indrek Kirjutas:Tagarummu vastu on mul huvi täiesti olemas, sest lootus see päris õige üles leida on üpris väike.
Ma pean vaatama oma põhjatutest ladudest, kas mul mingi üleliigne "lätlasest" rumm ka kusagil olemas on, millele ma ei ole mingi asja komplekteerimisel kohta leidnud/mõelnud...
indrek Kirjutas:Tundub, et pakiraami ega ketikaitset sellel algselt olnud ei olegi...
Ketikaitset polnud tollal valdaval enamikel meesterahvaratastel. Pakiraam võis olla, võis aga ka mitte. Kui oli, siis tüüpiline tolle ajastu torupakiraam, mida ikka liigub.
indrek Kirjutas:Tööriistakotte ja väntasid on laatadel mõnikord ikka nähtud, nii et lootus on see isegi komplektseks saada. Selle ratta üpris detailselt teada olev ajalugu lihtsalt nõuab seda.
1930ndate lõpu kandilist vänta ikka liigub - võibolla minulgi miskeid rappeid üle. Iseasi, kas leitud vänt selle ketiratta äärikuga sobib kokku - äärikuid oli tollal PALJU erinevaid, sh ka lätlaste kasutatud keermesäärikuid. Üks variant on võtta Sinu vändakönt ja miski hävinud võlliauguga vänt ning vahetükkide ja keevituse abil teha sellest üks terve vänt
Ainult et see on paras töö, sest vänta lihtsalt niisama risti kokku keevitada ei või - murdub liitekohast kasutamisel ära.
Vahetükkide tegemisel ja piisava pikikeevituse korral on see aga täiesti võimalik, kuid see eeldab parajamahulist relakaga tükeldamist ja suuremahulist keevitamist/käiamist. Kaasaja tööriistadega ei ole see aga võimatu - olen mõne oma muuseumieksponaadi korral niiviisi väntu piki-lappinud ja peale on ilus galvaanikagi saadud...
indrek Kirjutas:Kas kellelgi (Valdo??) on säilinud varajaste SZ-de esimene embleem? Ei ole sellise profiiliga kuskil näinud. (Muuseas, Riia muuseumis on ühel varasel Riga-20-l hoopis isemoodi embleem: samuti siledast plekist, kuid kolmnurga kujuline.) Huvitav oleks näha ka SZ-de kasutajaraamatut, kui selline olemas peaks olema - Riga 10-20,16-26 kohta on mul need olemas.
Kahjuks nende asjadega Sind aidata ei saa. Kes kindlasti saab aidata, on Saulkrasti jalgratta eramuuseumi omanik Janis Seregins, kes on Läti rataste ajalugu üle 30 aasta ülipõhjalikult uurinud. Ma ei usu, et sellised olulised ja küllalt hilised seigad on talle teadmata... kindlasti ta ehk aitab Sind. Aga saada minu poolt sel juhul talle palju tervisi
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.