Teema on suletud

küsimus uunikumide sillajuppide kohta
#1

Tervist, selline küsimus siis, et kui mul on nii vana auto, millele pole mitte kuskilt sillajuppe võtta, siis kas keegi teeb neid vana jupi või millegi järgi mingi raha eest ?
Esijalgu on vele huvi, aga oskab ehk keegi midaig öelda, kuna plaanis osetada vana volga ja mõtlen ette, et teda ikka pidada ka saaks.

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
#2

Gaz 21 sillajuppe liigub ikka. Iseküsimus on nende vahetamine ja reguleerimine. Ise eelistan silla maas komplekteerimist.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
#3

21 esisilla juppe on mul üsna palju. Täitsa uued. Äkki saan aidata.

sass
556 70 500
#4

ei , mul esijalgu veel pole vana volgat, aga kas keegi ei valmista uusi juppe kuskil ise?

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
#5

selgita palun miks neid juppe peab ise valmistama? Kas tehases toodetud ei ole piisavalt hea?

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
#6

Mis puudutab 21se Volga (ja nendega identseid Pobi) silla vintpukse, siis tegu on Nõukoguse autotööstuses omal ajal masskasutatud ning väga suurtes kogustes toodetud detailidega. Eks nende varud kunagi maailmas küll jah otsa saavad, kuid hetkel see nii veel ei ole. Seepärast on hetkel mõttetus neid replikana valmistama hakata, kuna algseid detaile on saadaval - põlve otsas toodetud replika on alati palju kallim.

Muide - mis neidsamu vintpukse puudutab, siis vanad autojuhid räägivad kõik seda, et neid tapab reeglina lohakas hooldus. Nimelt tahab selline esisild iga 500 (loe - viiesaja) kilomeetri järel taas määrimist: kui seda ei tee, algab märgatav kulumine. Eks muidugi kaasaja konsistentsed määrded on omaaaegsest solidoolist paremad, kuid arvan, et ka kaasajal uunikumikasutuses sõidukil tuleks kindlasti iga 700-1000 km järel neid sildu siiski määrida. Soovitavalt siiski viiesaja.

Ega's muidu ei tahetud 21sel Volgal evitada automaatmäärdesüsteemi (vajutad pedaali ja määre liigub igasse liigendisse), kuid see hüljati üsna pea peale esimese seeria 21dele paigaldamist...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#7

valdo Kirjutas:Ega's muidu ei tahetud 21sel Volgal evitada automaatmäärdesüsteemi (vajutad pedaali ja määre liigub igasse liigendisse), kuid see hüljati üsna pea peale esimese seeria 21dele paigaldamist...
Oli hea süsteem, aga jättis tänavale pärast vajutamist hulgaliselt tavotilärakaid-sellepärast olevat loobutud.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
#8

Valdo, usu mind, ei ole vaja tänaste päevade määrdeõlidega esisilla 500 km. tagant määrida. Isegi algne manuaal seda ei nõudnud, v.a. 2 punkti. Enamus Piisab et teed seda paar korda suve jooksul. Need määrdeained ju totaalselt erinevad - üks on vedela konsistentsiga mis on mootoriõlist ainult natukene paksem ning teine on kaasaegne paksem ning oluliselt vastupidavam material.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
#9

pean silmas üleüldse, sest ,et võib juhtuda, et hangin omale uunikumi mille juppe enam ei saa ning teab keegi kust saaks siis neid nõnda tellida, et ise tehtaks ja mis hinnaklassi see jääb? Muidu kummipuksidega on vist nii, et neid saab ikka kuskil treida?

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
#10

tegelikult üks küsimus veel, viitsib keegi oma kogemusi jagada gaz 21 pidamisega seoses?
ET kas on lootust kulunud mootor ära remontida? Kuna ma tahaks just originaal mootoriga gaz-21 mitte uuema mootoriga ning , kaua see mootor nõnda kestab veel? kui vähe sõita ilusti hoida saaks remonditud mootoriga nii 20-30 aastat hakkama? niiöelda pühapäeva auto või veel harvemini, mis teadjamad mehed räägivad ja üldse mis juppe seal läheb, et annab äkki varuosi ette ära ka osta, et seda siis mingi aeg pidada? Liigub päris uusi varuosi? Rahaliselt oskab keegi öelda , palju juppide peale läheb, kui algselt korras masin on , kas on kirvehinnaga jupid või normaalsega? Pean silmas just edasist pidamist.

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
#11

To: Valdo, loen, et sul pobeda, siit uurikski, et kas pobeda jubinaid ka veel, saab seda autot veel enamvähem pidada, et sõidaks vahest?
aga mingit kohta siis ei tea, kus eesti tehtaks jubinaid? Ega ei tea kas näiteks 10 000kr tehakse mingi mitte väga keerukas sarniir või asi valmis?

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
#12

al101 Kirjutas:To: Valdo, loen, et sul pobeda, siit uurikski, et kas pobeda jubinaid ka veel, saab seda autot veel enamvähem pidada, et sõidaks vahest?
aga mingit kohta siis ei tea, kus eesti tehtaks jubinaid? Ega ei tea kas näiteks 10 000kr tehakse mingi mitte väga keerukas sarniir või asi valmis?

Mida Sul täpselt vaja läheb? Pobi juppe üldiselt liigub - eriti käiguosa juppe -, sest paljude detailid on unifitseeritud teiste nõukogudeaegsete sõiduautode detailidega. Muidugi - mõnda osa annab ka aasta-kaks juba taga otsida, aga siiski vast leiab.

Mis puudutab šarniire siis neid Pobeda esivedrustuses ei olegi - tegemist on 1940-50ndate masslevinud vanatüübilise kahe õõtshoovaga süsteemiga, kus liikuvad osad on kõik keermespuksidel. Šarniirid on iseloomulikud palju hilisematele Mac-Pherson tüüpi vedrustusele. Mis puudutab aga keermespukse, siis need viimased on paljus identsed GAZ-21 omadega.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#13

Selge, ei mul pobedat veel ei ole, aga lihtsalt plaan uunikum soetada , kui mitte mitu ja siis uurin , kas on üldse lootust midagi teha veel. Huvi muidu on , aga pean natuke veel mõtlema ja esijalgu seisab asi ka raha taga, aga vana volga mootorit ka veel remontida annab seda originaali, sest uuemat mootorit eriti ei tahaks , ja nuh käigukasti ka annab remontida, mu küsimused on tingitud sellest, et kui omale mingi uunikumi ostan, et siis temaga ka sõita kannataks ja ta ikka ühes tükis hoida suudaks sõitvana.

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
#14

Valdo,

on sul aga kannatust. Müts maha...

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
#15

peeterpaul Kirjutas:Valdo,

on sul aga kannatust. Müts maha...

Vanatehnika restaureerimine, muide, vajab hoopis SUUREMAT kannatust... Eriti kui ei taha ühtegi vale "kruvi" panna, st tuleb kõik "kruvid" põlve otsas ise valmistada... Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#16

tegelikult ei soovita teha minu vea - ootuses et läheb kõike vaja ostsin kokku terve garaazitäis varuosi Volgale. Tegelikult, tõde on aga selles, et pühapäeva sõiduki jaoks Volga (ok, minu volga) on ikka niivõrd töökindel, et pole mõtet mingid varusid tegema. Varuda võiks muide, ainult plastmassosad, ning võib olla
5000 km jooksul läks minul vaja
1. Piduripeatsilinder 250 eek(ei viitsinud vana remontida, kuigi oli võimalik)
2. Geneka rihma pingutuslatt 10 eek (teoreetiliselt sai ka vana keevitada)
3. Esisillas üks väiksem kronstein "kont" 80 eek (sai ka vana keevitada)

Need kõik varuosad on olemas ning selle pärast ei ole võimalik luua mingi varu endale. GAZ-21 varuosad on enamasti siiani tootmises kuna ühilduvad ka tänase päeva Venes kasutatavate (Volga, UAZ, GAZ-66, Sadko)

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
#17

Nu selge rõõmustav uudis, nagu näha keegi küll ise valmistamisest midagi ei tea, aga hea vähemalt siis sedagi teadaSmile Tõenäoliselt ma vana volga või pobeda , omale hangin millalgiSmile
tänud kõigile vastajatele ja kui keegi peaks teadma eestis kohta, kus juppe tehakse ise, võib alati sellest siia kirjutadaSmile

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
#18

al101 Kirjutas:Nu selge rõõmustav uudis, nagu näha keegi küll ise valmistamisest midagi ei tea

Kannatlikusest - teeme vahet mõtestatud ja mõttetul kannatlikkusel. Selle lause kommenteerimine kuulub siis viimasesse valdkonda...

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
#19

valdo Kirjutas:Šarniirid on iseloomulikud palju hilisematele Mac-Pherson tüüpi vedrustusele.

Kasutati šarniire laialdaselt ka topeltõõtsharkidega esisildadel - vt. näiteks (jäädes selle riigi sõidukite juurde, mille ümber kogu jutt siin keerleb) M 403 esisilda (407 silda võib kah kiigata, aga seal on asi veel "poolik"). MacPherson-tüüpi sillale iseloomulikuks detailiks julgeks mina kutsuda juppi, mida tavaliselt amordi tugilaagriks kutsutakse.
#20

no ma arvan, et ei ole normaalne , kui küsin kas kuskil neid juppe tehakse ja siis ei vastata ,kas tehakse üldse eestis kuskil.

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne