Kellel kogemusi ZID-4,5ga?
#1

Tere!

Tekkis idee töökorda panna veel üks kätte sattunud omavalmistatud traktor. Sellel aga mootor juba Emexis. Saadaval aga sama mootor.
Mida halba või head oskavad kaasfoorumlased sellest mootorist rääkida?
Tänud vastajaile juba ette...
Vasta
#2

Olen ehitanud 2 sarnase mootoriga aiatraktorit. Ühe mootoriga (UMZ-5A) oli selline jama, et kui pikemat aega seisis, siis ei käivitunud enam kuna kontaktid vajasid puhastamist. Selleks tuleb aga hooratas maha võtta. Kuna aga kasutamist leidis see traktor suht harva, siis tuligi enne igat käivitamist mootorit lammutada.
Muidu need mootorid väga mõnusa maheda (ei ole mingeid kilinaid-kolinaid-tiksumisi) käiguga ja ka töökindlad. Spetsiifilise ulgumise ja podina tõttu tunneb juba kaugelt selle ära Smile
Vasta
#3

Tean ka, et naabrimehel siin üks zid-i mootoriga aretis ja ma käin igal kevadel sel kontaktivahet puhastamas. Ei tea, mis imelikud kontaktid sel on Big Grin
Vasta
#4

Tassisin nüüd selle mootori enda juurde.SmileTundub väga vähe pruugitud olema.Aga kuna aastaid seisnud,on selle käimasaamise juures kindlasti hulk üllatusi ootamas.
Esimene üllatus oli juba see, et mootori ringiajamine arvestades töömahtu kahtlaselt kerge...
On kellegil andmeid selle mootori süüte ja muude reguleeringute kohta?
Endal vastav kirjandus/andmed ja teadmised puuduvad...Sad
Vasta
#5

Enda kogemustest siis niipalju ,et sai ka tuua tuttuus umz 5a mootor(zid 4,5 modifikatsioon),enne kui mootori tööle tuli kontaktid puhtaks teha ja siis töötas niikui paugupill,käima läheb kohe kui tömmata.
Vasta
#6

Mootoril eluvaim sees.SmilePärast kinniroostetanud väljalaskeklapi liikuma aitamist,kontaktide puhastust ja läbiroostetanud kütusepaagi ajutise lahendusega asendamist käivitus peaaegu esimesel katsel...
Asja teeb nüüd huvitavaks see vedruga vardakene,mis tehasest õlituse kontrolliks on paigaldatud.Räägitakse,et sealtpeaks töötava mootori korral õli tulema,kui varras sisse vajutada...Rolleyes Aga mida ei tule,on õli...Sad
Vasta
#7

Kuidas selline vana aja mootor tänapäevasesse bensiini suhtub?
Nimelt hirmutavad mõned vanema aja masinamehed ohuga et mootor võib omal ajal ettenähtust tunduvalt kangema kraamiga toitmisel kiire otsa leida?
Üks vana ütles,et peaks bensiini lambiõliga lahjendama?`
Mootori passis on surveastmena kirjas 5,0 ja ettenähtud bensiin oktaanarvuga 66...
Ootan kogenenumate arvamusi sellest loost!
Tänud!
Vasta
#8

sel juhul peaksid absoluutselt kõik võrri mootorid otsas olema tänu meie kangele joogile Smile
Vasta
#9

Tegelikuses on nii et hoopis lubatust lahjem bensiin on see mis mootorit tapab. Tekib detonatsioon. Kuna aga alla 92 (kui enam sedagi) bensiini saada pole siis võid ju mootori surveastet tõsta nats - saad rohkem jõudu ka kätte sealt. Selline teema on siin foorumis juba olnud ja seal jõuti järeldusele et probleemiks võib osutuda hoopis plii puudumine bensust. Selleaegsed klapid olid tehtud materjalist mis hermeetilisuse säilimiseks vajasid pliid. Hästivarustet poodides olemas pliilisand bensiinile.
Vasta
#10

tiit Kirjutas:Tegelikuses on nii et hoopis lubatust lahjem bensiin on see mis mootorit tapab. Tekib detonatsioon. Kuna aga alla 92 (kui enam sedagi) bensiini saada pole siis võid ju mootori surveastet tõsta nats - saad rohkem jõudu ka kätte sealt. Selline teema on siin foorumis juba olnud ja seal jõuti järeldusele et probleemiks võib osutuda hoopis plii puudumine bensust. Selleaegsed klapid olid tehtud materjalist mis hermeetilisuse säilimiseks vajasid pliid. Hästivarustet poodides olemas pliilisand bensiinile.

Ise arvasin ka nii,lihtsalt kindluse mõttes küsisin ka teiste arvamust...
Tänud vastuste eest!
Vasta
#11

Madala oktaaniarvuga bensiini kasutamisega on mul kogemusi- emale anti töö juurest 21043 jaoks "lahjemat" märjukest, kui ette nähtud. Adaverest võrumaale jõudis, tagasi mitte.Õnneks ei olnud oktaanarv supermadal, kuna paagipõhjas oli lisaks 30L "lahjale" ka paar liitrit 95-te.
Vasta
#12

Tervist meil on kah umz 5A mootor 2 käiguline ja palju tal pöörete arv on 1 käiguga ja 2. käiguga. Mootor on ca 20.a vana ja kap rem tehtud.Tahaks seda mootorit kasutada statsionaarse mootorina paksus höövilil ja kreissael. Tahaks sada mootorit kasutada MTZ 05 mootori asemel.
Kuidas saaks oktaanarvu maha võtta? Kui paneks ca 15%diislit sisse mis ta siis teeb?
Vasta
#13

moskvits Kirjutas:Tervist meil on kah umz 5A mootor 2 käiguline ja palju tal pöörete arv on 1 käiguga ja 2. käiguga. Mootor on ca 20.a vana ja kap rem tehtud.Tahaks seda mootorit kasutada statsionaarse mootorina paksus höövilil ja kreissael. Tahaks sada mootorit kasutada MTZ 05 mootori asemel.
Kuidas saaks oktaanarvu maha võtta? Kui paneks ca 15%diislit sisse mis ta siis teeb?

Eeldusel,et mootor oluliselt ei erine ZIDi mootorist,peaks olema aeglustava reduktori ülekandearvud siis 6 või 2,91.
Zidi veovõll teeb mootori 2000p/min korral aeglasemal käigul 333p/min ja kiiremal 687p/min.
Tean meest,kes sellisesse mootorisse kallab segu 6osa 95st bensu ja 1 osa lambiõli.Tema väitel toimib veatult...
Ise panin oma ZIDi mootorisse segu 95st,1;50le kahetaktiõlist ja pliiasendajast. Kartulivõtt läks tõrgetetta,kusjuures mootor on tõesti maru ökonoomne nii vana bensuka kohta.
Vasta
#14

Aga mismoodi hooratas maha käib, kas keskmisest suurest mutrist
või äärmistest poltidest (3tk) keerates ja kas ta on kiilu peal?
Vasta
#15

urulooki Kirjutas:Aga mismoodi hooratas maha käib, kas keskmisest suurest mutrist
või äärmistest poltidest (3tk) keerates ja kas ta on kiilu peal?
Keskmisest suurest mutrist 24mm padrunvõtmega. Pane ka puuklots vms ventilaatori ribide ja korpuse vahele, et hooratas ringi ei hakkaks käima, sest kinni on see mutter tavaliselt väga kõvasti. Kõigepealt siis tuleb lihtsalt mutter lahti saada ning siis natuke maad tuleb tühjalt keerata kuni siis tõmbab see mutter ka hooratta koonuse pealt lahti. Ehk siis kui mutter on lõpuks parasjagu kõva pinge all tuleb paraja plaksuga hooratas väntvõlli koonuselt maha.
Kiil on seal ka loomulikult.
Vasta
#16

Ma olen leidnud et suruõhu jõul toimetav löökmutrivõti on parim asi taoliste mutrite lahtisaamiseks. Varem oli pidev leiutamine kuidas mõne pöörleva julla küljes mutter kinni/lahti saada. Roostes polte/mutreid võtab ka päris hästi lahti.
Vasta
#17

Jälle mul väike mure selle mootoriga. Nimelt see iseenesest imelihtne elementaarkarburaator teeb vististi trikke. Mootori stabiilsed tühikäigu pöörded muutuvad aegamööda üha kõrgemaks. Et mootor vabajooksul tööle jääks,on tulnud mitu korda tõsta tühikäigu pöördeid segusiibri piirdekruvist. Kui algul jäi mootor tuksuma ca 600-650 p/min, siis nüüdseks ei ole mootori stabiilne töö alla ca 900-950p/min enam võimalik(pöörded mõõdetud testriga). Segukruvi keeramine asja ei paranda... Alla selle piiri mootor lihtsalt aegamööda hääbub kuni seiskumiseni. Kontaktivahe,küünal korras, karbuss läbi puhutud/puhastatud, tihendid korras... Tulemust ei ole... Samas koormuse all töötab veatult, jõudu on ja liigselt kütust ei neela, käivitub esimesel katsel. Koormuse all toimetab ka pööreteregulaator. Ei oska enam kuskilt eriti läheneda... Ei ole ka kuskilt teist karburaatorit võtta, millega proovida...
On kellegil ideid, mida sellise mootori/karburaatoriga peale hakata või millega seda(karburaatorit) asendada? Iseenesest töö tegemist see ei sega, aga ei meeldi see tühjalt pidevalt pöördes käiv mootor. Või on kellegil selline karburaator kusagil tolmu kogumas?
Vasta
#18

sikli karpa peale ja käib
Vasta
#19

lauren Kirjutas:sikli karpa peale ja käib
Nii... Ja millise sikli? Kuidas mõjub kütusekulule?
Vasta
#20

võib panna 750 ühe poole oma enda omale panin vanema minski oma (vahetükiga) küttekulu jäi ikaa nagu zidile kombeks juua
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne