20-09-2007, 14:07 PM
Ostsin sellise venekeelse raamatukese:
http://www.pildid.ee/albums/userpics/192...ochnik.jpg
http://www.pildid.ee/albums/userpics/192...chnik1.jpg
"Kratkii spravotšnik po importnõm avtomobiljam" ehk siis "Lühike teatmik importautode kohta, teine täiendatud väljaannne aastast 1980. Sisaldab tehnilist teavet N.Liitu imporditud autode, busside, haagiste ja poolhaagiste kohta."
Raamat sisaldab teavet ja jooniseid järgmistest sõidukitest:
Sõiduautod: Polski Fiat 125p ja Warszawa 223.
Bussid: Nysa erinevad mudelid, Ikarused (620, 55 Lux, 556, 180, 260, 280, 250, 255), Škoda 706 RTO-CAR.
Veoautod ja kallurid: Nysa, Žuk, IFA W50, Praga V3S, S5T ja S5T2-TN, Škoda 706RT, Tatra 138, Ungari väike karjäärikallur Dutra DR50, Csepel D-450 ja D-705, Magirus 232 ja 290, Volvo F89-32, Mercedes-Benz 2232S, lisaks veel liikuvtöökoda Jelcz 574, mis tegelikult veoauto Star 660 põhjal.
Hulk erinevaid haagiseid, tuntuimad nendest muidugi Tšehhi Orlicani firma külmutushaagised.
Enamikku noist sõidukitest olen ka oma silmaga liikluses näinud. Tatra ja Magirus polnud Eestis kuigi levinud, küll aga Siberi kandis. Csepeleid ise ei mäleta, kuid D-450 olevat 60-ndatel üsna tavaline tsemendiveok olnud, vast ka uuemat D-705 kusagil suure Venemaa peal leidus. Ka Praga S5T pole näinud. Dutra kalluritest ei oska midagi arvata, Eesti karjäärides liikus vaid vene masinaid.
Imestama paneb aga Poola sõiduautode esinemine teatmikus. Pole küll kunagi kuulnud, et Poolast oleks N.Liitu sõiduautosid veetud. Samas puuduvad teatmikust Aviad ja Multicarid, samuti Škoda ja Tatra veoautode uuemad mudelid.
http://www.pildid.ee/albums/userpics/192...ochnik.jpg
http://www.pildid.ee/albums/userpics/192...chnik1.jpg
"Kratkii spravotšnik po importnõm avtomobiljam" ehk siis "Lühike teatmik importautode kohta, teine täiendatud väljaannne aastast 1980. Sisaldab tehnilist teavet N.Liitu imporditud autode, busside, haagiste ja poolhaagiste kohta."
Raamat sisaldab teavet ja jooniseid järgmistest sõidukitest:
Sõiduautod: Polski Fiat 125p ja Warszawa 223.
Bussid: Nysa erinevad mudelid, Ikarused (620, 55 Lux, 556, 180, 260, 280, 250, 255), Škoda 706 RTO-CAR.
Veoautod ja kallurid: Nysa, Žuk, IFA W50, Praga V3S, S5T ja S5T2-TN, Škoda 706RT, Tatra 138, Ungari väike karjäärikallur Dutra DR50, Csepel D-450 ja D-705, Magirus 232 ja 290, Volvo F89-32, Mercedes-Benz 2232S, lisaks veel liikuvtöökoda Jelcz 574, mis tegelikult veoauto Star 660 põhjal.
Hulk erinevaid haagiseid, tuntuimad nendest muidugi Tšehhi Orlicani firma külmutushaagised.
Enamikku noist sõidukitest olen ka oma silmaga liikluses näinud. Tatra ja Magirus polnud Eestis kuigi levinud, küll aga Siberi kandis. Csepeleid ise ei mäleta, kuid D-450 olevat 60-ndatel üsna tavaline tsemendiveok olnud, vast ka uuemat D-705 kusagil suure Venemaa peal leidus. Ka Praga S5T pole näinud. Dutra kalluritest ei oska midagi arvata, Eesti karjäärides liikus vaid vene masinaid.
Imestama paneb aga Poola sõiduautode esinemine teatmikus. Pole küll kunagi kuulnud, et Poolast oleks N.Liitu sõiduautosid veetud. Samas puuduvad teatmikust Aviad ja Multicarid, samuti Škoda ja Tatra veoautode uuemad mudelid.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.