Õhuauto
#1

http://www.olemees.ee/index.php?option=com_content&task=view&id=2188&Itemid=117
Vasta
#2

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=374488 leitsin siis selle, kui vaatasin seda eel mainitut linki, kas töesti on Okal 3 auguga veljed, mitte nagu tava masinatel 4, 5 vöi mönel juhul ka 6-ga

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#3

miniest Kirjutas:kas töesti on Okal 3 auguga veljed,
On. Ka mõnedel Renault'idel on 3 auguga veljed Smile
Vasta
#4

wax Kirjutas:...Ka mõnedel Renault'idel on 3 auguga veljed ...
See on üldse üks prantsuse haigus, mille nad, tõsi küll, nüüdseks välja on ravinud.
Vasta
#5

Nii 2 aastat tagasi, kui otsisin netist infot suruõhuauto kohta, leidsin lisaks firma MDI kodulehele põhiliselt rohelise maailmavaatega inimeste vaimustushõikeid. Lubadusi, et õhuautot peagi tänaval näeb, oli siis ja nagu selgub, tükk aega varemgi.
Lühiülevaade asja sisust: Prantsuse insener Guy Negre, kes on leiutanud näiteks suruõhukäivitusseadmed võidusõiduautodele, konstrueeris millalgi 90-ndate algul uudse mootori, mida tuleks ilmselt liigitada välispõlemismootorite hulka. Mootoril on kaks silindrit: väiksemas surutakse kütusesegu kokku, põlemine toimub eraldi põlemiskambris ja põlemisgaasid liigutavad kolbi suuremas silindris. Katsetuste käigus leidis Negre, et kütust pole vajagi, mootor töötab ka palja suruõhuga. 2000-ndate algul välja töötatud autole pakuti max. kiirust 110 kmh, läbisõitu ühe "õhutankimisega" 200-300 km. Auto tühimass on 750 kg ja istekohti kuni 6. Autoga kaasasolevat, vooluvõrku ühendatavat kompressorit kasutades saab balloonid täis 4 tunniga, kompressorijaamas tankides saab hakkama 3 minutiga.
Tundub üsna lootustandev, eriti suurlinnades kasutamiseks. Leidub aga küllalt kahtlejaid, kes väidavad, et suruõhuauto eales lubatud näitajaid ei saavuta. Nüüd on netis leida üksjagu rohkem materjale, ka videoid sõitvast autost. Mõne suure autoajakirja tehtud põhjalikku testi, mis näitaks õhuauto tegelikke võimeid, pole aga seni näinud. Litsentse õhuauto tootmiseks on müüdud mitmesse riiki, kuid sõidukeid on seni valmistanud vaid emafirma MDI. Leping TATA-ga sisendab lootust, sest tegu on tõsise autotootjaga, mitte mõne "õhumüüjaga".
Wkipedia artikkel koos hulga linkidega:
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_car

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#6

Muide mootori käivitamine suruõhuga toimub juba kannis ammustest aegadest, näiteks selline käivitusviis on tankil ja BAT-il, suruõhupaagid täidetakse masinal oleva kompressori abil.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne