elektri mopeed
#81

Uudiseid:
Tundub, et mootor nr.2 on praeguse seisuga samuti läbi lastud. Täna sõites tuli lahti ketiratas ning seisma jäädes-mootori häält kuulates oli selge, et kõik korras ei ole. Mootor läheb väga kiiresti kuumaks ja "lonkab" justkui.
Kerge tüdimus hakkab juba tekkima.
Ega midagi, kolmandale mootorile orgunnin jahutuse peale (arvuti ventika vms.)
Vasta
#82

oldmoped Kirjutas:[quote=vootele]
ostsin ebay-st ühe 24V 300W elektrimootori

vootele Kirjutas:uus mootor, 36V750W

Kas oli mõtet korduvalt samale rehale astuda?
vootele Kirjutas:tellisin ebay-st 1000W 48V kontrolleri. Akud peab selleks järjestikku ühendama.
Vasta
#83

Väga tubli projekt. Ju saab lähiajal ka nendest "lastehaigustest" üle.
Tähelepanekud: Vaatasin, kui ilusti on tehtud mootori kinnituskronstein. Vibreeritud ja kuulitud. Ja järsku, trahh - süda pidi seisma jääma, kui ngin, et see iludus on lihtsalt raami külge keevitatud. Keevituse alla poleks vaja olnud nii palju vaeva näha.
Miks sa kardad raami lõigata. Mina oleks selle vana mootori kinnituse osa sealt maksimaalselt kõrvaldanud. Mida lähemal on vedav võll kiige võllile, seda parem. Ideaalne oleks, kui ta lausa ühtiks kiige võlliga.
Ja lõpuks, kas sa oled kaalunud rihmaülekannet. Mitte kiilrihmaga, seal nii suured kaod. Soonrihm (multiW, või kuidas iganes nimetada) oleks ju päris hää. Müra ja hooldevaba. Sellised rihmad veavad ju 1KW genekat koos kogu muu staffiga (konditsioneer, roolivõim, veepump,jne) korraga ringi. Sisekaod kindlasti mitte suuremad, kui ketil. Ka on rihmarattaid palju lihtsam ümber teha, kui otsida sobivat ülekannet.
Äkki oleks veel kõige moekam panna see mootor tagakiige külge, ratta kõrvale (ootasin kangesti video peal, et sa selle mootori pihku võtaks - näeks suurust). Ülekanderihm siis lühem. Vana (esimese) mootori koha mõte jäi ilmselt "kinni" ja sellepärast uus ka sinnasamu läks. Uus aga sootuks uute võimalustega.
Vasta
#84

Poest ostetavatel elektri mopeedidel on kõigil mootori jahutus peal? Või kuidas muul moel neil see ülekuumenemisprobleem lahendatud, või seda probleemi ei teki?

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#85

motamees Kirjutas:Väga tubli projekt. Ju saab lähiajal ka nendest "lastehaigustest" üle.
Tähelepanekud: Vaatasin, kui ilusti on tehtud mootori kinnituskronstein. Vibreeritud ja kuulitud. Ja järsku, trahh - süda pidi seisma jääma, kui ngin, et see iludus on lihtsalt raami külge keevitatud. Keevituse alla poleks vaja olnud nii palju vaeva näha.
Miks sa kardad raami lõigata. Mina oleks selle vana mootori kinnituse osa sealt maksimaalselt kõrvaldanud. Mida lähemal on vedav võll kiige võllile, seda parem. Ideaalne oleks, kui ta lausa ühtiks kiige võlliga.
Ja lõpuks, kas sa oled kaalunud rihmaülekannet.
Vibrotrumlis ja kuulipritsis käis see detail lihtsalt selle tõttu, kuna ma põhitööna nende kahe asjaga tegelengi. Sestap oli loomulik plaat peale valmis freesimist ööseks trumlisse visata. kuulitamise tegin, et värv paremini nakkuks.
Raami lõikamisest - kuna mul puudub garaasis keevitusvõimalus, siis üritan lõikuda nii vähe kui võimalik. See plaat oli enne ümmargune ketas, mille sain metallijäätmete konteinerist Big Grin Mõte hakkas kohe liikuma, kuna raamil oli juba täpselt sama raadiusega väljalõige.
Lausa kiige külge ei taha samuti mootorit panna, see näeks natuke...veider vms. välja, kui sõidaks ringi "tühja raamiga". Natuke peab ka ju disaini peale mõtlema...
Hammasrihma peale olen mõelnud, kuid esiteks on tegu üsna kalli variandiga ja teiseks oleks seda keerulisem teostada.
Üldiselt hakkab tekkima mõte, et praeguse seisuga oleks võib-olla isegi mõttekam olnud osta rummusisene mootor. Edaspidised mõtted liiguvadki selles suunas.
Nimelt -osta Ebay-st pitbike raami:
[Pilt: 60c0_1.JPG]
Tagaratta asemel tuleks EVT hub 3kw [Pilt: motor_evthub_lg.jpg] mis jätaks kogu raami vabaks akude paigaldamiseks.
Vasta
#86

vootele Kirjutas:... kui sõidaks ringi "tühja raamiga". Natuke peab ka ju disaini peale mõtlema...
Hammasrihma peale olen mõelnud, kuid esiteks on tegu üsna kalli variandiga ja teiseks oleks seda keerulisem teostada.
No selge, selle mootori kronsa asi põhjendatud.
Tühja raami ju ei jää. Sul vaja akud ära paigutada. Mida madalamal raskus on, seda parem.
Rääkisin soonrihmast, mitte hammasrihmast. Nii väikse võimsuse juures saab soonrihmaga vabalt hakkama. Ka "Nännit" veab soonrihm. Samas on rihmaga teostatud ka sidur. Soonrihma ülekanderattaid on treialil naljaasi teha (silinder treida ja sooned sisse). Ketirattaid on palju keerukam teha.
Ja lõppu retooriline küsimus - Miks tänapäeva autodel on enamuses loobutud mootori kettülekandest?
Vasta
#87

Selline rummusisene mootor oleks äge küll - igasugu ülekanded mootori ja veoratta vahel on sisepõlemismootori-aegsed rudimendid Smile
Vasta
#88

müüakse nüüd igatsugu tallapresse elektri mootoriga!! neil ka rummusisene mootor hooldevaba!!
Vasta
#89

Väike areng, olen mõnda aega tasapisi tegelenud mootori nr.3 prepareerimisega. Muidu täiesti identne eelmise mootoriga, välja arvatud (ja mulle üllatusena) võlliots mõned millimeetrid lühem. Võlli treimisel oli seega rohkem jama, kuna vedava hammasratta toetuspind nihkus poolenisti keermestatud võlliotsa peale. Et kasulikku pinda pikendada, pidin keermestatud osa peenemaks treima ning puksi hõbedaga peale jootma. Reduktorisse tegin ka taldriku alla teise laagri, et mootor hambumust väiksemaks ei rebiks. Laagrihoidja istub pinguga reduktori korpuses. Ketiratast peab veidi tugevdama, nukid, millega see võlli otsas istus, olid veidi laiali väändunud. Ilmselt oleks kõige mõttekam puks peale keevitada.
Seekord puurisin mootori otsaplaadid korralikult auklikuks ning mootori otsa tuleb arvuti ventilaator.
[Pilt: 07607905a18e34_l.jpg]
[Pilt: 07607899b0ed5c_l.jpg]
[Pilt: 0760789591e2e9_l.jpg]
Vasta
#90

arvutitiivik??

Mootori rootori otsas pole siis tiivikut?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#91

Mootoril tiivikut ei ole. Teoreetiliselt saaks aretada ka, selleks peaks mootori võlli pikendama läbi otsaplaadi.
Arvuti oma on lihtsalt väga odav ning üheks plussiks on veel võimalus seda välja lülitada või näiteks termosensoriga sisse-välja lülitada. Niikuinii on mul hangitud 48V->12V muundi et saaks tavalisi 12V tulesid kasutada.
Vasta
#92

Ratas on nüüd mõnda aega jälle sõidukorras. Mootorile installisin suure arvuti ventika peale, kuid kuna akuhoidjaid pole ikka veel, ei saa kuhugi kinnitada ka pingemuundurit selle toiteks. Päris priske karp teine.
Täna tegin päris pika ringi Keila jõe ümbruses. Muda sees "gaasi" andes võttis tagaratta ringi käima küll. Metsaradadel on sellega ikka päris fun, puhas rõõm liikumisest. Mootor kippus pikapeale kuumaks minema, seega tegin igaks juhuks jahtumispause. Arvan, et kui ventika tööle saab, peaks probleem kaduma, sest kuumus koguneb pikapeale.
Pildid rattast Keila jõe kaldal:
[Pilt: 07954829e94507_l.jpg]
[Pilt: 0795482565dc94_l.jpg]
[Pilt: 079548214b6574_l.jpg]
Vasta
#93

Räägi ka, kas oled 2141-le hääled jälle sisse saanud?
Vasta
#94

No fuck!
Paar päeva tagasi mäkke sõites käis laks ja vedu kadus ära. Mõtlesin, et ketiratas reduktori pealt jooksu pannud, kuid lähemalt uurides selgus, et asi on tõsisem - nimelt oli murdunud reduktorist välja tulev võll, mille peal ketiratas on. Väljast elutugev jäme võll jätkus laagrit läbides 8mm jämedusena!
Õnneks on neid odavaid rellakaid igal pool, Balti jaama turul lausa 25eek eest.
[Pilt: 08097173710bf1_s.jpg]
Praegu on tulemas uus ja palju vingem elektriliikur, seega on vana osad pakkuda - veermik, mootor koos ventilaatori ja ülekandega, mootori kontroller, halli anduriga "gaasirutska". Täpsemalt privaatsõnumis.
Vasta
#95

Järel on veel raam koos esihargi ja amortidega, samuti korralikud Delta rattad ringraja kummidega ning tagaporilaud. Võin kaasa anda ka Delta paagi ja esiporilaua
Kes soovib, pakkuge hinda.
Vasta
#96

vootele Kirjutas:Kes soovib, pakkuge hinda.

Ja pakkumised saatke palun privasse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne