Baltcoach lõpetab Scania busside tootmise (Postimees)
#1

http://www.postimees.ee/250507/esileht/m...262757.php
Vasta
#2

See küll headmeelt ei tee.Ehk leitakse siiski mingi wäljund?Eesti nii võrd pisike ja suht vaene ainult siia neid toota ka pole mõtet.Läti ,Leedu,Ukraina,Gruusia kindlasti läheks need bussid ka mujjal peale.Ja ükski madalseis ei ole igavene ehk õnnestub bussitootmist Tartus kuidagi alles hoida?

.
Vasta
#3

Mõne aja seal töötanuna ütleks vast niipalju, et ega see busside tegemine suurem asi polnud. Liinitöö, nagu enamuses taolise suunitlusega tehastes, mis tüütab suht kiiresti ära ja varsti hakkab asi vastikuks muutuma.
Eks see oleneb inimesest ka. Mõnedele näiteks meeldib selline kindlal kellaajal kindla kuupalga eest kindlate tööprotsessidega tegelemine.
Kord oli seal nagu sõjaväes. Kui viis minutit ka hilinesid, võeti laksti! palgast maha. Ka lõunale minek ja sealt tulek pidid minutipealt toimuma, rääkimata töölt lahkumisest.
Tööprotsessides endis midagi huvitavat polnud. Teed oma operatsioonikese ära, võtad asjad ja kolid aga järgmise bussi peale.
Minu spetsialiteediks oli toona ühe teise mehega koos bussi katuste neetimine, papist seinaplaatide, vineerist põrandaplaatide, tagumise plastpaneeli ja tagaistmete konstruktsioonide paigaldus. Seda siis esmaste Scaniate puhul.
Üksvahe ma püüdsin ka kokku lugeda, kui palju neete me katuste sisse tambime, aga peale 900-dat läks sassi- ei suutnud järge pidada Smile
Uuematel bussidel, milledel esiots peatustes allapoole vajub, paigaldati katused liimiga kinni. Muud operatsioonid olid samad, nagu vanadelgi bussidel.
Kaks kõige, ma julgeks öelda, et rõvedamat tööd olid tikksaega tagaotsa plastpaneeli mõõtude järgi õigeks saagimine (see peenike klaasfiibritolm, kui nahale sattus, sügeles kohutavalt) ja liim-hermeetikuga tagaosa sisepindadele, seal kus mootor asub, mürasummutusmattide paigaldus ja ühenduskohtade liimimine.
Siis läks veel õnneks, kui ise pealaest jalatallani selle musta mögaga koos polnud.
Halvimal juhul avastasid ikka kusagilt tunkede pealt mõne musta liimhermeetiku triibu.
Vasta
#4

See nüüd minu arvamus:Eesti riik võiks siiski olla huvitatud töökohtade ja ka veidi kodumaise tööstuse säilitamise eest.Miks osta busse sõbralikust Poolast ,kui omal tehas olemas?Ehk keegi teab palju hinnawahe neil oleks?
Vasta
#5

Praeguse busside hinnakirja kohta ei oska midagi öelda, aga tol ajal, kui ma seal asutuses töötasin, siis maksis üks uus, komplektne ja värvitud Scania buss kusagil 2,5 miljoni ringis. Seda numbrit ma ei võtnud laest, vaid too oli nii kõigil töötajatel teada, kui ka ajakirjandusest olid need numbrid läbi jooksnud.
Vasta
#6

Teoretiseerin, et Poolaga hinnas võistelda ei õnnestu, kuna Poolakad teevad meeletu hulga toodangut oma hiidsuure siseturu tarbeks (Poolakaid oli vist 60 milli) +siis mingi % ekspordiks. Tootmismahud ja sellest tulenevad kokkuhoiu võimalused tootmisprotsessis on see, millega meie siin võistelda ei suuda.
Vasta
#7

Tartu tehas ennegi tuhast tõusnud .Eks elu käibki tõusude ja mõõnadega.Lootus(,et bussitööstus Tartusse alles jääb) sureb viimasena.
Vasta
#8

Nad vöiksid osad bussid mis nad tootnud on Järva-Jaani varjupaika anda, see ka ju osa Eesti autotööstusest ju. Big Grin

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne