GAZ 22 G  1967.aastast
#1
Ajalugu: auto on 67. aastal tagasi toodud Kuubalt Eestisse meremehe poolt. Esialgne värv on värvikihtide järgi olnud must-valge. Pealt must, alt valge. Tulevane värv on must.
Auto ostsime eelmisel aastal Tartust Jüri-nimelise mehe käest, kes oli seda autot juba 4-5 aastat teinud ja mõni aasta tagasi sai tahtmine otsa. Sellest ajast saati seisis auto eeltööde järgus kuivas, soojendusega garaažis.
Auto esitiivad, tagatiivad, esiuksed, kapott ja tagaluugid on vahetatud.
Tagumised luugid on eemaldatud sellelt autolt: http://img166.imageshack.us/my.php?image...0114on.jpg
Sellised olid luugid peale värvi eemaldamist:
[Pilt: 01012007xv2.th.jpg] [Pilt: 03012007fg0.th.jpg]
Halja plekiga luugid külgeproovimisel värvali juures:
[Pilt: dsc00187js4.th.jpg]
Volga oli üle poole aasta ühe värvali juures, kes ei liigutanud selle juures lillegi. Kuu aega tagasi tõime auto koju. Sel nädalavahetusel peaks auto liikuma loodetavasti usaldusväärsema automaalri poole.
Krunditud-pahteldatud-krunditud luugid:
[Pilt: dsc00273mp1.th.jpg]
Põhja ja küljekarpe oli päris põhjalikult keevitatud. Peale selle olid lapitud ka sisemised rattakoopad. Mõni pilt peale bituumen-mastiksiga katmist:
[Pilt: dsc00285xi0.th.jpg] [Pilt: dsc00287zq4.th.jpg] [Pilt: dsc00289ax2.th.jpg]  [Pilt: dsc00290rx7.th.jpg]
Peale pritsitud mastiksi kuivamist kandsin mastiksit pahtlilabidaga kõigile põhjaalustele keevisõmblustele. Sisemised haljad pinnad katsin pintsliga.
Vasta
#2
Kas 22-l defitsiitsed tagumise osa iluliistud on kõik olemas?

Edu taastamisel.
Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#3
Luugikäepide ja tagumiste uste otstes olevad liistud on taastatud Narva Igori juures.
Alguses saatsime pikad küljeliistud ka Igori juurde, aga peale kroomi keemilist eemaldamist osutusid liistud nii auklikuks, et ta ei tahtnud enam nendega tegeleda.
Siis andsime liistud ühe mehe kätte, kes liistud paksult üle tinutas. Mõnda aega olid need kodus, kus neid sai lihvitud ja natuke veel tinutatud.
Enda meelest enam-vähem hea sileduse juures saatsime need Vasarasse vasetamisele. Kätte saades selgus, et liistud olid ikka liiga auklikud ja ise edasi tegemine ei oleks enam mõtekaks osutunud. Nädal-paar tagasi toimetamise liistud Viljandisse professionaalide kätte.
Vasta
#4
Kas see auto oli vahepeal Türil ühes töökojas?
Vasta
#5
Just.
See oligi see "mitte lillegi liigutav" värval.
Tugevalt ebasoovitatav mees värvimise poole pealt!
Suutis palja pleki(ka rooste) peale ilma kruntimata pahtli määrida, kuigi andsime talle happekrundi kaasa.
Vasta
#6
Värvitöödega on nüüdseks algus tehtud ja praeguseks peaks olema ka proovivärv juba peal.
http://nagi.ee/photos/priit099/sets/36661/
Vasta
#7
Läks natuke aega(53 nädalat) aga värvitud ta sai.
[Pilt: dsc00130fi1.th.jpg] [Pilt: dsc00127cf1.th.jpg] [Pilt: dsc00128ng4.th.jpg] [Pilt: dsc00131yf4.th.jpg]
Auto on tolmune, kuna värske värvi pealt ei tasu seda maha hõõruda.
Vasta
#8
Volga projekt edeneb jube aeglaselt. Praegu on pooleli bensiinipaagi ja varuratta pealse luugi taastamine.
Keegi oskaks äkki öelda, mis on Gaz 22 bensiinipaagis oleva anduri kood?

Vahepeal sai siis jälle üks ports kroomdetaile Narvasse taastamisse saadetud. Sealhulgas 22 spetsiifilised tagumise ukse pealsed pikemad liistud. Oh üllatust kui detailid tagasi tulid. Kui muidu oli kvaliteet rahuldav(mitte hea, detailidel väiksed täpid sees ja lainelised). Siis just kõige defitsiitsemad osad olid, no ütleme kohe välja, taastamiskõlbmatuteks muudetud. Nendeks siis just need tagumise ukse pealsed liistud. Ühel pragu otsas sees, teine totaalselt kõveraks kuumutatud. Niisiis kandsin raha üle ainult nende enam-vähem korralike eest. Tore on veel see, et vastavad 21 jupid on mul korralikud olemas, aga 22 peale ei sobi need kuidagi.

Teine tore kogemus kroomijatega Eestis on veel. Nimelt sai need üliharuldased tagatiiva kohal olevad pikad liistud saadetud kasutaja Tsiklimeister(eelpool mainitud Viljandi professionaal) kätte, kes pidi need Tðehhimaale kroomimisse saatma. Siiani on temalt kuulda ainult vabandusi, et ta ei saa neid sealt kätte, kuhugi järjekorra lõppu jäänud vms, seda muidugi juhul kui ta üldse telefonile suvatseb vastata. Enam ei ole tähtis, kas need on kroomitud või mitte, tähtis oleks kasvõi jäänused tagasi saada, et oleks võimalik midagi välja mõelda, aga ei, tundub, et seda lähiajal ei toimu.
Muidugi, need liistud sai kasutajale Tsiklimeister toimetatud eelmise aasta suvel.

Üldiselt jätab siinne (Eestimaine) kroomimisteenus ikka tugevalt soovida.
Kui keegi oskab anda vihjeid, kust selliseid juppe veel leida, andku teada.
Vasta
#9
Tagumised liistud on nüüd korralikud olemas. Suutsime need osta Volgaklubi foorumi kuulutuse kaudu.
Muide, just nädal pärast uute liistude ostu ilmusid ka Tðehhi saadetud liistud tagasi, seda küll veelgi kehvemas seisus kui need sinna läksid, aga see selleks. Vanad on nüüd müüa
Siin üks kehvake pilt uutest liistudest:
[Pilt: dsc00493re0.th.jpg]
Siin näited ka auto eelmise värvilahenduse kohta:
[Pilt: dsc00481cp5.th.jpg] [Pilt: dsc00482pc6.th.jpg]
Vasta
#10
Võtsime julguse kokku ja hakkasime taas pärast aastast pausi 22-ga tegelema. Tõmbasime Nivaga Volga garaaþist välja ja lükkasime tõstukile.
[Pilt: 01032009446.th.jpg]
Tänane töö seisnes esisilla eemaldamises:
[Pilt: 01032009448.th.jpg]
Kuna vanal Volgal on roolikarp ühtne osa koos roolivõlliga, siis pidime karbi eemaldamiseks eemaldama ka rooli. Selleks tegin spetsiaalse rakise, sest lihtsalt sikutades tõmbab enne selja kui rooli ära.
[Pilt: 01032009449.th.jpg]
Vasta
#11
Vahepeal toimunud tegevusele võiks anda pealkirja Vigade Parandus.
Kõigepealt loonzeronide vahetamine. Kuna lansekad olid keevitataud ja kaetud kivikaitsemega, sai vanad välja lõigatud ja uued asemele. Sisuliselt sama töö, mis p***e kaudu hambaid puurida.
[Pilt: 30032009588.th.jpg] [Pilt: 24032009576.th.jpg] [Pilt: 30032009586.th.jpg]
Esisild. Esmapilgul täitsa kobe, läikiva värvi all ja jutu järgi "kap. remont". Tutkit, ainsad tõeliselt uued jupid olid kaks läikivat määrdeniplit. Seega, kõik puksid ja poldid läksid ükshaaval uute vastu vahetusse. Punnitasin amordi ka vedru vahele ja siis värvisin silla üle, seekord olles kindel, et sild on tõesti remonditud. Roolikarpi läksid ka uued jupid sisse.
[Pilt: 130720091296.th.jpg] [Pilt: 060620091115.th.jpg] [Pilt: 060620091123.th.jpg]
Tagasild. Tagasild tuli alt ära, komplekteerisin uued vedrud, kammitsad ning muu vedrude ja nende kinnitustega seonduva.
[Pilt: 060920091452.th.jpg]
Võtsin silla pooleks, pesin seest kõik puhtaks, värvisin korpuse üle ja panin kokku. Riiulist läksid silla külge uued poolassid ja tagumine pidurisüsteem. Kõigepealt panime vedrud kere külge ja siis asetasime silla vedrude peale ning tõmbasime kammitsad kinni.
[Pilt: 150820091398.th.jpg] [Pilt: 060920091454.th.jpg] [Pilt: 060920091451z.th.jpg] [Pilt: 060920091456.th.jpg]
Kui auto oli nädala uute vedrude peal seisnud, mahtusid ka uued amordid alla.
Mootor Pealtnäha jälle üks ilus kap. remondi jupp.
[Pilt: 211120091700b.th.jpg]
Ja teadagi, mis lood nendega on. Seega: jälle pulkadeks lahti ja uued jupid sisse. Kuluosadest sain ainult saaled jätta, sest need oli tõesti enne meid vahetatud. Mootor oli lihtsalt musta ja hõbedasega nii üle pintseldatud, et jätta mulje uuest asjast. Plokk räigelt katlakivi täis, sidurikoda mulda täis, ja see ollus, mis punni ära keerates karterist välja voolas, kõlbaks suvel teede lappimiseks.
Kõik jupid välja, uued kolvirõngad, nookurid, tihendid jms pudi-padi.
[Pilt: 021220091768g.th.jpg]
Ploki sain vanast värvist täiesti puhtaks. Eemaldasin vana pokikaanetihendi jäägid ja hoonisin silindrid.
[Pilt: 021220091763.th.jpg] [Pilt: 021220091762.th.jpg]
Plokikaanelt freesiti 5mm maha. Kanalid ajasin ka natuke puhtamaks.
[Pilt: 011220091756.th.jpg]
Mootorite remontimiseks sai tehtud "grill" Lada poolteljest ja tagasilla otsast ning mingist 1:30 tiguülekandest. Iseenesest lihtne süsteem, vaja oli natuke mõtlemist, rauda, päevajagu tööd ja valmis ta oligi. Hoidsime kokku ~1500kr. Selline kaadervärk oli juba ammu plaanis teha/osta, seni olime hakkama saanud mootorit kas kapoti all või laua peal ehitades.
[Pilt: 021220091765.th.jpg]

Karteripõhi ja kk. kaas puhtaks hõõrutud:
[Pilt: 041220091774.th.jpg]
Nüüd veel vaja plokk ja muud jupid üle värvida, klapid kontrollida, lühemad tõukurvardad teha, väntvõll paika saada(rasvanööriga tuleb mingi jama kindlastiSad ) ja võib mootori kokku panna.
Vasta
#12
Väga huvitavad arengud, tahaksin küsida,et kuidas sa selle tagasilla laiali said võetud? Milline oleks tööde õige järjekord ja kas mingeid spetsiaalseid tööriistu ka tarvis on?
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#13
Igaksjuhuks mainin, et osta.ee on hetkel oksojonil sellise masina kere, täpsemalt ei tutvunud , suht kehvas seisus oli. Aga äkki pakub huvi.
Ehita, sõida, naudi
Vasta
#14
(08-12-2009, 19:04 PM)TimmThaler Kirjutas: Igaksjuhuks mainin, et osta.ee on hetkel oksojonil sellise masina kere, täpsemalt ei tutvunud , suht kehvas seisus oli. Aga äkki pakub huvi.

Osta.ee-st leidsin ainult ühe Gaz 24-02. See ei sobi mulle kohe üldse Big Grin
Vasta
#15
(09-12-2009, 00:07 AM)twist Kirjutas:
(08-12-2009, 19:04 PM)TimmThaler Kirjutas: Igaksjuhuks mainin, et osta.ee on hetkel oksojonil sellise masina kere, täpsemalt ei tutvunud , suht kehvas seisus oli. Aga äkki pakub huvi.

Osta.ee-st leidsin ainult ühe Gaz 24-02. See ei sobi mulle kohe üldse Big Grin
Too läks limonaadiraha eest ära juba.
Vasta
#16
Ploki ja kaane sain puhtaks, homme vast tuiskan värviga üle.
[Pilt: 081220091794.th.jpg] [Pilt: 081220091792.th.jpg] [Pilt: 081220091789.th.jpg]

Klappe maha võttes sain toreda üllatuse osaliseks: mootor oli käinud ilma klapisääretihenditeta.
[Pilt: 081220091791.jpg]
Eks seepärast olidki kolvid detoneerimisest mustad ja tahmanud. Sisselaskeklapid olid ka väga paksu põlenud õli kihi all:
[Pilt: 051220091777.th.jpg]
Vasta
#17
Volga kokkupanekul vahepeal suurt pausi pole tekkinud. Jõudumööda nokitseme.
Üks päev käis väntvõll koos hooratta ja siduriga tasakaalustamisel.
[Pilt: 300120102022.th.jpg]
Kontrolliks sai ka käigukast lahti võetud. Garaaþ oli külm ja määrdeks oli Nigrool. Ainult kolm päeva kulus, et kogu määrdeaine(õliks on seda patt nimetada) gravitatsiooni mõjul kastist välja koliks. Nagu ikka, uued simmerid ja laagrid üle kontrollida. Külge läks uus käsipidurisüsteem.
Pilt, kui määre oli väljunud:
[Pilt: 050220102037.th.jpg]
Mingi hetk ladusin ka kolvid koos uute saalede ja rõngastega sisse. Esimesel käivitusel tuleb hinge kinni hoida, et va rasvanöör ikka pidama jäi.
[Pilt: 160220102056.th.jpg]
Üks hulk asju sai ka galvaanikasse viidud. Mis vaja, saab pärast veel üle värvida.
[Pilt: 020320102133.th.jpg]
Riiulist sorteerisin ühe heleda palja armatuuri, toorikuks väga hea. Vaja rooste eemaldada, kruntida ja mustaks tuisata.
[Pilt: 050320102140.th.jpg]
Et oleks stiimulit, nokkisin tagatuled külge.
[Pilt: 050320102141.th.jpg]
Vasta
#18
Tubli!
Stiimul on väga oluline! Auto võtab nii jumet.
Kõvasti jõudu!
Ehk kevadel kohtab juba kahte GAZ 22-te "Ettevaatust Auto-l"
Vasta
#19
Ei, auto ei ole müüdud ega laiali lammutatud. Täitsa alles on. Liiga põikpäised oleme, et sellest projektist loobuda. Vaikselt komplekteerime, väga vaikselt.
Mootori sain tegelikult juba suvel kenasti kokku.
[Pilt: 010720102625.jpg]

Komplekt värvitud velgi ja 7.00 rehve on nüüd olemas. Õiged riidest uksetihendid lastud õmmmelda ning uste külge ka tihendid liimitud. Esituled on ka juba küljesSmile
Vasta
#20
Tere.
Kas see mootor on nüüd auto peale tõstetud ja tagarattad ringlema tõmmanud.
Uno, pane tempot juurde.
Kaldi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne