Nii mõndagi huvitavat Moskvitšite detailide erinevustest
#21

miniest Kirjutas:Kuna sellise lahendusega tagumine luuk oli kasutusel universaal kerega Moskvichil(hea oleks ka mudeli nimi)?
Tegemist on 426 -ga, neil mudelitel käis tagaluuk kahes osas lahti. Kui kellegil on sellist luuki pakkuda, andku teada.
Vasta
#22

Mudeli 426/427 luugi muutumine ühestükis altavanevaks muutus vast arvatavasti 1971 +/- 1 aasta, täpselt teadmata. 1973 juba kindlalt ühestükis. Palja silmaga eristades tunneb kaheosalise luugi kaugelt juba ära ülemise aknaosa järgi, millel raamistuseks alumiiniumist kroomitud liistud, nagu ustel.Üldlevinud üheosalisel luugil (sama luuk ka hilisemad 433/434 ja 426/427 ja kõik 2136, 2137, 2733 2734) aga klaas luugi sees palja kummitihendiga (pildil 1 mud.434)
Furgoonmudelil 433/434 võis kaheosalise luugi puhul olla ka varasemal puhul klaasita (pilt 3) ja hilisemal klaasiga ülaluugiga(pilt 2) variante. Klaasita variandil on luuk kaetud samasuguse kofreeringuga plekiga, kui küljedki.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#23

Jagaja peal V 71
Veljeavad kitsad aga pilti hetkel pole kuna need maalri käes.
Õhupuhasti peal mingeid kirjasid ei leidnud.
Auto väidetavalt vähemalt 25a seisnud ja ls 30000
Hetkel käsil taastamine ja sihiks mustad numbrid


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
Vasta
#24

Küsiks veel targemalt inimeselt, mis aastatel selliseid armatuuri nuppe paigaldati ja kas IZ ja azlk must plast on ühesugusest materjalist ?
Keegi rääkis, et plastid pidid erinevad olema ja azlk oma pidi paremini
säilima. (azlk omad ei tõmmanud värvikambris kõveraks ? )


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#25

ladybird Kirjutas:Jagaja peal V 71
Veljeavad kitsad aga pilti hetkel pole kuna need maalri käes.
Õhupuhasti peal mingeid kirjasid ei leidnud.
Auto väidetavalt vähemalt 25a seisnud ja ls 30000
Hetkel käsil taastamine ja sihiks mustad numbrid
Nonii, ongi minu eeldatud erisused toodud ilusti välja ka piltidega. Väga hea taastatav eksemplar, musta numbri vääriline kanditaat! Järjekindlust puuduvate jubinate otsimisel!
Teema südamelähedane, kuna omal sarnane masin taastamisel, samade varajase mudeli erisustega, mis Sinugi piltidel. Iþ-412 1969, lisaernevusteks veel see, et kere vanem 408-lik, ilma pidurivõimuta, ovaalsete kelladega ja vanematüübiliste nuppudega nagu eelneva posti pildil. Uuemad sümbolitega nupud tulid peaaegu üheaegselt mõlemis tehases nii Moskvas kui Iþevskis 1971.
Plastid olid mõlemil tehasel ühesugused isehävinevad ja valmistas neid neile tehas "Karbolit".
Vasta
#26

TO taruvaras
Mõned täpsustused veel, pidurivõim puudub ka minu autol aga kellad
on uuemad.
Nuppudega jääb asi natuke segaseks. Kui auto sain puudusid kellade all
olevad nupud. Kas seal peavad olema siis sellised nagu eelneva posti
pildil ? Nagu manuses näha on tulede ja sigarisüütaja nupp vanemat tüüpi.
Vasta
#27

Just need triibulised keeratavad nupud klaasipuhastile ja soojendusele kuuluvad kokku vanematüübiliste nuppudega nagu ka Sinu auto neid omab.
Siin on pilt 1969.a. Iþ 412-st.
   
Vasta
#28

taruvaras Kirjutas:Just need triibulised keeratavad nupud klaasipuhastile ja soojendusele kuuluvad kokku vanematüübiliste nuppudega nagu ka Sinu auto neid omab.
Siin on pilt 1969.a. Iþ 412-st.
Tänud asjaliku info eest ja edu auto taastamisel !
Vasta
#29

Minu esimene Moskvich oli samuti 1971. aasta IZ, ehk siis "ladybird"-i sugulane. Värv oli ainult beezikam. Kui mina selle sain, oli see sõitnud ainult viiel suvel ja ilusa ilmaga ja säilinud täies originaalis.
Aga näidikuteblokk oli ikkagi vanem, ovaalsete kelladega mudel.
Auto on hetkel sõbra käes, kui huvi on, võin huvilisi omavahel tutvustada.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#30

Mõned detailide variandid 2141 kohta (jätan mootorid kõrvale), mida olen näinud ja mis hoobilt meenuvad.

Kahte varianti rooliratast.
Enamuse polstrid "karvane papp" ja hall, mõnedel beez, aga ühel olen näinud ka dermantiini.
Jahutusradikas esimestel messingpaakidega, hiljem plastpaakidega..
Bensupaak kas metall või plastik
Esiistmeid olen näinud 3-e varianti
Esitulede tagupoolt 2-e varianti
Vasta
#31

Väravamehaanik Kirjutas:Minu esimene Moskvich oli samuti 1971. aasta IZ, ehk siis "ladybird"-i sugulane. Värv oli ainult beezikam. Kui mina selle sain, oli see sõitnud ainult viiel suvel ja ilusa ilmaga ja säilinud täies originaalis.
Aga näidikuteblokk oli ikkagi vanem, ovaalsete kelladega mudel.
Auto on hetkel sõbra käes, kui huvi on, võin huvilisi omavahel tutvustada.

Mul ka siin doonorina näppida samasuguse ebamäärase värviga halli, beeþi ja helerohelise vahemailt, nagu Sinu kunagine! Sel juba pidurivõim, õhupuhasti ka vanem- õliga. Ka generaator on vanem, natu teise kujuga, ning millele andmeetikett küljele needitud! Ilukilbid ratastel ka vanemad topeltrandiga, porilapid samad nagu "ladybird"-i piltidel. Roolikeskosa sinise embleemiga. Armsatuuriplastid täielikult hävinenud ja tükkidena lausa põrandale kukkunud. Turvarihmad puuduvad, ukseposti katteplekid ilma aukude ja kummipunnideta. Esisuunatule tagant tuli nähtavale daatum X- 71.
Vasta
#32

Mis hetkest tekkisid tagumise katuseposti külge puna-valge gabariittuli ?

IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Vasta
#33

1 987 aasta augusti löpul muusin oma M-403IE.Ja järgmiseks autoks sai M-412IZ väljalaske aastaga 1972.Numbriks sai sel H7552EA.Autot nägin viimati sama numbriga 1993 aasta löpul Tartus-tösi,valgest autost oli saanud kollane.Aga see selleks.Minu 72 aasta auto oli ilma pidurivöimuta,lahutatud esiistmetega,käsipidur armatuuri all(täpselt nagu Moskva 408/412)Armatuur oli plekist,kere värvi,"pardatsoki"kaanel oli kiri 412.Suunatuled ees olid valged,pöhilaternad aga summeetrilise valgusvihuga.Iluvöre IZ-mossedele tuupiliselt kahe horisontaalse triibuga.Näidikute plokk oli aga juba IZ-i oma(möötudelt sama nagu Moskva omadel,aga pisut teise kujundusega)Rooli kekel aga oli kiri IZ,usutavasti algupärane.Tagapiilaril oli koht-liist kuljetulede jaoks,aga neid polnud.Ise ostsin Tartu Vaksali tänava poest 2140 sellised tuled,aga minust need paigaldamata jäidki.Aga nuud pönevast kah.Esisilla ulemised öötsad olid keermespuksidega!!!Taga oli kitsas sild,aga poolassid olid tiheda nuudiga.
Lugupidamisega,Flanagan
Vasta
#34

[Pilt: 70.JPG]

Pilti siis kah huvilistele 1972 aasta IZ-i (päiksega küpsenud)armatuurist.

aga kui mu auto liigub valguskiirusel, kas on siis esituledest veel kasu?


Otsin pagasniku luuki 1/43 M407-le
Vasta
#35

Loodan ,et pildi autor ei pahanda, kui selle lingi siia panen.
http://www.album.ee/node/14354183/50095133
Kas teeb südame soojaks või mis, mossemehed?



Vasta
#36

Mõni pilt ühest venes säilinud haruldusest. Tegu on väga varajase MZMA 412-ga arvatavalt aastast 1967, mil neid tootma hakati.
Tehasesilt raaminumbriga 000248!!!    
Autol on ees veel diivantüüpi pikk iste, seoses sellega asetseb roolilt lülitusega käigukast, nagu mudelil 408.     Sellist 412 puhul tehasevariandis ei ole kunagi kohanud. Selline lülitusviis eeldab käigukastil kasutatavat tagurpidikäigulülitiga varustatud tagumist kaant, nagu M 408-l. Muuseas ehkki need kaaned on 408-l ja 412-l käigukastidel sarnased ja kinnituvad nelja poldiga, ei ole nad omavahel vahetatavad. Kuigi kolm ava kaantel kattuvad on 412 käigukasti kaanel neljas ava nihkes 408 omast umbes 5 mm võrra.
Autol on säilunud selline veepump, mis omab automaatsidestusmuhviga ventilaatorit.    

Pildil on näha söeharja hoidik, mille peale tuleb juhe. Voolu saab läbi temperatuuriandurile sarnaselt töötava lüliti, mille asukohta ma mossel ei tea, ilmselt kas radiaatoril või mootoriplokil. Veel on pildil hästi näha vanematüübiline generaator mille korpuse nurgad on ümaramad, kui hilisematel ja andmesilt asub küljel.

Sarnane elektromagneetilise lülitusega ventikas on ka tootmisaja alguse Gaz-24-l, selle leiab jutu seest siit http://www.volga.ee/modules.php?name=For...c&start=15

Siin näidatud roolikäiguvahetusega ja automaatse ventilaatoriga M-412 puhul julgen arvata ,et Eesti pinnal selline puudub. Ehk võib-olla kunagi 1-2 eksemplari võis olla. Mulle teadaoleval 1968 (!) väljalaskeaastaga autol 412, mis ise ka aastaarvu poolest harukordne, juba käigukang tehasest saati põrandal, istmed eraldi.

Sellest Moskvitsist 412 pildikogu siin http://photofile.ru/users/965/2834856/
Vasta
#37

taruvaras Kirjutas:Kuigi kolm ava kaantel kattuvad on 412 käigukasti kaanel neljas ava nihkes 408 omast umbes 5 mm võrra.
Aga siiski peaks ju saama vist selle 408 kaane sinna 412le panna , kuigi auk nihkes on, või tuleb 412 kasti kaanele tagurdustule lüliti jaoks auk teha.

Minu jaoks oli ootamatu avastus erinevus käigukasti talas, 408 käigukast ei tahtnud kuidagi seal enne olnud 412 talaga alla minna. 412 talal on käigukasti padi natuke kõrgemal. Veel on 412-el olemas kahte sorti tala mis on mõeldud erineva käigukastipadja jaoks.

M408-65, GAZ24-77, UAZ, RAF
http://www.garaaz.eu/
Vasta
#38

Tere

Kuna siin juba erinevusteks väljatoomiseks on kujunenud siis küsiksin kas järgnevad jupid on tehasest või kodugaraashist, uuemast või vanemast ajast või hoopis kolmanda autoküljest.

* Armatuuril olev kate kui usteservad on läikivast materjalist.
       
* Turvavööde variandid
       
* Armatuuris on vasakul roheline tulede märgutuli ning paremal punane suunatule oma
   
* Raadio asemel on kast millel kate käib alla, (saab ka kinnitada)
põhjas on metall orad aga kiirel vaatlusel ühtegi juhet sinna karbitaha ei suundu. Raadiot ei ole küll aga antenn.
       

Lihtsalt infoks üks ilus foto kus kapotiall oleva plaadi teks ei olegi kirillitsas.
   

Henry
vedas ka ühe M408 garaashi ette.

sai vist kõik öeldud
Vasta
#39

Henry Kirjutas:Lihtsalt infoks üks ilus foto kus kapotiall oleva plaadi teks ei olegi kirillitsas.

Eksportautode "pirkad" olid N.Liidus alates 1970ndatest üsnagi tihti "nemeckimi bukvami", st inglise keeles Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#40

60-ndate aastate löpul oli Tallinna Taksopargis katseliselt kasutusel möned 412-d.Pinginaabri vend söitis ühega neist.Aasta oli 68.Autol oli roolikäigukang ja esiistme alumine pool oli uhes tükis.
1997 aastal oli Tallinnas müüa üks varajane 412.Sellgi selline iste ja roolikang.Auto oli ülihästi säilinud,vabrikuvärv ja all rehvid 6.00-13 kirjaga 412.Mootor ja radikas olid küll löhki külmunud.
Olen kunagi pidanud oma 403IE-le paigaldama 412 käigukasti.Eelmine omanik oli autol olnud 408 kastile aretanud vägagi nutika pörandakangi,mis tarvitas just roolikangi hoobadega kaant.412 kast aga oli sellise kaanega millel hoovad vabriku pörandakangi jaoks.Pidin siis pigaldama vana 408 kasti kaane 412 kastile.Kinnitusaugud istusid,asendama pidin vaid tagurpidikäigu lülitusvölli-see sai vanale 408 kaanele pandud 412 oma.
Tervitades,Flanagan
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne