Stella mopeed vajab spetsialistide nõuannet.
#21

Käiguvahetuse fiksaatori aretamine õnnestus ja nüüd on mootor juba peaaegu kokku pandud. Hetkel ootab veel uut silindrit,kuna vanal tükk väljas.Üks küsimus veel silindripea tihendi kohta.Sinna vahele käib ju õhukesest plekist tihend.Uute tihendite komplektis oli neid 2tk. kaasa pandud.Üks alumiiniumist ja teine vasest.Kas tuleb mõlemad panna või üks neist?
Vasta
#22

Pane see alumiiniumist.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#23

Saigi silinder peale pandud.Silindri paigaldamisel märkasin,et karteri pooled ei ole sellest kohast päris ideaalselt ühekõrgused,kuna mootor on kokku pandud erinevatest karteripooltest.Seetõttu sai sinna tihendi alla ka hermeetikut pandud.Silindri alumine ,väljaulatuv osa läheb mootorisse üsna täpselt sisse ja selleks sai siis silindri peale plastmasshaamriga koputatud. Lõplikult sain silindri paika poltidest pingutades.Hermeetik pressis igalt poolt natuke välja .Väike hirm on,et selle koputamisega võis jälle silindri alt tükk ära murduda.Kui suur see oht tegelikult on?Üks küsimus on veel seoses kolviga.Kolvi peal on nool.Panin kolvi nii külge,et see nool jääkls suunaga ettepoole.See tähendab,et ka kolvirõngaste lukud jäid esimesse külge.Vanal kolvil oli samamoodi.Kas see sai nüüd õieti?
Vasta
#24

mulle rääkis üks tark mees sellist juttu et mopi kartripooli EI tohi erinevatest kokku panna, sest karteripooled on paaris valatud ja seal võib igasugu jama juhtuda
Vasta
#25

Mul tekkis ka korra see kahtlus.Samas sõitis see mootor enne remonti,kuigi mitte väga edukalt. Kui uus silinder paika ja kinni sai ,siis sai mootorit ringi ajada ja kompressiooni katsuda.Kuigi mootor on alles täitsa toore on esialgne mulje normaalne.Kolvi alumises surnud seisus väntvõlli edasi-tagasi pööramisel on kuulda väikest kolksu.See ei ole vist midagi hullu,ega vale ma loodan?
Vasta
#26

See kolks on siduri hammakate liikumisel tekkiv kolks. See pole hullu midagi.
Edu!
Vasta
#27

Praeguseks on Stella jälle töös.Kompressioon on nii kõva,et käima ei jõua lükata.Vändast käivitub esimese korraga. Minusugust suurt kasvu meest muidugi teise käiguga pikemast tõusust ikka üles ei vea,aga võibolla pole mootor veel oma täit võimu saavutanud,kuna läbisõit on alles paarikümne km juures. Mingi kõlks on ikka mootori hääles ka sees,see võib olla äkki kulunud kepsu nõellaager? Kokkupanemise ajal sellel küll üles-alla suunas lõtku polnud,kuid külgsuunas logises päris korralikult.Kas keegi oskaks siia lisada nõuandeid.,kuidas on kõige õigem lasta sellel mootoril nüüd sisse töötada? Kas tühikäigul tiksuda või sõita?
Vasta
#28

Oma Stellal leidsin et päris hulga müra tekitavad kaane jahutusribid - kõlisevad nagu helihargid. Käega kergelt kinni kattes jääb hulga vaiksemaks :-) Oleneb tõusu kaldest muidugi aga kergemad tõusud veab minu oma küll teisega veel ära (nii 2-3% ringis). Kerekaalu on 80kg ringis. Rõhku silindris mõõtsin 12,5bar ja lihtsalt niisama lükates ei lähe ta loomulikult käima.

Teisalt, minu oma pole aga ilmselt ka päris korras, pikema sõiduga läheb mootor kusagile 120-140 kraadi peale kuumaks. Raskema raja peal on termomeeter ka suuremaid numbreid näidanud (kusagile 180 ligi) ja pausipidamist nõudnud. Samas, mingit erilist muutust tööhääles sellise kuuma juures veel ei täheldanud. Sealt ülespoole hakkab minu omal hõõgsüüte vms. ala, ehk mootor jääb käima ilma sädemeta, ja tühikäigu tuurid jooksevad märgatavalt kõrgemaks - kindlalt ebasoovitav nähtus.

Sissetöötamine käib ikka sõites :-) Sellest on siin ja mujal foorumites mitmeid kordi juttu tehtud. Paarkümment kilomeetrit on aga kindlalt liiga vähe, ikka nii paarisaja kilomeetriga tuleb mootori iseloom välja.
Vasta
#29

Nüüd ongi paarsada kilomeetrit sõidetud ja jõudu hoopis rohkem.Veab ikka 100kg meest ka vabalt ära.Vahepeal juhtus küll väike õnnetus.Minu paigaldatud kolvisõrme stopperrõngad ei olnud sobivad ja mootor jooksis kokku.Silinder sai väikese kriimu sisse.Panin uue kolvi ja rõngad ning nüüd jälle korras. Suur probleem on veel käiguhoova võll ja selle õli lekkimine. Tundub ,et see võll käib alumiiniumi sees ja mingeid pukse tal polegi.Nüüd on alumiiniumpesa kulunud ja lõtk sisse tulnud sellepärast on ka simmertihend ära veninud.Mis mõõdus see tihend on? Minu omal on mõõdud maha kulunud ja ilma ära võtmata ei saa mõõta ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne