GAZ 2410 `89
#1

Sai siis mõni päev tagasi G22 kõrvale muretsetud ka üks sõitev auto.
Ajaloost niipalju, et auto on tulnud Soomest tagasi 1994. aastal. Kuni 2003 aastani oli auto olnud ühe omaniku käes. Müüja käes oli see 2003. aasta oktoobrist(passi järgi) kuni reede(20.07) õhtuni.
Nii ootas auto Jõgevamaal oma uut omanikku:
[Pilt: dsc00299je7.th.jpg]
Mõni pealiskaudne pildike "müügiplatsilt":
[Pilt: dsc00320yu3.th.jpg] [Pilt: dsc00300to6.th.jpg] [Pilt: dsc00301ae1.th.jpg] [Pilt: dsc00302tb7.th.jpg] [Pilt: dsc00327ml8.th.jpg] [Pilt: dsc00321wc2.th.jpg]
Seisukorrast: Vähemalt korra on autot värvitud.
Üldiselt hästi aga ikka mõningate vigadega - nt. ei ole esipõlle enne ülevärvimist matistatud, mistõttu värv sealt maha koorub. Esitiivad ja vist ka tagatiivad on vahetatud. Ka esitiibadelt on näha kehva eeltöö jälgi:
[Pilt: dsc00306vu4.th.jpg] [Pilt: dsc00311iq8.th.jpg]
Suunatule tagant paistev must plekk ei ole veel roostes ja ei ole ka plaanis seda lasta roostel närida.
Pagasnikus on mõningad roosteaugud, mis pidid 2410-le tüüpilised olema. Küljekarbid on pehmed aga auklikud veel ei ole:
[Pilt: dsc00324xc7.th.jpg]
Ainuke tugevalt vigane kroomosa on läbi roostetanud vasak tagumine stangenurk.
Paigaldatud on ka paremate kasutusomadustegaBig Grin peeglid. Õnneks ei ole nende paigaldamisel tehtud ustele esmapilgul mingeid sisselõikeid ega muid operatsioone. Vasakpoolne on pärit tundmatult Jaapani autolt:
[Pilt: dsc00308vz2.th.jpg]
Parempoolne on autopoodides müüdav 150.- universaalpeegel, mis on uksele kinnitatud vaid ühe kruviga ja seetõttu väriseb sõites kui haavaleht... oleks võinud ikka originaali alles jätta. Vasakpoolse peegli alus on veel ukse küljes ja originaalpeegel koos kõigi vidinatega oli pagasiruumis karbis. Ka oli seal sellesama tundmatu Jaapani auto parempoolne peegel. Aga mida ei ole see on parempoolne orig. peegel.
Salongis on seisukord umbes sama, mis väljas. Istmed on täiesti räbaldunud(lähiajal sadulsepa juurde):
[Pilt: dsc00318pe6.th.jpg]
Uksepapid on niiskuse toimel kõveraks tõmmanudSad :
[Pilt: dsc00319ch7.th.jpg]
Käigukangi nupp ja kumm on täiesti omalooming:
[Pilt: dsc00314wn0.th.jpg]
Keskkonsooli on ise paigaldatud sigaretisüütaja(näha eelmise pildi pealt).
Ja otseloomulikult on armatuuri keskele puuritud 4 aukuSad :
[Pilt: dsc00313kw6.th.jpg]
Lisaks on paigaldatud ka kaasaegne autoraadio, mille paigaldamiseks on muidugi ära lõhutud originaalne ava.
[Pilt: dsc00316bc6.th.jpg]
Tehniliselt on auto väga heas korras. Ainult esisillast on kosta klobinat. Esialgse arvamuse kohaselt pidi see olema silla pikilõtku varras(tegelikult ei mäleta kuidas seda nimetati), aga selle pingutamine ei muutnud midagi. Eks näis, mis tõstuki peal lähemal vaatlusel selgub.

Järgmisel päeval viisime auto treileril ülevaatusele:
[Pilt: dsc00329vk0.th.jpg]
Ülevaatuselt sai auto läbi probleemideta.

Hiljem sel päeval sai läbi põigatud oma kodu lähedal toimunud vanaveokite ürituselt.

Nüüd auto kodus Cool
[Pilt: dsc00340rl7.th.jpg]
Vasta
#2

Nüüdseks juba esimesed testikilomeetrid läbitud ja üldmulje on hea!
Kui sel autol millestki tõsiselt puudu on, on see 5. käik.

Aga tühja sellega.
Rohkem paneb mind mõtlema miks armatuuris kõik näiturid-tuled geneka laadides e. töötava mootoriga hüppavad-vilguvad. Kas probleem võib seisneda kehvades massiühendustes?

Siiani pole ma ka selguseni jõudnud, millisel 2410-l on ümmargune õhupuhasti pappelemendiga, millisel ovaalne "õli"-elemendiga.
Asi selles, et ovaalne on olemas ja tahaks kapotialust natuke originaalsemaks muuta.
Praegu on kapoti all hoopis selline IŽ 412 õhupuhasti:
[Pilt: dsc00303dc4.th.jpg]
Vasta
#3

Vahetasin massijuhtme ja mõlemad klemmid, mis olid kohe-kohe pooleks murdumas. Ei muutunud midagi.
Niikuinii oli vaja ära vahetada...Big Grin
Vaatasin üle geneka "tableti". Esmapilgul paistis korralik. Isegi hologrammkleebis oli peal. Puhastasin kontaktid ja panin peale - ei midagi.
Vahetasin teise vastu - kõik töötab.

Alati ei tasu usaldada uue vene jupi korrasolekut!!
Kord kadus sigullil peale kap. remonti säde ära - panin peale poest ostetud tutika süütepooli. See ei aidanud. Vahetasin jagaja, kondeka, jagajakaane, keerasin jagajast süüdet - ikka puudus säde. Võtsin teise, kasutatud süütepooli, keerasin jagaja õigesse asendisse ja mootor läks vähe käivitades ja paukudes(küünlad märjad, küttesegu väljalaskes) käima.
Vasta
#4

Ikka huvitab millel milline õhupuhasti käis.
Peale selle tahaks teada millisel 2410 mootoril käis väljalase kahe toruga("pükstega"), millisel ühega(üksiku leegitoruga).
Vasta
#5

õhupuhasti käib komplektis karburaatoriga, K-126 (ja selle erinevad variatsioonid) koos õlipüüduriga pestav õhufilter. Kinnitub karburaatori suule pingutatava vitsaga.
K-151 juurde käib suur lada õhupuhastajaga sarnane vahetatava paberelemendiga õhupuhasti, mis kinnitub 3 tikkpoldiga. 24-10 mootoritel käis minu teada 2 osast koosnev väljalaskekollektor, 24'l 1 osast.
Vasta
#6

Nüüd selgus, et see teine relee ei lae. Täna proovisin järgi ka uue, just poest ostetud relee(kas on ikka relee? harjunud "tablett" ütlemaBig Grin).
Algul ka ei laadinud. Lihvisin kontakte ja määrisin vasega - nüüd töötab aga pinge hüppab ikka tugevalt. Tühikäigul on 13,2-13,3V. Pöördeid tõstes kuni 15,8V. Kas peab jälle uue ostma?
Paistab, et autol on peal G24 mootor(kollektor, plokikaan, veepump on vähemalt 24 omad). Ploki peale pressitud numbreid praegu ei oska öelda aga esimene oli 2401 ja peale tärni 1989.
Täna viisime ka istmed sadulsepa juurde.
Eile selgus, et küljekarbid on ikka tõsiselt pehmed ja vajavad vahetust.
Seetõttu sai ka 750ml värvi osta(Sadolin, kood: 671).

Ahjaa, "esisilla kolin" on arvatavasti tuvastatud. Kolises hoopis alt lahtine esiporitiib.
Häbi-häbi! Toungue
Vasta
#7

tegemist on 24 mootoriga, 21-10 plokk erineb näiteks selle poolest, et veepump kinnitub ploki külge, termostaadi korpus aga on eraldi plokikaane küljes.
2401 oli muidu madaldatud surveastmega mudel, mis oli ette nähtud bensiini ai76 kasutama.

Viide:
http://www.volga.ee/modules.php?name=Con...page&pid=6

Gaz 24-l baseeruvad erimudelid

Gaz 2401
Gaz 24 põhjal arendatud taksovariant. Erinevused tavamudeliga võrreldes olid minimaalsed. Mootor oli madalama surveastmega ja arendas vaid 86 hj. Töötas bensiiniga A76. Keskkonsoolis oli koht taksomeetrile, esiklaasi paremas ülanurgas asus roheline lamp, mida kasutati tellimuspaigale sõitmisel. Katusele paigaldati plafoon. Salongis kasutati riidest istmete asemel kergemini puhastatavaid kunstnahast istmeid. Tagaistmel puudus käetugi. Tootmises samadel aegadel, mil põhimudel.

24-10 kapotialuse pildi leidsin ka, siin on see termostaadi osa veidi näha ka,

[Pilt: P7240197.jpg]
Vasta
#8

Tundub jah, et tegemist on ikka 24 mootoriga. Eks remondi käigus tundus mootori asendamine lihtsam kui parandamine.
Tehases ometi ei paigaldatud ju 2410-le 24 mootorit.
Ploki peale on pressitud:
2401*27603*89
Huvitav, kas see 89 võib tähendada ploki tootmisaastat.

Paistab, et värvimise ajaks on mootor maha võetud, sest mootoriruum on üle värvitud ja lonzeroonil paiknevat birkat pole vaevutud tagasi panna. Ju siis peale värvimist viskas 24 mootori vahele.
Kas peale selle birka on üldse võimalik kuskilt mujalt õiget mudelit välja lugeda?

PS: Ikka ei lae õieti!
Peab geneka ümbert juhtmed uuesti üle vaatama.
Krt, Volga elektriskeemi ei ole ka käepärast.
Vasta
#9

Laadimisprobleemi selgitamise käigus vahetasin ka geneka ära ning kuna veepumba laagrid loksusid sai ka see vahetatud uue vastu.
Vasta
#10

Kas sa said laadimise korda?
Vasta
#11

robi Kirjutas:Kas sa said laadimise korda?
Ei ole saanud veel.
Relee otsingud käivad.
Lada releega ei laadinud üldse.

Tehnilisest teemast saab täpsemalt lugeda.
Vasta
#12

Vahepeal sai muretsetud üks valge 87.a 2410. Kandmik väga heas seisukorras. Kere tahab värvimist, salong peale istmete ja ukspolstrite ka väga heas korras. Elektriga jama. Armatuuris ei tööta mõned näidikud, tuled jamavad jne. Praegu jääb oma aega ootama.
Vasta
#13

Laadimine korras. Nüüd saab hakata elektriga tegelema.
Udutuled, mis ees on, töötavad ainult teoorias, sest pole ei juhtmeid ega pirne. Aga seest sisse lülitades hakkab armatuuris roheline udutule märgutuli põlema. Kas keegi oskab öelda, kust releest või pistikust võivad välja tulla udutuled? Valgel 2410-l jooksevad juhtmed stangeni aga udukaid pole. Vist saan sealt ka vaadata.
"Kellade" vahel oleval märgutulede tablool töötab ainult päevatulede oma. Põhjus, miks teised ei põle, on lihtne: neil pole juhtmeid taga. Kollane on tagumine udukas, eks? Aga punane? Kustkohast üldse saab tagumise uduka sisse lülitada? Valgel pole mitte midagi seal tablool taga, seega ei saa ka sealt midagi vaadata. Ega ilma tervet armatuuri maha võtmata neid juhtmeid vist kätte ka ei saa.
Kas kõigil mitte-takso 2410-tel olid elektriantennid? Minu omal on lüliti paremal rooli all olemas aga seda, kas mootor töötab ma ei tea. Õiget antenni ka pole. Valgel igatahes lülitades mootor töötab aga antenni pole küljes.
Ostsime uue kella, sest vana arvatavasti põles ülepingest läbi.
Tulede lülitushoob oli ka väsinud ja ei lülitanud enam õieti, niisiis sai ka see uus muretsetud.
Vasta
#14

Udutulede juhtmed jooksid kuni lonžeroonini. Eks homme vean sealt teise Volga eeskujul juhtmed ka tuledeni.
Paigaldasin õige käigukangi kummi ja nupu.
Homme katan uue väljalaske kindlama värviga ja homme õhtul või ülehomme panen ka külge. Kas volga summuti käibki kinni läbi kummiriba pistetud poldiga või sellise klambriga nagu Šigulil?
Pildimaterjal oleks teretulnud.
Mõni aeg tagasi paigaldasin ka õige akukinnituse, mida sai küll natuke modifitseeritud et Lääne akule sobiks aga kui kaan on peal, näeb täitsa kobe välja.
Praegu kahjuks pole võimalik pildimaterjali lisada. Võib-olla homme.
Vasta
#15

Summuti kinnitub transportöörlindi abil. Soovitan hankida kataloogi, seal on kirjas kuidas asjad käivad.
Vasta
#16

Uus summuti all - kohe palju meeldivam hääl Cool
Udukate juhtmed vedasin ka stangeni ära. Nüüd vaid vaja panna korralikud udukad ette. Tulede kangi vahetasin ära. Avastasin, et aknasoojenduse märgutuli ei tööta - isegi voolu ei tule peale.
Homme vaatan, kas aknasoojendus üldse töötab.
Kumbki väike esimene suunatuli ei töötanud, sest pirnipesad olid väga tugevalt roostes. Ega muud kui rooste maha, uued pesad ja pirnid sisse ja töötas jällegi.
Peale tuledekangi vahetust ja suunatulede parandust ei töötanud suunatulede märgutuli kui anda vasakut suunda. Paremale töötab. Relee vist otsakorral?
Neid väikse tabloo juhtmeid ei ole siiani avastanud.
Võib-olla saab mingil ajal uue armatuuri.
Eks siis on lihtsam need elektriasjad korda ajada.
Vasta
#17

twist Kirjutas:Pagasnikus on mõningad roosteaugud ...
[Pilt: 21082007426ym9.th.jpg] [Pilt: 23082007443yk0.th.jpg] [Pilt: 24082007454ho1.th.jpg]
Vasakult on põhimõtteliselt keevitatud:
enne [Pilt: 24082007455bb1.th.jpg] pärast [Pilt: 02092007466wm4.th.jpg] [Pilt: 02092007467gu9.th.jpg]
Sama nende kohtadega: [Pilt: 23082007444yw5.th.jpg] [Pilt: 02092007465ly7.th.jpg] [Pilt: 24082007448so5.th.jpg] [Pilt: 02092007470bk4.th.jpg] [Pilt: 24082007450es0.th.jpg]
Seest: [Pilt: 02092007468fn9.th.jpg]
Muidugi tuli keevitamise käigus välja veel roostepesasid nii poolraamil kui mujal.
Parem pool ootab veel oma järge ja arvata võib, et ega seal asjalood paremad pole. Lisaks sellele oli ka kütusepaak sõelaks roostetanud. Kui keegi oskab öelda, kust leiab alla 1000.- uue või heas korras aukudeta paagi siis oleksin väga tänulik.
Uue doonorauto [Pilt: 26082007460lk2.th.jpg]
paak oli ka suht mäda.
Varem avastatud lõhkise leegitoru asemele on muretsetud uus, mis ootab paigaldamist.
Vasta
#18

Midagi head ka siis.Wink
Istmed tulid sadulsepa juurest tagasi:
[Pilt: 24082007457dc9.th.jpg] [Pilt: 24082007459bk7.th.jpg] [Pilt: 24082007458hj6.th.jpg]
Töö kvaliteediga olen suht rahul, mõni õmblus jookseb veidi valesti ja mõni äär "lainetab" aga ega Volgale muud moodi ei sobigi Big Grin
Tagumise stange läbiroostetanud otsa vahetasin välja ja paigaldasin uue kaitsekummi Big Grin ning paksust plekist liistu selle sisse. Esimesele stangele sai paigaldatud kasutatud aga korralik kumm ning jällegi uus liist. Paigaldatud said ka originaalsed numbri kronsteinid ning stangesisesed udutule alused, mis varem hoopistükis puudusid. Mõlemad stanged katsin hiljem seest kahurimäärdega.
Vahepeal soetatud valuveljed on praeguseks müügis.
Vasta
#19

Nonii, vahepeal toimunust ka siis midagi.
Parem pool pagasnikust ja rattakoopast on põhimõtteliselt valmis.
Samas sai ka porilapi kinnitust lastud 3cm allapoole:
http://i217.photobucket.com/albums/cc184...C00072.jpg
http://i217.photobucket.com/albums/cc184...C00073.jpg
Kahtlus, et küljekarbid on läbi, oli täiesti õigustatud:
http://i217.photobucket.com/albums/cc184...C00074.jpg
Küljekarbid on olemas.
Kuna sisemise ja välimise karbi vaheline tugevdusplekk on ka täiesti roostepuru sai Volga juppide defitsiidi tõttu kasutatud Lada analoogset osa:
http://i217.photobucket.com/albums/cc184...C00077.jpg
Vasta
#20

Laupäeval sai siis väike osturetk tehtud.
Volga parem külg:
http://i217.photobucket.com/albums/cc184...C00063.jpg
Gaz 3102 osi - tulepesurite veepump, aknavänt, käigukangi kummid ja ventilatsiooni avad: http://i217.photobucket.com/albums/cc184...C00067.jpg
Kroomitud võrudega vent. avad paigaldan 2410-le siis kui armatuuri korralikuma vastu vahetan. http://i217.photobucket.com/albums/cc184...C00083.jpg
Nendega kokku sobima hankisin vanakooli AM/FM raadio:
http://i217.photobucket.com/albums/cc184...C00079.jpg
Pole küll "Bõliina" ega "Ural" kuid igatahes sobivam kui digitaalne raadio.
Ülejäänud 3102 jupid osutuvad minu käes praegu tarbetuteks.
Veel sain vana käest kaasa hunniku Gaz 21 tihendeid ja pukse ning mitu Gaz 24 iluvõret ning pudi-padi veel.
Praeguseks on ka hangitud stiilikohased kollased udutuled:
http://i217.photobucket.com/albums/cc184...C00086.jpg



PS: Täna on ilus kuupäev Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne