Miilitsa masinad ENSV's ja NSVL's
#1

Vaatasin hiljuti filmi "Petrovka-38" ja seal sõitis palju erinevaid miilitsa masinaid. Oli ka üks GAZ 24-02! Ei mäleta,et nõuka ajal oleks eestis selliseid olnud.

Just a man!
Vasta
#2

Omaaegse kirjanduse/filmindusega tutvudes on jäänud mulje, et kõige põhilisemad miilitsamasinad hilisemal nõukogude ajal olid Vaz 2101ed ja Moskvitch 412ed. Eks liikus ka Uaz-tüüpi kongiautosid, mida veel Pärnus 90ndate keskel täiesti vabalt näha sai. Omaette teema on muidugi nn. rongad, Gaz-tüüpi vangide vedamise kongid. Pärnu politseimaja territooriumil seisis veel uuemal ajal vähemalt üks selline roostetanud isend, mitu vilkurit peal.

Volgade kohta ei oska midagi öelda. Seepärast loekski huviga vanemate ning auväärsemate kaasfoorumlaste meenutusi, kes nõukogude perioodi reaalsemalt mäletavad. Samas huvitaks ennast kas tollased miilitsamasinad olid täiesti seeriamasinad või tehti neil ka mingisuguseid täiustusi?
Vasta
#3

Minul on mingi koduvideo peal miilitsa Gaz-24. Filmitud septembris '89 Pirita hotelli juures.
Vasta
#4

Ise olen näinud ka Gaz-24 miilitsa versiooni nöukogude liidu vapp peal, Vaz 2101 olid kui mul öigesti meeles oli siis kas 2103 vöi 2106 mootoriga ning 2105 tagasillaga. Vaz 2101 kasutati selle töttu, et nad olid kergemad, kui teised Vazid.
kuid ma pole selles väga kindel.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#5

Kas keegi GAZ 24-02 miilitsat ka eestis (ENSV's) näinud? Tavalisi GAZ 24 miilitsaid oli Tallinnas palju. Nii peenikese kui ka paksu vilkuriga.

Just a man!
Vasta
#6

olemas olid ka rootormootoritega 01-d ja 08-d
kui ma ei eksi, siis miilitsatel olid ka nivad olemas (kuskil omast arust olen pilti näinud, aga vöin ka vabalt eksida)
Vasta
#7

miniest Kirjutas:Ise olen näinud ka Gaz-24 miilitsa versiooni nöukogude liidu vapp peal, Vaz 2101 olid kui mul öigesti meeles oli siis kas 2103 vöi 2106 mootoriga ning 2105 tagasillaga. Vaz 2101 kasutati selle töttu, et nad olid kergemad, kui teised Vazid.
kuid ma pole selles väga kindel.
Vapiga masinad olid GAI (RAI) ehk siis inspektsiooni omad
Vasta
#8

pisipunk Kirjutas:olemas olid ka rootormootoritega 01-d ja 08-d
kui ma ei eksi, siis miilitsatel olid ka nivad olemas (kuskil omast arust olen pilti näinud, aga vöin ka vabalt eksida)
Vale jutt. Minuteada rootormootor mida Vaz-2101 katsetati, katsetuseks jäigi.
Küll, aga meenuvad sinise vilkuriga Gaz-51-53ed. Need mis joodikuid "hotellidesse" toimetasid.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#9

kolz Kirjutas:
pisipunk Kirjutas:olemas olid ka rootormootoritega 01-d ja 08-d
kui ma ei eksi, siis miilitsatel olid ka nivad olemas (kuskil omast arust olen pilti näinud, aga vöin ka vabalt eksida)
Vale jutt. Minuteada rootormootor mida Vaz-2101 katsetati, katsetuseks jäigi.

ühes tehnikamaailmas oli pikk artikkel rootormootoriga zigulidest, kui maale lähen, siis otsin üles mis numbris oli.
Vasta
#10

Mh ma küll ei tea, et sellest TM rääkinus oleks. Vöibolla töesti oli kirjas, kuid ma ei mäleta, sellest midagi, Kuskilt nagu kumaks, et üks Eestis tegutsev ajakiri kirjutas, küll, sellest, et olid kattse eksemblaarid rootor mootoriga Lada isenditest, kuid see kajastus ainult tabelis vist.


Aga ma pole kindel selles.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#11

miniest Kirjutas:Mh ma küll ei tea, et sellest TM rääkinus oleks. Vöibolla töesti oli kirjas, kuid ma ei mäleta, sellest midagi, Kuskilt nagu kumaks, et üks Eestis tegutsev ajakiri kirjutas, küll, sellest, et olid kattse eksemblaarid rootor mootoriga Lada isenditest, kuid see kajastus ainult tabelis vist.


Aga ma pole kindel selles.
Mitte TM (Tehnika Maailm) ei kirjutanud vaid kaheksakümnendatel kirjutati rootormootoriga Vaz-2101-est, ühes Tehnika ja Tootmise numbris.
Vasta
#12

Vabandan Selle ees, kes Ennist siin kirjutas Selle rootor mootori kohta minu viga ma ei jaganud kohe ära, sest see läks mul meelest ära, et ajakirja "Tehnika ja Tootmisest" oli juttu.

Vabandan siiralt eksimuse eest.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#13

Juhtusin eile vaatama saate "Stop!" kordussaadet. Lõigus, kus räägiti kavandatavast Eesti-Soome maavõistlusest romurallis, näidati ka mingeid kaadreid ühest vanemast ilmselt Saku Suurhallis toimunud võistlusest. Ning üllatus-üllatus: sealt hakkasid silma nii miilitsavärvides GAZ-24 kui ka GAZ 24-02. Samas ei pruukinud tegemist olla originaalsete miilitsaautodega, vaid lihtsalt tolleks võistluseks taolise värvilahenduse saanud tavasõidukitega. Kuid sellisel juhul oli viitsitud kõvasti vaeva näha - mõlema auto ustel ilutses ka korralik riigivapp jne.
Vasta
#14

Wankel-Ladad olid oemas Eestis veel vähemalt aastal 1993. Konkreetselt olid mul tolli aegadel kliendiks mingi vene meeste firma Vana-Narva maanteelt ja nendel oli sõitmiseks heleroheline rootormootoriga 2105 ja hoovil olevat veel üks seisnud. Mingi partii olevat kunagi Eestisse saadetud testimiseks aga kas mõi neist veel alles on? Kui ma nüüd oma ajunatukest pingutan, siis äkki oli teise mehe oma Eesti esimene "uus Mosse" ehk too oranž IZ 2126 ??? Igaljuhul olid mingid lahedad mehed, kes sõitsid kuradi imelike autodega...
Iseenesest oli too auto küll väga heas korras ja tegi sellist imelikku surinat. Mootoriruum oli naljakalt pool-tühi, vankel ju ise pisike. Seega võiks see teoreetiliselt kusagil veel seista ja oodata! Oleks megaharuldus.
Mis aga Nõukogude Miilitsat puudutab, siis neil oli ikka igasugust tehnikat. Spetsiaalsõiduk oli vist siiski vaid UAZ "sidrun", lisaks vangide- ja joodikuteveo kongid. Ja kiire diffriga Ural motikas. Ülejäänud olid ikkagi samasugused tavaautod, nagu ka täna, mis siis vastavalt vajadusele varustati. V8-Volga oli ka korrakaitse auto aga seda militsate sõiduvahendiks lugeda oleks ju inimsusevastane kuritegu.
Vasta
#15

Salatirohelisest vankel 05-est on siin foorumis kunagi juttu olnud. Sõitnud sellega vanamees, kes seda väga hoidnud ja auto olnud nagu prillikivi. Lisaks on kuskil silma jäänud Eestis tehtud pilt kaubaalusel olevast VAZ rootormootorist. Mis seisvat kuskil, kuna omal ajal olevat see ime peale ressursi ammendumist tavalise vastu vahetatud.
Vasta
#16

Moskvas nägin ka miilitsavärvides Tatra 613 ja BMW 3.0. Millegipärast vene miilitsafilmides selliseid ei näidatudSmile Huvitav, et mõlemad autod polnud mitte traditsiooniliselt kollased, vaid valged siniste triipudega.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne