Suunatuli FP102B?
#1

Tere kõigile,

sain oma PAZ-i jaoks 3 sellist tuld, nagu pildil.
Markeering siis kirillitsas FP102B. Tänu lahketele kodukandi lukkseppadele, sain enda omandusse tehase instruktaashi aastast 1969. Seal on selgelt öeldud, et podfarnikud olid FP102B. Milles küsimus?
1. Kõik kolm tuld on 2 niidiga prinidega ja oranzi klaasiga. Võib-olla on mul pea pulki täis, aga milleks oranzil (suuna) tulel kahe niidiga pirni vaja on?
2. Vanade PAZ-i meeste väitel olid 672 tuled kroom-ümbriskattega ja klaasist kattega. Minu valduses on siis ilma kroomist katteta ja plast klaasiga.
Minu tagasihoidlik kogemus vene GOST osas on, et muudetud detail omandas reeglina ka mingi indeksi juurde. Ons siis see õige asi või mitte?
3. Lähim viide mis minul on, on Valdolt saadud ülevaade GAZ 51 ajaloo kohta ning Valdo on märkinud, et GAZ 51 tagatulel muutus klaaskate plastkatte vastu aastal 1968. Kahtlaselt sama aeg, mil 672 tootmis alustati??Miskipärast aga kahtlustan, et äipapal võib õigus olla klaasi ja kroomkatte asjus.
4. Veidi OT, aga muuseuminumbri postitustes kõlab lause - äravahetamiseni sarnane. Kas plastklaas on äravahetamiseni sarnane võrreldes klaasiga või mitte?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#2

Kolleeg Aspelundil on selline informatsioon ühes varasemas teema läbi käinud: RE: K: tulevõru alustihendi ideid.

Mu 40 aastase staažiga autoelektrikust esivanema kommentaar: nikeldatud LAZi ja nö veoka tuled on erinevat masti. St nende komponendid (klaas, võru, pesa) ei ole omavahel vahetatavad.

Kiire kaevumine tema poolt ühes teoses andis sellise tulemuse:

Veoka latern kannab markeeringut фП-100/100Б. Eripäraks kahe poldiga korpuse kinnitus, poldid ei ole sümmeetriliselt 180 kraadi tagant, vaid üks neist on nihutatud 10 kraadi 30 minutit.

LAZ-i latern kannab aga tähistust ФП-102/102Б/102В. Neli kinnituspolti, igaüks 90 kraadi tagant. Tähistuse tõlgendus: ilma lisatähiseta värv punane, Б-valge ja В-oranž.

LAZ; PAZ ja ka varajased RAF-id (mudel 977Д ja 977) said teatud aastateni endale just tehasest nikkelvõrudega tuled (varem kasutati RAF-il M-407 omi).

Enda oma puhul on mul veel teema lahtine, enne tuleb mosse omad eest ära korjata.

Asp

Nii et tegemist on LAZ-i "podfarnikuga"

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#3

Tänud, kuid järeldus "tegemist LAZ tulega" viib mind rappa. See tuli on vastava markeeringuga (ju see B on ka tegelikult kirillitsa B, ehk eesti keeles v ja tähistab oransi) ja raamat ütleb, et PAZ nendega komplekteeriti, aga...
See tuli pole kroomümbrisega ja on plastklaasiga.
Ole nagu talutüdruk titega.....

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#4

Pildilt ma ei saa aru, kas tihend on klaasi vahel. Nagu ei oleks.
Äkki on tegu kunagi laost välja kirjutatud laternaga, vajati ainult klaase. Pandi siis augu täiteks kollased klaasid peale. Ei mäleta, et oleks olnud kollase klaasiga, kahe niidiga lampe.
Vasta
#5

peeterpaul Kirjutas:1. Kõik kolm tuld on 2 niidiga prinidega ja oranzi klaasiga. Võib-olla on mul pea pulki täis, aga milleks oranzil (suuna) tulel kahe niidiga pirni vaja on?

Minu teadmiste põhjal peaks olema 2 niidiga pirnid sääl sees sel põhjusel et nt. traktoritel (mu t 16 on kunagi olnud, hetkel ei tööta)
olid sääl nii kabariidid kui ka suunad, kui gabariit põles siis oli selline tuhm valgus ja suun plinkis gabariidist üle, sellist lugu olen ma kuulnud.
Vasta
#6

Shander Kirjutas:sellist lugu olen ma kuulnud.

Kahe niidiga pirn on ees gabariit ja suund (valge klaas).
Taga gabariit ja pidur (punane klaas).
Gabariit on 3/5w ja suund/pidur on 21 w.
Sellise asjaga olen tegelenud reaalelus ja mitte vähe.
Vasta
#7

[quote=peeterpaul]
Tere kõigile,

sain oma PAZ-i jaoks 3 sellist tuld, nagu pildil.
Markeering siis kirillitsas FP102B. Tänu lahketele kodukandi lukkseppadele, sain enda omandusse tehase instruktaashi aastast 1969. Seal on selgelt öeldud, et podfarnikud olid FP102B. Milles küsimus?
1. Kõik kolm tuld on 2 niidiga prinidega ja oranzi klaasiga. Võib-olla on mul pea pulki täis, aga milleks oranzil (suuna) tulel kahe niidiga pirni vaja on?

Need veoka tuled.Kui muutus GAZ 52,53 esinina, hakati GAZ 52-l kasutama sarnase valge klaasiga tulesid ees ja oraanze taga.Milleks oraanzidel kahe niidiga pirn?Tõenäoliselt klaasid esimestega vahetuses.Neile tuledele peaks sobima ka tavaline veoka klaas metallvõruga.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta
#8

Need algses postitusest on millalgi 80-ndate keskel käibele tulnud plastklaasid, millel klaas ise juba täitis võru aset. Enne seda oli metallvõruga kas klaas või siis plastklaas. See on siis nö kolmas, uusim variant.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#9

[/color]
Millest see teemapüstitus? Sellest, et viia oma PAZ isend tagasi algupärasesse konditsiooni.
Kammisin läbi oma NIIAT detaililehed, aga ammendavat vastust ei saanud. Ma saaksin iseenesest asjaga edasi, pannes need tuled külge ja vahetades klaasid valgete vastu. See ei oleks tühi töö aga ainult juhul, kui tulede kapsli läbimõõt oleks sama, sest keretööd pean niikuinii ette võtma (praegused tuled ees suuremad ja taga kandilisemad).
Et kas on sama kapsli läbimõõt minu näidatud ja kroomkattega.
Teadjamad mehed - kas puhtal 672-l olid taga ainult kaks tuld mõlemal pool ja kolmandaks reflektor (tõlkes - kas Sürgavere isend, mis vanad bussid 3 teema lõpus näidatud on, on veel algupärase "tagumikuga"?).
Küsija suu pihta ei lööda - ega kellelgi neid üle pole?

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#10

peeterpaul Kirjutas:[/color]
Et kas on sama kapsli läbimõõt minu näidatud ja kroomkattega.
ZIM/LAZ/RAF kroomvõru on läbimõõduga 98 mm. Välimus peaks olema selline http://beta.album.ee/node/91832004/16980825

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#11

Miski ei klapi.
ASpelundi postituses on väidetud, et GAZ ja LAZ tuled omavahel ei ühildu. Teema alguses viidatud tuled ON Pazi omad, sest GOST kood viitab neile. Täna omandasin paraja portsu GAZ oranze klaasist katteid/klaase ja proovisin huvi pärast. Läheb korpuse külge küll ning kruviaugud klapivad. Ainult see kroomkate on puudu. On kellelgi puudu oranze klaase ja üle vastavalt valgeid ja punaseid. Saaks ehk vahetust teha?

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#12

aastal 1969 oli mainitud tuli igatahes selline:


Manustatud failid
.pdf tuli.pdf Suurus: 344.89 KB  Tõmbamised: 366

...
Vasta
#13

No vot. Ja ilma kroomkatteta. Klaas katmas kogu tulekorpust.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#14

peeterpaul Kirjutas:No vot. Ja ilma kroomkatteta. Klaas katmas kogu tulekorpust.
No ei ole ju-sulaselgesti öeldud: obodki hromirovannõje.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#15

õigus, võtan sõnad tagasi.
Järeldussõnaks - venelasel võib sama detail läbi mitme põlvkonna kanda sama GOST tähist. 60ndate lõpp - 70ndate algus oli siis tulel klaasist kate ja kroomitud ümbrisvõru, hilisematel vahetus klaas plastklaasi vastu ning puudus kroomvõru. Plastklaas kattis kogu korpuse ning kinnituskruvi avad olid juba plastklaasis endas.

Lööks teema lukku, oli hariv mõtete vahetus.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#16

Igal juhul selliste tulede plastklaasid on üsna lähimineviku teema ja valmistatud varuosana. Ei imestaks, et klaasil võib olla isegi kiri Sdelano v Rossij, nagu paljudel teistelgi teadaolevatel vene päritolu tulemarkidel, mida toodetakse ja siia veel praeguselgi ajal imporditakse.
Ajal, mil selliste tuledega Passe-Lasse toodeti, lasti välja ikka klaasist kupliga tuledega. so. 70-ndatel.
aga 80-ndatelõpupoole, ilmusid ka teedele uhiuued gaz 52 veokid, mille esigabariidilatern juba analoogse plastklaasiga, samuti viimased Jerasid, millel mõnel koguni kõik kolm (kollane, punane, valge) tagumist tuld valatud plastklaasidega, ilma metallvõruta, ka sama ajastuTartu Katseremonditehase toodangul kasutati mõlemasuguseid nii plast, kui klaaskupliga tulesid läbisegi.. Aga selleks ajaks olid juba ammu Passide-Lasside imagos hoopiski kandilised plastklaasidega valgustid.
Praeguselgi ajal on võtta veokatele sobivate tulede (PF-101,FP-101,UP-5)  valgeid, kollaseid, punaseid plastklaase, mis on esmapilgul äravahetamiseni sarnased Sinu hangitud FP-102 plastklaasidega, mida mina siin kohtasin esmakordselt.
Vasta
#17

peeterpaul Kirjutas:oli hariv mõtete vahetus.
et oleks veelgi harivam, siis veel üks huvitav näidis: gaz 12 tagatulekorpus+ gaz 12 punane tule"kopsik"+ teraskinnitusvõru mis juba tehases saanud emailvärvkatte. Sarnased kinnitusvõrud valmistati PAZ-idele, Gaz 12-le nn kroomvõruna e. roostevaba terase ja kroomi sulamist. http://beta.album.ee/node/10064526/16980825

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#18

Seal ju kaks erinevat tuld fotodel?
Lai kroomvõru on kuidagi kahtlaselt liiga lai?

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#19

peeterpaul Kirjutas:Seal ju kaks erinevat tuld fotodel?
Lai kroomvõru on kuidagi kahtlaselt liiga lai?
Vaata ikka suurt fotot! Tuli väikesel fotol on ZAZ 965-lt see ei puutu siin asjasse.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#20

OK. Minu omanduses olevatel tuledel pole ühelgi küljes kaableid, vaid on kingad korpuse väljaspool. Kas sellel tulel on kaabel lambi külge joodetud?

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne