29.05.07 Tallinn - TAK vanasõidukite näitus
#1

Linnalehes on selline teade - teisipäev 29 mai kell 11.30 kuni 18 on Tallinnas, Raekoja platsis Tallinna Autobussikoondise vanasõidukite näitus.

Kas kellelgi on lisainfot?

http://www.linnaleht.ee/frontpage/tln_ek...5-25-b.pdf - lk 23
Vasta
#2

Vanad bussid on küll. Alguses oli ka plaane autosid sinna tuua, kuid siiski vist loobuti aga samas ?!
Eelkõnelejal tasub PM läbi ühendust võtta.
Vasta
#3

Tegelikult huvitas mind lihtsalt ürituse taust (millised sõidukid, kes korraldab) - arvan, et info selle kohta ei saa olla selline, mida vaid PM-ga edastatakse.

Lõppude lõpuks on näitus ju avalik, miks siis reklaam näitusest ja info osavõtu kohta peaks olema teistsugune. Selle foorumi mõte ju ongi info jagamine. Mina näiteks ei teadnud, et TAK-l on selline vanasõidukite kollektsioon, millest saab teha Raekoja platsis näituse. Minu jaoks on Raekoja plats Tallinna esindusväljak, kuhu näiteks lustisõiduga pole söendanud veel minna.

Kui keegi foorumi lugejatest on avalike näituste või ürituste osas teistest rohkem informeeritud, siis võiks seda ka laiemale publikule lahkemalt jagada.
Vasta
#4

Alljärgnevalt ametlik pressiteade ürituse kohta.

Homme tähistatakse Tallinna bussiliikluse aastapäeva

Tallinna Autobussikoondise tähistab teisipäeval, 29. mail Raekoja platsil Tallinna linnabussiliikluse 85. aastapäeva.

Kell 11.00 tervitab abilinnapea Jaanus Mutli Raekoja platsile saabuvat vanasõidukite paraadi. „Kollektiiv, kes on 85 aastat järjepanu reisijaid vedanud väärib igati austust,” ütles Mutli. „Ma loodan, et linlased leiavad vaatamata tööpäeva hommikule aega tulla Raekoja platsile, et bussijuhtide pidupäevast osa saada.”

Linnabussi liikluse 85 aastapäeva tähistav vanasõidukite rongkäik algab kell 10.20 ja kulgeb marsruudil Hobujaama tänav – Viru ring – Pärnu mnt – Vabaduse väljak – Harju tn - Raekoja plats. Platsil on avatud fotonäitus "Tallinna bussiliiklus läbi aegade" ja toimub raamatu "Autobussiliiklus Tallinnas" esitlus.

Eesti Posti poolt korraldatakse kell 11.00-12.00 juubeli eripostkaardi tembeldamine. Meeleolu aitab tõsta Järvamaa pritsimeeste orkester

Vanasõidukid ja fotonäitus jäävad platsile kella 16.00-ni
Vasta
#5

Võib-olla mõni muidu vanatehnikahuviline pole täheldanud seda, siis paneks siiagi viite.
Ühistranspordiosakonna TAKi teema postitus nr. 1262 jagab samuti infot eesoleva ürituse kohta.
Loodetavasti kohtume paljude foorumlastega homme linna peal!
Vasta
#6

indreksirk Kirjutas:Mina näiteks ei teadnud, et TAK-l on selline vanasõidukite kollektsioon, millest saab teha Raekoja platsis näituse.
Oleks see vaid nii ...
Vasta
#7

Mõned pildid
Vasta
#8

Kas sa näe, uunikumi mehed Tartust ka platsis
Vasta
#9

Nagu näha, viimaks sai see TAKi paljuoodatud kollane 260 esitlusvalmis. Hea, et vähemalt üks sellinegi sõidukõlbulikuna eksisteerib. Foto järgi küll taastamistööde originaalsust suht-koht raske hinnata, aga näib, et asi on suures plaanis ikkagi ajastutruu.

Siiski - vähevõitu on neid klassikuid. Kahju, et õigel ajal ei osatud-tahetud säilitada ühtegi Ikaruse vanemat linnabussi (näit. 180) ega lõõtsaversioone. Ent ega mujalgi maailmas varem vist eriti tehnikajaloo vastu sümpaatiat ei hoitud - mudeliuuendusega käis paratmatult kaasas aegunud tehnika livideerimine. Igatahes on allesjäänugi ilus vaatepilt.
Vasta
#10

Eks ei taha tegijate kallal vinguda, aga vähemalt välimuse poolest ei ole 260 Ikarus jätnud restaureeritud masina mulje. Pigem tundus sellise keskmise nõukaaegse kapitaalremondi läbinud bussina. Eks seegi suur asi ning seegi hea, lihtsalt väike tähelepanek.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#11

Jah, kahjuks oli vaid soomlaste vana ja too teine Võrus restaureeritud isend heas korras. Ülejäänud vanad bussid olid kahjuks kaunid vaid kaugelt vaadates. Mõnele restaureeritule on aeg oma karmid märgid jätnud, linnaliini Ikaruse puhul näis tegu olevat lihtsalt uue värvi lisamisega. Eriti koledad olid sillad ja veljed: vana värv uue valge all selgelt koorumas...

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12

Aspelund Kirjutas:Jah, kahjuks oli vaid soomlaste vana ja too teine Võrus restaureeritud isend heas korras. Ülejäänud vanad bussid olid kahjuks kaunid vaid kaugelt vaadates. Mõnele restaureeritule on aeg oma karmid märgid jätnud, linnaliini Ikaruse puhul näis tegu olevat lihtsalt uue värvi lisamisega. Eriti koledad olid sillad ja veljed: vana värv uue valge all selgelt koorumas...

Asp

Ikarus 260l on uued kereplekid peal, pole midagi liht uue värvi lisamist. Veljed jah olid sellised, oleksid kõlvanud turisti ilukilbid peale panna Smile
Vasta
#13

Aspelund Kirjutas:Jah, kahjuks oli vaid soomlaste vana ja too teine Võrus restaureeritud isend heas korras. Ülejäänud vanad bussid olid kahjuks kaunid vaid kaugelt vaadates. Mõnele restaureeritule on aeg oma karmid märgid jätnud, linnaliini Ikaruse puhul näis tegu olevat lihtsalt uue värvi lisamisega. Eriti koledad olid sillad ja veljed: vana värv uue valge all selgelt koorumas...

Asp
Siiski paistis ka Ikarus Lux lähedalt vaadatuna ilus.
Vasta
#14

Tegelikult lahe üritus,nooremad sõitsivad 260 vanemad LUXiga.Ja see LUXiga sõit Hobujaamast Raekoa platsile tõi mulle meelde ammused ajad.Ilus oli.Ja tegelikult sobis see 260 asjasse nagu rusikas silmaauku.Soome Scania ka mahtava .Ehk 5 aasta pärast pisarat lasta ZIS 127 ja Ikarus 66 ees.
Vasta
#15

PETSS Kirjutas:Ehk 5 aasta pärast pisarat lasta ZIS 127 ja Ikarus 66 ees.
Eks see sõltub sellest, kuidas on lood Sebe ressurssidega - seda Setrat taastati ju kaks ja pool aastat.
Vasta
#16

Ikarus 260 juures võis näha palju selliseid mikroelemente, mille kallal võiks norida. Aga vähemalt minu arusaama kohaselt oligi selle bussi taastamise mõte mitte 100% originaalsuse taotlemine, vaid lihtsalt retrobussi tegemine. Kokkuvõttes on tegemist väga ilusa ja kifti bussiga, millega meenub vähemalt minul väga palju mälestusi. Eks see oleneb ka loomulikult vaatleja vanusest, nagu PETSSki siin enne välja tõi, aga minu jaoks oli see 260 seal teiste busside keskel tõeliseks pärliks. Ja pärast sõit temaga raekoja juurest Mustamäele oli väga äge. Kui ma olen välja mõelnud, mismoodi nii suuri faile läbi interneti jagada saab, siis panen ka sellest reisist filmijupi üles.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#17

oxygen Kirjutas:... minu jaoks oli see 260 seal teiste busside keskel tõeliseks pärliks.

Minu jaoks oli jälle 1937.a. Opel Blitz pärliks - pold teist ammu liikumas näinud. Mis siis, et selle originaalsusega on lugu nii nagu ta parajasti on... piklkupüüdev asi on ta igal juhul. Tegemist on ju teadaolevalt ühega kahest sõjaeelsest bussist siinmail (1940.a. Borgward, ex-tuletõrjeagitaator ja ex-haljastustrust, ootab ju senini veel taastamist).

Muide... palju ta käiguosast algne on?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#18

oxygen Kirjutas:Kui ma olen välja mõelnud, mismoodi nii suuri faile läbi interneti jagada saab, siis panen ka sellest reisist filmijupi üles.
www.sendspace.com Wink

Maamees linnast.
Vasta
#19

Siinkohal muidugi mina ütleks et näiteks Daugavpilsis sõidavad siiani Ikarused 260. Võiks sealt lihtsalt bussi osta.

Aga minu jaoks need bussid ei peagi "uued" olema. Näiteks minu jaoks, Ikarus 260 ongi selline - mitu korda üle värvitud, paljude "võõraste" interjööri osadega, lisasoojenduse raadiaatoriga keskmise ukse juures ning ümberehitatud juhi kabiiniga.
Sama moodi nagu Skoda 9TR on logisev ja mitme värvikihi all.
Ja näiteks Hungari diiselrong, on alati kui ma need mäletan olid tahmased, kulunud puidust istmetega, väsinud olekuga.

Ning keegi poleks ette heitnud midagi kui need masinad oleksid sellisel kujul taastatud.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#20

Eks siit tulebki välja see põlvkondade "konflikt", et igaüks hindab enim seda, mis tema lapsepõlve/nooruse ajal igapäevane oli. Petssi jaoks seostub sõna "Ikarus" pigem Lux´i või 620-ga, samas kui mulle assotseerub esimesena tibukollane 260 - mistõttu ma end selle 260 rooli taga täna kõige kodusemalt tundsingi.
Ehk on minu jutt ainult puhas nostalgia ning võrdlemisi kallutatud, aga siiski...
Tänane eksponaat oma 1988. a väljalaskega võib olla üsna väärtusetu 1937. a Opel Blitzi kõrval, aga oma ajastu kontekstis oli Ikarus 260 Vene LAZ-ide/LiAZ-ide kõrval siiski täiesti omaette kvaliteet. Mitmete bussipargi-meestega vesteldes on osatud Ikarusi peaasjalikult hea sõnaga meenutada - eelkõige töökindluse, hoolduse lihtsuse ja kütusekulu seisukohalt. Jätame siinkohal kõrvale külmad salongid, sest selle taga oli paljuski Moskva kokkuhoiupoliitika busside hankimisel.
Kui seda 260-t nüüd kõrvutada näiteks tänase Lux´iga, siis on 200. seeria eelkäijatega võrreldes disainilt muidugi oluliselt industriaalsem, lihtsam ja odavam, aga samas ma ei tea ühtegi teist sama ajastu bussi, kus kokkuhoiust tingitud lihtsus, loogika ja maitsekus kõnniks nii hästi käsikäes. Ma olen Ikarust puurinud siit- ja sealtpoolt, aga isegi pekstes ei oskaks ma öelda ühtegi detaili, mis mind vähegi häiriks - selles mõttes suur kummardus Ungari inseneridele. Ja kui nüüd lisada veel uhkelt undav tagasild ning äärmiselt huvitava karakteriga mootorihääl, mis erineb selgelt kõigist Volvodest/Scaniatest, lisaks oma ajastu mõistes üsna futu armatuurlaud, siis on minu jaoks ideaalne buss olemas...
Ikaruste 200. seeriast kujunes sotsmaadele sisuliselt standard - mistõttu oli tänane buss raekoja platsil täpselt sama suures aupaistes kui Lux, Blitz või Vabis.

(Tänane üritus tekitas minus teatavaid nostalgiavärinaid... Smile)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne