Mis veok?
#1

Sai kunagi kolamas käidud ja sellist masinat nähtud/katsutud. Kuna omal veel digikat siis polnud, rääkisin kaasfoorumlase Silluga, mis too olla võiks - suht kirjelduse järgi pidi ta arvama.
Aga siis õnnestud tal kaasfoorumlase kamee1 fotokogust see (küll paha) pilt leida:
[Pilt: tundmatusc6.jpg]

Kui mina toda uurisin tundus too masin mulle GAZ-AA jäänusena....
Vasta
#2

Ega see riistapuu Viljandimaal Kõpus või selle lähiümbruses ei asunud?
Flanagan
Vasta
#3

flanagan Kirjutas:Ega see riistapuu Viljandimaal Kõpus või selle lähiümbruses ei asunud?
Flanagan

Ei. Aga asukoha soovi korral PS!
Vasta
#4

Gaz AA jäänustega võib küll tegemist olla, kuid kahtlemata on selle eluka kallal tehtud ka miskist kolhoosituuningut.Smile Ehk mõni teadjam oskab tolle päritolu juuri põhjalikumalt selgitada, näiteks veljed näivad pärinevat hoopis hilisemalt Gazilt.
Vasta
#5

Mootor on kindlalt GAZ-AA oma.

Võrreldes selle taastatud GAZ-AAA mootoriga on kattuvus 90%: http://vvm.unicweb.ee/UserFiles/Image/Ga...a_38_6.jpg

Aga roolisamba asukoht on kuidagi kahtlane...
Vasta
#6

-AsjaPulk- Kirjutas:Mootor on kindlalt GAZ-AA oma.

Võrreldes selle taastatud GAZ-AAA mootoriga on kattuvus 90%: http://vvm.unicweb.ee/UserFiles/Image/Ga...a_38_6.jpg

Aga roolisamba asukoht on kuidagi kahtlane...

Nõukaajal tehti (aia)traktoreid hädapäraseid veokeid kõikidest kättesaadavatest juppidest. Kuna veoautot ei tohtinud erakätes olla, siis püüti (sh ka AA baasil tehtud isenditel) kõik "veoautolik" likvideerida. Teades täissillaga veoautode roolimehhanismi eripära (täpsemalt - ühendust roolikarbist silda), pole imestada, et ülilihtsalt saadi roolikarp teise kohta panna. Piisas vaid ühe varda kokkukeevitamisest vajalike mõõtude järgi.

Kui pildid poleks lund, siis laseks see ehk hinnatagi, milliseid muid osi on selle isendi puhul peale AA (MM?) mootori kasutatud ja millises konfiguratsioonis.

Muide, 1970-80tel vedeles-kohtas AA/MM baasil tehtud "põkasid" veel igal pool ja tihti üsna lademes. Tavaliselt oli "aiai" raam lühemaks tehtud, kabiin kadunud, esisild AA, tagasild aga "ümbermuditud" (piirkulunud ja mahakantud) 51 oma.

Kuigi jah, 1970tel kippusid üliagarad aktivistid neid vahel küll veel konfiskeerima (keelatud töövahend eramajapidamises!), 80tel küll enam mitte. Mäletatavasti avaldati 1982 N.Liidus toitlusprogramm (loe: näpud olid söögiga põhjas ja erasektoris toodetava mahule hakati läbi sõrmede vaatama, kui Sa ainult riiklikku tootmist ei sega/varasta) ning 1985 alanud kooperatiivide aeg  legaliseeris de facto suur osa eraettevõtlusest...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

See Kõpus olnud(olev?) riist on mulle tuttav seetõttu,et olin seal EÜE-s ja aasta oli 82.Ja olen selle Kõpu riistaga ise kah paar korda sõitnud.Sarnasus sellega selles,et tal oli taga kasti asemel vaid kasti põhi,sellel siis heina veetigi.Riist ise oli hirmuäratav.Peale oli aretatud 51 kabiin ja nina ilma poritiibadeta.Raam,mootor ja ja jõuülekanne oli AA/MM.Vedrutus-ees ristvedru,Y kujulise tugihargiga,taga kantileervedrutus,aga AVATUD kardaaniga ja isearetatud reaktiivvarrastega,samas aga originaal,veerandkoormatud pooltelgedega sild.Mõtlesin seda küsides,et äkki on kabiin läinud kogu kaduva teed,muu tundus esmapilgul jah suhteliselt sarnane.Valdol tuline õigus-70-ndatel veel 80 datelgi oli AA/MM osasid kasutades ehitatud põkasid päris palju,mõningaid võib veel praegugi kasutuses leida.Mis puutub ratastesse, siis SIF kaheteljelistel kompressoritel kasutati ka rehve 6.50-20 nagu AA/MM-il,veljed olid ka 5 mutriga/spilgaga kinnitatavad nagu vanadel GAZ-idel,aga välisilmelt erinevad,kuigi vastastikku vahetatavad.
Tervitades,Flanagan
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne