BMW 635csi '83
#1

Tere, vaatasin ja lugesin seda suurepärast foorumit.
omades sellist toredat autot nagu bmw 635csi, mis järgmisel aastal ületab 25. eluaasta, tekkis mul vastupandamatu soov saada sellele autole mustad numbrid (loe: kvaliteedi garantii tunnistuse).

Tegelikult puudub mul idee, kust kohast alustada selle protsessiga alustada.

Küsimused mis tekkisid:
Seda autot on toodetud erinevate lisajubinatega, asjatundjad on kuulnud selliseid nimesi nagu ALPINA, M-TECH, Highline, Halfline jne...

Autol on küljes M-tech spoilerring, kas see on konkreetse auto originaalis, ma ei tea... küll tean ma seda, et see on originaalis nendega autod tehasest välja vuranud. Samuti on all Alpina valuveljed, jutt probleem sama, autosi mille nimes on ALPINA, on täiesti olemas.

Kas on mingeid erinõudmisi ka rehvidele?

Ja millises korras peab olema kere?

Ise arvasin, et lihtsam on kokku saada mõne esilehel antud eksperdiga, kes kõigest sellest räägib. Samas, kui te midagi teate ja oskate mid aidata siis oleksin tänulik. Aega veel õnneks aastake, talvel niikuinii plaanis värvima viia, siis tuli meelde selline asi, et kas pean ka kleepekad kapotialuses uued panema...
Vasta
#2

püüan lisada ka mõned pildid, mõne aja möödudes.
Vasta
#3

Ega Sa seda autot Hiiu autoplatsilt ostnud ?

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#4

ei, mul see auto juba mingi aastake. Müügil pole ta kusagi olnud, sõbra käest ostsin. ja tema käes oli se oma 10 aastat.

Ma seal hiiu-platsil olen kunagi käinud vaatamas miskiseid, masendus tuli peale... mingi kollne oli sela kunagi ja miskine tume ka.
Vasta
#5

Mustast numbrist oli ettekanne restaureerimiskonverentsil. Lisan siia kokkuv]tte unicweb.ee foorumist>


Tõnu Piiburi ettekanne läks sujuvalt üle liiklusjurist Indrek Sirk`i sõnavõtuks, kes kõneles "Musta numbri seadusest".

Selgus, et välja on töötatud ja kokku pandud korralik eeskiri musta numbri saamiseks. Õige varsti peaks see ka täpsemalt internetti üles saama.

Unikaalseks sõidukiks tunnustamise kandidaat peab olema vähemalt 35 aastat vana sõiduk, mis on taastatud või säilinud esialgsel kujul, nii nagu ta omal ajal tehaseväravast välja veeres. Mida noorem on sõiduk, seda karmim on tema hindamise kord. Ei ole ju võrreldav 1910 aasta tõldauto ja 1972 aasta Ziguli restaureerimine.
Hindamisel jälgitakse autode puhul seitset ja mootorrataste puhul kahte punkti. Täpsemalt neid hetkelm igaks-juhuks ei loetle, võin sellega eksida. Nagu öeldud ilmub korrektne info peagi.



Kuulajate keskendunud nägude järgi otsustades oli teema uus, oluline ja huvitav.

Käesoleva hetkega on välja antud 26 musta numbrit, autodele ja mootorratastele pooleks. Uue ja täpsema seadusega tuli kaasa ka uus musta numbri formaat: pikkuselt sama suur nn"ameerika tüüpi" numbriga ja kõrguselt sama tavalise numbrimärgiga. Nii sobib see kõikidele sõidukitele nii ette kui taha paigaldamiseks. Numbrit hakatakse välja andma 12. aastaks, misjärel tuleks teha uus akt, et sõiduk on jätkuvalt nõutavas konditsioonis ja väärib erinumbri kandmist.

Kuigi Musta numbri põhieesmärk on teatud kvaliteedi näitamine ja taastaja hea töö tunnustamine, on juba praegu ja arvatavasti on tulemas ka lisasoodustusi musta numbriga sõidukitele.
Tasuks ehk ära mainida juba kehtiva 48 kuulise korralise ülevaatuse intervalli ehk sõidukiga peab korralisel ülevaatusel käima iga nelja aasta tagant. Tulevikus võiks olla soodustusi nii liikluskindlustuse, parkimise kui ka võimalike erinevate maksude pealt.

Sellega oli ürituse ametlik osa lõppenud.
Esinejatele jagati veel "Unic-Moto" 2007 aasta seinakalendreid ja anti vabalt sõna kuulajatele.



Urmas Teearu kutsus vanatehnikahuvilisi üles koostööle Mootorrattamuuseumiga. Plaanis on esimeseks maiks avada uus mopeedide või mootorrataste teemaline näitus ja sinna on oodatud kõigi huviliste taastatud või hästi säilinud kaherattalised. Täpsem info Urmas Teearult endalt.

Jaan Kelner andis teada, et maikuus toimub Läänemaal rahvusvaheline (vana)mopeedide kokkutulek. Täpsem info ilmub internetti märtsikuus. Aga aeg juba oma võrre sättima hakata.

NB!!! Restaureerimiskonverentsi kokkuvõtte minu kirja pandud osa ei vasta absoluutsele tõele ja kindlasti leidub siin mõni viga. Panin kirja nii palju kui meelde jäi ja aru sain. Paluks võimalikest vigadest teada anda, saates privaatsõnumi. Vajalikud parandused saavad tehtud.

Vallo Külvi
Vasta
#6

lisainfot leiad http://www.unic.ee/
Vasta
#7

ühelt poolt loen 25 aastat ja teiselt poolt 35, mulle sobiks esimene variant.

Kumb tegelikult õige on ?

Kui 35 siis pole ju mõtet veel juuksekarva lõhki ajada... ma juba hakkasin hamutte ja muid vägevaid osakesi kokku lugema... ja united motorsisse minekut planeerima Sad
Vasta
#8

Toly Kirjutas:ühelt poolt loen 25 aastat ja teiselt poolt 35, mulle sobiks esimene variant.

Kumb tegelikult õige on ?

Oli kunagi 25 aastat, tänakseks päevaks on tõstetud 35 peale.

Toly Kirjutas:Kui 35 siis pole ju mõtet veel juuksekarva lõhki ajada... ma juba hakkasin hamutte ja muid vägevaid osakesi kokku lugema... ja united motorsisse minekut planeerima Sad

United motorsis käi vast ikka ära - kui õige aeg kätte jõuab, siis mine tea, kas vajalikke juppe veel saada on...
Vasta
#9

Pane pilte juba. See on kohutavalt ilus auto Smile Minu lemmik BMWline igatahes.

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#10

fic Kirjutas:Pane pilte juba. See on kohutavalt ilus auto Smile Minu lemmik BMWline igatahes.

Teen täna paar tükki ja viskan üles.
pppp Kirjutas:United motorsis käi vast ikka ära - kui õige aeg kätte jõuab, siis mine tea, kas vajalikke juppe veel saada on...

Ega ma nüüd seda projekti selle pärast nurka ei viska, point oli tegelikult nende mustade numbritega selles, et mingi jama puhul oleks kindlustusega vaidlemises olnud teemaks ainult originaalosade kasutamine(teate ju küll eesti liiklust). Otse loomulikult ka originaalsuse protsent jms, eks ta üks ego laks ole tegelikult. Kahju on lihtsalt sellest, et mu suurepärane mõte peab 10 aastat ootama Big Grin


Ei lastud mul kusahile täna neid üles laadida, kuna ueaeg on kallis, proovin homme jälle Smile
Vasta
#11

Toly Kirjutas:point oli tegelikult nende mustade numbritega selles, et mingi jama puhul oleks kindlustusega vaidlemises olnud teemaks ainult originaalosade kasutamine(teate ju küll eesti liiklust). Otse loomulikult ka originaalsuse protsent jms, eks ta üks ego laks ole tegelikult. Kahju on lihtsalt sellest, et mu suurepärane mõte peab 10 aastat ootama Big Grin
oma (autoalal töötava) tuttava sarnase masina tegemisi näinuna-kuulnuna ei usu ma, et see on tõsiseltvõetav argument. Nimelt taolisi mainaid peaasjalikult vaid originaalosadega annabki korrastada. Pakutavad kere/salongidetailid ehk isegi 100%. Ka tehnika osas (mis ju enamlevinud E23-ga paljuski kattuma peaks) on olukord suht raske - UM on isegi igapäevasel remondil põhiline jupipakkuja.

teine point: uunikuks taastatud masin pole niiehknaa ju igapäevasõiduk - mille puhul on plekimõlkimise risk olemas, kuid kah siiski väike.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#12

[Pilt: 016wl9.th.jpg]

[Pilt: 015tb5.th.jpg]

[Pilt: 011tm5.th.jpg]
Vasta
#13

Tsitaat:oma (autoalal töötava) tuttava sarnase masina tegemisi näinuna-kuulnuna ei usu ma, et see on tõsiseltvõetav argument. Nimelt taolisi mainaid peaasjalikult vaid originaalosadega annabki korrastada. Pakutavad kere/salongidetailid ehk isegi 100%. Ka tehnika osas (mis ju enamlevinud E23-ga paljuski kattuma peaks) on olukord suht raske - UM on isegi igapäevasel remondil põhiline jupipakkuja.

teine point: uunikuks taastatud masin pole niiehknaa ju igapäevasõiduk - mille puhul on plekimõlkimise risk olemas, kuid kah siiski väike.

See on pigem motivatsiooni küsimus. Kui vanusepiir oleks 25 aastat, oleks põhjust kiiremini teha... samas korralikult on vaja kõike niikuinii teha.

B-varuosad on jah enamjaolt ära kadunud.

e-23 ei kattu seal minu teada midagi... kui siis e-28 sillaosas
(v.a. nupud, iastmed, roolid... mis on kõikidel selle aja bmw-del samad)

Rääkides riskidest... no Eesti liikluses pole midagi võimatut ja ükski koht pole tegelikult turvaline. kindlususe puhul on ka see lugu, et hiiu autotuba müüs mingeid rappeid ca 40K krooni, kui kindlustus peaks minu autot saama hinnaga võrdlema oleks mul tõesti pisar silmas ilmselt Toungue
Vasta
#14

musta numbri seisukorrale vastavate autode ja vajalike detailsuste kirjeldusi võid natuke leida ka siitsamast foorumist, eriti PlyVal64 kirjutistest. Paraku on need tõesti vaid üksikjuhtumite ja -küsimuste detailid.
mõned teemad:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=12233
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5778
  
Vasta
#15

Tänud viidete eest.
Ega midagi tegemata ei jää... lihtsalt kahju on, et kõik peab nii kaua aega veel võtma Smile kärsitu olen.

Samas ongi vb. parem kui ei kiirust, teen kuidas teen, oluline on valmis saada.
Vasta
#16

tänaseks on auto tükkideks lammutatud, loodetavasti saab mõnen nädalaga liikumisvõimeliseks tagasi. Üldiselt läks sügisest aega, et keretöödega alustada ja muidugi jäid kõik asjad viimasele minutile.
Telefon ei kõlba kuidagi fotoaparaadiks, aga püüdsin siiski mõningad klõpsud teha.

[Pilt: 14767729_bMWP.jpg]
[Pilt: 14767734_ZPw0.jpg]
[Pilt: 14767737_pksw.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne