.ee kodulehel.
Umbes esmaspäev, 12. veebruar 2007 avaldatakse samas täpsem võistlusjuhend.
Avaldatakse võiduajamise stardinimekiri samal veebiaadressil.
Laupäev, 17. veebruar 2007
07.30-07.45 nägude kontroll ja autode kiitmine
07.50 - võiduajamise avamine
08.00 - esimese auto start

2. AEG JA KOHT
Võiduajamine toimub 17-18. veebruar stardiga Tallinnast KuMu parklast (aadress otsige ise) juures. Ralli finiš on Kiiul, õhtune autasustamine ja koosviibimine Kuusalus.
Võistluskeskust ei ole ega tule. Info võistluste kohta automoto foorumis ja Unicu koduleheküljel.
priit@hobiklubi.ee, kaspar.noor@hansa.ee

3. KORRALDAJAD
Võistluse korraldavad vabatahtlikud vanatehnikahuvilised koos moraalsete toetajate ja teiste aktiivset talvepuhkust nautivate vanatehnika harrastajatega.
Zürii: Tekitame vastavalt vajadusele
Võiduajamise juht: vist peab Priit Veski olema L
Peasekretär: äkki on vabatahtlikke siresäärdeid kirjutajaid??? Siiani pole selliseid olnud, ainult omad abikaasad ja sõbrad läptoppidegaL
Tulemused: Priit Veski
Söök ja õhtune kultuuriüritus: Tõnu Piibur
Rallisümboolika: Sergei “Fantomas” Didõk
Laekur: Kaspar Noor
Rada koostasid ja märkisid: Priit Veski ja Tiina Veski. Kiiu lisakatsed Loominguline Ühendus “Kuusalu Autobaas”.
Kohtunikud rajal: Priit, Kaspar, Tiina, Marika, Lembit, Rauno, Alar, Tõnu, Robert jpt head inimesed.
Tehniline kontroll: Milleks siis ülevaatuspunktid on?
Võistluste direktor: Vastutada ei taha keegi Smile
Korraldudkulude katmisek on määratud osalemistasu 300 krooni inimesele. See tuleb üle kanda Laekurile tema arvelduskontole: Hansapank 221010410511

4. MÄÄRANG
Võiduajamine viiakse läbi vastavalt vanatehnikahuviliste peades tekkinud reeglitele kehtivat Liiklusseadust ja Liikluseeskirja järgides ning kaasmaalaste elamist mitte segades. Tegu on klubilise meeleoluka koosviibimisega, kuhu on kaasatud liiklemine jõuvankritel etteantud Legendi alusel sooviga jõuda ettenähtud kokkusaamispunkti, lahendades sõidu ajal Ristsõna.
Võiduajamise võistlusklassid:
1.1. Autod mudeli esmamainimise aastaga 1980 ja varem, kuid mitte uuema väljalaskeaastaga, kui 1984. Uuema väljalaskeaastaga vahendid Korraldaja eriloal.
1.1.1. sõiduautod
1.1.2. invaliidikärud
1.2. Mootorrattad
1.2.1. Külgkorviga (sest külghaage on kole sõna) mootorrattad
1.2.2. Soolomootorrattad
1.3. Veoautod ja bussid
Võiduajamise põhidokument on rajalegend ehk Road Book koos seal sisalduva Ristsõnaga.
Uunikute Talveralli ei ole registreeritud EAL’is, sest selleks puudub igasugune seadusandlik võimalus aga ka vajadus. Sõna “ralli” nimekombinatsioonis on fiktsioon, tegu on ristsõna lahendamisega jõuvankriga ringiliikumise ajal.

5. VÕISTLUSTE KIRJELDUS
Võiduajamine toimub üheringilise sõiduna, mis on jagatud kaheks osaks. Esimene osa neljaks lõiguks ajakontrollpunktide (AKP) vahel, teine osa üheks. Mõlemal osal võib (aga ei peaSmile olla üks salajane ajakontrollpunk (SAKP). Kogu võiduajamise rajale on märgitud 17 kontrollpunkti (KP), mis on kantud legendile. Kõik KP’d asuvad esimesel osal. Nendes KP’des tuleb leida vastus Ristsõnas esitatud küsimustele ja lahendada ära Talveralli 2007 Ristsõnas esitatud põhiküsimus.
Soodsate ilma- ja inimressursside olemasolul ning kõigi muude positiivsete nähtuste kokkulangemisel on rajal kuni 4 lisakatset (LK), mis toimuvad üheringiliste sõitudena. Rajalegend ja fikseeritud stardiajaga ajakaart antakse igale võiduajamise meeskonnale kätte vahetult (u. 30 sekundit) enne võiduajamise vahendi starti.
Võiduajamise ametlik aeg on võiduajamise juhi mobiiltelefonis võiduajamise päeval “tiksuv” kellaaeg ja/või muu tema poolt aksepteeritud ajanäitaja väljatrükitud kellaaeg. Ajanäitajaid tutvustatakse stardis.
Peale viimast AKP’d toimub viies LK vahend-vahendi vastu väljakukkumissüsteemis sõiduna, kus selgitatakse välja absoluutarvestuse kolm parimat.

6. JÕUVANKRID EHK VÕIDUAJAMISE VAHENDID
Võiduajada võib kõikidel automobiilidel ja mootorratastel, millised vastavad Eesti Vabariigis avalikel teedel sõitmiseks mõeldud sõidukitele kehtestatud nõuetele ja millel on kehtiv liikluskindlustuspoliis.
Võistluste ajal kehtib Eesti liikluskindlustuse seadustik.
Kiiver ei ole kohustuslik teeliiklusele avatud teedel sõites, kuid soovituslik kõigile võiduajamisest osavõtjatele. Kõige sobilikum on vana, vahendiga samaealine kiiver või spetsiaalne nahkmüts. Mootorrattaga võiduajajatele kehtib LE. Kiiver on TUNGIVALT SOOVITUSLIK liskatsete läbimisel.

7. VÕIDUAJAJAD
Võiduajamise meeskonna moodustavad automobiili või mootorratta juht ja temaga kaasas olevad isikud. Meeskonna suuruse maksimaalse hulga määrab ära iga konkreetse vahendi istekohtade arv. Meeskonna suurus võib võiduajamise käigus muutuda võiduajamise trassilt peale korjatud kenade hääletajate või võiduajamisest loobunud isikute arvelt.
Võiduajamine toimub kõikide võiduajajate isiklikul vastutusel eeldusega, et vahendite juhtide näol on tegemist oma tegevusest aru andva ja vastutusvõimelise isikuga, kellele on riiklikult omistatud liiklusvahendi juhtimise õigus.
PS! Liikluspolitsei poolt nõutavate dokumentide nimekiri võiks võiduajajatel endal selge olla.

8. KINDLAD KOHUSTUSED
Võiduajamise vahendi juht PEAB OLEMA KAINE!!! Peale võiduajamise vahendi parkimist öisesse lokatsioonipunkti on lubatud asuda ka temal joovastavaid jooke nautima, kuid kohustuseks jääb võiduajamise vahendi puutumatuse tagamine joobes sõitasoovijate eest.
Kõikidel võiduajajatel on tungivalt soovituslik kanda stiilipuhtaid rõivaid, olla kogu võiduajamise aja heatujuline, abistada igakülgselt teisi võiduajajaid, mitte rikkuda liikluseeskirja ja mitte mingil juhul teha avariid. Samamoodi on vajalik mõistlik napsuvõtmine nii võiduajamise käigus kui õhtusel meelelahutamise ajal, lõputu naljatamine ja üldise hea meeleolu loomine. Veel on tungivalt soovituslik oma võiduajamise vahendit aega ja raha kokku hoidmata, kuid siiski mõistuse piirides, kaunistada vahendi ajastu kohase atribuutika ja kujundusega.
Ööbimise ja toitlustamise kulud on võiduajajate enda kanda. Korraldaja püüab teha kõik endast sõltuva, et nii ööbimist kui toitlustamist tagada. Kuid ka nemad ei ole kõikvõimsad, seega võib esineda kergeid tõrkeid.
Iga meeskond on KOHUSTATUD võtma kaasa ühe KIRJUTUSVAHENDI, soovitulik on ka taskulambi, lumelabida ja taskukalkulaatori olemasolu.
Korraldajate kallal vingumine on keelatud. Igakülgne abi ja hea nõuanne seevastu teretulnud.

9. ÜLDISED KOHUSTUSED
Võistlustrassi läbimisel peavad kõik võiduajajad viibima automobiilis sees. Automobiili välispinnal magamine või muu viibimine ei ole soovituslik, samuti pole mootorratta sisemusse tungimine hädavajalik (a’la maakera sees on veel teine maakera, mis on välimisest suurem). Samamoodi ei ole liikumise pealt võiduajajate meeskonnavahetus soovituslik. Need manitsused on tingitud Vanasõidukite Sajandisõidul aastal 2000 aset leidnud tasuta tehtud kaskadööritrikkide valgusesSmile!
Kolmandaid isikuid automobiilides ja mootorratastel viibida ei saa, sest kõik sellised loetakse automaatselt võiduajajateks.
Lisakatsetel ei pea kõik võiduajajad olema automobiilis ja kiivrid peas. Võib esineda lisakatseid, kus võiduajamise vahendiga on lubatud sõita AINULT selle juhil.
Stardijärjekord määratakse organisaatori poolt võiduajamise eelregistreerimise alusel, kuid teatud piires võiduajajate soovidele vastu tulles.
Võistlute käigus on võiduajamise vahendi hooldamine, remont ja tankimine lubatud kogu võiduajamise trassil, v.a. lisakatsete alal.

10. TULEMUSED
Võiduajamise tulemused ja võimalikud karistused rajalt väljendatakse preemia- ja karistuspunktides.
Meeskond, kellel on kokkuvõttes suurim punktisumma, on võistluste võitja klasside arvestuses. Võrdse lõpptulemuse korral on parem see meestkond, kes sõitis vanema vahendiga. Vajadusel määrab paremuse rataste arv, katuse olemasolu ja veorataste arv just sellises järjekorras.
10.1 Absoluutvõidu selgitamine
2007 aasta Talveralli absoluutvõitja selgitatakse välja eraldi viimasel lisakatsel üksteise vastu sõitmisega. Peale viimast AKP’d jagatakse võiduajajad kahte klassi: kehakultuurlased ja matkajad. Klass “kehakultuurlased” on need, kes on eelneva Talveralli jooksul absoluutselt õigesti ära lahendanud Ristsõna ja läbinud kogu võistlusraja. Klass “matkajad” on kõik ülejäänud. Klassisisene pingerida tekib eelnevate tulemuste alusel. Absoluutvõidule lähevad sõitma kehakultuurlased, matkajad selgitavad parimad välja omakeskis.
Kiiu Special nime kandva superspecial (SS) stardijärjekord käib Dragrace’i eliminaatori põhimõttel. Seda võite vaadata veebilehelt http://www.bhra.ee/index.php/page,eliminatorskeem16 Milline see täpselt saab olema, eks see selgub kohapeal. Nagu ikka, asi areneb töö käigusBig Grin Ehk siis instruktaaž vahetult enne SS toimumist. Katse on valgustatud ja radiofitseeritud, pealtvaatajatele avatud, kohustuslik teiste võiduajajate aktiivne kaasaelamine.
Kontrollpunktid(KP)
KP’des tuleb leida vastused ristsõnas esitatud küsimustele, kanda need KOHESELT legendis olevale ristsõnale ja saada vastus kogu võiduajamise põhiküsimusele. Vastuse tähemärkide arv on punktiarvestuse aluseks.
Ajakontrollpunkt(AKP)
AKP on koht Maarjamaa kamaral, mis on märgitud legendi ja kuskohas märgitakse ajakaardile sellesse punkti jõudmise aeg. Võiduajamise legend, nagu juba kirjutet, on jagatud lõikudeks AKP’st AKP’ni ja selleks on antud kõigile täpselt ühesugune aeg distantsi läbimiseks.
Aega ühest AKP’st järgmisesse jõudmiseks väljendatakse minutites Road Book’is oleva ajagraafikuga.
Näide: AKP-0(start) kuni AKP-1 etteantud aeg 45 minutit. Selle sisse kuuluvad kõik LK’de ja KP’de läbimise ajad lõigul.
Iga meeskond arvutab ise oma stardiaja alusel järgmisesse AKP’sse jõudmise ideaalaja.
Näide: Ajakaardile kirjutatud stardiaeg AKP-0 08:23. AKP-1 ideaalaeg: +45 minutit ehk 09:08.

Lisakatse(LK)
Lisakatse on kinnisel rajal toimuv kiiruslik sõitmine stopperi vastu paigalstardist peatumisega stoppjoonel. Stardijoon ja stoppjoon näidatakse ära LK alguses. LK vabakäe skemaatiline joonis võib asuda LK stardis. Ei ole selle võiduajamise olulisim katse vaid lihtsalt väike vaheldus. Nende toimumine EI OLE KINDEL kuni katse toimumise alguseni, samamoodi rajajooniste olemasolu selgub katse stardis. LK’l võivad vahendis viibida AINULT KIIVRIGA võiduajajad!!! Kõik teised meeskonna liikmed ergutavad ohutust kaugusest. LK on mõõduvõtuks, et kellel siis ikkagi on “kõige pikem ja jämedam”. Mingisugune paremusjärjestus ometigi tekib ja hea tunde parematele kindlasti tekitab.
SuperSpecial (SS)
SS sõidetakse kinnisel ringil teieteise vastu ilma ajavõtuta. Paigaltstart ja peatumine stopp-joonel. Edasi läheb see jõuvanker, kes esimesena peatus ettenähtud kohal.
Preemiapunktid rajalt
Vastava KP TÄIESTI ÕIGE vastuse tähemärkide arv annab kokku iga KP preemiapunktide summa. Iga õige täht annab 1 punkti.
Õigesti lahendatud võiduajamise põhiküsimus ehk Ristsõna lahendus annab eraldi juurde 100 preemiapunkti. Kokku on maksimaalne punktisumma 255 punkti.
Karistuspunktid rajalt
Karistuspunkte jagatkase KP’de mitteläbimise, ajalimiidi (AKP’des ja SAKP’des) suure rikkumise ja lisakatsete (LK) tulemuste eest ja need lahutatakse lõpuks teenitud preemiapunktidest.
Läbimata KP, milleks loetakse ristsõnas puuduv TÄIESTI ÕIGE vastus, annab 10 karistuspunkti.
AKP’sse saabumise täpsus on +/- 1 täisminut ja aega märgitakse TÄISMINUTITES, sekundid ei ole olulised.
Näide: Ideaalaeg AKP’sse jõudmiseks on 14:15:00. Kui Meeskond jõuab 14:13:59, siis ta saab 10 karistuspunkti(1 minut varem); 14:20:59, siis ta saab 4 karistuspunkti(4 minutit hilinemist); jõudes 14:14:00 - 14:16:00, saab 0 karistuspunkti.
AKP’sse varem jõudmine: iga minut 10 karistuspunkti.
AKP’sse hilinemine: iga minut 1 karistuspunkt.
LK parim tulemus(katsevõit) annab 0 karistuspunkti, teine koht 2, kolmas 3, neljas 4 karistuspunkti jne...
Tegelikult on selleks FIA’l välja töötatud isegi erivalem, kuid me ei viitsi kõrgema matiga tegeleda. Seal nimetatakse punkte testitulemuseks. Hariduslikus mõttes näeb see valem välja selline: 100 / autode arv * testitulemus. Näiteks osalevaid autosid on 53, meeskond saab katsel kuuenda tulemuse ehk testitulemus on 6. 100/53*6 = 11,32 karistuspunkti. Kes see viitsib arvutada???

11. PROTESTID JA AUHINNAD
Proteste raja läbimise kohta saab esitada võiduajajate sugulastele, sõpradele ja tuttavatele. Korraldajad protestidega ei tegele.
Proteste tulemuste kohta saab esitada kõvahäälselt kaasvõiduajajate kuuldes õhtusel koosviibimisel peale võiduajamise tulemuste avaldamist. Korraldajad sellise protestiga ei arvesta, sest korraldajate otsus on lõplik!
Protest ja protestimaks “üks suur õlu” tuleb üle anda võiduajamise juhile. Protestimaksu ei tagastata, kui protest osutub alusetuks või juhil on suur jänu. Igal juhul on protest alusetu ja jänutab ka alati, seega ... tegeleme sõbralikult HOBIGA ja ärme hädalda.
Võistlustel absoluutselt parima tulemuse saavutanud võistkonda autasustatakse. Millega, on selle hetkeni selgusetu.
Kõikide klasside kolme paremat võistkonda autasustatakse kestvate ovatsioonidega. Organisaator ja võiduajajad võivad panna välja eriauhindu teistele võistluses osalenud võistkondadele või võiduajamise ajal sünnipäeva tähistavatele kodanikele. Kindlasti toimub ka sooline diskrimineerimine ja nõrgema sugupoole esindajatest võistkondade juhid võivad saada lisaks meeste kestvatele kiiduavaldustele ka muid auhindasid.
Välja antakse kaks rändauhinda, parimale Nõukogude autole ja vanimale võistluse lõpetanud autole.

PS! See ei ole võidu ja auhinna peale sõitmise üritus, vaid FUN, FUN ja veelkord FUN!



Nii, vennad kaasvõitlejad! Terve nädalavahetuse tegime siis kaasaga järjekordse Talveralli rada. Kuna lõpuks tuli LUMI, siis sai mingigi aimduse, kuskohast saab läbi ja kuskohast ei saa läbi. Et ralli toimub Harjumaa teedel, siis julgen väita: nii sitta teedevõrku ega teehooldust ei ole kohanud üheski teises maakonnas, kus siiani rada on tulnud teha. Teedevõrgus ei saa kedagi süüdistada, on see Eesti kord soid täis ja enamus headest teedest lõppevad kas mõne kraavi ääres või suisa laukas. Ja osad teed on ka kadumas, kuna pole enam põllumajandusmasinaid, mis neid lahti hoiaks. Aga lumelükkamine on küll samal tasemel, mis 90'te alguses. Laupäeval, 12 tundi peale lumesaju lõppu, leidsime hulga teid, kuskohast me oma pisikese Sitikaga tegime esimesi jälgi, need vinged tee jätsime igaks juhuks üldse välja. Ja siis oli hulk suhteliselt suuri kaardil kollase joonega teid, kuskohast sai läbi ainult Sitik või neliveoga. Ühel sellisel teel sõitsime mööda põldu, sealt oli lumi tuisanud madalamal asuvale teele Big Grin Kui kogemata 17 veebruar hommik on sarnane 27 jaanuari omale, saab lõbus olema.
Paigas on ka stardikoht: Uunikute Talveralli 2007 stardib KUMU parklast Pallasti silla juurest Valge tänavalt 17 veebruar kell 8:00. Pildil kena sinine P(arkla) märk. Muuseas, täna päeval oleks seal parklas tagaveoga kinni istunud, KÕVA teehooldus siin Tallinnas!!!
[Pilt: web_image6_show.php?image_id=32]

Kindlasti huvitab Teid ka selleaastase ralli nimetus? Saagu selleks siis Reval-Harrien Oldtimers Winterrally 2007!
Paneme siis selleaastase loge ka vaatamiseks välja.
[Pilt: Unic_TRally_2007_smol.jpg]


Manustatud failid
.doc Võistlusjuhend 2007.doc Suurus: 40.5 KB  Tõmbamised: 558
#2

kuna ma ei saa ikkagi aru päris täpselt millega ma saan sinna võistlusele seekord (vb olen ma idikas) AGA...ma ei taha oma muhuga tulla, mul on garages üks 1986 vaz 21013, täisoriginaal, talve pole kunagi näinud...tahaks talle lund näidata ?
Palun ühest vastust, kas ma saan selle autoga osaleda (ärge sõimama hakake) ?
#3

Peugeot 204 d Break 1973. on (südame siirdamisel) ja valmis startima Talverallil esmakordselt.

:I M Back
#4

Et kas läheb siin ka regimiseks? GAZ24 1983 see aasta, muhule soola ei näita seekord.
#5

Omalt poolt pakun välja 1979 aasta FIAT 132
#6

Igatahes panen koha kinni Willys FC 150le,loodan,et saab ikka selleks ajaks valmis.V.a,1960,peaks mahtuma vanusesse kyll.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
#7

Muhuklubi seltskonnast soovib rajale pääseda veel:
Tarmo VAZ 2103 1977.a.

EDIT: Sain Tarmolt riielda, auto on oluliselt vanem kui mul meeles oli. Nimelt 1974 aastal kokku pandud Smile
#8

Üks must `66 aasta Põrnikas on ka tulemas.

Parimat
Indrek
#9

Kui siin juba osalemis soovideks läks siis.
Tafka ja "Milvi" (Dnepr MT10-36 '80a (passis MT9 teatud põhjustel)) sooviks ka osavõtta sellest suursündmusest!
Äkki suudab Motokuuri ekipaaz Emm klubile konkurentsi pakkudaRolleyes(kuigi kahtlenBig Grin)
#10

JyrkaEE koos kahe kamraadiga ka planeerib osavõttu.
Sõidukiks siis äsja paberimajanduse korda saanud korviga '75 Dnepr MT-10.

Huvitav, palju tsikleid sel aastal osa võtmas on üldsegi? Ja mida mõtlevad Emm-klubi mehed sel aastal?

Pots ja postivahe.


#11

Saladuskatte all võib öelda, et EMM-Klubi hästi natuke aitab see aasta kaasa Talveralli asjadele, kuigi mingit erilist eelist see neile ei anna. Rada nad ei tea, äkki ühe kiiruskatse aitavad teha. Aga nagu ikka, siis rajal on kogu nende raskekahurvägi ja turvaautoks kiire naisekipaaž Volgal.
#12

Kas registreerimine käibki siinse teema kaudu?
#13

Hetkel nimetaks seda eelregamiseks. Kohe peaks tulema ka spetsiaalne teema, kui me mõned asjad saame koku lepitud. Näiteks, missuguse ekvivalendi ja millistel tingimustel me seekord oleme sunnitud Teilt välja peksma Wink
#14

Tahaks ka see kord proovida. Eelmine aasta sai ainult fotde tegemisega tegeletud. See kord tahaks ise ka sõita. Kuigi ja auto nüüd teab mis UNIC-um ei ole, aga äkki läheb läbi 1977 a. Ford Taunus.
#15

Prooviks siis kah seekord kätt koos paarimehega autoks Opell Kadett '78, kui seda isendit "lahinguvalmis" ei jõua siis ehk GAZ-93 tüüpi auto ajab kah asja ära.... Smile

It's nice to be important, but it's more important to be nice!
#16

Harku ralli tiim ajab seekord rajale escort mk1
#17

Eesti Alfa Romeo Klubi paneb seekord välja spetsiaalselt Reval-Harrien Oldtimers Winterrally`ks ettevalmistatud ja meie talviste teede jaoks kohandatud Fiat 124 Rally Abarthi.

Auto on aastast 1978 ja täielikult taastamata.

[Pilt: 124abarth.jpg]

(Nel 1972, la FIAT affidò all'Abarth (che era diventata il reparto corse della FIAT) il compito di realizzare una versione della 124 Sport Spider che fosse progettata in funzione dei rallies. Nacque così la 124 Rally Abarth, che fu lanciata sul mercato alla fine del '72.)
#18

stihl Kirjutas:Eesti Alfa Romeo Klubi paneb seekord välja spetsiaalselt Reval-Harrien Oldtimers Winterrally`ks ettevalmistatud ja meie talviste teede jaoks kohandatud Fiat 124 Rally Abarthi.
WOW!
ütleks ma võõrapäraselt :)
#19

Taaravainu ekipaaz kindlasti osaleb, arvatavasti moskvitsiga, kuna olude sunnil muud ei ole võtta!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
#20

Võidurelvastumine jätkub!
Loomingulise Ühenduse "Kuusalu Autobaas" roosteselt kriuksuvate väravate vahelt veereb välja hõbedane kõikide lisadega Mercedes Benz 450 slc. Tuleb muidugi tunnistada, et seoses libedate teeoludega ei aita kõik hobujõud kaasa planeedi pöörlemisele.
[attachment=24920]
Auto on aastast 1977 ja täielikult restaureerimata. Lisatud pilt on fiktsioon...

Tõnu Piibur
5116265
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne