M 750 chopper
#1

Praegu on siis valmimisel säärane chopper nagu piltidelt näha võite.Mootor on 750 ccm M mootor.Peal on isevalmistatud õhufilter ja tuleb ka ise ehitatud väljalaskesüsteem.Summutid oleks siis ideaalis toodud ühele küljele kokku.Summutid ise on Izhi 350 ccm mootoriga masina omad (täpsemalt ei tea kas jupiter või planeeta).Taga on 235 mm lai rehv mis on 17 tollisel BMW valuveljel.Ülekanne tuleb ketiga.Reduktori rolli hakkab täitma tagadiferentsiaal (kui aga kellelgi on parem pakkumine või on lausa müügis midagi parmat siis andku julgelt teada).Esiosa on pärit CZ krossikalt.Peale on aretatud ketaspidur ja teine esivelg.See siis 18 tolli kodarvelg.Rehv seal on 100mm.Paak on Kavrovetsi või voshoodi oma.Pigem Kovrovetsi oma....see kenam.Tagaporilaua teeb ka ise.Lenksud on samuti omavalmistatud.Raam on ka põhimõtteliselt ise ehitatud , kuna ainult mootorikinnituse juurest jäi natuke raami originaalseks.

PILDID SIIS:
http://beta.album.ee/node/9893386/50047291
http://beta.album.ee/node/9893387/50047291#browse
http://beta.album.ee/node/9893388/50047291#browse
http://beta.album.ee/node/9893389/50047291#browse

How about a nice cup of..SHUT THE FUCK UP!
Vasta
#2

Tere!


Müüakse ka täitsa toredaid asju. Hindade kohapealt jään hetkel vastuse võlgu aga kui huvi on, võin veits uurida.
Vaata selle lehekülje peal reduktorite alt.

http://www.mekanex.se/ee/
Vasta
#3

reduktor on sul kõigil piltidel tagurpidi keeratud. see ei ole eriti hea variant, kuna siis on sul 4 käiku tagurpidi. kui kavatsed seda reduktorit kasutada, siis paigalda ta käigukasti taha õiget pidi, sinna võll otsa ning ketihammikad too vasakule poole.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#4

jah...see reduktor esialgu sinna lihtsalt niioeld ruumitaiteks pandud.Nuud tean paremini kuidas see paigutada (tanud selle eest)...muidu oleks viimaks valesti paigutanud selle...

How about a nice cup of..SHUT THE FUCK UP!
Vasta
#5

Mina paneksin ikkagi mingi 1:1 le nurkülekande ja siis aretaks ketirattad vastavalt ülekande optimeerimisele. Selle arvutamiseks on terve metoodika, kus arvestatakse mootori võimsust ja sobitatakse ülekanne vastavalt soovitud väljundi pöörlemiskiirusele. Kui tahad kasutada seda reduktorit (see ei ole differ) siis peaks sul ketirataste suhe olema enam-vähem 1:1, sest aeglase reduktori puhul on ülekanne 37:8 ja kiirema puhul 35:9. Seega esimesel juhul väheneb pöörete arv reduktori väljundil 4,625 korda ja teisel juhul 3,888... korda. On veel olemas ka ülikiire reduktor aga siinkohal ma peast ei mäleta selle ülekannet.
Vasta
#6

Mõned aastad tagasi ehitasin sama skeemiga Dnepri mootoriga isendi ,kasutasin isegi samasugust paaki. Eesmärgiks ei olnud mingi iluduse tegemine ,pigem rotikas. Reduktor kinnitus kohe käigukasti taha ja kinnitus oli samamoodi nagu tagakiige külge. Reduktorist (4,6)tõin ülekande vasakule poole ,ketiratas kinnitus alumiiniumist piduritrumli külge vahetüki abil poltidega. Tagaratta tegin Moskvitsi rattast (13 tolli) ,kettülekanne oli kiirendav. Ülekanne oli selline ,et bensiinikulu oli väiksem kui tavalisel kiire (3,8)reduktoriga Dnepril. Kõige kiiremini olen sellega sõitnud 140 km/h ,mõõdetuna teise ratta kõrval sõites. Ketina kasutasin mingit suuremat põllumajandus ketti ,mis tihti purunes. Tagapidurina kasutasin samuti mosse trummelpidurit ,mis sai õlisurve sapika siduripumbast.
Vasta
#7

terv.
Reduktori küle pealt ei oska midagi tarka öelda. Avaldaks siis lihtsalt respekti inimese vastu kes leiab aja ja raha et tegeleda chopperi ehitamisega.
Edu tegemisel ja hoia foorumirahvast kah siis oma tegemistega kursis.
Vasta
#8

Tänud julgutavate sõnade eest!Mul on ratas 17 tolli.Rohkem mõtlemist on sellega et kuhu paigutada rattalaagrid ja mis võlli taga kasutada.Ise plaanin aretada midagi BMW tagasillast.Aga kas see kett siis oli tõesti nii nõrk et pidevalt purunes?

How about a nice cup of..SHUT THE FUCK UP!
Vasta
#9

ahjaa...tagapidurina plaanin kasutada samuti BMW ventileeritavat ketaspidurit...sellel peaks olema piisavalt pidurdusjõudu.Smile

How about a nice cup of..SHUT THE FUCK UP!
Vasta
#10

Arvesta, et mootorratta mass kolib pidurdades esirattale. See bemmi ventileeritav ketas on lihtsalt 2 kilo liigset rauda, sadul on kah liialt suur ja raske. Sa ei pidurda ju 2 tonnist autot....

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#11

seda ma tean et pidurdades peab olema pidurdusjõud 60% esiratastel/esirattal ja 40% taga.Ja see 2 kilo ei ole tappev....asi seisneb selles et siis ei pea ma hakkama nii suurt aretustööd tegema.

How about a nice cup of..SHUT THE FUCK UP!
Vasta
#12

Igaljuhul täitsa Cool ettevõtmine.Jõudu ja jaksu.Kui raskeks läheb toetame
Vasta
#13

Nüüd siis on raam hakanud vaikselt valmima ja mõtlesin et demonstreeriks seda ka foorumirahvale.Praeguseks jäänud raami kallal teha veel diffri kinnitus,käigukangi kinnitus koht, tagaporika fikseerimis aasad ja lõigata tagaratta võllile lõhe.Ja siis tuleb muidugi pikk pikk viimistlus protsess.Lähiajal lisaks kavas plaani võtta tagaratta kinnitamine ja lenksud ning muud vidinadSmile .Lisasin siis tulevase `wanna-be` käigukangi ka....seegi vajab veel kõva viimistlust!!

pildid siis:
http://beta.album.ee/node/9979767/50049396
http://beta.album.ee/node/9979768/50049396#browse
http://beta.album.ee/node/9979769/50049396#browse
http://beta.album.ee/node/9979770/50049396#browse

How about a nice cup of..SHUT THE FUCK UP!
Vasta
#14

üli kõva ettevõtmine!raam on juba päris kobe, endal on plaanis hakata ehitama taolist asja izh-i paasilWink
Vasta
#15

Viimistlemine jäta kõige viimaseks. Kõigepealt pane ratas täielikult kokku ,nii et see oleks sõiduvõimeline koos kõigi pidurite ja siduritega. Esimesed katsetused toovad välja suuremad ehitusvead ja ,siis on neid kohe lihtne likvideerida. Muidu võib tekkida olukord kus pead mingit tööd topelt tegema.
Vasta
#16

Jõudu!

Areneb päris kenasti. Viimistlemise koha pealt on teintsil õigus. Tasub katsetada enne kui lõpliku lihvi annad. Keti kohta veel lisaksin, et põllumajandusmasinate omad ei kõlba eriti. Need ei ole nii suurte kiiruste jaoks mõeldud. Siit ka nende vilets vastupidamine. Vaata poest mõne suurema ratta kett, siis on asi kindlam. Jõudu ettevõtmises ja hoia ikka ilusti kursis oma progressiga. On ju huvitav lugeda, mida teised teevad. Endal on plaanis hakata M-72 te taastama. Aga mul on ka üks dnepri raam üle, millest plaanisin kunagi chopperit ehitada aga esialgu on see ideeks jäänudki.
Vasta
#17

Eks ma proovin ikka oma tegemisi kajastada ka siin foorumis.Selle viismistlemise jatam ma kindlasti viimaseks asjaks...seda kasvoi juba selleparast et siis on mul lihtsam parast igat soitu kontrollida ule raam.Seda siis eelkoige seetottu et need keevitused kannatavad kuskil 500 pascalit...arvestades et masin on jaik siis voib juhtuda et moni keevitus annab litsalt jarele...Nondamoodi kontrollides voin ma kindel olla et moni nendest keevitustest ei lopeta oma lepingut kiirusel 100+.....usun et see ei oleks just meeldiv.Ketti ma veel vaatan....akki onnestub selline leida kuskilt toostusmasinate poest...aga siis jah, pollumajandus kette enam ei vaata.

Moto-onu projektile sooviks aga tuult tiibadesse ja loodetavasti on siis millaski siin foorumis naha ka chopper Izhi valmimistWink .Endal on plaan hakata nuud kohe kohe nokitsema jargmise projekti kallal....see oleks siis ka izhi mootoriga nn. board track racer ehk siis teisisonu vanaaegne bike...mitte segi ajada cafe raceritega.Selles stiilis miskit siis...aga see juba teine jutt...

How about a nice cup of..SHUT THE FUCK UP!
Vasta
#18

Kui keevitus ainult 500 Pa kannatab, peaks raam oma raskuse mõjul laiali vajuma.
Vasta
#19

oi jah.....andestust minu viga....nii natuke see keevitus loomulikult ei kannata...rohkem ikkaBig Grin aga sellele oskab herr Künnimees paremini vastataWink nii et ...palun!!!Big Grin

How about a nice cup of..SHUT THE FUCK UP!
Vasta
#20

Parandan ennast ise...120 kuni 150 MPa

How about a nice cup of..SHUT THE FUCK UP!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne