fendt 308 klappide reguleerimine
#1

Lugu siis selline, et kuna surve radikas, siis läheb vahetusse plokikaane tihend. Küsimus selline, et kuidas sellel klapivahesid reguleeritakse? Sel on klapi pea ka nookuri vaheline mõõtmine tavalise kaliibriga on raskendatud. Kas selle jaoks on mingid teised riistad, või saab ka tavalise leht kaliibriga seda teha?
Klapi otstes on kausi laadne(kõrgemate servadega) suurem seib. Jube kaka tundub olema tavalise kaliibriga ligi saamine.
Traktor aastast 2007 ja tunde mootoril 18300 ning silindri pinnad täitsa ilusad ilma kulumis jälgedeta. Silomikseri ees on vatti saanud omajagu.
Vasta
#2

Ise teinud pole, aga kuulnud mitmest suust(üks ka Fendi hooldemehe suu) sellist versiooni- fendi hooldemeestel miski spets võti, kaheosaline, sisemine pool läheb reguleerpoldi külge, välimine mutrile. Regull käib nii, et vastumutter lahti, polt lõtku kadumiseni kinni, kindlad kraadid lahti ja mutter kinni.
Vasta
#3

Et siis ikkagi nihkkaliibriga pole seal teha mitte muhvigi nagu ma arvasin. SmileReguleerpoldi saab kruvikeeraja ja silmusvõtmega lahti nagu teistelgi masinatel aga just see vahe reguleerimine vähe raskem/viletsam.
Eks peab agrilandist uurima, vaja plokikaane pingutust ka uurida, et mitu ringi tuleb peale keerata.
Vasta
#4

Mulle lõi silme ette esimese asjana Deutzi mootori, kus selline süsteem. Kas tegemist on Deutzi (KHD) mootoriga BF4M1012 ?
Neil asi kraadidega. Sisselase- vastu klappi ja 75 kraadi tagasi. Väljalase 150 kraadi tagasi.
Vasta
#5

(09-05-2014, 23:25 PM)reljo86 Kirjutas:  Mulle lõi silme ette esimese asjana Deutzi mootori, kus selline süsteem. Kas tegemist on Deutzi (KHD) mootoriga BF4M1012 ?
Neil asi kraadidega. Sisselase- vastu klappi ja 75 kraadi tagasi. Väljalase 150 kraadi tagasi.

See on enamus DEUTZ mootoritel nii !
Minul on küll 6 silindriline ja olen ka reguleerinud ka kompressoril kus 8 silinrine ja sama valemiga.
Vasta
#6

Olete õigel teel, nii mõnigi komponent mootori küljes on deutz logoga ja mootori alusvärv helerohelineBig Grin kuna pole mootori läheduses siis kindlat marki peast ei ütle.
Kui olete selliste mootoritega tegelenud, siis oskate ehk öelda ka kuidas mootori polte pingutatakse? Tuleb polt kinni keerata ja mitu ringi veel juurde tuleb väänata?
Vasta
#7

Üldiselt on juhul, kui plokikaane polte on kavas kinni väänata, mõistlik hankida mehaanik, kes asjast midagi jagab...

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8

Mul seal üks vanem mehaanik vahepeal käib jalutab ringi küll (40aastat kogemusi) Eks ma temalt küsin nõu jah Rolleyes Aga temagi ütleb, et seal oma süsteem millega tema pole kokku puutunud ja pead ei anna kuidas täpselt käib. Veneajal olevat padruni otsa 0,5m toru käinud ja sellega tõmmatud kogu jõust, siis olevat paras ja seda tean isegi bellarussi plokikaanest. Kuid see fendt vähe teise süsteemiga kui bellaruss ja nii tulebki tarkusi juurde hankida ja ennast väheke harida uuemate mootorite alal.
Mootoritel on omad jõumomendid, peugeoti mootoril oli vaja narrega kinni keerata nii kõvasti kui jõuad ilma pikenduseta ja siis oli vist 3/4 ringi veel juurde väänata ja oli tugevus ok. Enne lõppu oli küll tunne, et kohe raksatab polt pooleks Big Grin
Kõige õigem oleks muidugi agrilandi mehaanikud kohale kutsuda, ega tema 1tunni töö eest võin mina terve päeva remontida, nemad käisid ühte mootorit tegemas 2 päeva kulus ennem kui plokikaane maha said 2kesi, mina võtsin üksi 5tunniga lahti.
Vasta
#9

Millalgi leiutati dünamomeetriline võti,kunas ei tea. Ilma selleta plokikaane poltide kallale ei taha isegi minna,sest tagajärjeks pole mitte murdunud polt vaid kõver kaan... ja muud hädad. Kuigi pean mainima,et Plekiliisu mootori juures polnud ka dünamomeetrilise võtmega midagi teha,sest poldid olid väga pehmekesed ja juba esimestel katsetel venis polt katki.... Mõnda asja tuleb ikka teha käega ja tunde järgi ehk siis vinti ei tohi üle keerata. Pingutusmomentide kohta peaks olema kuskil targas raamatus andmed olemas.
Vasta
#10

Dünamomeetri järgi ja nurkade järgi keeramiseks on erinevad poldid.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

Sellel mootoril on torx peadega 14 on võtme mõõt
Vasta
#12

Eelmine aasta sai tehtud 3.0 mersu diislit. Kaane pingutus jäi minu teha ja lõpuringi oli väga hirmus keerata. Aga kõik käis paberi järgi, mis uue tihendiga kaasas oli ja kaas peab siiani. Sellel oli samamoodi vaja esimene ring teatud momendiga kinni väänata, siis läks teine ring, väike paus, siis pool ringi, veel paus ja viimane ring oli vist veerand ringi. Täpselt ei mäletagi.
Aga Olenevalt traktori vanusest, ehk annab kuskilt netiavarustest mõni manuaal otsida. Või siis küsid ehk agrilandi meeste käest sellist infot. Niipalju, kui mina kaanepingutusega kokku olen puutunud siis enamjaolt on olnud nii, et keskelt laiali äärde on pingutusmuster olnud. Aga see võib mootorite puhul rängalt varieeruda.

Almost Again
Vasta
#13

Torx või kuuskant ei aita selle probleemiga vist edasi. Kas tihendimüüja uusi polte ei pakkunud? Venivad kraadide järgi pingutatavad poldid on ühekordseks kasutamiseks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#14

Ei viitsinud eile kaua otsida. Täna leidsin Reinzi kataloogist
30Nm, 80Nm, 90Kraadi

Link ei toiminud enam seega panen üldisema lingi
http://www.reinz.de/root/eng/aftermarket...G_HTML.php#
Vasta
#15

Iga plokikaant pingutatakse ikka keskel väljapoole. Muidu jäävad pinged plokikaande kui serva poolt pihta hakata. Kõige lihtsam on helista agrilandi hooldemehele et äkki kunagi satub sinukanti siis tuleb teeb sul asja ära. Klappide reguleerimiseks on margi esindajatel spetsiaal võtmed millega tehakse töö kiiresti ja korralikult ära.
Vasta
#16

Uusi polte kaasa ei antud, tuli ploki tihend mis on metallist mitte asbestist, ja muid tihendeid igavene posu mis võib vaja minna, esialgse inspektsiooni käigus ei tuvastanud pingutusjuhendit sellepärast siit uuringi. Ma homme lähen uuesti asjaga tegelema, siis uurin järgi mis asjast arvavad. Niikuinii sai üks andur ära lõhutud maha tõstmisega kuna ei raatsinud õhufiltri süsteemi ja vaheseina maha lõhkuda, sest see on paras nikerdus. 3kuud tagasi sai see maha võetud kui sidurit tegin ja vaja pooleks võtta oli. Lahti tuli veel enamvähem, aga pärast tagasipanek on paras kunstBig Grin Kahekesi väänasime ja painutasime nii, et higimull otsa ees oliCool
Praegu on hatatt A110 mikseri ees ja no seda ei soovita vaenlasele ka, pigem töötaks uue bellarussiga kui sellega. Siit ka soov võimalikult kiirelt vana fendt ellu äratada, see nagu lux masin ikka Toungue
Vasta
#17

Esimene asi millele tähelepanu pööran on see, et kui ennem oli papp tihend ja nüüd metall tihend, siis kindlasti mõõta ploki tööpinna sirgust, kuna üle 2 sajandiku kõverust võib tekitada probleeme juba. (Nii risti kui piki plokki)

Teine asi mille kõik plokikaane paigaldajad võiksid endale ajude vahele kinni liimida on see, et minge würthi ja ostke endale potsikuga grafiit määret, millega määrid poldi keerme ja seibi toetus pinnad ära - siis on pingutus moment õige. Vastasel juhul võid pingutada tõesti polte poole meetrise toruga seni kuni jõuad, kuna moment pole iialgi õige, kui määred keerme ja seibi vahel pole. Üks kord ostad selle potsiku ja sellest jätkub eluks ajaks tava inimesele.

Kolmas asi millele tähelepanu pööran on moment võti. Kui oled suutnud endale osta uue traktori siis see 100 eurine võti ei ole nii kallis, et endale seda mitte osta. (jällegi eluks ajaks) Teine asi on kraadi mõõdik, mille saad tööristamarketist 10 euri eest kätte. Väheke vuhvel on, aga töö saab tehtud.

Kui arvutil on google juurdepääs olemas, siis kindlasti leiab õiged pingutus momendid ka.

Kuna täpselt ei tea mis mootorist jutt käib, siis enda poolt võin autodata andmeid pakkuda.

Deutz-Fahr Agro-Prima 4,1D 1991-98 pingutus moment on:
1. 40 n.m
2. 45 kraadi
3. 45 kraadi
4. 45 kraadi
5. 30 kraadi

Äkki joppas õige mootori kohta. (muud autodata minul Deutz mootori kohta ei paku)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#18

(11-05-2014, 00:19 AM)reljo86 Kirjutas:  Ei viitsinud eile kaua otsida. Täna leidsin Reinzi kataloogist
30Nm, 80Nm, 90Kraadi

Link ei toiminud enam seega panen üldisema lingi
http://www.reinz.de/root/eng/aftermarket...G_HTML.php#

Sain täna agrilandist ka taolised momendid, kuidagi jahja tundus see keeramine. Aga kui nii ette nähakse, juu siis nii peab olema.
Tänud kes aitasid.
Klappide reguleerimise kohta öeldi, et see on täielik raketiteadus ja otsustati siis kutsuda agriland kohale, kuna mina pole raketiteadlane, las siis nemad teevad seda. Kuigi need kraadid oleks võinud ma ise ka vabalt senna keerata.
Spilkat mootoril pole, arvatavasti, et varjata mootori deutz päritolu olemist ja ostjad ikka arvaks, et fendt enda toodanguga tegu.
Mootoriplokilt sain ainult koodi GP1022511
Vasta
#19

Teemast nüüdseks juba pisut mööda aga Deutz 912 õhkjahutusega mootoritel on silindrid eraldi. Klapivahed sisse ja väljalase mõlemad 0,15. Pingutus silindripea kohta on jah 40 NM ja siis iga ring 45+45+45+30 kraadi. Silindripea polte pingutada diagonaalis risti ja päripäeva.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne