VAZ - vankel
#1

Ajendas kirjutama KB silma jäänud kuulutus: http://kb.www.ee/kuulutused/index.mec?po...pid=735072
Kuulutuse õiksusest ei saanud kinnitust, tel. on levist väljas.

Kuulsin ühe klubiliikmelt et, eksperimentaal korras tehti NSVL-idus 9 vankel mootorit ralliks ettevalmistatud Ladadele. Nende töö kindlus ei õigustanud ennast ära ja tehas korjas mootorid kokku. Kuid üks mootor jäi tagasi saatmata ja on eestis olemas.

Vasta
#2

Tõenäoliselt miski pullikaka. Neid mootoreid oli rohkemgi, ühes vanas Tehnika ja Tootmises oli juttu kohe partiist siia jõudnud vankliga Zigulidest. Mainitud üks mootor olnud Kavori inimeste käes.

Huvi pärast võiks sinna siiski helistada.

Asp
Vasta
#3

Kuskil (vist mõnes vanas Tehnika ja Tootmises) oli juttu, et Eestisse müüdi eraisikutele 70\' lõpul 80\' alul väike partii vankelmootoriga Vaz 01 -sid. Ennast on teema ka huvitanud teatud kurioossuse tõttu. Asjadel pidi kuulu järgi peale 35000-40000 km kap. remondi tegema. Info 100% õigsusele ei pretendeeri, kuid kuskil ajukurdude vahel midagi sellist pesitses.
Vasta
#4

KB kuulutus:

VAZ 2101 1.2 VANKEL 40 kW -74
h.punane, sedaan, ls.: 200000 km, bens., manuaal, tagavedu, konks. Ront, aga saab panna sõitma. Sobib ralliks või sõidu õppimiseks. Rallika välimus!

Täpselt ei mäleta, aga võimsust peaks olema ka vankelmootoril rohkem, ehk on tegemist endise vankelmootoriga autoga, millel nüüdseks R4 vahel. Eks näis Smile
Vasta
#5

Raju suust kuulsin mootori olemas olust, sain aru et asub Tartu- või Jõgevamaal. Kui huvi, saad laadal temalt rohkem infot küsida.

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Aspelund
Tõenäoliselt miski pullikaka. Neid mootoreid oli rohkemgi, ühes vanas Tehnika ja Tootmises oli juttu kohe partiist siia jõudnud vankliga Zigulidest. Mainitud üks mootor olnud Kavori inimeste käes.

Huvi pärast võiks sinna siiski helistada.

Asp
Vasta
#6

Päris \"pullikaka\" rootormootoriga LAdade olemasolu Eestis ei ole. Tolle \"kopika\" kohta ei julge arvata, kuid Tallinnas on 100% kindlusega olnud olemas(ja usutavalt vedeleb kusagil siiani) roheline vankliga 2105. Ise omasilmaga olen seda imetlenud-imestanud u. 1995. Kapotialune oli pooltühi, töötas päris vaikselt ja sõitis täitsa edukalt. Miski veidi vanem mees sõitis sellega. Ja kas ta mitte mingi IRU Autole kunagisel LADA-ajastul saadetud katsemudel polnud ... aga võin ka eksida.
Vasta
#7

Ma pole nyd päris kindel, aga mu arust tehti neid vankel-sigulle kuskil venemaa n-linnas kohe päris sarjkaupa. aga neil oli jah see viga, et tihendid ei tahtnud istuda (vene värk) ja kap. remondi aeg oli kiire tulema. Põhimõtteliselt pandi neid null-kuutele vist kõige rohkem. aga ma pole päris kindel. enivei pole vist eestis sellisega enam midagi teha, sest varuosi ei leia ja neid läheb palju.
Vasta
#8

Another unknown chapter of the Lada\'s history is represented by the Wankel engines. The VAZ has realized, since the end of the \'70s, several exemplars of this type of engine, used also by names like Mazda, NSU, Comotor-Citroen, Suzuki, Van Veen, Norton, Trabant, etc.(and the Russian motorcycles Motoprom and Rotor). In the 1980, Lada begins to produce 250 \"Zhiguli\" equipped with a single-rotor engine, 70 hp. The \"Zhiguli\" Wankel had the same coachwork of the normal version, but under the cowl there was an electronic section very advanced for the period: a processor analyzes the data of the accelerator position and of the rotor\'s speed, and with these data it regulates the ignition. There is also a system that injects anti-freeze fluid at the low temperatures. After this unit, a two-rotor engine (third pic) was realized, with a power of 130 hp, fitted also on the police version of the \"Samara\". During the \'80s, were realized even some exemplar of GAZ \"Volga\" equipped by a three-rotor VAZ engine, with 210 hp (!). All these cars were realized usually for the KGB and the GAI (the Russian police), and for the competitions; since 1997, these cars are available also for the private citizens.
[Pilt: LADAWANKEL-MONOROTORE.GIF]
[Pilt: LADAWANKEL-BIROTORE.GIF]
[Pilt: VAZ-Wankel.jpeg]

Link http://digilander.libero.it/cuoccimix/EN...(lada).htm
Vasta
#9

Täitsa imestama paneb, kuidas on nii ebatäiuslik, ebaökonoomne asi nagu ottomootor praegu praktiliselt kõigil masinatel peal ja kusjuures aututootjad räägivad uutest põlvkondadest, tegelikkus on ikka vana hea otto+jubedal hulgal mõttetut elektroonikat.
Imelik, miks Wankel ei ole läbi löönud?
Vasta
#10

vankelmootoril on üks nõrk koht - rootori tihendus. Seal toimub suurel kiirusel ja kõrgel temperatuuril kuiv hõõrdumine, mis seab mõnede juppide elueale kindlad piirid. Võib-olla
mingid hüper-super materjalid päästaks, aga nood jälle kole kallid.
Vasta
#11

ja selle halvema tihendusega kaasneb ka suurem kütusekulu ja heitgaaside mittenormidele vastamine(praegastele euronormidele). Samabensukulu kolb-keps mootorisse pannes on ta kasulikum, seepärast rootormootoril edu ei olnud. Kuid nüüdseks on Mazda suutnud lahendada selle tihendusprobleemi ja mootor annab tänu rootorkolvile sama küttekulujuures rohkem vöimsust, ja on saastenöuete piires. Kas seda saaks ka Ladarootori kohta öelda, EI tea.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne