ZIL 118 Junost
#1

Kas keegi oskab sellisest haruldasest masinast midagi lähemalt pajatada? Eriti huvitaks konkreetne eestis asuv isend. Kas ja kes sellega liigub ja kas seda kuskil näha ka saabWink  Põnev masin minu arust ja kuulda pole sellisest eriti midagi olnud. http://rekka.pri.ee/vanad%20autod/pilt/O2Y1a9e1u.jpg
Vasta
#2

Hiljaaegu viitasin Vanade Busside 3. osas muidu seda "Gruzovik Pressi" linki.
Kahjuks selle mudeli saatuseks jäi tiblastani plaanimajanduse tõttu suurtele füüreritele tehtud minipartiid. Ja isegi Henry Ford II lausus Junosti kohta häid sõnu...
Seda, kuidas see Tartu kandi isend siia maile sattus, ei tea täpselt, kuid ju see omal ajal miskite valitsusasutuste kaudu võis olla.
Vasta
#3

mrali Kirjutas:Hiljaaegu viitasin Vanade Busside 3. osas muidu seda "Gruzovik Pressi" linki.
Kahjuks selle mudeli saatuseks jäi tiblastani plaanimajanduse tõttu suurtele füüreritele tehtud minipartiid. Ja isegi Henry Ford II lausus Junosti kohta häid sõnu...
Seda, kuidas see Tartu kandi isend siia maile sattus, ei tea täpselt, kuid ju see omal ajal miskite valitsusasutuste kaudu võis olla.
Paraku on minu ja venekeele vahel  kõrge müürSad Huvitav mis mootor sellele paigaldati? Pildil vist ZIL131 V8.
Vasta
#4

Mina loen artiklist välja, et neid autosi on tehtud alla 20 + mõned spets.mudelid. Siis on see isend ju jumalast rariteet!! Võrreldav Ford A-ga.
Vasta
#5

Mootor oli deforsseeritud (200 hj -> 150 hj) limusiini ZiL-111 V8, sellest kasvas välja hästiteada 130 kone.
Hiljem aretati sest veel kandilisema kerega tšinovnikebuss, millel mitu indeksit: 118K, 119, 3207...ka see mudel on suur haruldus (olen kuulnud paarisajast toodetud eksemplarist).
Nagu ka GP artiklis kirjutab, olnuks tootmine rentaabel juba tuhatkonna eksemplari juures aastas ning selline nõudlus oleks juba SSSR-is kuhjaga täidetud, samuti kujunenuks see kindlasti ka korralikuks ekspordiallikaks...
Vasta
#6

Style Kirjutas:Mina loen artiklist välja, et neid autosi on tehtud alla 20 + mõned spets.mudelid. Siis on see isend ju jumalast rariteet!! Võrreldav Ford A-ga.

Ford A-ga???

Dad.
Vasta
#7

See konkreetne buss asub Tartus, ärimees Neinar Seli omanduses.
Kust tema selle välja kaevas, ei oska öelda, aga väga võimalik, et eks ta kusagilt Venemaa avarustest on toodud.
Mõned aastad tagasi, mu eelmises töökohas, tehti ta värvikuuele niiöelda esmane uuenduskuur, kuna tema originaaltoon nägi juba suht väsinud välja ja ta oli ka siit-sealt kriipida-mõlkida saanud.
Mootor oli tal jah, ZIL 130 oma.
Mis vähemalt tol ajal minus veidi positiivset imestust (tekitas lisaks tema välimusele) oli see, et sellele bussile oli peale pandud automaatkäigukast.
Juhi juures armatuuri peal asus lihtsalt üks väike kang, kuhu olid siis venekeelsed tähised juurde kirjutatud.
Minu teada ega neid vene päritoluga bussimarke eriti palju polnud, mis automaatkastiga oleksid igapäevaselt ringi liikunud.
Natuke sai temaga enne ja peale värvimist ka hoovi peal ringi tiirutatud ja peaks ütlema, et käikude vahetus oli sellel automaatkastil küll sujuv, kaasaarvatud vedrustus.
Kütusekulu kohta ei oska midagi eriti arvata, aga eks ta sinna paarikümne kanti vast ikka jäi.

Edit: Panen siia ühe lingi ka andmetega: http://www.autogallery.org.ru/m/zil118.htm
Vasta
#8

Sm. Volgahuviline Kirjutas:See konkreetne buss asub Tartus, ärimees Neinar Seli omanduses.
Kust tema selle välja kaevas, ei oska öelda, aga väga võimalik, et eks ta kusagilt Venemaa avarustest on toodud.
Mõned aastad tagasi, mu eelmises töökohas, tehti ta värvikuuele niiöelda esmane uuenduskuur, kuna tema originaaltoon nägi juba suht väsinud välja ja ta oli ka siit-sealt kriipida-mõlkida saanud.
Mootor oli tal jah, ZIL 130 oma.
Mis vähemalt tol ajal minus veidi positiivset imestust (tekitas lisaks tema välimusele) oli see, et sellele bussile oli peale pandud automaatkäigukast.
Juhi juures armatuuri peal asus lihtsalt üks väike kang, kuhu olid siis venekeelsed tähised juurde kirjutatud.
Minu teada ega neid vene päritoluga bussimarke eriti palju polnud, mis automaatkastiga oleksid igapäevaselt ringi liikunud.
Natuke sai temaga enne ja peale värvimist ka hoovi peal ringi tiirutatud ja peaks ütlema, et käikude vahetus oli sellel automaatkastil küll sujuv, kaasaarvatud vedrustus.
Kütusekulu kohta ei oska midagi eriti arvata, aga eks ta sinna paarikümne kanti vast ikka jäi.

Edit: Panen siia ühe lingi ka andmetega: http://www.autogallery.org.ru/m/zil118.htm

Kas härra teeb nalja või ? Selline komude, kõvade ninade buss ei saanud kindlasti manuaalkastiga olla. Pidi ju näitama, et nii luks buss ja saab ka venelane koostada automaatkaste masinatele.
Vasta
#9

Vastuseks teemaalgatajale:
Ütleme nii, et sõitmas on nähtud ja sõidetud ka.
Avalikkus näeb Zil-i jälle varsti- Estiko laienduse avamise aegu.
Antud isend ei ole soetatud Venemaalt vaid Min.Nõukogu Tatari autobaasist. Perfo peal lühike auto toimik siiani olemas.
Iseenesest oli see "Junost" ajal, mil Seli ta soetas suht komplektne. Originaalsus on praeguseks ca. 80%. Puudu on mõned strateegilised orig.ehisdetailid ja paraku puudu ka jäävad, sest näiteks Zil 111 (mille tehnikal see buss baseerub) ilukilpe, näidikuid jne. pole ka enam Venemaal saada.

Gazik
(kah Zil-i huviline)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne